• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia pyta o lokalizację buspasów

Patryk Szczerba
6 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte. Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte.

Pierwsze dwa buspasy pojawią się w Gdyni w czerwcu 2015 roku. Miasto przymierza się do stworzenia kolejnego, tym razem na jednej z głównych arterii miasta. O jego lokalizacji mają zdecydować m.in. kierowcy.



Czy Gdyni potrzebne są buspasy?

Dwa odcinki przeznaczone dla kierowców autobusów i trolejbusów powstaną na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni(1,5 km) oraz Morskiej na odcinku od Zakrętu do Oksywia do Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (300 m). W ramach inwestycji o wartości 39 mln zł powstanie też 21 zatok autobusowych i przybędzie 30 nowych autobusów. 16 mln zł na roboty i zakupy pojazdów będzie pochodziło z budżetu Unii Europejskiej.

Urzędnicy przekonują, że buspasy, których koszt razem z zatokami to 6,7 mln zł, usprawnią ruch i płynność komunikacji miejskiej, ale wielu kierowców nie daje temu wiary, sugerując, że korki w mieście mogą być jeszcze większe.

O zdanie bezpośrednio nikt ich nie pytał, więc teraz zmotoryzowani mają szansę wypowiedzieć się na temat kolejnych planowanych rozwiązań. Miasto do stworzenia buspasa na jednej z głównych arterii jest zobowiązane w ramach projektu Civitas Dynamo - czyli tego samego, który prawdopodobnie zmieni jedną z ulic w centrum w deptak.

Na razie nie została podjęta decyzja w sprawie jej lokalizacji. Wśród rozważanych miejsc jest Morska: na odcinku Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni - Działdowska zobacz na mapie Gdyni w kierunku Chyloni, na odcinku Estakada zobacz na mapie Gdyni - ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum oraz na odcinku przystanek Akademia Morska zobacz na mapie Gdyni - przystanek dworzec zobacz na mapie Gdyni.

Wydzielony pas mógłby pojawić się na ulicach: Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, 10 lutego zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni na odcinku Wielkopolska Droga Gdyńska. Wśród propozycji jest też... ul. Kielecka.

- W ten sposób chcemy sprawdzić, jak na tę decyzję reagują kierowcy. Obydwie inicjatywy nie są ze sobą jednak powiązane. Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.

W ankiecie dostępnej na stronie internetowej można również dodać swoją proponowaną lokalizację, a także wypowiedzieć się na temat dostępności nowych rozwiązań dla innych pojazdów niż autobusy i trolejbusy ZKM.

- Po zapoznaniu się wynikami będą one jeszcze opracowywane przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Wtedy będzie można wskazać konkretne miejsce, przygotować koncepcję i wdrożyć ją w formie projektu do realizacji. Stanie się to prawdopodobnie za kilka miesięcy - dodaje Majewski.

W Gdańsku buspas znajduje się na Podwalu Przedmiejskim i Wałach Jagiellońskich zobacz na mapie Gdyni


Zobacz, jak wyglądało zachowanie kierowców na buspasie na Podwalu Przedmiejskim.

Opinie (216) 7 zablokowanych

  • Hutnicza - stworzyć buspas w stronę Rumi jest na to miejsce, tam sie stoi między 14 a 17 w gigantycznym korku

    .

    • 0 0

  • HUTNICZA - kiedy drugi pas ruchu albo nawet bus-pas, ludzie wracają R po pracy (1)

    to jadą i ponad godzinę od Gdyni Głównej do Rumi

    • 5 0

    • To niech siedzą w Rumi

      A kto ich prosił do Gdyni? Sio, na wieś!

      • 0 0

  • Żadnych buspasów czasem nie robić proszę! (26)

    Bzdura.

    • 142 93

    • (23)

      Twoje życie to bzdura.
      Bus pasy przede wszystkim na Morskiej w 2 strony oraz Wielkopolskiej, najlepiej całej długości również w dwie strony.
      Przydał by się również w godzinach szczytu na Wieśniewskiego, ale tam raczej nie ma aż takiego ruchu co Morska i Wielkopolska.

      Osobiście nie poruszam sie autobusami poza sezonem zimowym po opadach śniegu, ale jeździłem i widziałem co się dzieje, czasem lepiej było wyjść i pieszo iść, zwłaszcza na Morskiej

      Negatywne komentarze będą pisane przez osoby które wożą swoją d*pe golfem II, a do autobusu wsiadają tylko jak im zabraknie paliwa i to pewnie na gapę. Tak więc nie wypowiadać sie ćwoki.

      Na Władysława nie ma takiego ruchu, ale są 3 pasy więc również jestem jak najbardziej na tak !

      • 37 49

      • (2)

        Ja jako kierowca nie chcę dopłacać do biletów autobusowych. Chołota chcę jeździć wagonami bydlęcymi to niech płaci za siebie. Bilet bez dopłaty kosztuje z 12 zł. Mi jako kierowcy prywatnego auta nikt nie dopłaca a wręcz przeciwnie dowala coraz większę opłaty a drogi dziurawe,buspasy, deptaki,drogi rowerowe, pomniki, lotniska, tristary, opłaty za parkowanie! Dosyć tego bilety na komunikację tzw miejską niech opłacają zainteresowani! Zobaczymy jak będziecie pomykać za 50 zł dziennie za bilety bez dopłaty kierowców którzy nigdy nie korzystają z autobusów!

        • 4 4

        • A ja nie życzę sobie dopłacać do twojego miejsca parkingowego. Masz auto,to płać 50 zł za dzień parkowania. (1)

          • 3 9

          • Ty dopłacasz do mojego miejsca parkingowego? dureń Ja do twojego biletu dopłacam! Mam trzy garaże a jak stanę na chwilę to muszę płacić za postój w swoim mieście ,za moje chodniki. Kup sobie autobus a później jeździj. Dodam że mieszkam w samym centrum!!! Bus pasy to komunistyczny pomysł!

            • 3 0

      • Ma wladka busy jeżdżą i tak środkowym pasem do centrum, skrajny omijają bo wystają źle zaparkowane auta i to jest kłopot. a tam (2)

        Ma wladka busy jeżdżą i tak środkowym pasem do centrum, skrajny omijają bo wystają źle zaparkowane auta i to jest kłopot. a tam gdzie się korkuje to jest prswoskret kolo baktorego, który już jest jak buspas i pusty. problem to lewoskret i światła kolo baktorego. w druga stronę kłopot to węzeł wzgórze cudowny po remoncie, milion świateł. zawsze stoisz, przed remontem tego nie było. i korkuje się dojazd do świętojanskiej ma 10 lutka.

        • 4 2

        • nie źle zaparkowane tylko te zatoczki projektował jakiś idiota który nie wie jaki wymiar ma przeciętne auto trochę więcej niż fiat 126 p pod którego chyba to projektowano

          • 0 0

        • Wyłącz słownik w smartfonie,bo cię oszukuje.

          • 1 0

      • Tak dla buspasów! (10)

        Buspas powinien znajdować się na całym ciągu Chwaszczyńska-Wielkopolska-Zwycięstwa-Władysława IV-Wiśniewskiego. Buspas może być zlokalizowany na ulicy Morskiej choć 100 razy bardziej wolałbym gdyby miasto zamaist niego zainwestowało w SKM co 5 minut z Cisowej oraz zapewniło wspólną taryfę ZKM-SKM!

        • 25 21

        • Do minusujących: Możę wy lubicie stać w korku w swojej blaszce.... (9)

          ale dajcie normalnym ludziom dojechać komunikacją miejską do centrum. Tworzycie korki, blokujecie autobusy i jeszcze nie chcecie pozwolić na buspasy....

          Cały cywilizowany świat opiera się na priorytetach dla komunikacji zbiorowej. Niestety horda kierowców GKA GWE GDA GKS oraz GA GD z przedmieści dyktuje ludziom żyjącym w centralnych dzielnicach Trójmiasta swoje warunki.

          • 20 28

          • żadne bus pasy nie pomogą jak autobusami i trolejbusami jadą p..dy które nie umieją z tych pojazdów korzystać i nawet przy pustej drodze łapią kompromitujące spóźnienia.Niech z tej j..nej Warszawskiej da się wyjechać za jednym zamachem a nie na dwie zmiany świateł prawie po 2 minuty to nie trzeba będzie żadnych z****nych bus pasów.Śmieszne propozycje 10 lutego Wójta Radtkego podrzędne ulice na których nigdy nie ma korków to samo Władysława IV widział tam ktoś kiedyś korki?Gdynia to wiocha a nie miasto jak taką wiochę porównać z Warszawą np korki w Gdyni to jest nic w porównaniu do innych miast no ale okazja do wywalenia kasy jest

            • 3 0

          • ty bucu (5)

            Co rozumiesz przez"normalni ludzie dojeżdżających do pracy"? To ty jesteś nienormalny bo sie kisisz w zbiorówce zamiast zorganizować sobie własny środek transportu. Poza tym kto ci dał prawo osądzania że ty pracujesz a ludzie z samochodów to nieroby.

            • 11 7

            • (4)

              Długość autobusu 25metrów pojemność 100 osób
              długość samochodu 5 metrów pojemność 5 osób
              w 80% pojazdów jedzie jedynie kierowca co daje nam jakieś z odstępami 500metrów na jednym pasie i 250m na dwóch...
              Nie jesteś pragmatykiem ;)

              • 4 10

              • (1)

                zanim coś napiszesz weź się dokształć, autobusy są produkowane w długościach 10m, 12m, 15m i 18m z czego 18metrowe to przegubowe jakbyś nie wiedział.

                • 7 0

              • mniejsza o długość autobusu zasada jest prosta im większa metropolia tym mniej wydajny staje się transport indywidualny...
                (a są też dwu-przegubowe autobusy o długości 25metrów więc sam sprawdź zanim coś napiszesz ignorancie i pewnie też i u nas się kiedyś pojawią ;)

                • 1 1

              • ciekawe ile ludzi będzie jeździć autobusami zapakowanymi do 100osób

                Trzeba zrozumieć że ludzi jeżdżących samochodami, należy zachęcić punktualnością, i względną wygodą dojazdów, a nie odstraszać bus pasami.
                Komunikacja nigdy nie będzie konkurencyjna dla dojazdów indywidualnych jeśli np wychodząc na przystanek na którym o 7.40 powinien być autobus czekam na niego 15 min mimo że kursuje co 7 (Rka na wielkopolskiej), potem kiszę się do centrum jak sardynka i nie chodzi o miejsce siedzące, ale o jakieś poczucie prywatności, i miejsce gdzie mogę się odwrócić/oddalić np od osoby nie dbającej o higienę, albo ujadającego dziecka.

                • 4 0

              • wystarczyło wkleić to

                2.static.s-trojmiasto.pl/zdj/c/9/131/920x0/1317385-W-Lodzi-podczas-Tygodnia-Zrownowazonego-Transportu-przeprowadzono-symulacje-pokazujaca-ile-przestrzeni-zajmuje-40-samochodow-45-rowerzystow-i-jeden-autobus-zdolny-pomiescic-razem-wszystkich-prowadzacych-auta-i-rowery.jpg

                • 5 3

          • Rada (1)

            Ludzie piszący że jeżdżą autobusami bo to jest lepsze od własnego auta.Powini sprzedać swoje mieszkania i zamieszkać w noclegowni bo tam jest taniej,ekologicznie i mniej miejsca będą zajmować! Być żalem i ekoterorystą to jest modne.

            • 17 15

            • widzę po minusach

              że prawda w oczy kole...

              • 1 1

      • Szok (2)

        Burak bezdomny się odezwał!Taka chołota to na piechotę chodzić! Autobusy są dla menelei!

        • 4 5

        • (1)

          "chołota"... i wszystko jasne. Wracaj do kartuz.

          • 2 3

          • "kartuz", wracaj do Gimnazjum

            Przyganiał kocioł...

            • 3 0

      • "Osobiście nie poruszam sie autobusami poza sezonem zimowym po opadach śniegu..." :D

        buhahahaha

        • 0 0

      • Chyba ty jesteś bezedurą. Nie jeździsz chyba po gdyni skoro twierdzisz takie herezje. (1)

        Sam jesteś na gapę czyli ćwok szalbierz i wozid*pa golfem ii. Nie ma ruchu na którego wladysława ? Jagiełly czy łokietka? Bo na tego władysława jest ruch.
        no ale jak się raz na rok jedzie do miasta w zad*pia to tak jest że się "wie" to nie buspasy uleczą korki.

        • 5 11

        • Mieszkam w Centrum więc jeździć do miasta jakoś nie ma sensu bo w nim mieszkam, samochodu nie posiadam, tylko motocykl, dość duży bo turystyczny, więc przeciskanie się środkiem tylko możliwe jak puszkarze ogarną się i rozsuną.

