• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Patryk Szczerba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców. Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców.

Zdaniem mieszkańców Działek Leśnych przy obfitszych opadach woda spływa do przejścia pod torami będącego przedłużeniem ul. PodolskiejMapka, zagrażając bezpieczeństwu pieszych. Władze Gdyni odpowiadają, że właścicielem przejścia jest PKP, a jego przebudowa i pełne rozwiązanie problemu będzie możliwe, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście.



Czujesz się bezpiecznie w tunelach?

Przejście, w sprawie którego interweniują mieszkańcy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i WiguryMapka, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.

Przejście zalewane, interwencja u radnego



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu, którzy ze sprawą zgłosili się do radnego miasta Pawła Stolarczyka. W interpelacji radny zapytał władze Gdyni o możliwość przebudowy konstrukcji.

Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście. Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście.
- Częste zalania wąskiego tunelu stwarzają szereg zagrożeń dla jego użytkowników. Przydałyby się konkretne działania władz w zakresie zabezpieczenia przejścia - stwierdza, pytając też o zasady działania monitoringu i rozbudowy tunelu.

Władze Gdyni w odpowiedzi wskazały, że konstrukcja nie powinna być traktowana jako tunel.

Czytaj też: Jak w Trójmieście sprząta się tunele?

- Jest to przepust technologiczny udostępniony przez PKP, obecnie PKP SKM dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom. W związku z powyższym Zarząd Dróg i Zieleni zajmuje się bieżącym utrzymaniem tego obiektu - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nagranie z monitoringu do wglądu dla służb



Zaznacza, że w ostatnich tygodniach były prowadzone prace, aby ograniczyć powierzchniowy spływ wody z obu stron przejścia technologicznego.

Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony. Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony.
Okazuje się, że zainstalowane tam elementy monitoringu nie są połączone z miejskim monitoringiem i nie jest tam prowadzony stały ogląd sytuacji z zamontowanych kamer. Do obrazu z kamer zdalny dostęp ma policja i straż miejska.

- Obraz z kamer jest rejestrowany na rejestratorach obrazu do wglądu w razie potrzeby, dostępny dla wymienionych służb - wskazuje Łucyk.

Przebudowa przejścia podczas realizacji przystanku SKM Śródmieście



Wiadomo tez, że przebudowa przejścia będzie możliwa dopiero, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście. Przy okazji tej inwestycji Gdynia i SKM zainicjowała współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia.

Ma odpowiedzieć również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Opinie (129) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (7)

    Przy większych opadach przejścia takie są zalewane, co ludzie mają jeszcze tam pływać? A kierowcy chcieliby żeby ludzie chodzili tunelami bo tak dla nich wygodniej...

    • 28 18

    • (3)

      Dla mnie jako kierowcy nie ma znaczenia, kto będzie poruszał się w tunelu, czy ruch pieszy, czy kołowy. Najbezpieczniej byłoby jakby grupy uczestników ruchu w ogóle się ze sobą nie spotykały, z tym że jest to po prostu nierealne.

      • 11 4

      • (1)

        Ależ to realne. Wystarczy ograniczać ruch samochodów w centrach miast: strefy całkowitego zakazu ruchu, płatny wjazd do centrum, mało bardzo drogich miejsc parkingowych. Wtedy ruch pieszych nie będzie zakłócony i zmieszany z samochodowym.

        • 3 4

        • Ty matole to jest tunel pod torami

          • 4 1

      • tym bardziej, że teraz powstała taka QŁUP-moda

        by obok bezkolizyjnych przejść podziemnych - stawiać znowu Zebry!

        • 2 2

    • Pomyśleć, że to teren kilka, do kilkanaście metrów nad poziomem morza.

      • 3 0

    • ale wiesz, że mowa o tunelu pod torami... :O)

      • 5 0

    • A kuku dzbanie, to tunel pod torami kolejowymi....

      • 1 0

  • Zalewa to zalewa (3)

    Po co drazyc temat?

    • 33 17

    • (1)

      mozna zrobic prosty odplyw wody tak by nie przedostawala sie do tunelu

      • 3 2

      • Nie tylko można a trzeba. Pozatym najzwyczajniej odpływ z tunelu do porządnej rury tak daleko aż będzie pewność że woda nie zaleje ulic dalej.

        • 3 0

    • Mieszkałem obok w latach 80tych i 90tych. Codziennie chodziłem przez ten tunel i nigdy nie był zalany. O co kaman?

      • 5 2

  • SKM? (4)

    po co tak czesto przystanki SKM? bez sensu. to nie tramwaj.

    • 192 19

    • lepiej niech pieniadze zamiast na bezsensowny przystanek wydadza na polaczenie skm z obluzem i oksywiem

      • 29 4

    • Tak, bo zrobię Ie przystanku Śródmieście

      Będzie kosztowało tyle, co modernizacja torów, i kilka przystanków na obluze.

      • 11 4

    • (1)

      Po to, że kolej miejska jest dla wygody pasażerów, a nie na odwrót.

      • 1 7

      • No to jest wygoda od Gdyni głównej do wzgórza jest kilometr a pociąg to nie jest tramwaj czy autobus

        • 10 0

  • A po co ten przystanek Śródmieście? (4)

    W tak małych odległościach to autobusy i trolejbusy mają przystanki. Na kolei bez sensu, całe jej założenie (przyp. szybka kolej miejska) traci sens ....

    • 193 21

    • Jak PKP zrobi to miasto sie w Ratuszu pochwali i przyjedzie jeden z wice filmik nagrać (1)

      dokładnie jak tydzień temu przy dworu głównym, też PKP postawiło samochody i juz się z UM pucować przed kamerką zjechali cała ich "praca", bo urząd zamknięty przypominam ....

      • 8 6

      • Nieswoim dworcem PKM na Karwinach Szcz. też się na wyborczych spotach chwalił.

        • 5 2

    • Mieszkam koło Prezydium i cały czas widzę tam jak ludzie są przyjmowani

      • 3 2

    • Największa bzdura

      • 1 0

  • (2)

    Nie żebym coś, ale z tyloma stacjami to już w ogóle SKMka będzie rozwijać prędkośc światła....

    • 140 6

    • (1)

      To nie PKP że są tylko trzy przystanki na miasto i jadą szybciej :)

      • 3 17

      • Dlatego bardziej oplaca się jechać regio.

        • 10 1

  • SKM Śródmieście.

    Trzeba tak przebudować aby były ścieżki rowerowe i białe koła z donicami.

    • 44 7

  • Ciekawe, że jak pan Szczurek chciał zrobić nową szkołę rejonową na Władysława IV, by zlikwidować SP26 i SP51, to ta droga nie (3)

    A teraz się dowiadujemy, że to "przepust technologiczny" i dodatkowo bez nadzoru bieżącego z monitoringu. Ciekawa ta władza, taka nie do końca szczera.

    • 58 7

    • (2)

      Zasiedziała po prostu władza. To normalne po tylu kadencjach.

      • 10 0

      • Będziesz miał... (1)

        za góra jedną kadencję marcina za prezydęta, to zobaczymy radość w twych oczach... A monitoring bieżący prowadzi ochrona Asseco... Tyle w temacie

        • 1 5

        • "monitoring bieżący prowadzi ochrona Asseco"

          Bo to przecież "teren prywatny"... ;)

          • 0 0

  • To przejście (4)

    To ikona czasów komuny. Brud, lampy brudne w tunelu, nie myte szyby od początku istnienia tego tunelu. Monitoring to jest atrapa aby zastraszała pseudo grafciarzy. SKM Śródmiście to poroniony pomysł. Zróbcie wreszcie profesjonalny remont z nowoczesnym, czystym oświetleniem. Z poprzecznymi szerokimi głębokimi korytkami odpływowymi w środku jej i co najmniej 3,4 na chodniku dojścia do tunelu od strony ul. śląskiej i podolskiej. Przystanek Śrudmieście bez sensu! Tylko kapitalny profesjonalny remont tunelu i jego dojście!

    • 74 6

    • Bzdury piszesz, to jeszcze tunel przedwojenny (3)

      • 8 1

      • Tu urząd (2)

        Tam nie ma żadnego tunelu. Prosimy o nie wprowadzanie w błąd. Najbliższy tunel znajduje się gdzie indziej.

        • 0 1

        • (1)

          Chyba masz zaćmienie umysłu , albo nie jesteś ztąd . Odzawsze tam jest tunel , całe moje życie w tym miejscu był . A ten przy urzedzie to ledwie kilka lat ma .

          • 1 0

          • Czyżby pracownik urzędu?

            Nie wiem gdzie jest ztąd, ale chyba z tego nie jestem.
            Polecam jednak bliższy kontakt ze słownikiem ortograficznym. I może też ze słownikiem języka polskiego na definicji: ironia i sarkazm.

            Dużo zdrowia życzę.

            • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Tworzenie dodatkowego przystanku SKM bez sensu (4)

    Lepiej zadbać o poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów chcących dotrzeć do przystanków Gdynia Główna i Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana przez stworzenie komfortowego ciągu pieszo - rowerowego (rowerowo-pieszego) wzdłuż linii SKM. Od strony przystanku SKM Gdynia Główna zbudowano sensowną kładkę, brakuje tylko dobrego połączenia z kładką nad ulicą Śląską. Zasłanianie się urzędników tezą, że jest to teren prywatny nie ma sensu: tam potrzebna jest prawdziwa cyklostrada łącząca okolice przystanków SKM bez kolizji z ruchem pojazdów na jezdniach ulic poprzecznych, możliwie prosta i bez potrzeby pokonywania istotnych przewyższeń. Tunel dla pieszych pod linią SKM to osobny temat, warto go także drążyć i myśleć o poszerzeniu go tak, by służył również innym niezmotoryzowanym (hulajnogowcom i rowerzystom). Generalnie drogi ruchu pieszych i rowerzystów do przystanków SKM i do miejsc pracy powinny być w mieście możliwie proste i bezkolizyjne, tranzytowy ruch samochodów przez miasto powinien być minimalizowany.

    • 102 14

    • Cyklostrada, hulajnogostrada i fikołkostrada (3)

      Przystanek jeśli będzie budowany to będzie budowany przez PKP. Co cię boli w tej sprawie?

      • 0 3

      • boli bezsens forsowanego rozwiązania (2)

        które, w przypadku realizacji, będzie miało negatywny wpływ na funkcjonowanie SKM. Z oczywistym developerem w tle, budującym w pobliżu osiedle na przejetym skwerze...
        Boli wypowiedź miejskiego urzędnika, który zasłania sie tak bezsensownym pomysłem i argumentem aby nie podjąc działań na terenie, gdzie został wybrany przez mieszkańców jako zarządca.
        Jak pokazują doświadczenia Wejherowa i Rumi, z PKP można się dogadać i prowadzić budowy obiektów potrzebnych mieszkańcom. Zdecydowanie ten tunel, w zmodernizowanej i powiększonej wersji jest znacznie bardziej potrzebny i sensowny niż Park(ing) Centralny przed magistratem czy długoletnie "wykopki" na Kamiennej Górze.
        Tajemnica wydaje się być mało tajemna i czas (najwyższy) krzyknąć "król jest nagi" a magistrat przeżarł kasę... Dlatego słyszymy tak bzdurne wymówki...
        I jeszcze za te brednie płacimy!

        • 2 1

        • Widać jesteś znawcą wszystkiego i teorii spiskowych fanatykiem. (1)

          Deweloper buduje legalnie na legalnie pozyskanym, bezprawnie użytkowanym przez miasto pseudo skwerze. To chyba dobrze, że więcej ludzi i nieruchomości będzie miałoby dogodny dostęp do SKM. Jaki to negatywny wpływ to będzie miało na funkcjonowanie SKM? Wydłużenie czasu przejazdu o minutę??? Zupełnie inna sprawa to wypowiedzi oraz indolencja władz miasta. To jeszcze nie powód do krytyki idei powstania stacji SKM.

          • 0 0

          • zdecydowanie nie jestem znawcą wszystkiego

            ale znam wystarczająco dobrze metody postępowania w tej branży aby nie mieć złudzeń, co do źródeł tego typu "pomysłów". Szczególnie, jeśli występuje następstwo przyczynowo - skutkowe i koincydencja czasowa. Następny pomysł typu "gondole" i SimCity...
            Ta posesja ma równie dobry dostęp do komunikacji jak wszystkie inne w okolicy a odległość 1000m pomiędzy stacjami jest optymalna dla kolei miejskiej. Znam krótsze odcinki ale dotyczą one autonomicznej kolei Dockland o rozmiarach większego tramwaju. Więc nie zadawaj pytań o "minutę" a sprawę zostaw fachowcom, bo się kompromitujesz. Lub dokształć się w zakresie fizyki...

            Oczywiście, jeszcze tego by tego brakowało aby tereny były "nielegalne"... "Legalne" są na skutek urzędniczych zaniechań oraz niechlujstwa i seryjnie przegrywanych przez magistrat procesów. Schemat jest prosty, np. niewykonanie celu wywłaszczenia lub inne braki formalne... Oczywiście, formalnie nic nie można zarzucić... Litera się zgadza... W wybranym zakresie a Temida jest przecież ślepa...

            • 0 0

  • Ten tunel istnieje ponad 60 lat (5)

    I zawsze to był tunel a. Id przepust technologiczny. Jeżeli jak twierdzi je ze to nie był tunel to proszę o odpowiedz co zrobiliście przez 60 od by ułatwić przejście również przejazd dla rowerów pomiędzy Śląska a Wł. IV. Nic. Taknaprawde żeby np rowerem dostac się z jednej strony torow na drugą to od ulicy Puckej do pseudo ścieżki na jezdni w Orlowie nie ma niczego.

    • 39 3

    • A na moście na Stryjskiej?

      • 2 4

    • Odpowiadam nic nie zrobiliśmy, ale mieszkańcy i tak nas wybierają więc będziemy robić dalej to samo

      • 11 3

    • Skm wzgórze

      • 1 2

    • Estakada do Hutniczej

      A jak masz cochones, to w na Wisnewskiego dojedziesz.

      • 1 1

    • Nie przebudujemy tunelu

      i co pan nam zrobi?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane