• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przy ul. Morskiej powstanie nowe osiedle

Patryk Szczerba
29 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.
  • Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.

Gdynia zmienia plan miejscowy, by u zbiegu ul. Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni mogło powstać osiedle mieszkaniowe. Obecnie obowiązujący plan przewiduje budowę obiektu handlowego.



Co powinno powstać na styku Estakady Kwiatkowskiego i ul. Morskiej?

Przypomnijmy:

  1. Teren o powierzchni blisko 44 tys. m kw. należał od 2008 roku do sieci sklepów Carrefour.
  2. Spółka odkupiła go od Gdyńskich Zakładów Naprawczych.
  3. Miało tam powstać trzykondygnacyjne centrum handlowe o powierzchni ok. 40 tys. m kw.
  4. Z planów nic nie wyszło, a teren przejęła firma Semeko.
  5. Deweloper zapowiedział w zeszłym roku budowę osiedla, do czego potrzebna jest zmiana planu miejscowego.


W Szkole Podstawowej nr 29 odbyła się publiczna dyskusja nad wyłożonym projektem dokumentu. Zakłada on, zgodnie z wnioskami dewelopera, powstanie w tym miejscu zabudowy wielorodzinnej.

Budynki wysokie do 55 metrów



Według zapisów projektowanego planu będą się tam mogły pojawić budynki, wysokość których może sięgnąć 55 metrów. Na parterze dopuszczono sklepy o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. W stanie nienaruszonym mają pozostać znajdujące się przy ul. Morskiej schrony.

Dodatkowo planiści zaproponowali przejście przez osiedle do terenu szkoły i zachowanie zieleni na znajdującej się nieopodal skarpie.

Najwięcej emocji wśród mieszkańców wzbudziły parametry wysokościowe inwestycji oraz proponowane rozwiązania komunikacyjne.

W projekcie ustalono minimum 0,9 stanowiska postojowego na 1 mieszkanie, lecz nie mniej niż 1,8 stanowiska na 1 mieszkanie o pow. użytkowej większej niż 75 m kw., 1-3 stanowisk postojowych na 100 m kw. powierzchni użytkowej usług, a także 1-2 stanowisk postojowych na 100 m kw. powierzchni użytkowej biurowej.

Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany. Teren, gdzie będzie mogło powstać nowe osiedle został wyrównany, ale wciąż pozostaje zaniedbany.

Mieszkańcy: za mało miejsc parkingowych



Według wstępnych obliczeń w budynkach na osiedlu ma się pomieścić ok. 2 tys. mieszkań. Inwestor będzie mógł przygotować maksymalnie 1,8 tys. podziemnych miejsc postojowych.

Podczas dyskusji okazało się, że pierwotne przedstawiane koncepcje zakładały ponad 2,5 tys. miejsc postojowych.

- To wyliczenia dewelopera, a wy je zmieniacie. Nie rozumiem, skąd takie decyzje - dopytywał jeden z mieszkańców.

Planiści: to celowe działanie



Planiści podkreślali, że teren jest dobrze skomunikowany i znajduje się w pobliżu stacji SKM oraz przystanków autobusowych. Zgodnie z rozwiązaniami przygotowywanymi w nowym studium zagospodarowania, na tym terenie liczbę samochodów trzeba zmniejszać.

- Wprowadzamy ograniczenia. Deweloper jeśli będzie stawiał zabudowę mieszkaniową, to nie będzie mógł zrealizować wybranej liczby mieszkań. Parkingowy wskaźnik blokuje możliwość realizacji inwestycji z dowolną liczbą lokali mieszkalnych - odpowiadali planiści.
Mieszkańcy nie ukrywali także obaw o dojazd i wyjazd z osiedla. Dojazd do budynków ma się odbywać ul. Działdowską. Wjazd i wyjazd z ul. Morskiej został dopuszczony. Wyjazd z osiedla ma się odbywać z łącznicy Trasy Kwiatkowskiego.

Jeśli osiedle, to konieczne zmiany w infrastrukturze



W projekcie planu przewidziano przebudowę ul. Działdowskiej i przebudowę lub rozbudowę skrzyżowania ul. Działdowskiej z ul. Morską.

- Kto za to zapłaci? Pewnie my jako mieszkańcy w podatkach, robiąc inwestorowi prezenty - zastanawiali się uczestnicy.
Urzędnicy odpowiadali, że kwestie drogowe były dogłębnie analizowane, a koszty w ramach "umowy drogowej" może ponieść inwestor.

Z projektem planu można zapoznać się na stronie internetowej. Uwagi można składać do 13 sierpnia.

Miejsca

Opinie (343) ponad 20 zablokowanych

  • Etatowe marudy (10)

    Puste klepisko pełne meneli było by najlepsze według wypowiadających się tu mieszkańców albo narzekanie na brak terenów zielonych w mieście w ponad 30% porośniętym lasem. No po prostu mistrzostwo marudzenia. Jedyna słuszna uwagi to że planują za mało miejsc parkingowych

    • 16 48

    • (5)

      Idź sobie z Oksywia, Obłuża czy nawet z Placu Kaszubskiego do tych 30% porośniętych lasem...

      • 13 4

      • Plac Kaszubski (4)

        Tia piec minut na skwer 15 na kamienną górę. Mieszkania w centrum tez niezła paranoja. Tam powinny być same biura i urzędy

        • 4 8

        • (2)

          W takiej koncepcji widok dziecka maszerującego parę kilometrów do najbliższej piaskownicy nie będzie niczym dziwnym.

          • 10 3

          • I wszystko ok (1)

            Kto przy zdrowych zmysłach mieszka z dziećmi w centrum

            • 0 7

            • Pewnie ich rodzice.

              • 8 0

        • "15 min na Kamienną Górę"

          i co?
          Plac budowy i płoty. A nawet jak kiedyś skończą, to dziki tłum "turystów"...

          • 7 1

    • lasu jest ponad 50% (1)

      powierzchni miasta

      • 4 7

      • no i?

        No i nie ma go tam, gdzie są ludzie...

        • 4 3

    • A znasz taka piosenke Wysockiego - "Moskwa - Odessa"? (1)

      Poszukaj, posluchaj.
      Dla ulatwienia, kluczowe slowa to "a mnie tuda nie nada".
      Zielen moze i jest ale nie tam, gdzie sie jej oczekuje. Prosze to przyjsc do wiadomosc, a stare analogii o statystycznej ilosc nog z moim pajakiem ptasznikiem nie chce mi sie przytaczac.
      Wiec skoncz te prymitywnie urzednicze polajanki.

      • 11 6

      • Dokładnie

        Według tej logiki jakby do Warszawy włączyć Puszczę Kampinoską to wtedy można zabetonować Łazienki, bo przecież procent zadrzewienia nie zmaleje, a mieszkańcy nadal będą mieli świetne miejsce rekreacji niedaleko.

        • 10 4

  • No gratuluję pomysłu! (3)

    Trzeba by upaść na głowę żeby mieszkać w takim miejscu. Dzień i noc, świątek piątek "sympatyczny" dźwięk przejeżdżających ciężarówek. O smrodzie i zanieczyszczeniach nawet nie wspomnę.

    • 47 6

    • (2)

      Lepsza taka lokalizacja, niż ten powstający pomiędzy ul. Chylońska a torami SKM.

      • 10 4

      • To swoją drogą.

        A przy Opata Hackiego kolejne wieżowce Archicomu.

        • 5 0

      • Chylonska 110 to dobra lokalizacja. Fakt,że głośno ale wszędzie blisko. Coś za coś. Jak ktoś chce mieć ciszę to niech mieszka za miastem. Każdy woli coś innego.

        • 2 8

  • Super lokalizacja

    Punkt obserwacyjny korków całej estakady
    Ciekawe kto będzie chciał mieszkać w takich betonach w tym miejscu ,chyba podobne be...

    • 26 4

  • Ja bym tam przywrócił TOS jak dawniej. (2)

    Niezapomniane lata 90-te. Pozdrawiam uczniaków i pracowników :)

    • 20 7

    • W latach 90-tych to był już GZNS.

      • 2 0

    • gość

      a przed tosem pasły się tam krowy

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ruchu samochodów nie ogranicza się poprzez zmniejszenie liczby prywatnych miejsc parkingowych, a poprzez ograniczanie ich ruchu (12)

    Ludzie nie zrezygnują z posiadania samochodu, niezależnie czy skm jest blisko czy daleko. Bo samochód jest wykorzystywany w różnych celach (wakacje, zakupy,...), Nie tylko do pracy.
    Ograniczeniem jest możliwość parkowania w miejscach publicznych, zakaz wjazdu do centrum, umożliwienie taniego i szybkiego dojazdu do pracy środkami komunikacji publicznej

    • 120 12

    • Nie rozumiem dlaczego komuś coś ograniczać? (7)

      Kupiłem, płacę, jeżdżę i jeździć będę... Jeżeli ktoś jest wrogiem samochodów proponuję zakup siedliska na wsi i jazdę rowerem. Duże miasta charakteryzują się dużą ilością ludzi, samochodów, firm, wzmożonym ruchem i betonem.

      • 13 18

      • Ależ proszę, jeździj (3)

        Ale miejsce parkingowe legalnie sobie znajdź, a nie stawaj gdzie popadnie.

        Nie wymagaj też całego społeczeństwa, żeby poświęcało każdy skrawek miasta na jeszcze więcej parkingów, bo właśnie próbujesz ograniczać wszystkich dookoła.

        • 15 5

        • (1)

          Miasto jak chce zeby firmy w nim zdecydowaly sie otworzyc siedzibe i placily w nim podatki musza zagwarantowac dojazd i parkingi. NA calym swiecie miastach sa parkingi pietrowe i nie sa tanie ale mozna legalnie zaparkowac samochod.

          • 9 7

          • No tak.

            I patrz, jak to ładnie działa w Śródmieściu.
            Parking stoi pusty, samochody zaparkowane na dziko wszędzie.

            Jest jeszcze kwestia mentalności.

            • 11 1

        • Bede parkowal, gdzie mi wygodnie i nic z tym nie zrobisz. Za duze znajomosci mam, zebys mi mowil, co mam robic.

          • 0 0

      • Wszystko napisałeś na odwrót (1)

        Samochód jest w XXI wieku domeną wsi, gdzie inaczej nie da się funkcjonować (duże odległości do wszystkiego, zero komunikacji zbiorowej). A w miastach jego rola zanika na zachodzie od dekad - właśnie na rzecz komunikacji zbiorowej, roweru czy nawet poruszania się piechotą. Po prostu Polacy jeszcze się nie zorientowali i ciągle płacą za mieszkania na obrzeżach podobnie jak za te położone przy centralnej osi Trójmiasta. Kiepska inwestycja.

        • 15 7

        • Pełna zgody. My jako kraj niestety zmierzamy w przeciwną stronę, za Wschód.

          • 8 3

      • Nikt Ci nie broni, ale nie narzekaj że korki, brak miejsc postojowych i nie ma czym oddychać.

        • 4 1

    • Co do ograniczania ruchu, masz rację

      A tu chodzi o coś zupełnie innego. Inwestor musi zapewnić określoną proporcję miejsc parkingowych i lokali, na to w mieszkaniówce nie ma obejścia. Więc ścinając liczbę miejsc parkingowych eliminuje się pomysły pokroju "a może zróbmy tam same mieszkania po 25m z jednym oknem, na wynajem jak znalazł".

      • 7 0

    • Tak ale rodzina 2 +2 nie musi mieć 3 samochodów. Jeden w zupełności wystarczy.

      • 8 2

    • Brawo za opinie!!!!

      • 2 0

    • ludzie chcą mieć samochody

      A komuna tępi ich pragnienia.
      Milosniku transporu komunalnego...

      • 3 2

  • i miasto stracilo

    Kolejna szanse na budowe zwartego "kampusa" urzedniczego, przeniesienie akcentow i uczynienie Gdyni bardziej miejska.
    Woli kolonizowac "centrum", ktore co raz bardziej pustoszeje. Jeszcze za budowa Pekinu i smierc komunikacyjna stanie sie faktem.

    • 22 3

  • po co komu miejsca postojowe. zamiast hali garażowej, zrobić tam kolejne mieszkania. idealne dla piwniczaków

    • 17 0

  • Czy powstaną tak także jakieś drogi dojazdowe dla samochodów i parkingi?

    Czy jak zwykle bywa w tym mieście przyjaznym dla urzędasów i rowerzystów namaluje się tylko pas dla rowerów i stojaki?

    • 18 4

  • Do końca kadencji Pana niszczyciela Gdyni jeszcze 4 lata i do tego czasu Gdyni zostanie doszczetnie ogolocona z terenow miejskich. Wszystkie oddane zostana deweloperom pod zabudowę mieszkaniowa. czy popularnie mowiac betonowiska. A gdzie potrzeby "publiczne " mieszkancow. Przeciez tam mozna usytypwac tereny sportowe / basen , lodowisko, aqua park/., zamiast np.lodowiska planowanego i nigdy nie zarealizowanego na Morskieja likwidowanego tegu na PIsudskiego. poza zniszczeniem oczywiscie przyrody. Gdzie w Gdyni jest naprawde ładny reprezentacyjny park. Na Kamiennej Girze w dotychczasowym parku od poltora roku mamy magazyn sprzetu budowlanego i ludzi udajacych ze cos robią. Park kompletnie zdemolowany i nic z niego juz nie zostalo. Turysci którzy tu niepotrzebnie zabladza kiwaja glowa z politowaniem, bo znali poprzedni park. To samo tzwPark Centrany przerabiany na parking dewelopera AB.Poza parkingiem zostanie teren deskowiczow, o dziwo tez dewelopara AB./ wywdzieczenie sie za parking?/. Kazde miasta w Polsce ma ładniejszy park. ale tam, są samorzady a nie samowladcy. Teraz Prezydent likwidator jest na urlopie, a;e niedlugo wróci pelen wielu nowycy pomyslow walki z zielenia , miejscami parkingowymi i mieszkancami Gdyni/

    • 37 4

  • Wręcz marzę o nasłuchiwaniu huku z Morskiej i Estakady (1)

    Osiedle marzeń, oaza ciszy i spokoju

    • 29 3

    • gdynianin

      i tak ćmoku nie stać cię na te apartamenty

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane