• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa ulicy Abrahama do czerwca

Patryk Szczerba
16 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny woonerf powstaje na Pustkach Cisowskich

Trwa modernizacja ul. Abrahama w Gdyni

Modernizacja ul. Abrahama, pomiędzy ulicami Batorego i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, nabiera tempa. W ostatnich dniach prowadzone są prace przy kanalizacji. Przebudowana, przyjazna dla pieszych ulica, zostanie otwarta przed wakacjami.



Czy zmiany na Abrahama ożywią ulicę?

Przypomnijmy:

  1. Projekt zmian na Abrahama na odcinku od ul. Batorego do 10 Lutego przygotowany przez społeczników z Miasta Wspólnego zyskał uznanie mieszkańców w budżecie obywatelskim w 2016 roku.
  2. W lipcu 2018 roku ogłoszono przetarg na prace budowlane. W pierwszym przetargu nie było chętnych, w drugim firma WPRD Gravel z Gdańska zaproponowała cenę 3,8 mln zł.
  3. To więcej niż szacunki miasta, z których wynikało, że przebudowa powinna kosztować 2,4 mln zł, ale okazało się, że dołożenie 1,4 mln zł nie jest w tym wypadku problemem.
  4. Prace ruszyły pod koniec listopada.

Czytaj też: Ruszyła przebudowa ulicy Abrahama w Gdyni

W ostatnich dniach rozpoczęły się prace przy budowie kanalizacji deszczowej. Pogoda sprzyja budowlańcom, więc na razie całość postępuje zgodnie z przyjętym harmonogramem. Ulica jest zamknięta dla ruchu kołowego, ale dostępna dla pieszych, którzy jednak muszą uważać na pracujących robotników.

Zgodnie z projektem mieszkańcy ulicy zyskają też nową infrastrukturę podziemną, sieć wodociągową, gazową, ciepłowniczą, kanalizacyjną i deszczową. Ulica zostanie rozświetlona dziesięcioma nowymi lampami.

Setki roślin na Abrahama



Z obecnie rosnących drzew pozostanie jesion wyniosły, który zostanie specjalnie podświetlony. Dołączą do niego 24 nowe drzewa - robinie akacjowe. Strefę zieloną uzupełnią zieleńce, kwietniki i donice. Posadzonych zostanie 364 cisów i 529 różnych ozdobnych krzewów liściastych, do tego 372 byliny i prawie 1600 tulipanów. Trawniki zajmą 36,5 m kw.

Nawierzchnia będzie składała się z prostokątnych płyt o trzech różnych wymiarach i dwóch odcieniach. Płyty, po których będą mogły poruszać się samochody będą miały kolor antracytowy. Pozostałe będą jasne, nawiązując w ten sposób do modernistycznego klimatu śródmieścia.

Siedem miejsc parkingowych, osiem stojaków dla rowerzystów



Pozostanie jedynie siedem miejsc do parkowania, w tym jedno przeznaczone wyłącznie dla dostawców i jedno dla osób niepełnosprawnych. Dla rowerzystów przygotowano za to osiem stojaków rowerowych, a dla spacerowiczów dziewięć ławek.

- W przyjaznym miejscu czujemy się po prostu dobrze. Dlatego na etapie projektu starałem się dobrać elementy małej architektury jak najlepiej. Wybrane lampy stylistycznie nawiązują do tych stosowanych niegdyś w śródmieściu Gdyni. Ławki i kosze są współczesne, lecz proste w formie oraz wygodne w eksploatacji. Wspólnie z projektantem dobieraliśmy format, strukturę i kolor nawierzchni. Jestem przekonany, że już niedługo będzie to kultowe miejsce w Śródmieściu - mówi Jacek Piątek, plastyk miasta.
Koniec prac zaplanowano na 14 czerwca.

Pierwsze dni modernizacji ul. Abrahama w Gdyni

Opinie (193) 1 zablokowana

  • I znowu z 30 miejsc zrobili zero (1)

    Kolejny sukces w walce um z kierowcami.

    • 14 5

    • i bardzo dobrze

      • 5 8

  • Abrahama

    Zamknąć ruch kołowy wszelki na Świętojańskiej,10 Lutego i Starowiejskiej,a na Władka IV tylko ruch rowerowy.Wtedy skończą się świetne pomysły elitom UM Gdynia.Jako mieszkaniec Gdyni domagam się jeszcze opłat parkingowych co najmniej 10 żł za pierwszą godzinę,potem 15 zł/godz jak leci.Nie bądźmy gorsi od Krakowa.A co!!

    • 7 4

  • Gdynia miastem absurdów (2)

    Obecne wykonuje się ścieżkę rowerową wzdłuż al. Zwycięstwa, od ul. Kościelnej do Orłowskiej w stronę Sopotu. W tym celu zlikwidowano poprzedni chodnik (który był w dobrym stanie), usypano ziemię i nowy chodnik wykonuje się o ok. pół metra wyżej. W efekcie do budynku 190a trzeba schodzić po b. wysokim stopniu - poprzednio wejście było na wysokości chodnika. Uniemożliwia to bądź w znacznym stopniu utrudnia wychodzenie i schodzenie do budynku ludziom starym i niepełnosprawnych, z balkonikami, wózkami - którzy w znakomitej większości zamieszkują ten budynek. Rozumiemy ukłon miasta w stronę rowerzystów, ale w celu budowy ścieżki wystarczyło zabrać część chodnika bez podnoszenia go - byłoby taniej, szybciej i wygodniej dla wszystkich. Czy ze starymi ludźmi nikt się nie liczy, to ma być Gdynia bez barier? Miasto z morza i marzeń - czyich?

    • 12 2

    • Edzio, naprawdę?

      • 1 1

    • Utrudnia niepełnosprawnym?

      O popatrz, ci sami ludzie zwykle są 100% pewni, że schody i tunele wcale a wcale nie utrudniają pieszym poruszania się :)

      • 1 1

  • super

    swietny termin ! gdynia jest i tak zakorkowana leczz co tam decydenci wiedza lepiej .

    • 5 1

  • 7 miejsc postojowych (3)

    To kpina, drzewami obsadzać centrum a ludzie powieszą sobie swoje auta na tych drzewach, krzakach i tulipanach. Jak bąbki na drzewach. Żart

    • 13 4

    • na tych 50-100 metrów to ile chcesz wcisnąć miejsc dla samochodów? (2)

      przypominam, że obok jest wielki parking - a nawet dwa

      • 3 5

      • kolejny rowerowy frustrat (1)

        pojdziesz do pracy kupisz sobie auto, na razie ci cho sza!

        • 2 1

        • kolejna ofiara samochodozy?

          • 0 1

  • inwestycje

    Kwiatkowski jak patrzy na pomysły włodarzy miasta w niebie płacze

    • 13 1

  • Co tak dlugo

    Smiech na sali i zenada... 4 miesiace robic ulice 100 metrowa? Serio?
    Nie ma ludzi do pracy czy co? Przykladowo w Chinach ulice 500 m. robia w weekend. Bylem i widzialem

    • 3 1

  • Nie wiem czy ta przebudowa ma sens,

    ale bałagan jaki panuje na tej budowie to jest kryminał. Kierownik budowy powinien być jak najszybciej zobowiązany (jeśli nie ukarany) do zabezpieczenia placu budowy przynajmniej taśmami oddzielającymi to co pozostało z chodnika z terenem budowy. Gdyby to był prywatny inwestor juź dawno byłaby kara od nadzoru budowlanego. Kto to nadzoruje w imieniu UM? Kto wybrał tę firmę? Czy nikt nie uzgodnił warunków zabezpieczenia tych prac?

    • 2 2

  • d**ilny pomysl

    trzeba poszerzac jezdnie jak jakis cwok chce mieszakc w parku to na wies a nie do centrum

    • 2 1

  • ale po co ta przebudowa?

    no właśnie nikt nie wie po co, a my jako konsultanci mamy z tego 10% ;)

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane