• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poszerzy ul. Władysława IV? Mieszkańcy mają obawy

Patryk Szczerba
25 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ewentualne poszerzenie ul. Władysława IV pozwoli na rozładowanie ruchu w centrum, który z każdą zapowiadaną inwestycją będzie wzrastał. Ewentualne poszerzenie ul. Władysława IV pozwoli na rozładowanie ruchu w centrum, który z każdą zapowiadaną inwestycją będzie wzrastał.

Poszerzenie ulicy rozważane jest na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni. To na razie przymiarki, które są jednak zapisane w kierunkach zagospodarowania przestrzennego miasta. W ostatnim czasie wzbudziły kontrowersje wśród części mieszkańców śródmieścia Gdyni.



Ważna arteria w mieście

Czy obawiasz się, że korki w Gdyni będą się zwiększały?

Ulica Władysława IV to dziś jedna z ważniejszych arterii komunikacyjnych miasta. Szeroka trzypasmówka, w niektórych momentach przechodząca w cztery pasy, pozwala na szybki przejazd przez centrum miasta i wespół z ul. Świętojańską tworzy w dużej mierze oś komunikacyjną śródmieścia Gdyni.

Zapędy zbyt mocno naciskających na pedał gazu hamują światła pozwalające włączyć się do ruchu pojazdom z innych ulic, a także bezpiecznie przejść przez jezdnię pieszym. Kolejne mają powstać już niebawem na skrzyżowaniu z ul. Obrońców Wybrzeża. Niektórzy idą dalej przyznając, że potrzebna jest jeszcze jedna sygnalizacja, która uspokoiłaby ruch w okolicach Starowiejskiej, ale na nią szanse są małe.

Plany związane z ulicą w tym miejscu są jednak poważne. Zatłoczona tylko w wyjątkowych sytuacjach droga może jednak za kilka lat zostać poszerzona. Chodzi o odcinek pomiędzy ul. 10 lutego i ul. Jana z Kolna, który docelowo ma być początkiem drogi do nowej zabudowy w śródmieściu Gdyni na Międzytorzu, czyli działce na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj też: Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku

Szerzej, czyli większy ruch

Propozycja wywołuje obawy części mieszkańców Śródmieścia związane ze zwiększeniem ruchu kołowego w centrum miasta. Dodatkowo na zniszczenia może być narażona architektura śródmieścia, przed czym ostrzegają zwłaszcza przedstawiciele Stowarzyszenia Starowiejska. Złożyli oni konkretne uwagi do dokumentu, nad którym debatować będą w środę radni Gdyni.

- Wskazaliśmy na szereg sprzeczności utrzymania planów dotyczących poszerzenia ul. Władysława IV z treścią studium, a także z innymi dokumentami o randze strategicznej. Chodzi nam o deklarowaną w studium ochronę historycznego śródmieścia i zakaz ingerowania w obecny układ przestrzenny tego terenu. Dodatkowo, pochodzące z PRL-u pomysły poszerzenia ulicy są sprzeczne z obowiązującą obecnie wizją tworzenia nowoczesnych miast - wyjaśnia Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Jego zdaniem ruch kołowy w centrum powinien być stopniowo ograniczany, a drogi powinny mieć charakter dojazdowy zamiast tranzytowego.

Zdaniem przedstawicieli stowarzyszenia, poszerzenie ulicy pozostaje w sprzeczności z uprzywilejowaniem w ruchu pieszych i rowerzystów, o które zamierza dbać miasto w ramach przygotowanego Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej opracowanego na lata 2015-2025.

- Nie mamy wątpliwości, że czteropasmowa droga oznacza większą uciążliwość dla mieszkańców, szczególnie że istnieje dla niej alternatywa w postaci ul. Nowej Waszyngtona. Założenie pochodzące z lat 70. ubiegłego wieku dotyczące poszerzenia ulicy Władysława IV nie jest spójne z obecnymi warunkami, w których zwiększanie przepustowości ulic nie prowadzi do rozwiązania problemów transportowych, a nawet paradoksalnie - może je pogłębić - argumentują.
Konieczne zabezpieczenie

Miasto do wniesionych uwag odniosło się negatywnie. W uzasadnieniu można przeczytać, że "obecny układ komunikacyjny śródmieścia jest intensywnie obciążony i jego przepustowość jest praktycznie w pełni wykorzystana".

Poszerzenie ma również pozwolić na utworzenie buspasów, które są planowane jeszcze w tym roku na innym odcinku. To, zdaniem urzędników, jest odpowiedzią na argument o tym, że poszerzenie ma na celu zwiększenie liczby samochodów w centrum.

Zobacz również: Poczta Polska chce inwestować na Międzytorzu

- Przypominam, że ten zapis był tam od początku. Plan zagospodarowania dla Międzytorza jest wciąż u planistów. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy zaraz po jego uchwaleniu rozpocznie się w tym miejscu zapowiadana inwestycja. Jeśli tak się stanie, musimy być gotowi również na zmiany na ul. Władysława IV, stąd obecność tych zapisów w dokumencie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (213) 4 zablokowane

  • Mieszkańcy zawsze stają okoniem. Bo to Polska właśnie. (20)

    • 93 133

    • (10)

      Nie wszyscy :)
      To, że znajdzie się kilku pisowców to nie od razu mieszkańcy.

      • 20 52

      • (9)

        A więc problem się rozwiąże z końcem października, bo PiS wygra wybory.
        Wtedy kto będzie stawać okoniem? Z kogo zrobisz kozła ofiarnego?

        • 20 10

        • (5)

          ale w Gdyni nigdy nie wygra na szczęście

          • 18 14

          • Właśnie nonstop wygrywa, (4)

            Szczurek - protegowany Arciszewskiej i Kaczyńskiego, znajomy Kaczmarka i Necla, no i wielkiego płatnika, oczywiście. Dla nie wtajemniczonych, są to przedstawiciele PISu, albo bohaterowie niesławnych PISowych rządów.

            • 16 6

            • (1)

              jasne :) Kaczmarek i Wielki Płatnik :) sa przedstawicielami PISu :)

              • 3 5

              • Widzę, że ciemny lud ma krótką pamięć.

                Może młodzież już nie pamięta, jak prokurator Engelking prowadził retransmisję w telewizji, jak pan Kaczmarek na 40 piętrze hotelu Marriot czekał na Wielkiego Płatnika. Cała Polska z wypiekami na twarzy to śledziła. Wielki Płatnik ( z tej relacji wzięła się ta nazwa ) miał właśnie wrócić od prezydenta Kaczyńskiego itd. itp. Próbowałem całe to zdarzenie wygooglować, praktycznie zostały tylko strzępy informacji w internecie. Co do Szczurka, to wiem, że jest bardzo wpływową osobą, potrzebuje silnej ręki, która nim pokieruje, bo się gubi. Najlepiej, jak jest to kobieca ręka, taka tradycja...

                • 1 0

            • Echhhh :) myślisz, że ludzie łykaja twoje brednie? I znów z tego samego IP

              • 0 1

            • Hehehe ja też znam Kaczmarka, był moim sąsiadem, i co z tego? Lecz się Pisowcu bo kiedyś wyladujesz w wariatkowie

              • 0 3

        • To będzie katastrofa! (2)

          Nie do czekania żeby sekta PiS wygrała!

          • 8 14

          • Bo mądry Polak po szkodzie... Niestety

            • 1 1

          • W Gdyni na pewno nie wygra

            • 2 2

    • Ja bym wyrzucił te stojące i wystające auta blokujące zawsze jeden pas!!!

      i miejsca będzie dużo:)

      • 27 2

    • Bo nie potrafią myśleć przyszłościowo. Ważne tu i teraz. Carpe diem!

      • 7 5

    • a dlaczego maja miec wiecej i wiecej samochodow?

      jak jest komunikacja miejska, rosnaca alternatywa w postaci sciezek rowerowych? A tu chca budowac autostrade przez srodek miasta, a januszom ktorzy nie potrafia zyc bez samochodu to i tak zawsze bedzie malo

      • 26 8

    • (2)

      Gdynia jest miastem o najwiekszej ilosci aut na 1000 mieszkancow w Polsce (moze po Warszawie). I to widac i slychac..
      Halas, chodniki zniknely, drogi rowerowe nie istnieja.
      I jak widac dalej brna w samochody.

      • 21 4

      • (1)

        bo komunikacja miejska jest do niczego,
        drogo bez klimatyzacji a siatka połączeń słaba dla przykładu
        z Cisowej do Kaczych Buków 50minut do ponad godziny :)

        • 5 2

        • He he ciekawy przykład

          Właśnie zostawiłem auto na warsztacie i musiałem tak przejechać - z Cisowej na Dąbrowę do teściowej. Mam komórkę, sprawdzam. Lecimy - X z Morskiej - za cztery godziny, no to może K spod Tesco - za 40 minut. Zostaje 26 + coś dalej, prawie godzina drogi jak w ryj. Do warsztatu jechałem 15 minut z Kacka.

          • 0 0

    • zrobić porządek z 3 pasem

      po co poszerzać lepiej trzeci pas odblokować na którym tyły samochodów wystają tak jak i przy urzędzie skarbowym

      • 13 1

    • (1)

      Te pomysły Szczurka, fałszywe lub naciągane argumenty Przy infoboksie miało nie być meneli . Ostatnio widziałem czterech. Dawniej przesiadywali na murku teraz na....l e ż a c z k u. Ha ha.

      • 1 0

      • menele przy infoboxie mają raj latem. Najpierw na klęczkach przy przejściu dla pieszych zbierają na dyktę, a po konsumpcji wylegują się na leżakach. Z tego miejsca pozdrawiam korzystających z ww leżaków i zalecam przeszukanie odzieży na okoliczność wszy, pcheł lub pluskiew...

        • 1 1

  • (11)

    Ja bym nie poszerzała ulic, nie budowała nowych.
    Lepiej inwestować w komunikację miejską i rowerową.
    Istniejące drogi można co najwyżej naprawić tam, gdzie jest taka potrzeba.

    Chociaż w tym miejscu (zdjęcie) jest dość wąsko. Zwłaszcza jak jedzie autobus na jednym pasie.

    • 116 107

    • niedługo będą bus-pasy na Władysława IV (4)

      będzie się opłacało jeździć autobusem

      • 25 8

      • (3)

        ja jeżdżę tylko autobusem

        • 20 6

        • Ja jeżdzę tylko samochodem (2)

          • 15 10

          • (1)

            Ja jeżdżę tylko walcem drogowym

            • 8 1

            • a ja siedze tylko przed komputerem

              • 11 1

    • to znaczy chciałabyś zjeść ciastko i mieć ciastko? (4)

      albo miasto głównie dla samochodów, albo miasto dla ludzi.
      Wybór należy do ciebie.

      • 8 8

      • (1)

        a samochodami to kto jeździ? kosmici??

        • 14 6

        • zjełczała reakcja

          problemem w mieście są nie tylko jadące samochody (nawet na krótkie odległości) ale samochody zaparkowane. Nawet wtedy stwarzają problemy ruchu ludzi.
          W nich zwykle nie ma ludzi.

          Jeśli nie kumasz skrótów myślowych, uważaj czy wystarczy ci refleksu i orientacji w czasie jazdy samochodem po mieście.

          • 4 6

      • bezrobotny?

        Masz dużo czasu, to jeździj trajtkami.

        • 2 0

      • a ja chcę jeździć samochodem a rowerem 4x w roku na wsi na wakacjach

        • 0 0

    • Jaka komunikacja rowerowa

      trzeba miec siano w glowie by zakladac w PL, ze rower moze rozwiazac problemy komunikacyjne. Glosna grupa rowerowych glupkow probuje narzucac swoje durne pomysly

      • 4 3

  • Bardzo dobra decyzja (6)

    • 86 89

    • Narazie projekt jak wszystko w Gdyni (4)

      Z tego co czytam nic sie nie dzieje tylko Projekty dają które nie dochodzą do skutku wiec spoko to tylko podpucha , jak dojdzie co do czego to sie wycofają. Nie mają kasy na autobusy i pare dodatkowych lini a co dopiero na przebudowę drogi? Puszczają w świat info ,że niby coś robia, a tak naprawde dopiero myślą i myśleć nie przestaną .

      • 11 8

      • skąd te minusy (3)

        a co prawda jest inna może się myle to proszę o argumenty ,że jednak cos robią oprócz obiecywania i projektowania? Na podwyżkę dadzą 50 gr a na nieczynne lotnisko 100mil lekką ręką

        • 6 5

        • Człowieku, no jeśli już te 100 mln na lotnisko cie boli to sprawdź sobie, że to nie 100 tylko co najwyżej 90 (2)

          Reszta to cena ziemi wniesione przez Kosakowo. Po drugie czy 90 to dużo? Niby tak, ale jak się porówna do dotacji dla komunikacji miejskiej przez 1 rok (chyba ponad 70 mln) albo np. do stadionu w Letnicy 800 mln, albo do... ILS2 na gdańskim lotnisku (62 mln) to widać, że ucywilnienie to koszt spoko do łykniecia. A że gdańskie platfusy zablokowany w Brukseli uruchomienie no to już inna bajka.

          • 8 4

          • To nie był cały koszt.

            Do uzyskania kodu C nie byli nawet w połowie drogi....

            • 0 1

          • rzeczywiście, to bajka

            nie gdańskie, a gdyńskie, nie platfusy, a Samodzierżawie, nie zablokowały, tylko złożyły niezbędne dokumenty, po których Unii nie pozostało nic innego do wyboru - reszta mniej więcej się zgadza...

            • 2 1

    • Może przeoczyłem w tekście, ale czy w razie poszerzenia tego odcinka, droga będzie dwukierunkowa? W razie dwustronnych bus pasów, dla samochodów zostanie po jednym pasie w obie strony. Myślę, że takie rozwiązanie byłoby optymalne, a poszerzenie konieczne...

      • 0 3

  • Bardzo głupi pomysł, powinno się odwrotnie żeby wyrzucić samochody z miasta. (16)

    • 125 105

    • Las Masakras (4)

      Żeby "wyrzucić" samochody z miasta to by trzeba king-konga i godzile zatrudnić i gdzie oni by mieli nimi rzucać, do Zatoki Gdańskiej, czy do Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego ?

      • 18 19

      • (3)

        Samochody potopić w Wiśle.
        Winnych powiesić, pozostałych rozstrzelać.

        • 12 5

        • A co z king-kongiem i godzillą? (2)

          • 7 3

          • Etacik. (1)

            • 7 2

            • a matka? siedzi z tyłu?

              • 8 3

    • Januszu (1)

      Zjedz Snickers, bo nie jesteś sobą!

      • 20 10

      • zgryź bąka trollu

        • 2 6

    • dla chcących jechać samochodem przez miasto - ocet (4)

      dla chcących poruszać się po mieście inaczej niż samochodem (tzn. rowerem, pieszo, komunikacją publiczną.....) - miód.
      Tak jak w Holandii.
      Twardo co do zasady, łagodnie co do metody.

      • 13 11

      • (1)

        A te ścieżki rowerowe i uspokojony ruch to sfinansujemy z podatków płaconych za rowery. Oppsss... Oni nic nie płacą. A oczekiwania! Wyrzucić, usunąć, utrudnić. I ocet. Zacznijcie płacić za te wasze ścieżki. Pogadamy wtedy.

        • 13 7

        • a jakie to podatki wpływają z blachosmrodów do budżetu miasta?

          • 1 1

      • Żeby było jak w Holandii ...

        ... najpierw trzeba zniwelować wzgórza morenowe spychaczami.

        • 6 2

      • dla pedalarzy yebnięcie baranka z rozpędu o ścianę

        Instytut Medycyny Internetowej poleca medycynę naturalną.

        • 0 0

    • No i co? (2)

      To normalne jest, aby ułatwić dojazd i przejazd w centrum i na obrzeżach Gdyni.
      Przemysł motoryzacyjny napędza gospodarkę, sprzedaż paliwa daje dochodt państwu, itd.
      Czego oczekują malkontenci?
      Zwiększenie handlu pojazdami, potem zamknięciu ich w garażach i płaceniu podatku od posiadania samochodu (mamy przecież podatek za posiadanie TV w domu). Jeśli nie będzie komunikacji, to i zmniejszy się dochód narodowy.

      • 8 6

      • Chyba zartujesz. Te dochody nie pokrywaja kosztow jakie jednoczesnie generuje motoryzacja. Nie mowiac o kosztach spolecznych oraz srodowiskowych, czy zdrowotnych.

        • 5 5

      • dochód chyba Rosji

        w Polsce co najwyżej wpływy z podatków które nie starczają nawet na budowę infrastruktury

        poza tym do polskiego przemysłu samochodowego to akurat dopłacamy

        • 1 0

    • Jak chcesz ciszę i spokój to zamieszkaj na wsi. Miasto jest dynamiczne i dla każdego. Nie każdy ma do pracy do pokonania odcinek, który z buta czy rowerem nie stanowi problemu.

      • 4 4

  • deptak na swietojanskiej a nie kolejne blachsmrody w miescie (19)

    • 99 101

    • (4)

      jakoś nie mam przekonania do tego pomysłu

      • 18 17

      • Jak każdy rozsądny gdynianin (3)

        Zakorkuje to Władysława IV na amen. Tylko obcisłogaciani terroryści będą szczęśliwi.

        • 24 19

        • (2)

          Pamiętam jak Dziambor i Horała zbierali podpisy pod petycją o zamknięcie Świętojańskiej dla ruchu (pod InfoBoxem) hehehe ale pewnie tylko dlatego, że Szczurek jest innego zdania

          a swoją drogą to widziałam jakiś czas temu Dziambora w programie tv dla kobiet, w którym się wypowiadał, że nie ma nic przeciwko biciu dzieci..... co za wstyd....

          • 12 5

          • Bo sa male to nie oddadza...

            • 8 1

          • jego widocznie bili!

            Biedny jest, bo nie ma innych wzorców i nie rozumie krzywdy, która go spotkała. Należy mu współczuć

            • 4 2

    • Na STAROWIEJSKIEJ a nie na Świętojańskiej... (3)

      Zamknięta Starowiejska = cudowny spacer z Gdynia Główna na Skwerek. W weekendzik SKM albo rowerkiem do Gdynia Główna na Starowiejskiej browarek, myk nad plażę, wracając obiadek... no ale nie. Niestety - sklepy z firanami, pościelą i ciucholandy ważniejsze (że takie coś jeszcze istnieje? ) Dzięki temu Janusze parkują po całym centrum tak że się iść nie da ulicą, swój kompleks spasłego brzucha leczą katując swoje skody 4000 obrotów na 2jce żeby się przecisnąć przy rowerze i stanąć na światłach, w bagażnikach poupychane te parawany i bachory... To jest polska właśnie.

      • 21 12

      • StaroGdynianin

        to stary kawaler, którego nie stać nawet na Skodę, jakby ją miał to by nie podbijał ponad 2500 obrotów bo renty socjalnej na paliwo nie starczy... jest chudy ,bo nie dojada , rower ukradł dziecku po komunii i tam gdzie jest droga rowerowa on jedzie po ulicy, bo on może... i sam jesteś bachorem!!! wiem, zły dotyk boli całe życie

        • 4 9

      • Starowiejska jest koszmarna

        Waska, ciemna, brzydka ulica, zabudowana brzydkimi kamienicami. Na dodatek przecina ja 3 maja i wladyslawa iV tylko skonczony idiota chcialby tam topic publiczne pieniadze by robic akurat tam deptak.....

        • 8 7

      • rąbnij się w ten......

        • 1 0

    • Deptak ok ale z wyłączeniem ruchu rowerowego (3)

      Wystarczy nam pedalstwa na chodnikach między pieszymi. którzy uważają ,że im się wszystko należy

      • 15 10

      • skad u was tyle niecheci do innych ludzi? (2)

        • 11 4

        • z tego samego źródła co głupota rowerzystów.

          • 8 7

        • Wlasciciele samochodow to tez ludzie

          Nalezy zwalczc agresywne rowerowe oszolomstwo. Mam juz po dziurki w nosie prostakow pchajacych sie wszedzie na swoich rowerach, dosc tej masie kretyniw

          • 9 5

    • Starowiejska lepsza na deptak (4)

      Deptak byłby lepszy na Starowiejskiej, od Placu Kaszubskiego do dworca głównego. Tylko trzeba by było zrobić tunele dla ulic Władysława IV i 3go Maja (tak jak maja w Sopocie pod Monciakiem). Przy jednoczesnym poszerzeniu ulicy Jana z Kolna, nie zakorkowałoby to miasta.
      Turyści wysiadający na dworcu w Gdyni, mogliby od razu kierować się deptakiem, aż do świętojańskiej.
      Oczywiście pozostałby problem mieszkańców, którzy dojeżdżają samochodem do swoich mieszkań. Ale przy dobrej woli i planowaniu dałoby się to rozwiązać.

      • 10 1

      • Tunele? Widać Twój mózg jest w tunelu i w dodatku poza zasiegiem.

        • 6 2

      • Zamiana miasta na muzeum (1)

        Przecież wszędzie mieszkają ludzie, firmy mają swoje siedziby, sklepy swoje lokale.
        Jeśli zamknie się dostęp do setek domów w mieście, bo ulice staną się deptakami, to po co nam to miasto?
        Będziemy spacerować sobie po ulicach i zaglądać do opuszczonych mieszkań przez szare, brudne okna.
        Gdynia musi żyć!!!
        Właściciele gdyńskich kamienic, tysięcy mieszkań opuszczą centrum... I co wtedy?
        A może ktoś przyjdzie pieszo z Witomina tu kupić chleb i masełko?
        Ludzie!!! Pomyślcie odrobinę, czym są miasta bez komunikacji. Ich po prostu nie ma, umierają...

        • 6 6

        • ???

          To teraz ktoś wsiada do auta i z Witomina jedzie na Starowiejską po chleb i masełko???

          • 3 2

      • Deptak jak nazwa wskazuje BEZ rowerow!

        Tak jak w sopocie na monciaku.

        • 10 1

    • a ja chcę dojechać do domu, bo mieszkam przy słowackiego i jak zamkniecie świętojańską to się nie da

      • 0 0

  • (4)

    Na początek powinno się zadbać, by wszystkie 3 pasy sprawnie działały. Prawy pas (do 10-go lutego) / lewy pas (od 10-go lutego w dół) najczęściej jest zastawiany wystającymi, zaparkowanymi autami bądź też skutecznie zwalniany przez auta wjeżdżające/wyjeżdżające z miejsc postojowych.

    • 117 5

    • (1)

      raczej lewy

      • 6 3

      • może twój lewy

        • 2 4

    • i to jest dobry pomysł...

      Mandaty albo zamknąć lub poszerzyć te miejsca parkingowe.

      Teraz wszystkie autobusy środkowym jeżdżą na W IV bo na prawym się nie mieszczą!

      • 10 1

    • prawy pas na odcinku: Węzeł Cegielskiej - Batory
      lewy pas na odcinku: 10 lutego - Jana z kolna

      • 0 0

  • (1)

    powinni zacząć całą narrację od info, że poszerzenie ma na celu wprowadzenie buspasów. To ma sens. Chyba, że to tylko zasłona dymna i szukanie argumentu po negatywnych uwagach mieszkańców. Bo jeżeli ma to dać dodatkowe pasy dla ruchu samochodowego to również jestem przeciw.

    • 42 18

    • akurat bus-pas

      na Władku IV w obie strony by się przydał, 2 pasy samochodom musza wystarczyć, a jak zakorkują to tylko sobie, przynajmniej osoby korzystające z komunikacji nie będą musiały w nich stać.
      4 pas w tamtym miejscu to głupota, bo kosztem czego? chodników?

      • 6 0

  • (10)

    Bardzo dobry pomysł, ostatnio byłem dwa tygodnie w Chinach, wrażenie to ogromna ilosć aut i prawie żadnych korków, bo autostrady mają po 5 pasów, proste rozwiązanie. W kliku miastach widziałem też ulice dwupoziomowe. Ale nam jeszcze daaaleko do tego. Jak ktoś mówi, że u nas jest dużo aut, to teraz chce mi się śmiać

    • 42 70

    • (7)

      Ale my nie chcemy tak jak w Chinach. Chcemy żyć w czystym mieście. Także z budową dróg nie ma co przesadzać.

      • 45 11

      • (6)

        To wyprowadź się z miasta na wieś.

        • 11 33

        • (5)

          To nie przyjeżdżaj ze wsi do miasta, większość korkorobów ma 3-literowe tablice

          • 30 8

          • Naprawdę? A skąd to wiesz? Bo na moje oko najgorsze korki robią ci którzy już w mieście mieszkają. A tablice mogą mieć przypadkowe, nawet WE, albo DWR

            • 5 13

          • (1)

            Wolę ciszę i spokój.
            Wolę samochód i rower.
            Lubię jak nie siedzi mi na głowie masa sąsiadów .
            Spełnienie tych potrzeb daje mi wieś.

            • 6 3

            • Nie ma sprawy, spełniaj w całej rozciągłości swoje potrzeby - tylko potem nie płacz, że Ci nie wybudują dojazdówki do pracy (której we wsi nie masz) w standardzie 4 pasy+ do miasta. Bo lamentują głownie ci, co chcą obcować z sarenkami i się oburzają na zalążki - powtarzam, zalążki - polityki przeciwdziałającym emigracjom podatkowym i pasożytowaniu na organizmie miejskim. O nie, nie w Gdyni akurat, bo sam prezydent na pierdziszewie mieszka - ale to jak z trendami na rynkach finansowych. Walcząc z trendem przegrasz. Trend od dekad obowiązuje w cywilizowanej części Europy, a nas też sowieckie (de facto azjatyckie) wpływy powolutku maleją. Będzie cisza (aż Ci machną obwodnicę za ogródkiem, bo będą tacy, co chcą mieszkać dalej i jaszcze bliżej natury), będą samochody, będą koszty, bedą korki. Większe i większe.

              Notabene, najzamożniejsi, co uciekali za miasto w latach 90-tych do swoich okazałych willi na przedmieściach, już dawno wrócili

              • 2 3

          • Gsp (1)

            • 1 0

            • tacy to powinni płacić myto w Orłowie

              • 0 0

    • jestem w Chinach dwa razy w roku

      a przez ten smog nic tam nie widać

      poza tym jeździłeś w dni parzyste czy nieparzyste

      • 26 8

    • Jeszcze troche i rzeczywiscie bedzie jak w Chinach. Wladze beda wydawaly komunikaty o zakazie wychodzenia z domu ze wzgledu na smog.
      A halas w centrum bedzie potworny.
      Na Swietojanskiej nie da sie posiedziec w tych ogrodkach. Nie slychac co sie mowi nawzajem.
      Smrod i halas.

      • 7 6

  • Brawo! (1)

    Poszerzmy Władka. I koniecznie ekrany akustyczne. I kolejka linowa wzdłuż ulicy.
    I wtedy już spokojnie można urządzić w centrum Gdyni wyścig F1. Spełni się ostatnie marzenie prezydenta Szczurka.

    • 107 31

    • Lecz się Horała

      • 10 22

  • Ci mityczni "mieszkańcy" mają obawy o wszystko (7)

    może lepiej żeby nie wstawali z łóżka, bo coś im się stanie

    • 69 69

    • (4)

      Mieszkaniec się wypowiedział: "czteropasmowa droga oznacza większą uciążliwość dla mieszkańców". Jak rozumiem - przylatuje on do swego mieszkania latającym spodkiem?

      • 7 14

      • przychodzi na nogach (3)

        Ale jak ktoś jest ze wsi to nie wyobraża sobie życia bez samochodu

        • 17 3

        • (2)

          No faktycznie. Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez traktora. A ty nie wiesz nawet gdzie w traktorze się półbiegi zmienia i jak się wrzuca wsteczny ;p ;p ;p

          • 1 7

          • (1)

            on w zwykłym samochodzie też nie wie jak się wsteczny wrzuca, bidota z centrum: drogie parkowanie, drogie paliwo, gdzie sie chłopina miał nauczyć jak całe życie chodniki d*pą wyciera??

            • 2 8

            • Współczesna biedota mieszka na przedmieściach - i ponosi sumaryczne koszty tej decyzji większe, niz nabywcy nieruchomości w obszarach centralnych. Tak, dom mozna też mieć np. w Sopocie, Orłowie, Oliwie. Nie, nie musi mieć tralek, dziesięciospadów i szprosów ;)

              • 3 3

    • (1)

      Jak "mieszkańcy" wszystkiego się boją, to polecam wizytę u psychologa. Z pewnością pomoże.

      • 5 12

      • jeżeli ktoś uważa, że samochód jest jedynym środkiem służącym do poruszania się po mieście

        polecam wizytę u psychologa. Z pewnością pomoże.

        • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane