• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino.

Na początku 2021 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku. Gdynia za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski nad inwestycją zapłaci 1,2 mln zł.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Koncepcja zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, co nie spodobało się kierowcom. Władze miasta ogłosiły, że wracają do pomysłu budowy obwodnicy Witomina, a ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana według nowej koncepcji.

Ul. Chwarznieńska: nowe wytyczne



W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę wartą 1,2 mln zł z firmą Transprojekt Gdański na przygotowanie koncepcji projektowo-kosztorysowej, prac geodezyjnych i nadzoru autorskiego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej według nowych wytycznych.

Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.


Władze Gdyni: odciążenie newralgicznej arterii drogowej



Przedstawiciele magistratu informują, że będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Na tym newralgicznym odcinku drogi pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna. Wzdłuż jezdni wykonane zostaną także chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa będzie poza pasem jezdni.

- Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej: co z buspasem?



Wraz z podpisaniem umowy na projekt wróciły kontrowersje związane z kwestią umiejscowienia buspasa na witomińskim odcinku, który był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji.

Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazują, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".

Władze miasta odpowiadają, że to czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.

- W ramach postępowania wykonawca projektu ma wskazania, jednak ostateczne rozwiązanie organizacji ruchu w ramach rozbudowanej infrastruktury będzie znane w momencie odbioru końcowej dokumentacji projektowej. Obecnie nie można przesądzać o rozwiązaniach szczegółowych - zaznacza Marek Łucyk.
rb

Miejsca

Opinie (113) 9 zablokowanych

  • Czyli, że co?

    Władze Gdyni myślą, że dodanie sygnalizacji, nowych zatok autobusowych, ścieżki rowerowej itd usprawni ruch? No musze im szczerze pogratulować

    • 60 8

  • Opinia wyróżniona

    Do wszystkich nienawidzących samochodów (6)

    Czy wy kiedyś zrozumiecie, że zrównoważony transport ma sens wtedy i tylko wtedy kiedy zachowana jest ciągłość dróg, ścieżek rowerowych i buspasów oraz wysoki stopień zintegrowania różnych środków lokomocji? Budowanie 100 metrów buspasa, dwujezdniowej dwupasmowej drogi na odcinku 500m czy ścieżki rowerowej znikąd do nikąd przez 60 metrów nie rozwiąże żadnych problemów a tylko zwiększy ilość tzw. wąskich gardeł które szkodą wszystkim. Popatrzecie na miasta holenderskie lub niemieckie, jest skąd brać przykłady. Nawet w Polsce jest dobry przykład, tak wyśmiewana i wyszydzana stolica Podlasia - Białystok

    • 74 11

    • Meduzo ,zacznijmy ze przypisujesz uczucia swoje prymitywne innym.I chcesz kogos pouczać ? (4)

      Możesz się zapisac na głupotologie stosowaną co najwyżej.I jeszcze chwalisz się skrajną głupotą. Niema czegoś takiego jak zrównoważony transport !! Jest nowoczesna komunikacja miejska oparta na transporcie zbiorowym i na rowerach oraz ewentualnie innych pojazdach elektrycznych jak hulajnogi deskorolki itp. ,inne wynalazki. I Jeszcze jedno małolacie nie podawaj przykładów z krajów zachodnich bo co najwyzej je widziałeś na obrazku może coc przeczytałeś w necie i właśnie potwierdziłeś ze nic z tego nie zrozumiałeś ,ale zato jesteś wazeliniarzem urzędasów . Ja tam mieszkałem ,w Polsce i trójmieście każdy metr bus pasa czy drogi rowerowej jest potrzeby przybliża nas do standardów zachodni europejskich.

      • 5 17

      • o matko znowu jakiś zakompleksiony się odezwał

        • 6 1

      • (1)

        Dlaczego tylko na rowerach a nie skuterach i motorach? Też zajmują mało miejsca i tak jak rower są pojazdami jednośladowymi

        • 3 1

        • tak, ale hałasują niemiłosiernie i są wybierane przez znikomo małą grupę mieszkańców

          do ich prowadzenia potrzeba pewnych specjalnie nabywanych umiejętności, nie każda kobieta potrafiąca swobodnie jeździć rowerem potrafi opanować motocykl dużej mocy. Dla motocyklistów już jest ciągła infrastruktura drogowa, dla rowerów i pieszych ciągle jest nieciągła. Mam nadzieję, że to potrafisz ogarnąć: nie jestem autorem ostrych tekstów napisanych wyżej przez internautę skupiającego uwagę wyłącznie na infrastrukturze, chociaż momentami nieźle prawi. ;-)

          • 3 1

      • ped**arze to jednak specyficzny gatunek...

        • 2 0

    • faktycznie niepoprawny, przypuszczalnie dysponujący ograniczoną wyobraźnią

      Większość rowerzystów miejskich ma prawo jazdy i samochód w swoim gospodarstwie domowym. Nie sądzę, by nienawidzili samochody - jeśli by faktycznie mieli takie emocje, to by dawno pozbyli się samochodów. Przypuszczalnie sam masz problem: nie zauważasz, że na jezdni ulicy uspokojonego ruchu zarówno rowerzyści jak i kierowcy mogą się czuć bezpiecznie i współpracować ze sobą w zachowywaniu odstępów. Nie trzeba jeździć do miast holenderskich lub niemieckich, wystarczy wybrać się do Tczewa lub Gdańska by zauważyć wiele elementów sensownie rozplanowanej infrastruktury dla pieszych, rowerzystów i korzystających z samochodów w rozsądny sposób. Warto byś poznał pewną zasadę: miasto przyjazne dla rowerów to takie, w którym znaczna część centrum jest objęta strefą wolną od jeżdżących i parkujących samochodów, a wzdłuż dróg prowadzących do centrum prowadzone są wygodne, dwukierunkowe drogi dla rowerów tworzone kosztem niekiedy chodnika, niekiedy kosztem szerokości jezdni, na których skutecznie uspokojono ruch i wyeliminowano przejazdy o charakterze tranzytowym, pozostawiając umiarkowany ruch lokalny.

      • 3 0

  • Projekty, plany, konsultacje, wizualizacje, analizy...

    • 61 3

  • Czy to tam mieszkają "włodarze"?

    co z Kwiatkowskiego? co z hutniczą? co z innymi mega zniszczonymi ulicami?

    • 63 0

  • Spokojnie to tylko projekt, który nie zoobowiązuje

    I tak to jest za drogie wszystko i nie powstanie. Z roku na rok wszystko drożeje a nie odwrotnie. Znowu 2 mln wrzucone w kosz. Pokryjemy wszyscy z biletów zkm

    • 55 11

  • Buspas w dobie koronawirusa to zbędny wydatek. (2)

    Brak chętnych do jazdy autobusami, coraz więcej osób jeździ własnymi autami. A hulajnogi, rowery itd. jakoś nie sprawdzają się w grudniu czy styczniu.

    • 37 23

    • Czy kazdy głupek ma poczucvie ze musi chwalić sie głupotą? Przecież ty gimbusie z roweru nie korzystasz (1)

      Tak rowery sprawdzają się cały rok na całym świecie, bo na całym świecie z nich korzystają i to od kilkudziesięciu lat. wiec poco chwalisz się głupotą?

      • 3 3

      • tylko cen co nie ma argumentów wyzywa innych. Jakoś tłumów na rowerach nie było w styczniu.

        • 3 1

  • 2021...dokumentacja

    a nie było tak, że to już miało ruszyć jakoś niedługo? sama budowa ???

    • 61 1

  • Kiedy remont Kwiatkowskiego? (2)

    Ulica wygląda jak po bombardowaniu, zapraszamy Prezydentów na kilka jazd z dołu do góry, z góry na dół - dodatkowa atrakcja jadąc z góry - dwa głębokie pofalowania wjeżdżając z Kwiatkowskiego na Estakadę, małe auta tak śmiesznie wylatują w powietrze, może któreś kiedyś spadnie pod Estakadę?
    :)

    • 59 9

    • Mam wrażenie że w Gdyni jedynym problemem jest witomino i chaszczynska...

      A reszta dzielnic to już władze mało co obchodzi ...Kwiatkowskiego to jest ewenement takie są tam kocie łby !!! Hutnicza też w tragicznym stanie ....

      • 6 1

    • Przecież na Chwarznie mieszka szczur, dlatego tam sa inwestycje drogowe!

      Juz z drogą wchodza w park krajobrazowy, a potem gdynski developer bedzie wycinal las i budował dalej swoje komfortowe mieszkana!!

      • 1 1

  • Powinna byc odpowiedzialność materialna urzędników

    Za złe decyzje i wyrzucanie pieniędzy z naszych podatków w błoto. Jeśli będą ponosili część kosztów skończy się radosna twórczość gdyńskich urzędników.

    • 59 6

  • Ten Kucyk to jakiś miejski żart jest? (4)

    • 51 9

    • miejski?

      Czyli kiepski...

      • 23 6

    • Miejski?

      Raczej kiepski ten żart...

      • 11 1

    • Miejski?

      Znaczy kiepski...

      • 24 0

    • Miejski?

      To znaczy kiepski...

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane