• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Patryk Szczerba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców. Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców.

Zdaniem mieszkańców Działek Leśnych przy obfitszych opadach woda spływa do przejścia pod torami będącego przedłużeniem ul. PodolskiejMapka, zagrażając bezpieczeństwu pieszych. Władze Gdyni odpowiadają, że właścicielem przejścia jest PKP, a jego przebudowa i pełne rozwiązanie problemu będzie możliwe, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście.



Czujesz się bezpiecznie w tunelach?

Przejście, w sprawie którego interweniują mieszkańcy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i WiguryMapka, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.

Przejście zalewane, interwencja u radnego



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu, którzy ze sprawą zgłosili się do radnego miasta Pawła Stolarczyka. W interpelacji radny zapytał władze Gdyni o możliwość przebudowy konstrukcji.

Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście. Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście.
- Częste zalania wąskiego tunelu stwarzają szereg zagrożeń dla jego użytkowników. Przydałyby się konkretne działania władz w zakresie zabezpieczenia przejścia - stwierdza, pytając też o zasady działania monitoringu i rozbudowy tunelu.

Władze Gdyni w odpowiedzi wskazały, że konstrukcja nie powinna być traktowana jako tunel.

Czytaj też: Jak w Trójmieście sprząta się tunele?

- Jest to przepust technologiczny udostępniony przez PKP, obecnie PKP SKM dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom. W związku z powyższym Zarząd Dróg i Zieleni zajmuje się bieżącym utrzymaniem tego obiektu - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nagranie z monitoringu do wglądu dla służb



Zaznacza, że w ostatnich tygodniach były prowadzone prace, aby ograniczyć powierzchniowy spływ wody z obu stron przejścia technologicznego.

Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony. Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony.
Okazuje się, że zainstalowane tam elementy monitoringu nie są połączone z miejskim monitoringiem i nie jest tam prowadzony stały ogląd sytuacji z zamontowanych kamer. Do obrazu z kamer zdalny dostęp ma policja i straż miejska.

- Obraz z kamer jest rejestrowany na rejestratorach obrazu do wglądu w razie potrzeby, dostępny dla wymienionych służb - wskazuje Łucyk.

Przebudowa przejścia podczas realizacji przystanku SKM Śródmieście



Wiadomo tez, że przebudowa przejścia będzie możliwa dopiero, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście. Przy okazji tej inwestycji Gdynia i SKM zainicjowała współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia.

Ma odpowiedzieć również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • Łucykowego na polski... (3)

    ... czyli nigdy.

    • 13 1

    • naprawdę nie ma kogoś kompetentnego i wykształconego w całej Gdyni? (2)

      • 3 0

      • Przeciez nie o to chodzi aby byl kompetentny i wyksztalcony. (1)

        Ma byc posluszny i jesc z reki pana... Za madry tez byc nie moze i najlepiej aby wiedzial tylko, ze gdzie indziej nie ma szans przetrwac.
        Tak sie buduje te "winogrona".

        • 3 0

        • a no tak. Ten to lizuds wybitny

          • 2 0

  • Koszty samochodowe są niepostępowe i w przyszłości znikną z ulic, gdyż koszty ich eksploatacji są dla społeczeństw zbyt duże (6)

    Jeżeli zostanie on zrealizowany miasto Gdynia zrobi duży krok zacierając stereotyp braku rozbudowy. Komentarze zawistników i buraków, którym nie podoba się -zbywać milczeniem-poprzez swoją zaściankowość i ograniczenie intelektualne wynikające z pomniejszaniem Gdyni nie są w stanie pojąć, że miasto się unowocześnia i ma najlepsza komunikacje. Podstawowa kwestia: to ciągłe budowanie nowego wizerunku i marki naszego miasta jako miasta nowoczesnego- w tej części Europy nigdzie indziej nie ma takiego transportu, ale takimi inwestycjami tylko potwierdzi swój wizerunek jako miasta nowoczesnego. pomijam już fakt, że w tym terenie jest mało miejsca, nowa stacja musi mieć właściwa rozpoznawalność na rzecz owej kolejki i Centrum Gdyni. Potrzebna jest wizualka, z możliwościami przesiadkowymi i połączeniami. Podobny ładny projekt i konstrukcje logistycznem, zintegrowanie metropolii.Na pewno rozładuje to ruch w mieście, prowincjonalni kierowcy samochodów nie są w stanie znieść myśli, że można nie jeździć samochodem po Gdyni dlatego będzie trzeba wprowadzić nowe restrykcje. Miasto z SKM/PKP musi jak najszybciej przygotować dokumenty, dzięki którym dostaniemy na tą i inne inwestycje w system transportowy dofinansowanie z UE. Warto by uwzględnić połączenie poprzeczne coś na wzór szwajcarskiej kolejki tj. łączone wagoniki lub inna linowa. Każdy z nich mieści do ośmiu pasażerów. Klimatyzację zasilają baterie słoneczne zamontowane na dachu pojazdu. Tor to w zasadzie jedna szyna, którą można montować na różnej wysokości. Kolejka może też jechać po ziemi. W zależności od potrzeb stacja Centrum mogłaby być zlokalizowana własnie tam na ziemi gdzie mało przestrzeni, lub na platformach w powietrzu łącząc z przejściem podziemnym SKM ruchomymi schodami. Postawić na AI dzięki, której nie musi jeździć nią maszynista. To wszystko jest transportem przyszłości, samochody jako transport indywidualny są niepostępowe i w przyszłości muszą znikną z ulic Gdyni im szybciej to zrobimy tym lepiej.

    • 2 20

    • (3)

      Niepostępowe jest powyższe ględzenie. Trzeba, musi, powinno się... Itd. Mieszkańcy mają guzik do powiedzenia bo takie postepowe mlotki chcą decydować.Moze od razu Hyperloopa sobie zamontuj

      • 2 1

      • Nasze doświadczenia gdyńskie i doświadczenia światowe, mówią by lepiej rozwijać komunik. nasze miasto (2)

        W bardzo wielu miastach na świecie dyskutuje się o tożsamości i historii, o więzi którą budują mieszkańcy miasta zwłaszcza w aspektach transportowych jako o czynnikach rozwojowych. To, że w Gdyni jest w miarę dobrze nie oznacza wcale, aby było wzorcowo. Bardzo się cieszę, że transport i logistyka, która nadała wyzwaniom Gdyni światowej perspektywy wzmocniła nas w przekonaniu o działaniach, które podejmujemy dla rozwoju miasta dlatego uważam, że odpowiednio zaprojektowany przystanek Gdynia Śródmieście gdzie będą się mogły na peronach wymieniać podróżni SKM/PKM , itd.

        • 0 3

        • Fajna auto-satyra..

          .. porównanie rozwoju komunikacyjnego Gdańska i Gdyni.. :D

          • 0 0

        • Ile tam długu ma to nowoczesne miasto ?Niech wszędzie zrobią

          Ciągi pieszo-rowerowe , zlikwidować jezdnię , mówimy nie blachosmrodom .To ja będę decydował jak i czym no i kiedy będziesz się przemieszczał

          • 0 0

    • Psychiatry to dziś nie było?

      • 2 0

    • Połączenie poprze że szwajcarskiek kolejki linowe. 8 osób... baterie sloneczne

      ... a wystarczyłaby przejazd i przejście pod torami w ciągu ulicy żwirki i wigury, który zresztą był i jest ujmowany w mpzp.

      • 0 0

  • Fantasmagorie gdynskie (2)

    Przystanek "srodmiescie" nie ma zadnego uzasadnienia wiec nigdy nie powstanie.
    Co innego modernizacja tunelu, ktory powstal w realiach poznego Gomulki. W sasiedztwie dymiacej cieplowni i "klimatycznych" hotelowcow robotniczych. Obecnie Prokom.
    W dziecinstwie wjezdzalem do niego na rowerze, teraz nie barszo wypada a i konsekwencje moga byc inne niz z dzieciakiem.
    Jakos Rumia potrafila dogadac sie z koleja i buduje tak potrzebny tunel drogowy w Janowie a Wejherowo nawet drugi.
    Tylko Gdynia lubi nic nie moc i czekac na to, ze podmioty gospodarcze zastapia magisttat w pelnieniu obowiazkow miasta. No, w zasadzie Prokom (Asseco?) wystarczajaco dobrze na tym miescie zarobil, wiec moze maly rewanz?

    • 14 1

    • A przystanki (1)

      prezydęckie Gdańsk Nowe Szkoty, Gdańsk Kolonia, Gdańsk Zaspa Towarowa czy Gdańsk Brzeźno...? Chyba prezydęt Duda się nie myli?

      • 0 3

      • akurat część tych przystanków jest likwidowana

        I Duda nic ma do tego.
        Już bardziej inna prezy(dętka).
        Gdańska

        • 1 0

  • chciałbym przypomnieć że Gdynia Główna zawdzięcza 9 miejsce pod względem pasażerów SKMce ,

    gdy zbudują SKM Śródmieście , spadniemy o kilka pozycji , a Gdańsk Główny jest na 10 miejscu

    • 3 3

  • Jak to jest ze w Gdansku nie ma takich problemow ?

    PO zarzadza doskonale, maja mnostwo zabutjow a w Gdyni ciagle afery. Tylko PO.

    Karol

    • 3 9

  • Najlepiej zróbcie przystanki co 100 metrów (2)

    Przód pociągu już na Głównej, a tył na Śródmieściu.

    • 20 3

    • A ile dziecko (1)

      masz z Gdyni Głównej do Gdyni Stoczni Uniwersytetu Morskiego czy z Gdyni Chyloni do Gdyni Leszczynek?

      • 0 3

      • dużo więcej

        niż 100m
        Główna-Stocznia - 800m
        Leszczynki-Chylonia - 1100m
        Nawet, wydawałoby się najkrótszy odcinek Gdańsk - Stocznia to jest 1000m
        Więc naucz się czytać mapy...

        • 0 0

  • SKM Grabówek

    Kiedy tam powstanie przejście (za Lidlem)

    • 6 0

  • SKM Ggdynia Śródmieście ??

    A moze w końcu wyremontujecie SKM Grabówek zamiast planować bzdurne inwestycje?!

    • 9 3

  • Przystanek z d.

    Zwykła kserówka z Gdanska, a Gdansk z Warszawy, jedni i drudzy kompleksy, mozna się obyc bez tych przystankow, lepiej aktywowac linie na Oksywie i do Nowego Portu

    • 10 2

  • paranoja ! Podaję aktualną listę peronów SKM w Gdyni.

    *SKM Gdynia Międzytorze
    *SKM Gdynia Główna
    *SKM Gdynia Śródmieście
    *SKM Gdynia Wzgórze Św Maksymiliana
    *Gdynia SKM Stadion
    *Gdynia Redłowo
    *Gdynia CH Klif
    *Gdynia Redłowo- Szkoła muzyczna
    *Gdynia Kolibki
    *Gdynia Kolibki centrum
    *Gdynia Kolibki zachodnie
    ......Bareja wiecznie żywy ...

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane