• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino.

Na początku 2021 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku. Gdynia za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski nad inwestycją zapłaci 1,2 mln zł.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Koncepcja zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, co nie spodobało się kierowcom. Władze miasta ogłosiły, że wracają do pomysłu budowy obwodnicy Witomina, a ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana według nowej koncepcji.

Ul. Chwarznieńska: nowe wytyczne



W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę wartą 1,2 mln zł z firmą Transprojekt Gdański na przygotowanie koncepcji projektowo-kosztorysowej, prac geodezyjnych i nadzoru autorskiego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej według nowych wytycznych.

Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.


Władze Gdyni: odciążenie newralgicznej arterii drogowej



Przedstawiciele magistratu informują, że będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Na tym newralgicznym odcinku drogi pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna. Wzdłuż jezdni wykonane zostaną także chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa będzie poza pasem jezdni.

- Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej: co z buspasem?



Wraz z podpisaniem umowy na projekt wróciły kontrowersje związane z kwestią umiejscowienia buspasa na witomińskim odcinku, który był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji.

Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazują, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".

Władze miasta odpowiadają, że to czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.

- W ramach postępowania wykonawca projektu ma wskazania, jednak ostateczne rozwiązanie organizacji ruchu w ramach rozbudowanej infrastruktury będzie znane w momencie odbioru końcowej dokumentacji projektowej. Obecnie nie można przesądzać o rozwiązaniach szczegółowych - zaznacza Marek Łucyk.
rb

Miejsca

Opinie (113) 9 zablokowanych

  • Obwodnica przez las

    Kolejny odkrojony kawałek gruntu dla deweloperki. Czy UM ma cos do zaoferowania mieszkancom Witomina oprocz halasu z tranzytu?

    • 36 11

  • Tylko obwodnica Witomina. Nie ma sensu wkładać kasy w Chwarznieńską bo nic to nie da. Chyba, że drobne korekty po zbudowaniu obwodnicy.

    • 44 1

  • Rekiny biznesu

    1,2 mln za projekt, który będzie kopią tego sprzed kilku lat na który tym sposobem miasto przepaliło 1,4 mln. Do tego będą aneksy i inne cuda, to koszt jeszcze wzrośnie. Ceny materiałów i robocizny poszły do góry, to daje rzeczywiście wielkie oszczędności. Nawet jeśli jakimś sposobem te roboty kiedyś wystartują, to taniej nie będzie a i projekt zapewne nie będzie się wiele różnił od poprzedniego... Szkoda tylko straconego czasu, bo przetarg mógł być rozstrzygnięty i jakieś prace mogły się zacząć. Zresztą piękne tablice z wizualizacjami stanęły tuż przed wyborami samorządowymi

    • 44 1

  • A tymczasem Hossa kończy kolejne osiedle

    Boję się pomyśleć, jakie będą korki gdy zamieszkają w nim ludzie. Bo o poprawie oferty zbiorkomu oczywiście nie ma co marzyć.

    • 43 0

  • Ciekawe ile milionów Gdynia (podatnicy) wydała w tym roku na odśnieżanie?

    • 31 12

  • Nikt z UM chyba dawno nie jechal hutnicza,

    Nie stał Pół godziny przed szlabanami na puckiej i można by tak długo wymieniać drogi w północnych dzielnicach. A jak miasto chce rozbudować lotnisko oraz mieć preznie rozwijający się port powinny pomyśleć o dobrym ciągu kominikacyjnym

    • 33 11

  • 1,2mln...

    Pan prezydent zamówił projekt w skórzanej okładce,pisany złotymi literami i z ornamentami.Ceny typowe dla UM w Gdyni.2 białe kreski-pasy tez kosztowały prawie milion ale malowane były znikająca farbą.Ile teraz kosztuje ponowne wymalowanie dziurawych dróg na Rolniczej?

    • 26 16

  • Wszechobecne korki w Gdyni (1)

    Są brakiem myślenia przyszłościowego przez prezydenta Gdyni.Przez 22 lata budowanie i remontowanie dróg zostało kompletnie zaniedbane.Za to kontenery na Swietojanskiej byly stawiane i szkoła aktorska.Nic w Gdyni nie zostało zrobione,porównajcie z Sopotem jak się zmienił..Czy Gdańsk..Gdynia wyglada tak samo jak 30 lat temu.

    • 28 16

    • budowa dróg nie rozładowuje korków tylko przesuwa je gdzie indziej (zwykle w stronę centrum)

      Jedynie zdecydowane postawienie na poprawę jakości funkcjonowania SKM i rozbudowa sieci linii kolejowych do Gdyni Północ, Gdyni Zachód i Gdańska Południe może coś pomóc.

      • 1 0

  • jak juz macie robic to porzadnie

    albo wcale, czyli z buspasem. a nie za rok sobie przypomna i beda poprawki.

    • 26 16

  • Panie prezydent, Słoneczną Pan kojarzysz?

    Tak a objazd w trakcie budowy po ulicy Słonecznej. Po betonowych płytach (ułożonych w latach 70 na czas budowy bloków) i bez chodników. Całe Chwarzno i Wiczlino dawno w kostce, Panie Prezydencie, Gdynia nie kończy się na Wiczlinie. Gwarantuje, że jak nie wyremontujecie najpierw Słonecznej, to nikt tamtędy nie przejedzie. Będziesz Pan jeździł objazdem do domu!!!!!!!!!!!!!

    • 31 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane