• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: powstaje buspas na ul. Rolniczej

Patsz
20 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Robotnicy pojawili się już na ul Rolniczej. Do końca stycznia buspas ma zostać uruchomiony. Robotnicy pojawili się już na ul Rolniczej. Do końca stycznia buspas ma zostać uruchomiony.

Do końca stycznia powstanie buspas na Rolniczej w kierunku ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Będzie kosztował blisko 160 tys. zł.



Czy powinno powstawać więcej buspasów?

Buspas obejmie odcinek od ul. Kieleckiej poprzez ul. Rolniczą do początku pasa prawoskrętu w ul. Chwarznieńską. To tam w godzinach szczytu autobusy zjeżdżające z buspasa na ul. Kieleckiej utykają w korkach zanim dojadą do - także coraz bardziej zatłoczonej - ul. Chwarznieńskiej.

Prace przy budowie buspasa rozpoczęły się kilka dni temu. Mają potrwać do końca stycznia. Obecnie trwa korekta krawężnika. Rozpoczęto też usuwanie starego oznakowania poziomego. 

Ulica Rolnicza jest szeroka, więc drogowcy nie będą mieli dużo pracy, ale zmiana organizacji ruchu może spowodować trudności w przejeździe.

Robotnicy pojawili się już na ul Rolniczej. Do końca stycznia buspas ma zostać uruchomiony. Robotnicy pojawili się już na ul Rolniczej. Do końca stycznia buspas ma zostać uruchomiony.
- Całkowity koszt korekty krawężników, wprowadzenia nowego oznakowania poziomego i pionowego oraz zmian w sygnalizacji świetlnej (przeniesienie sygnalizatorów, likwidacja śluzy autobusowej, przeprojektowanie sterownika) to łącznie ponad 157 tys. złotych - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni wykonuje ten projekt w ramach zadań bieżących.

Przypomnijmy, że miesiąc temu, 16 grudnia o godz. 7:30 pierwszy autobus przejechał buspasem "pod prąd" ul. Chwarznieńskiej. Według szacunków inwestycja warta 4 mln zł pozwala dojechać do centrum pasażerom pięciu linii autobusowych 10 minut szybciej niż do tej pory.

Patsz

Miejsca

Opinie (157) ponad 20 zablokowanych

  • na rolniczej w stronę chwarzna zostanie wprowadzony zakaz dla ruchu wszelkich aut oprócz autobusów (2)

    na tym będzie polegała modyfikacja.Samochody osobowe na witomino będą mogły tylko wjeżdżać od ul małokackiek albo od obwodnicy chwarznieńska. Tak trzymać precz samochodami nie ch zyjom chulajnogi eletlyczne

    • 7 9

    • Ja to bym zakazał ruchu wszelkich pojazdów oprócz komunikacji miejskiej Takie wesołe miasteczko

      • 3 2

    • Super,w ogole wylaczyc auta odobowe dostawcze I inne z ruchu.Tylko autobusy! Do szpitala,przychodni,pi zakupy tylko autobusem.Podjedzie zawsze w ciagu 5 min I dowiezie Na zyczenie.Brawo!

      • 3 2

  • Ojojoj (2)

    Kierofczyki znów się spinają bo autobusem będzie szybciej.

    • 12 26

    • (1)

      Elektrykiem też :)

      • 4 2

      • Miłej wymiany Akumulatorów

        Gdy stare sie zużyją

        • 0 1

  • Chorzy ludzie pracują w UM. Kiedy służby zajmą się "gospodarnością" w zarządzaniu i wydatkami w mieście? Przykłady, lotnisko, czy ostatnio słynne 10 minut za 4 miliony.

    • 24 3

  • Gdynia była dobrze zarządzana przez "obcych" od Kwiatkowskiego po Cegielską. Miejscowy Szczurek to totalna porażka.