          Resztę czasu poruszam się rowerem, samochodem już się nie poruszam gdyż traciłem zbyt dużo czasu na dojazd do pracy, szybciej poruszam się rowerem, wiec auto sprzedałem, a w zimę poruszam sie autobusem jeśli spadnie śnieg.



          Władysława IV ośle, nigdy prócz podczas imprez masowych nie jechałem tutaj w znaczącym korku w porównaniu do Morskiej czy Wielkopolskiej.



          A i s**** na te twoje korki, stój sobie dalej w tym Golfie w korku, ale przez to że jedziesz sam w golfie jak i 10k innych osób stoi całe miasto, w tym autobusy, młodzież do szkoły i starsze osoby nie wiadomo gdzie, jak dla mnie stój sobie w tym korku nawet 4h dziennie, ale niech autobus z ludźmi egoisto durny przejedzie sobie dalej bez korków swoim pasem skoro poruszają się autobusem zamiast pojedyńczo autem.

          Nie nie pieprz głupot że jak ich nie stać to ich problem, bardzo dużo osób z mojej pracy jeździ do pracy autobusem, na szczęście są ludzie bardziej myślący niż ty.



          Wracaj do swoich Kartuz, znajdź tam robotę, opuść to forum i daj mieszkańcom normalnie funkcjonować.

          Najwięcej do powiedzenia zawsze ma przyjezdny.

          • 15 13

    • golenie frajerów

      miasto wprowadzając bus pasy chce po prostu zniechęcić do własnych samochodów i zmusić do płacenia za komunikację miejską. Rodzina 5-cio osobowa do centrum autobusem zajedzie za 15 PLN a samochodem za 2PLN. Kolejny po ustawie śmieciowej ukryty podatek.

      • 3 0

    • Tylko wieśniaki określają swoje miejsce we wszechświecie na podstawie auta, którego niemiec płakał jak sprzedawał

      • 3 3

  • Praktycznie na każdej głównej drodze powinien być buspas (2)

    Większość głównych dróg (ciąg Morska-Śląska, Zwycięstwa, Wielkopolska itp) gdzie obecnie są dwa pasy ruchu, powinny zostać podzielone.
    Prawy pas dla komunikacji zbiorowej (bus+taxi), a lewym niech się cisną samochody.
    Plus oczywiście surowe kary za jazdę buspasem.

    Dlaczego osoby które są świadome komunikacyjnie i wybierają komunikację zbiorową, która jest ekologiczna i efektywna, muszą stać w korkach spowodowanych tym że garstka niezbyt rozgarniętych ludzi którzy czują chęć wożenia siebie ponadtonowymi pojazdami zakorkowała miasto?

    W ogóle do centrum powinien być zakaz wjazdu samochodami osobowymi, ewentualnie jak ktoś potrzebuje to za opłatą (rzędu 10zł jednorazowo)

    • 3 11

    • Uwaga

      Bo wszy i ebola w tej komunikacji. Bo komunikację zbiorową wymyślili KOMUNIŚCI. Weź do swego domu tych wszystkich meneli niech zamieszkają u ciebie po 50 na pokój będzie ekologicznie i wesoło.

      • 2 0

    • zacznij sie leczyc niezwlocznie

      • 3 0

  • Gdynia bez samochodów!!!

    Tak trzymać. Najlepiej od razu zamknąć Gdynię dla ruchu. A oto korzyści:
    1. mniej spalin = czyste powietrze
    2. brak korków i nie potrzeba bus pasów
    3. jako pierwsze miasto w Polsce Gdynia poradzi sobie z wypadkami samochodowymi.

    kolejne hasło, przy następnych wyborach: Gdynia dla władzy!

    • 2 0

  • jestem za (2)

    Jestem za buspasem i popieram Na zachodzie sa takie pasy i to pozwala komunikacji miejskiej dojechać do celu bez problemu A jak chcesz stać w korkach to jedz samochodem W Anglii czy Niemczech nie ma z tym problemu ale Polacy muszą szydzić i krytykować Choć nie wiedza jaki będzie z tego efekt Najpierw malkontenci pomyślcie choć wiem ze macie z tym problem a później walcie w ta klawiaturę bez opamiętania

    • 1 2

    • efekt będzie g..wniany bo jako pasażer komunikacji miejskiej mogę podać tuzin miejsc gdzie to nie samochody a debilne ustawienia świateł czy debilnie zaprojektowana infrastruktura powodują opóźnienia lub nawet korki.Prosty przykład nawrotka w Cisowej gdzie zawracają trolejbusy na morskiej.Rozwiązanie tak debilne tak idiotyczne że śmiech mnie ogarnia.Jakiś czub zbudował tam rok temu światła ale nie pomyślał by wyodrębnić osobny pas dla skręcających w efekcie dwa trolejbusy nie mieszczą się w nawrotce i jeden d..pą blokuje cały pas w stronę Rumi brawoooo kiedy stoją tam jeszcze ze dwa auta to nawet jeden trolejbus blokuje ten pas jadącym prosto i często jest tak że za jednym zamachem nie zdążą zawrócić wszystkie pojazdy bo zielone światło pali się całe 5 sekund i co czy receptą na takie buble jest budowa bezsensownych bus pasów?

      • 1 0

    • gdyńskie korki w porównaniu do warszawskich to sorry nie ta liga chłopie

      • 0 0

  • Szczekać każdy może a pomyśleć to juz tak trudno... (2)

    Przecież kilka propozycji bus pasów ma mieć swoja lokalizację, gdzie wzdłuż dwóch pasów jezdnych normalnie użytkowanych idzie pas dla samochodów zaparkowanych - AM- Dworzec albo, Estakada - Grabowo. Przy Wład. IV są 3 pasy z czego po prawym nikt nie jeżdzi (nawet autobusy) bo w ciąż ktoś parkuje albo wyjeżdza z miejsca parkingowego, tak samo sa 3 na Wójta Radkego. Kielecka szeroka na dwa Krazy. Bicie piany jak zwykle o nic. Wyłączenie niektórych miejsc z ruchu nie zrobi wam żadnej różnicy...

    • 4 2

    • a po kiego ch..ja robić takie pasy w miejscach gdzie NIGDY nie ma korków?Od Akademii Morskiej do Dworca PKP nigdy nie występują korki więc po jakiego ch..ja się pytam zabierać miejsca postojowe ludziom?Gdzie mają postawić swoje samochody co cwaniaczku?Pasy na Władysława IV jakiś idiota projektował pod osobówki chyba one są tak wąskie że autobus nie może drugim pasem wyprzedzić innego autobusu bo się zahaczy lusterkiem wyłaczenie miejsc parkingowych zrobi ludziom różnicę bo problem miejscowych korków jest kwestią godziny lub nawet mniej w porannym szczycie a godziny połtorej w popołudniowym

      • 2 0

    • W porządku. Można tak zrobić. Ale gdzie wtedy znaleźć miejsce dla samochodów, które gdzieś muszą mieć możliwość pakowania? Choćby z uwagi na sklepy, szkoły etc. To nie takie proste jak się początkowo wydaje.

      • 2 0

  • Nie podoba mi się to. (5)

    Nic dobrego z tego nie wyniknie.

    • 58 24

    • (4)

      Skąd wiesz profesorze ekonomiki transportu miejskiego? :/

      Krytyka z góry, zanim coś zacznie działać jest bez sensu!

      • 5 10

      • (2)

        Zgadzanie się na wszystko "z góry" jest równie bez sensu

        • 5 2

        • (1)

          Ale praktyka ma sens. A nie będzie możliwa bez zgody.

          • 0 2

          • ... ale jeśli...

            się nie sprawdzi kto ma ponieść koszty? Odpowiedzialnych nie, będzie znowu standardowy jęczenie leminga "bo w tej Polsce wszystko jest nie tak"...

            • 1 0

      • z doswiadczenia

        nigdy nie ma nic dobrego z urzedniczych wymyslow

        • 4 0

  • pogórze

    koniecznie i bezwarunkowo potrzebny jest bus pas od janka wiśniewskiego przez estakadę do bezpośrednio pogórza górnego dowód korki od 12-18 ciągle...

    • 0 0

  • precz (1)

    Z ekipą Szczurka i politpoprawnością

    • 7 3

    • W przyszłym miesiącu prez. Szczurek

      który jest nowatorski i myśli naprzód o dekadę znowu wygra z 80% poparciem mieszkańców miasta...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane