• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia pyta o lokalizację buspasów

Patryk Szczerba
6 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte. Najwięcej propozycji buspasów dotyczy ul. Morskiej, jednak na razie żadne decyzje nie zostały w tym względzie podjęte.

Pierwsze dwa buspasy pojawią się w Gdyni w czerwcu 2015 roku. Miasto przymierza się do stworzenia kolejnego, tym razem na jednej z głównych arterii miasta. O jego lokalizacji mają zdecydować m.in. kierowcy.



Czy Gdyni potrzebne są buspasy?

Dwa odcinki przeznaczone dla kierowców autobusów i trolejbusów powstaną na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni(1,5 km) oraz Morskiej na odcinku od Zakrętu do Oksywia do Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (300 m). W ramach inwestycji o wartości 39 mln zł powstanie też 21 zatok autobusowych i przybędzie 30 nowych autobusów. 16 mln zł na roboty i zakupy pojazdów będzie pochodziło z budżetu Unii Europejskiej.

Urzędnicy przekonują, że buspasy, których koszt razem z zatokami to 6,7 mln zł, usprawnią ruch i płynność komunikacji miejskiej, ale wielu kierowców nie daje temu wiary, sugerując, że korki w mieście mogą być jeszcze większe.

O zdanie bezpośrednio nikt ich nie pytał, więc teraz zmotoryzowani mają szansę wypowiedzieć się na temat kolejnych planowanych rozwiązań. Miasto do stworzenia buspasa na jednej z głównych arterii jest zobowiązane w ramach projektu Civitas Dynamo - czyli tego samego, który prawdopodobnie zmieni jedną z ulic w centrum w deptak.

Na razie nie została podjęta decyzja w sprawie jej lokalizacji. Wśród rozważanych miejsc jest Morska: na odcinku Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni - Działdowska zobacz na mapie Gdyni w kierunku Chyloni, na odcinku Estakada zobacz na mapie Gdyni - ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum oraz na odcinku przystanek Akademia Morska zobacz na mapie Gdyni - przystanek dworzec zobacz na mapie Gdyni.

Wydzielony pas mógłby pojawić się na ulicach: Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, 10 lutego zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, lub al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni na odcinku Wielkopolska Droga Gdyńska. Wśród propozycji jest też... ul. Kielecka.

- W ten sposób chcemy sprawdzić, jak na tę decyzję reagują kierowcy. Obydwie inicjatywy nie są ze sobą jednak powiązane. Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.

W ankiecie dostępnej na stronie internetowej można również dodać swoją proponowaną lokalizację, a także wypowiedzieć się na temat dostępności nowych rozwiązań dla innych pojazdów niż autobusy i trolejbusy ZKM.

- Po zapoznaniu się wynikami będą one jeszcze opracowywane przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Wtedy będzie można wskazać konkretne miejsce, przygotować koncepcję i wdrożyć ją w formie projektu do realizacji. Stanie się to prawdopodobnie za kilka miesięcy - dodaje Majewski.

W Gdańsku buspas znajduje się na Podwalu Przedmiejskim i Wałach Jagiellońskich zobacz na mapie Gdyni


Zobacz, jak wyglądało zachowanie kierowców na buspasie na Podwalu Przedmiejskim.

Opinie (216) 7 zablokowanych

  • Co to dużo pytać? (5)

    Zmotoryzowani przyspawani do fotela i traktujący buspasy, strefy płatnego parkowania jako zamach na swoją wolność dostaną białej gorączki.

    Normalni zmotoryzowani będą częściej wybierać komunikację miejską lub sposób podróży P+R (park + ride)

    Podróżujący komunikacją miejską się ucieszą

    Rowerzyści i piesi będą wdychać mniej spalin, poprawi się bezpieczeństwo ze względu na mniejszy ruch.

    Dodatkowa droga dla służb - co dodatkowo zwiększa poczucie bezpieczeństwa mieszkańców

    Należało by tylko przypilnować kultury kierowców i wlepiać mandaty bez taryfy ulgowej za jeżdżenie bus pasem - to też plus, większe wpływy do budżetu państwa ;)

    Pozdrawiam

    • 9 18

    • kolejny frustrat widzący tylko czubek własnego nosa albo student bez zadnych obowiązków.

      • 9 5

    • (2)

      Jestem "przyspawany do fotela samochodu".
      Jestem za buspasami, ale buspasami a nie imitacją.
      Z wielką radością przesiądę na komunikację miejską, ale w obecnej chwili to zmiana dojazdu do pracy z 25 min do około 70 min. Sorry, ale nie mam tyle czasu.
      Trzeba pomyśleć nad skomunikowaniem TRÓJMIASTA jako całości, a nie malowaniem lini, które w obecnych warunkach wqr...ą znaczną większość mieszkańców.
      Buspas - TAK. Jak Morska, Wielkopolska, Al Zwycięstwa, Kielecka i kilka innych ulic będą rozbudowane o dodatkowe pasy.
      Poza tym trzeba, moim zdaniem, zainwestować w rozbudowę PKM na terenie Gdyni.

      • 10 3

      • (1)

        Znaczną większość? No jeśli w jakimś mieście znaczna większość porusza się samochodem, to korki muszą być masakryczne. Na szczęście aż tak źle jeszcze u nas nie jest, choć jest co najmniej niedobrze. Buspasy są jedynym rozwiązaniem, i powinno być ich jak najwięcej, by umożliwić jak największej liczbie osób sprawne przemieszczanie się. To da się osiągnąć wyłącznie przy pomocy transportu zbiorowego.

        • 1 6

        • Transport zbiorowy jest dla meneli.

          • 2 1

    • do pat

      Gupi jesteś

      • 2 0

  • Wielkopolska i Chwaszczyńska

    Nie zapominajcie o Gdyni Południowej!!!

    • 3 5

  • 3 pasy (2)

    bus pas tak ale w momencie 3 pasa nie inaczej,jeszcze wieksze korki kiedy ubedzie 1 pasa

    • 13 3

    • (1)

      Właśnie o to chodzi, aby dzięki buspasom zmniejszył się ruch samochodowy i popularność komunikacji miejskiej, a tym samym zmniejszyły korki. Trzeba to przetestować.

      • 2 5

      • Spalmy twoje mieszkanie przetestujemy czy się przystosujesz do takiej sytuacji.Zamieszkasz w noclegowni i będziesz mniej miejsca zajmował co będzie bardziej eko-cool.

        • 1 0

  • (2)

    Trzeba zająć się rozbudową PKM na terenie Gdyni, Dąbrowa, Chwarzno-Wiczlino, Witomino, Pustki, Obłuże, Pogórze, Oksywie, a nie domalowywać linie na asfalcie !!!

    • 10 2

    • Przecież będzie budowa

      • 1 0

    • i to za 6 (szesc) baniek!!!

      • 1 0

  • Co to za urzędnicza paranoja!!!! (1)

    Przecież już niedługo zacznie funkcjonować ten piękny drogi i cudowny TRISTAR i żadnych korków w 3-mieście nie będzie! Zapomnieliście panowie URZĘDNICY ;)))))

    • 18 3

    • proponuje dodatkowy BUSpas tylko dla urzędasów z UM aby się do pracy nie spóźniali :)

      • 4 2

  • Na chodniku.

    • 3 1

  • Buspasy zamiast ścieżek rowerowych (2)

    ścieżki rowerowe zamiast chodników chodniki zamiast trawników i szyszki zamiast podatków. To co wymyślają na siłę samorządy to się w głowie nie mieści zamiast za malowanie jakiś pasów lepiej załataliby jakąś ulicę np Morską albo Kielecką. Na te ulice idą pieniądze z podatków kierowców a nie pieszych rowerzystów czy pasażerów! Drogi dla samochodów!

    • 16 5

    • krety dla kretynów (1)

      ziemia dla ziemniaków, chodniki nie dla parkujących samochodów!!!

      • 0 1

      • Chodniki i buspasy są dla Meneli!

        • 0 0

  • buspas (2)

    na sopockiej!

    • 7 1

    • hahahajajajajajajajjjjhhhahah

      Hahahahahah

      • 0 1

    • tak. Ale po warunkiem, że w dwóch kierunkach.

      • 2 1

  • BUSPASY 1+3!!! (1)

    Takie rozwiązanie jak w Rzeszowie czyli że auto z kierowcom i trzema pasażerami może też jechać buspasem było by idealne!!! Oczywiście bez względny zakaz wjazdu na buspas dla rowerów i aut z 1 osobom w środku, ponieważ buspas straci jakikolwiek sens! Buspasy 1+3 powinny powstać na głównych ulicach miasta takich jak Morska, Wielkopolska czy Władysława IV!!!

    • 4 6

    • aż oczy bolą od czytania tego pseudo-polskiego bełkotu!

      Ty do jakiejś szkoły podstawowej choć chodziłeś????

      dla ciebie parę przykładów twojego nieuctwa:
      - przed że stawiamy przecinek,
      - bezwzględny pisze się razem,
      - aut z 1 osobom??? Pisze się osobą!

      masakra!! Doucz się jezyka ojczystego, zanim będziesz pisać na forum!!

      • 4 1

  • Busspasy i rozbudowy istniejących dróg (2)

    Jestem zdecydowanym zwolennikiem wszelkich form uprzywilejowania komunikacji miejskiej w mieście, która stanowi i zawsze powinna stanowić priorytet w przewozach osobowych w tkance miejskiej.
    Komunikacja zbiorowa jest i zawsze powinna być kierowana do Wszystkich.
    Do młodych, starych, zdrowych i zniedołężniałych, uczniów, studentów, pracujących i emerytów. Dlatego musi być: komfortowa, punktualna oraz zapewniać dobrą częstotliwość i skomunikowanie z liniiami SKM, ZKM, ZTM, etc.
    Dlatego busspasy muszą powstawać!
    Wszędzie tam gdzie tworzą się korki i gdzie istnieje ważna potrzeba.
    Nigdzie więcej.

    3 pasmowe odcinki Morskiej, oraz szerokie Hutnicza i Kielecka aż się proszą o uprzywilejowanie ruchu kom. miejskiej. Inna sprawa, że Hutnicza i Kielecka powinny być wpierw natychmiast poszerzone. Zadbano na szczęście już wcześniej o rezerwy terenowe, ale obecne władze miasta Gdyni nic kompletnie w tym kierunku nie robią. Dlaczego ??? Nie znajduje uzasadnienia.
    Olewactwo i zwykły brak chęci poprawy funkcjonalności istniejących dróg.

    • 6 6

    • próby rozładowania korków przez poszerzanie dróg

      to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa. Szersze drogi tylko przesuwają korki dalej, a miasto się dusi w przenośni i w rzeczywistości.

      • 1 4

    • Autobusy są dla Żuli.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane