• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: powstaje buspas na ul. Rolniczej

Patsz
20 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Robotnicy pojawili się już na ul Rolniczej. Do końca stycznia buspas ma zostać uruchomiony. Robotnicy pojawili się już na ul Rolniczej. Do końca stycznia buspas ma zostać uruchomiony.

Do końca stycznia powstanie buspas na Rolniczej w kierunku ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Będzie kosztował blisko 160 tys. zł.



Czy powinno powstawać więcej buspasów?

Buspas obejmie odcinek od ul. Kieleckiej poprzez ul. Rolniczą do początku pasa prawoskrętu w ul. Chwarznieńską. To tam w godzinach szczytu autobusy zjeżdżające z buspasa na ul. Kieleckiej utykają w korkach zanim dojadą do - także coraz bardziej zatłoczonej - ul. Chwarznieńskiej.

Prace przy budowie buspasa rozpoczęły się kilka dni temu. Mają potrwać do końca stycznia. Obecnie trwa korekta krawężnika. Rozpoczęto też usuwanie starego oznakowania poziomego. 

Ulica Rolnicza jest szeroka, więc drogowcy nie będą mieli dużo pracy, ale zmiana organizacji ruchu może spowodować trudności w przejeździe.

Robotnicy pojawili się już na ul Rolniczej. Do końca stycznia buspas ma zostać uruchomiony. Robotnicy pojawili się już na ul Rolniczej. Do końca stycznia buspas ma zostać uruchomiony.
- Całkowity koszt korekty krawężników, wprowadzenia nowego oznakowania poziomego i pionowego oraz zmian w sygnalizacji świetlnej (przeniesienie sygnalizatorów, likwidacja śluzy autobusowej, przeprojektowanie sterownika) to łącznie ponad 157 tys. złotych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni wykonuje ten projekt w ramach zadań bieżących.

Przypomnijmy, że miesiąc temu, 16 grudnia o godz. 7:30 pierwszy autobus przejechał buspasem "pod prąd" ul. Chwarznieńskiej. Według szacunków inwestycja warta 4 mln zł pozwala dojechać do centrum pasażerom pięciu linii autobusowych 10 minut szybciej niż do tej pory.

Patsz

Miejsca

Opinie (157) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    W tym przypadku inwestycja jest słuszna. (6)

    Jakkolwiek krytyka władz ogólnie może być uzasadniona tak w tym przypadku trzeba przyznać, że decyzja o utworzeniu buspasa jest słuszna. Ten odcinek dosłownie aż się prosił o wytyczenie buspasa. Kierowcy pozostałych pojazdów nic nie stracą a autobusy mogą dużo zyskać. Istniejący leśny odcinek kończył się tak trochę bez sensu przy wjeździe na Witomino a jezdnia była tam bardzo szeroka i to jest akurat fakt. Dzięki temu autobusy odcinek do Chwarznieńskiej przejadą płynnie. Aby system działał sprawnie powinien powstać jeszcze fragment od Wielkokackiej do "domu za falochronem" ale w tym przypadku nie jest to już takie proste i raczej nieprędko coś się w tym zakresie zmieni. Jak dla mnie zmiana na plus.

    • 88 42

    • dopiero co pomalowali a pasy już znikają

      świetna robota!

      • 1 0

    • zyskuja 5 min autobusy a traca style samo setki samochodow z ludzmi do pracy I z dziecmi do szkol

      • 3 4

    • Buspasy tak, ale nie "domalowywane"!

      Takie super miasto, a korzysta z półśrodków. Konieczne jest poszerzanie ulic (wzdłuż Rolniczej są tereny na dobudowę osobnego pasa), a nie tworzenie uch igielnych. Obwodnica Witomina jeszcze nie powstała i nie wiadomo kiedy powstanie. Już teraz korki na dojazdach na Witomino są coraz dłuższe - zaczynają się ok.14tej, a kończą nie jak kiedyś przed 17tą, tylko po 19tej. Dostać się z Witomina i na nie samochodem jest mega problemem, w autobusach ledwie wjeżdżających pod górkę ścisk, smród "leśnych dziadków" i awarie. "Gdynia" wykorzystuje swój monopol, by podnieść konkurencyjność takiego transportu autobusowego kosztem samochodów - wszystkich samochodów, także dostawczych, no i turystów. Można przecież podnosić konkurencyjność uczciwie, bez utrudniania życia innym. Koszt większy, ale płynność ruchu jest dla rozwoju miasta konieczna i korzystna, także finansowo. Pan Prezydent już dawno zrezygnował z jeżdżenia przez Witomino, my mieszkańcy niestety nie możemy wybrać alternatywnego sposobu dojazdu, a latać jeszcze nie umiemy. "Plusem ujemnym" jest to, że na buspas można będzie zjechać, gdy w korku przeciskać się będą karetki, które coraz częściej jeźdżą, bo Witomino "się starzeje".

      • 8 10

    • każdy wie co trzeba zrobic, pytanie tylko dlaczego szczurek tego nie robi?!? (1)

      • 13 1

      • No to co trzeba zrobić?

        Bo Zbysio jakoś pomysłów nie ma poza nasyłaniem trolli...

        • 3 6

    • Powinieneś jednak wziąć pod uwagę to co spowodowało ten "odcinek kończący się bez sensu w lesie" - okazja była w czasie wyborów samorządowych , no ale pan Szczurek jest niezastąpiony przecież. Mamy to co mamy i to nie tylko Witomino ale cała Gdynia cierpi dzięki lotniskowym ambicjom tego pana.

      • 8 1

  • No właśnie jak oni to zmieszczą?

    • 1 0

  • witomino= radom północy

    • 1 0

  • witomino=sosnowiec trójmiasta

    • 1 0

  • rolnicza szeroka?????????????????????

    No nie wiem nie wiem

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Ciekawe kto będzie korzystać z bus pasa jak wybudują obwodnicę Witonina (19)

    To są tylko pieniądze wyrzucone w błoto. Oczywiście prace wykona firma Urzędu Miasta.

    • 87 83

    • (3)

      To po co buduja ściezki rowerowe, które na ogół sa puste?

      • 7 8

      • po to, by mieszkańcy mieli możliwość wyboru (1)

        po to, by miasto mogło promować dojeżdżanie rowerem do celów codziennych podróży
        po to, by osoby nie czujące się bezpiecznie na jezdni mogły korzystać z roweru
        po to, by spełnić kryteria miasta przyjaznego dla mieszkańców a nie tylko dla pojazdów
        po to, by zrealizować zapisy strategii rozwoju miasta, zakładające priorytetowe traktowanie pieszych i rowerzystów w polityce transportowej miasta
        po to, by skorzystać z wiedzy, że inwestycje w poprawę komfortu i bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych są najbardziej produktywnymi inwestycjami w infrastrukturę miejską.
        można by tę listę jeszcze wydłużyć....

        • 5 3

        • Ale wiesz, ze pojazd nie jeździ sam, nie ma też osobowości prawnej

          W pojazdach siedzą ludzie, mieszkańcy. Oni tak samo jak inni mają możliwość wyboru.

          • 1 0

      • napiszę więcej

        rowerzyści wcale nie muszą zawsze nimi jeździć, bo np. nie muszą jak jest po lewej stronie drogi, nawet taka dwukierunkowa. Nie muszą zjechać nawet na tę po prawej, jeżeli za chwilę owa "ścieżka" prowadzi na lewą stronę, a oni chcą jechać prosto lub pojechać w inny sposób niż jest wytyczona.
        Ba, nie muszą często korzystać z rodzajów infrastruktury nie wyszczególnionych w ustawie.
        Wszystko to jest napisane w Prawie o ruchu drogowym.

        • 3 8

    • Z buspasa będą korzystać autobusy a obwodnica samochody ;)

      • 1 0

    • Obwodnica nie rozwiązuje żadnego z problemów komunikacyjnych! (4)

      Przeniesie tylko korki sprzed Witomina na Węzeł Franciszki Cegielskiej. Dodatkowo obwodnica nie będzie pełniła żadnej roli dla osób jadących dalej w kierunku Stryjskiej i Redłowa. Mieszkańcy Witomina stracą na tym najbardziej - zamiast być na czele korka w każdym z kierunków staną na jego końcu. Do tego wokół dzielnicy zyskają betonową opaskę, która odgrodzi ich od lasu. Współczuję również hałasu w nocy - kolejna miejska autostrada służąca za tor wyścigowy po północy. Bus pas musi powstać!

      • 18 25

      • Jasne, widać, że się orientujesz. (1)

        Czy ruch przez środek dzielnicy to nie generuje hałasu. W kierunku stryjskiej można jechać przez kielecką i gdyńską.

        • 6 3

        • Rafałku z Urzędu Miasta

          Jedź z powrotem do domu na wieś z kąd przyjechałeś ze słoikami dorobić się w mieście.

          • 1 0

      • Rafałek z Urzędu Miasta

        Pomieszkaj na Witominie to porozmawiamy a nie wypisuj takie troglodyckie trole.

        • 8 5

      • czyli rozwiazuje problemy miszkancow Witomina ;]

        • 10 5

    • Ale dzieje się w śledziowni. (1)

      W Gdańsku nowe mosty, wiadukty, linie tramwajowe, ulice, rozbudowa lotniska...

      • 1 3

      • I prezydenta zabijają na imprezach dobroczynnych. Dziękuję, pozostanę w śledziowie:D

        • 1 2

    • he he he

      poprawna odpowiedź brzmi: autobusy. ponieważ puszczenie autobusów obwodnicą, aby omijały witomino jest karygodnym zaprzeczeniem sensu zbirkomu.

      • 3 1

    • (1)

      Obwodnica Witomina jeśli powstanie - zostanie oddana do użytku najszybciej za ok. 3 lata.
      W tym czasie do dzielnic Chwarzno - Wiczlino może wprowadzić się kolejnych kilkaset lub kilka tysięcy osób. Osobiście uważam, że rozwiązanie w postaci przedłużenia buspasa jest słuszne biorąc pod uwagę to co czeka ludzi korzystających z komunikacji publicznej w kolejnych latach na tym obszarze.

      • 5 1

      • Za trzy lata Ha ha

        Chyba za 30

        • 6 1

    • Obwodnica witomina nie powstanie. Nie łudź się.

      • 11 1

    • Będzie szersza jezdnia dla wszystkich użytkowników marudo.

      • 13 8

    • ostatni naiwny który wierzy w obiecanki prezydenta

      • 30 3

    • Obwodnica Witomina będzieza 20 lat.

      Jeśli ją wybudują.

      • 55 3

  • I co po tym buspasie...

    ...skoro kierowcy z Kraju Kwitnącej Cebuli i tak już go blokują, robiąc sobie z niego prawoskręt do ulicy Chwarznieńskiej? I jeszcze trąbią na tych, co próbują jechać prawidłowo, biorąc ich za "wpychających się cwaniaków"? :D

    Także korki jak były, tak będą. I autobusy jak stały, tak będą stać dopóki nie zmieni się ludzka mentalność. Skoro nie ma betonowej barierki, to przecież można jechać po ciągłej...

    • 2 0

  • Rozpacz prawoskrę dla autobusu zablokowany w Chwarznieńską ! I co ma dać bus pas na Rolniczej ? jeszcze większe korki bo samochody wciskają się Z lewego pasa na prawy ?. Czy ktoś myśli !!!
    Dramat........

    • 3 1

  • Pytanie

    A może dałoby się oprócz malowania bus pasów wymalować coś dla ludzi którzy nie chcą jeździć autobusami bo niepoto kupowali samochód by stał pod domem a Szczurek na siłę zmusza ludzi do jazdy autobusami.

    • 3 4

  • Gdynia

    1.Gdynia miasto farba plynace.
    2. Tylko sprzedaje się działki pod bloki bez dobrej drugi dojazdowej
    3. Brak jakichkolwiek przemyślanych inwestycji drogowych jedyne to te które utrudniają ruch typu malowanie pasów i zwężenie drogi.Nie oto chyba chodzi.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane