- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (61 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (165 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (240 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (415 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (110 opinii)
- 6 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (61 opinii)
Gdynia pyta o lokalizację buspasów
Pierwsze dwa buspasy pojawią się w Gdyni w czerwcu 2015 roku. Miasto przymierza się do stworzenia kolejnego, tym razem na jednej z głównych arterii miasta. O jego lokalizacji mają zdecydować m.in. kierowcy.
Urzędnicy przekonują, że buspasy, których koszt razem z zatokami to 6,7 mln zł, usprawnią ruch i płynność komunikacji miejskiej, ale wielu kierowców nie daje temu wiary, sugerując, że korki w mieście mogą być jeszcze większe.
O zdanie bezpośrednio nikt ich nie pytał, więc teraz zmotoryzowani mają szansę wypowiedzieć się na temat kolejnych planowanych rozwiązań. Miasto do stworzenia buspasa na jednej z głównych arterii jest zobowiązane w ramach projektu Civitas Dynamo - czyli tego samego, który prawdopodobnie zmieni jedną z ulic w centrum w deptak.
Na razie nie została podjęta decyzja w sprawie jej lokalizacji. Wśród rozważanych miejsc jest Morska: na odcinku Kalksztajnów - Działdowska w kierunku Chyloni, na odcinku Estakada - ul. Grabowo w kierunku centrum oraz na odcinku przystanek Akademia Morska - przystanek dworzec .
Wydzielony pas mógłby pojawić się na ulicach: Wójta Radtkego , 10 lutego , Władysława IV , lub al. Zwycięstwa na odcinku Wielkopolska Droga Gdyńska. Wśród propozycji jest też... ul. Kielecka.
- W ten sposób chcemy sprawdzić, jak na tę decyzję reagują kierowcy. Obydwie inicjatywy nie są ze sobą jednak powiązane. Buspas będzie realizowany testowo wraz z urządzeniem wykrywającym pojazdy i kamerami, co ma ukrócić zapędy kierowców, którzy chcieliby ominąć korki. - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
W ankiecie dostępnej na stronie internetowej można również dodać swoją proponowaną lokalizację, a także wypowiedzieć się na temat dostępności nowych rozwiązań dla innych pojazdów niż autobusy i trolejbusy ZKM.
- Po zapoznaniu się wynikami będą one jeszcze opracowywane przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej. Wtedy będzie można wskazać konkretne miejsce, przygotować koncepcję i wdrożyć ją w formie projektu do realizacji. Stanie się to prawdopodobnie za kilka miesięcy - dodaje Majewski.
W Gdańsku buspas znajduje się na Podwalu Przedmiejskim i Wałach Jagiellońskich
Zobacz, jak wyglądało zachowanie kierowców na buspasie na Podwalu Przedmiejskim.
Opinie (216) 7 zablokowanych
-
2014-10-06 17:42
Co to dużo pytać? (5)
Zmotoryzowani przyspawani do fotela i traktujący buspasy, strefy płatnego parkowania jako zamach na swoją wolność dostaną białej gorączki.
Normalni zmotoryzowani będą częściej wybierać komunikację miejską lub sposób podróży P+R (park + ride)
Podróżujący komunikacją miejską się ucieszą
Rowerzyści i piesi będą wdychać mniej spalin, poprawi się bezpieczeństwo ze względu na mniejszy ruch.
Dodatkowa droga dla służb - co dodatkowo zwiększa poczucie bezpieczeństwa mieszkańców
Należało by tylko przypilnować kultury kierowców i wlepiać mandaty bez taryfy ulgowej za jeżdżenie bus pasem - to też plus, większe wpływy do budżetu państwa ;)
Pozdrawiam- 9 18
-
2014-10-06 17:57
kolejny frustrat widzący tylko czubek własnego nosa albo student bez zadnych obowiązków.
- 9 5
-
2014-10-06 18:26
(2)
Jestem "przyspawany do fotela samochodu".
Jestem za buspasami, ale buspasami a nie imitacją.
Z wielką radością przesiądę na komunikację miejską, ale w obecnej chwili to zmiana dojazdu do pracy z 25 min do około 70 min. Sorry, ale nie mam tyle czasu.
Trzeba pomyśleć nad skomunikowaniem TRÓJMIASTA jako całości, a nie malowaniem lini, które w obecnych warunkach wqr...ą znaczną większość mieszkańców.
Buspas - TAK. Jak Morska, Wielkopolska, Al Zwycięstwa, Kielecka i kilka innych ulic będą rozbudowane o dodatkowe pasy.
Poza tym trzeba, moim zdaniem, zainwestować w rozbudowę PKM na terenie Gdyni.- 10 3
-
2014-10-07 05:21
(1)
Znaczną większość? No jeśli w jakimś mieście znaczna większość porusza się samochodem, to korki muszą być masakryczne. Na szczęście aż tak źle jeszcze u nas nie jest, choć jest co najmniej niedobrze. Buspasy są jedynym rozwiązaniem, i powinno być ich jak najwięcej, by umożliwić jak największej liczbie osób sprawne przemieszczanie się. To da się osiągnąć wyłącznie przy pomocy transportu zbiorowego.
- 1 6
-
2014-10-07 10:05
Transport zbiorowy jest dla meneli.
- 2 1
-
2014-10-07 07:10
do pat
Gupi jesteś
- 2 0
-
2014-10-06 17:54
Wielkopolska i Chwaszczyńska
Nie zapominajcie o Gdyni Południowej!!!
- 3 5
-
2014-10-06 18:04
3 pasy (2)
bus pas tak ale w momencie 3 pasa nie inaczej,jeszcze wieksze korki kiedy ubedzie 1 pasa
- 13 3
-
2014-10-06 19:46
(1)
Właśnie o to chodzi, aby dzięki buspasom zmniejszył się ruch samochodowy i popularność komunikacji miejskiej, a tym samym zmniejszyły korki. Trzeba to przetestować.
- 2 5
-
2014-10-07 10:09
Spalmy twoje mieszkanie przetestujemy czy się przystosujesz do takiej sytuacji.Zamieszkasz w noclegowni i będziesz mniej miejsca zajmował co będzie bardziej eko-cool.
- 1 0
-
2014-10-06 18:20
(2)
Trzeba zająć się rozbudową PKM na terenie Gdyni, Dąbrowa, Chwarzno-Wiczlino, Witomino, Pustki, Obłuże, Pogórze, Oksywie, a nie domalowywać linie na asfalcie !!!
- 10 2
-
2014-10-06 19:47
Przecież będzie budowa
- 1 0
-
2014-10-06 20:09
i to za 6 (szesc) baniek!!!
- 1 0
-
2014-10-06 18:41
Co to za urzędnicza paranoja!!!! (1)
Przecież już niedługo zacznie funkcjonować ten piękny drogi i cudowny TRISTAR i żadnych korków w 3-mieście nie będzie! Zapomnieliście panowie URZĘDNICY ;)))))
- 18 3
-
2014-10-06 21:23
proponuje dodatkowy BUSpas tylko dla urzędasów z UM aby się do pracy nie spóźniali :)
- 4 2
-
2014-10-06 19:21
Na chodniku.
- 3 1
-
2014-10-06 19:23
Buspasy zamiast ścieżek rowerowych (2)
ścieżki rowerowe zamiast chodników chodniki zamiast trawników i szyszki zamiast podatków. To co wymyślają na siłę samorządy to się w głowie nie mieści zamiast za malowanie jakiś pasów lepiej załataliby jakąś ulicę np Morską albo Kielecką. Na te ulice idą pieniądze z podatków kierowców a nie pieszych rowerzystów czy pasażerów! Drogi dla samochodów!
- 16 5
-
2014-10-06 22:11
krety dla kretynów (1)
ziemia dla ziemniaków, chodniki nie dla parkujących samochodów!!!
- 0 1
-
2014-10-07 10:12
Chodniki i buspasy są dla Meneli!
- 0 0
-
2014-10-06 19:53
buspas (2)
na sopockiej!
- 7 1
-
2014-10-06 20:30
hahahajajajajajajajjjjhhhahah
Hahahahahah
- 0 1
-
2014-10-06 20:32
tak. Ale po warunkiem, że w dwóch kierunkach.
- 2 1
-
2014-10-06 19:54
BUSPASY 1+3!!! (1)
Takie rozwiązanie jak w Rzeszowie czyli że auto z kierowcom i trzema pasażerami może też jechać buspasem było by idealne!!! Oczywiście bez względny zakaz wjazdu na buspas dla rowerów i aut z 1 osobom w środku, ponieważ buspas straci jakikolwiek sens! Buspasy 1+3 powinny powstać na głównych ulicach miasta takich jak Morska, Wielkopolska czy Władysława IV!!!
- 4 6
-
2014-10-06 20:35
aż oczy bolą od czytania tego pseudo-polskiego bełkotu!
Ty do jakiejś szkoły podstawowej choć chodziłeś????
dla ciebie parę przykładów twojego nieuctwa:
- przed że stawiamy przecinek,
- bezwzględny pisze się razem,
- aut z 1 osobom??? Pisze się osobą!
masakra!! Doucz się jezyka ojczystego, zanim będziesz pisać na forum!!- 4 1
-
2014-10-06 20:01
Busspasy i rozbudowy istniejących dróg (2)
Jestem zdecydowanym zwolennikiem wszelkich form uprzywilejowania komunikacji miejskiej w mieście, która stanowi i zawsze powinna stanowić priorytet w przewozach osobowych w tkance miejskiej.
Komunikacja zbiorowa jest i zawsze powinna być kierowana do Wszystkich.
Do młodych, starych, zdrowych i zniedołężniałych, uczniów, studentów, pracujących i emerytów. Dlatego musi być: komfortowa, punktualna oraz zapewniać dobrą częstotliwość i skomunikowanie z liniiami SKM, ZKM, ZTM, etc.
Dlatego busspasy muszą powstawać!
Wszędzie tam gdzie tworzą się korki i gdzie istnieje ważna potrzeba.
Nigdzie więcej.
3 pasmowe odcinki Morskiej, oraz szerokie Hutnicza i Kielecka aż się proszą o uprzywilejowanie ruchu kom. miejskiej. Inna sprawa, że Hutnicza i Kielecka powinny być wpierw natychmiast poszerzone. Zadbano na szczęście już wcześniej o rezerwy terenowe, ale obecne władze miasta Gdyni nic kompletnie w tym kierunku nie robią. Dlaczego ??? Nie znajduje uzasadnienia.
Olewactwo i zwykły brak chęci poprawy funkcjonalności istniejących dróg.- 6 6
-
2014-10-06 22:13
próby rozładowania korków przez poszerzanie dróg
to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa. Szersze drogi tylko przesuwają korki dalej, a miasto się dusi w przenośni i w rzeczywistości.
- 1 4
-
2014-10-07 10:14
Autobusy są dla Żuli.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.