- 1 Gwoździe w oponach na osiedlu w Kowalach (184 opinie)
- 2 Odstrzał dzików w Gdyni i Sopocie (216 opinii)
- 3 Seryjne zakazy lotów dla awanturników? (128 opinii)
- 4 Zasłabł w szpitalu, dostał mandat za parking (419 opinii)
- 5 Dziś rozbłyśnie choinka na Długim Targu (33 opinie)
- 6 Drugie podejście do zmian na pl. Konstytucji (97 opinii)
Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później
Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. Pucką w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.
- Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
- Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
- Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
- W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.
Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.
Film z listopada 2017 roku
Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.
PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków
Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.
- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach
Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.
- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-23 13:17
przez 20 lat (10)
nie udało mu się wybudować ani jednego nowego przejazdu przez tory; i proszę nie mówić o tym przy Rivierze, bo to tylko odtworzył możliwość przejazdu w stronę morza, którą odebrał w ciągu Piłsudskiego; ot taki miszczu miasta
- 137 7
-
2021-08-23 13:32
przez 6 ostatnich lat polcy i polacy byli oszukiwani (6)
PKP-PiS nie znalazła kasy na inwestycje bud. tuneli i wiaduktów w Gdyni ... ???
2miliardy na szczujnie TVPiS i podwyżki po 100% rządu PiS ... kasa sie jakoś znalazła
a tu proszę - PKP forsy nie ma i nie bedzie ???- 12 9
-
2021-08-23 14:58
A co ma do tego PIS? (2)
To PKP zależy na tym przejeździe? Pociągi nie stoją, to nie ich problem.
Problemem jest Szczurek i reszta ferajny. Na razie myślą czy da się farbą namalować wiadukt i tunel. Problemem jest jak rozbudować północ i zachód Gdyni bez robienia dodatkowych ulic, gdzie wcisnąć kolejną betonozę w centrum.- 18 7
-
2021-08-24 08:09
(1)
Tu trzeba dodać że PKP też realizuje zlecenia rządu .Czyli co im w tejchwili powie PiS ( czyli Morawiecki vel Kaczyńsk) to muszą weykonać co do joty.
- 1 5
-
2021-08-26 06:43
PIS nie rządzi od 20 lat.
Bardzo mocno proszę o przemyślenie swojego następnego głosu przed wyborami na prezydenta miasta, bo od pana prezydenta nie możemy już niczego dobrego oczekiwać.
- 0 0
-
2021-08-23 15:37
Jak sama nazwa wskazuje samorządy rządzą się same (1)
To po co siejesz ferment i piszesz cokolwiek o PiS ... ??? Przecież to nie ma kompletnie nic wspólnego ...
- 5 6
-
2021-08-23 16:38
pkppis celowo ludzi gdynian ze wybuduje tunel i wiadukt zeby trolpisy mogly wypisywac klamstwa o szczurku i gdyni, droge czerwona tez obiecywali podczas wyborow
- 3 7
-
2021-08-23 22:57
cztery
a nie dwa, a ile na ojdyra, czartoryskich i inne ,, wodotryski,, szkoda pisać!
- 2 0
-
2021-08-23 13:56
ale komu, PKP to państwówka
Gdynia nic nie ma do tego i tyle w temacie, ubolewamy
- 4 6
-
2021-08-23 15:21
Oczywiscie
Tunel tam gdzie Riviera był w projekcie przedwojennym i był mopdyfikowany zaraz po wojnie. Obecna władza nic nie wymysliła.
- 7 3
-
2021-08-24 07:58
Fechtung Gotenhafen
A na wszystkie bolesci miasta Pan Horała nam pomoże. Poczytałbyś, popytałbyś jak sparawa Puckiej sie ma co do UM i terenow PKP. Wtedy dopiero wypowiadał
- 1 3
-
2021-08-23 11:09
Naiwność (4)
Szkoda, że zdjęcie pokazuje nie ten przejazd o którym mowa w artykule, nie napalajcie się, na tym przejeździe nic się nie zmieni, wiadukt ma być dalej, za Hutniczą w stronę Pogórza, a nie w stronę Chulońskiej. Dopiero "droga czerwona" cokolwiek poprawi ale za ile lat?
- 76 10
-
2021-08-23 11:14
Wedlug Ciebie ktory przejazd przedstawia zdjęcie? (2)
Na której ulicy..?
- 0 5
-
2021-08-23 11:30
ad. 2015. kilka tyg. przed wyborami (1)
- Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
...
- Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
...
- My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,- 11 1
-
2021-08-23 12:06
PiS rządzi w Gdyni od sześciu kadencji i dlatego taka bida.
- 4 8
-
2021-08-23 11:22
Na tym przejeździe ze zdjęcia ma być tunel, na kolejnym przejeździe, gdzie jeżdżą pociągi towarowe jest budowany wiadukt, oba przyjazdy są na ulicy Puckiej.
- 14 0
-
2021-08-23 10:58
(13)
Trzeba było kasę wydaną przy dworcu w Gdyni Chylonii przeznaczyć na przejazd podziemny a nie na mało niepotrzebny parking. Ciekawe ile tam aut będzie stało.
- 168 21
-
2021-08-23 11:06
zero (0)
Jak wprowadza parkomaty to zero (0)
- 24 1
-
2021-08-23 11:33
ty PiSaku wokół siebie to rozróżniasz w ogóle, ale tak cokolwiek ??? he? (10)
np. inwestora PKP-PLK ... od miasta Gdynia - które tu nie jest stroną inwestycyjną i nie jest właścicielem gruntu pod inwestycję.
- 7 15
-
2021-08-23 12:45
korepetyce zalecam (7)
W Weju i w Rumii.
Podroze ksztalca.- 11 4
-
2021-08-23 13:34
PiSaku tam to też tereny i budowy PLK-PKP-bandyPiS (4)
- 4 13
-
2021-08-23 14:02
klamiesz (3)
Tunel w Rumi to 90mln z budzetu miasta.
Dzialka? A jakie ma to znaczenie, skoro sie chce i mozna dogadac.- 12 3
-
2021-08-23 14:04
i 230mln z budżetu PKP (2)
- 6 1
-
2021-08-23 21:12
no i co to zmienia?
Mozna? Mozna...
- 4 0
-
2021-08-23 21:35
???
Tyle to kosztowal gdanski tunel... pod Wisla.
A rowniez gdanski wiadukt na Zaroslaku byl tanszy.- 1 0
-
2021-08-23 14:43
(1)
Kore...co?
Rumi.
Dobranoc.
.- 1 0
-
2021-08-23 21:13
nie czujesz
Weja tez nie ma...
- 0 0
-
2021-08-23 16:10
(1)
Mam wrażenie, że Gdynia nigdy nie jest stroną inwestycyjną :P
- 9 1
-
2021-08-23 16:55
Horała mieszka w Chyloni
więc prawdopodobnie budowa podziemnego przy SKM przyszła z góry?
- 1 3
-
2021-08-24 10:24
Nieważne ile aut będzie tam stało ważne żeby ekipa szczura mogła sobie dorobić
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.