    • 32 1

  • Opinia wyróżniona

    W tym przypadku inwestycja jest słuszna. (6)

    Jakkolwiek krytyka władz ogólnie może być uzasadniona tak w tym przypadku trzeba przyznać, że decyzja o utworzeniu buspasa jest słuszna. Ten odcinek dosłownie aż się prosił o wytyczenie buspasa. Kierowcy pozostałych pojazdów nic nie stracą a autobusy mogą dużo zyskać. Istniejący leśny odcinek kończył się tak trochę bez sensu przy wjeździe na Witomino a jezdnia była tam bardzo szeroka i to jest akurat fakt. Dzięki temu autobusy odcinek do Chwarznieńskiej przejadą płynnie. Aby system działał sprawnie powinien powstać jeszcze fragment od Wielkokackiej do "domu za falochronem" ale w tym przypadku nie jest to już takie proste i raczej nieprędko coś się w tym zakresie zmieni. Jak dla mnie zmiana na plus.

    • 88 42

    • każdy wie co trzeba zrobic, pytanie tylko dlaczego szczurek tego nie robi?!? (1)

      • 13 1

      • No to co trzeba zrobić?

        Bo Zbysio jakoś pomysłów nie ma poza nasyłaniem trolli...

        • 3 6

    • Powinieneś jednak wziąć pod uwagę to co spowodowało ten "odcinek kończący się bez sensu w lesie" - okazja była w czasie wyborów samorządowych , no ale pan Szczurek jest niezastąpiony przecież. Mamy to co mamy i to nie tylko Witomino ale cała Gdynia cierpi dzięki lotniskowym ambicjom tego pana.

      • 8 1

    • Buspasy tak, ale nie "domalowywane"!

      Takie super miasto, a korzysta z półśrodków. Konieczne jest poszerzanie ulic (wzdłuż Rolniczej są tereny na dobudowę osobnego pasa), a nie tworzenie uch igielnych. Obwodnica Witomina jeszcze nie powstała i nie wiadomo kiedy powstanie. Już teraz korki na dojazdach na Witomino są coraz dłuższe - zaczynają się ok.14tej, a kończą nie jak kiedyś przed 17tą, tylko po 19tej. Dostać się z Witomina i na nie samochodem jest mega problemem, w autobusach ledwie wjeżdżających pod górkę ścisk, smród "leśnych dziadków" i awarie. "Gdynia" wykorzystuje swój monopol, by podnieść konkurencyjność takiego transportu autobusowego kosztem samochodów - wszystkich samochodów, także dostawczych, no i turystów. Można przecież podnosić konkurencyjność uczciwie, bez utrudniania życia innym. Koszt większy, ale płynność ruchu jest dla rozwoju miasta konieczna i korzystna, także finansowo. Pan Prezydent już dawno zrezygnował z jeżdżenia przez Witomino, my mieszkańcy niestety nie możemy wybrać alternatywnego sposobu dojazdu, a latać jeszcze nie umiemy. "Plusem ujemnym" jest to, że na buspas można będzie zjechać, gdy w korku przeciskać się będą karetki, które coraz częściej jeźdżą, bo Witomino "się starzeje".

      • 8 10

    • zyskuja 5 min autobusy a traca style samo setki samochodow z ludzmi do pracy I z dziecmi do szkol

      • 3 4

    • dopiero co pomalowali a pasy już znikają

      świetna robota!

      • 1 0

  • inwestycje za miliony uwalają, starcza tylko na farbę, news z początku 2019 r

    radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.

    Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód.

    • 18 1

  • A na Kwiatkowskiego kiedy?!!!!!!!

    Tam też jest dużo miejsca. Wystarczy bus pas od estakady do skrzyżowania z Dąbka. To jest żart!!!!

    • 6 3

  • wiadomości z gdyńskich dróg są przybijające

    w innych miastach trawją budowy, duże remonty itd a tu?!??

    • 20 3

  • 160 tys na farbę...
    inwestycja

    • 17 1

  • taki szumny tytuł jakby od razu asfalt wylali i poszerzyli ulicę

    a tutaj raptem parę litrów farby, wielki projekt za kilkadziesiąt tysięcy złotych

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane