Fakty i opinie

Gdynia: remont chodników przy ul. 10 Lutego na półmetku

Najnowszy artukuł na ten temat

Nowe lampy na bulwarze rzeczywiście historyczne?

Do końca roku zakończy się remont chodników przy niemal całej ul. 10 LutegoMapka w Gdyni. Chodniki zyskają nową nawierzchnię, rowerzyści - drogę rowerową, a wszyscy - donice z nowymi nasadzeniami. Na remontowanych odcinkach znikną miejsca postojowe.



Co sądzisz o remoncie chodników przy 10 Lutego?

bardzo dobrze, że jest prowadzony 29%
jest potrzebny, ale remontu wymaga także jezdnia 39%
nie był konieczny, są inne, pilniejsze potrzeby 32%
zakończona Łącznie głosów: 790
Metamorfozę przechodzą chodniki na niemal całej długości ul. 10 Lutego, gdzie ostatni poważniejszy remont prowadzono w 2018 r.. Wymieniano wtedy nawierzchnię fragmentu ulicyMapka. Było to możliwe dzięki 200 tys. zł, które z funduszu inwestycyjno-remontowego przekazali radni dzielnicy Śródmieście.

Obecny remont jest finansowany ze środków ZDiZ. Obejmuje dwa etapy, które odpowiadają dwóm stronom ulicy.

Etapy modernizacji odcinków po północnej stronie ul. 10 Lutego:




Ta część remontu trwa już od blisko miesiąca. Dla rowerzystów przygotowano blisko 150 metrów drogi rowerowej.

- Do spięcia wszystkich okolicznych ścieżek rowerowych w jednolity ciąg pozostaje nam już coraz krótszy odcinek. Priorytetem jest tu zwiększenie bezpieczeństwa i wygody pieszych oraz wygospodarowanie z ograniczonej przecież przestrzeni drogi dla rowerów - mówi Andrzej Bień, radny Samorządności.
Na chodniku jest układana kostka betonowa z zastosowaniem systemów fakturowych dla osób z niepełnosprawnościami. Całość uzupełnią uliczne donice z nowymi nasadzeniami.

Etapy modernizacji po południowej stronie ul. 10 Lutego:




Na długości około 300 m, od ul. Podjazd aż do ul. Władysława IV, pojawią się drzewa oraz donice z zielenią, o których pisaliśmy miesiąc temu. Nawierzchnia chodnika od ul. 3 Maja do ul. Władysława IV będzie wymieniona na kostkę betonową z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Na wysokości przystanku pojawią się krawężniki peronowe.

Miejsca parkingowe tylko dla niepełnosprawnych



Po zakończeniu prac na remontowanych odcinkach znikną dostępne przez lata miejsca postojowe.

- Realizacja wszystkich elementów wymagała pewnych kompromisów. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastąpić miejsca postojowe wygodnymi chodnikami, ścieżką rowerową oraz nowymi nasadzeniami. Oczywiście zadbamy o kilka miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie wszystkim ta polityka odpowiada. W poniedziałek, 23.11, opublikowaliśmy artykuł naszego czytelnika, który skarży się, że w centrum Gdyni coraz trudniej jest zaparkować samochód - także mieszkańcom tej dzielnicy.

Prace mają zakończyć się w połowie grudnia. Ich szacowany koszt to ok. 2,5 mln zł.

Czytaj też: Zieleń i piesi najważniejsi w centrum Gdyni

Opinie (269) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • wszyscy się cieszą (10)

    bo będą mieli donice

    • 112 9

    • Gdzie mamy parkować? (6)

      Jak ktoś mieszka w centrum i musi coś załatwić to w ostateczności podejdzie z buta, choć i to może być uciążliwe np. dla starszych osób, albo dla rodzin z małymi dziećmi . A co mają powiedzieć ci co muszą dojechać do centrum? 0 myślenia o potrzebach mieszkańców.

      • 17 8

      • a co mają mówić?

        ja jeżdżę codziennie trajtkiem

        • 5 8

      • (4)

        hjest komunikacja miejska. Za jakiś czas nie wjedziesz żadnym autem do miasta i co wtedy zrobisz?

        • 4 5

        • yyyy...nie wjadę do miasta? (2)

          • 2 2

          • nie wjedziesz, bo będzie zakorkowane (1)

            chyba, że wybierzesz rower lub SKM

            • 0 1

            • Zakorkowane będzie przez ludzi krążących i chcących znaleźć jakiekolwiek miejsce w promieniu kilometra od domu.

              Radni przyczyniają się do korków.

              • 0 0

        • I ci którzy kupują mieszkania w nowych betonowych klockach też

          zostawią samochody kilometr od domu?

          • 2 0

    • wyglądają ładniej (1)

      od ulicy zawalonej złomem

      • 4 5

      • mój VW TDI

        to nie jest złom, nie obrażaj

        • 4 1

    • i niebieskie ryby

      • 2 1

  • Te 'kocie łby' destruktory zawieszeń niech jeszcze poprawią lub zaleją asfaltem (4)

    • 82 18

    • jak są dobrze położone, ,dobrej jakości to jest dość gładko (2)

      no ale u nas kładzie się badziew w sposób badziewny. Kiedyś myślałem, że studzienki muszą być zapadnięte bo nie przeskoczysz technologii. Zagranicą widziałem jednak, że nie są. No ale może u nas klimat, częste przejścia przez zero itp. No, ale "pech" chciał, że Formuła 1 miała pokazy na Skwerze Kościuszki i dla tych samochodów zrobili porządnie studzienki i jest płasko jak stół.....nadal (po kilku latach od imprezy) - czyli można, trzeba tylko chcieć.

      • 14 4

      • Studzienki mają fundamenty z chudego betonu

        I tu jest pies pogrzebany

        • 4 1

      • Kilka lat od imprezy? To było w Sierpniu 2019

        • 1 1

    • kostka brukowa

      to jest niestety zabytek i nie zaleją asfaltem

      • 0 0

  • (4)

    Imponujące)Ubywają kolejne miejsca parkingowe....niedługo będzie sie parkowało w Rumi aby przejść się bulwarem w Gdyni....

    • 121 21

    • No Panie, jest przecież kompromis. (3)

      Likwidujemy miejsca parkingowe i robimy wygodny chodnik, w miejscu gdzie tak szeroki trotuar jest całkowicie zbędny. Urzędnicy nie przestają mnie zaskakiwać swoją pomysłowością i interpretacją słowa "kompromis".

      • 19 9

      • granice kompromisu zaczynają być przesuwane w inną stronę niż dotychczas (2)

        piesi winni być traktowani priorytetowo.

        • 4 7

        • bo? (1)

          • 3 4

          • bo każdy jest pieszym, a tylko częśc czasem kierowcami

            do tego zajmującymi znacznie wiecej publicznej przestrzeni. Można tak długo

            • 4 4

  • Za każdym razem jak muszę jechać po tym "zabytkowym" bruku na ul. 10 Lutego to mnie krew zalewa. (7)

    Przestańcie już udawać, że ma on jakąkolwiek funkcję historyczną, praktyczną czy sentymentalną. Ta ulica wymaga normalnej nawierzchni.

    • 139 19

    • Tak, takiej zebys mogl na niej rozpedzic sie do 120 km/h (2)

      bez progow zwalniajacych i najlepiej bez pieszych i bez swiatel.

      • 13 17

      • Ja nie z tych, nie wiem co ma wnosić Twój komentarz. (1)

        Wolę strefę 30, wydzielony pas dla rowerów i równy asfalt, niż te koleiny i rozpadający się bruk. Będzie bezpieczniej i wygodniej. To jakieś wygórowane wymagania dla mieszkańców czy wizytujących centrum prawie 300 tysięcznego miasta?

        • 16 2

        • Kostkę brukową we łbie mają osoby, które uważają, że kwietniki są ważniejsze niż miejsca parkingowe dla samochodów.

          Gdzie mam wysadzić schorowaną babcię, którą podwiozłem do lekarza. Mamy pandemię. Ma jeżdzić komunikacją miejską ? Bo idioci stawiają to jako idealne rozwiązanie.

          • 1 0

    • Bruk można ładnie zeszlifować i położyć na płasko tak żeby jechało się porządnie, to co teraz leży to g...o zrobione przez pana (1)

      Wiesia

      • 10 2

      • Można na niego też na................ć i wyrównać szpachelką .

        • 1 0

    • Ta kostka jest przede wszystkim niebezpieczna (1)

      Jadac prawym pasem ul. 10 Lutego lewymi kolami jedzie sie po asfalcie a prawymi po bruku. Wiadomo, ze nawet po niewielkim deszczu kostka jest sliska. Z powodu roznicy przyczepnosci proba hamowania moze sie skonczyc obroceniem pojazdu. Ta kostka juz dawno winna byc zlikwidowana. Przeciez z tego samego powodu tj. roznicy przyczepnosci kol, zabronione jest zakladanie roznych opon na kola tej samej osi. No chyba, ze planowany jest calkowity powrot do "zabytkowosci" tej ulicy i dopuszczenie wylacznie ruchu wozow konnych.

      • 9 1

      • Zwojnij, jesteś w mieście.

        • 0 1

  • Jaki kompromis? (1)

    Jaki kompromis? Tylko wszystko dla ekoterrorystów.

    • 96 19

    • zobacz wyżej wpis na temat kierunku przesuwania granicy kompromisu

      może coś zrozumiesz

      • 1 1

  • Jak ja się cieszę... (2)

    że już nie mam żadnych interesów w centrum Gdyni.

    • 85 11

    • w Radomiu lepiej, prawda?

      • 6 14

    • Jak ja się cieszę, że wreszcie będzie można kulturalnie iść lub jechać rowerem po 10 lutego

      Zdecydowanie zachęci mnie to żeby częściej przyjeżdżać do Gdyni pociągiem.

      • 7 15

  • to nie remont a dewastacja. Trzeba po tej kadencji wszystko przywracać jak było.

    skandal!

    • 72 14

  • Brawo, brawo !!!!! (8)

    Ile miejsc do parkowania zniknie?
    Kiedy remont ulicy - dla UM, które odleciało i nie wie o co chodzi - ul. 10-tego Lutego ma straszne wyboje i jeździ się nie komfortowo.
    No to jak nie remontujecie to postawcie jakieś donice albo dropsy czy co tam wolicie aby nie jeździć po tym.
    A co z parkingiem obok Klubu Riviera?

    • 76 8

    • (1)

      Przy Klubie Riviera jest stylowa wystawa plastiku. Mieszkańcy "są za". Tak pisali na tym portalu ja w to wierzę.

      • 13 0

      • Coś pięknego

        Ten plasik co coś pięknego ,to jak abstrakcja dla turysty, cały Świat przyjeżdża to podziwiać i robić sobie w tym miejscu zdjęcia niczym przy wieży Eiffla.

        • 1 0

    • Powiem lepiej kiedy remont nawieszchni na rondzie obok (1)

      Dworca centralnego ? Tam to sie dzieje

      • 5 1

      • Popraw błędy i napisz ponownie.

        • 0 0

    • Parking obok Klubu Riviera (1)

      Z tego parkingu powinno się wyprowadzić samochody na zawsze. Po co smród spalin przy plaży? I dodatkowo nikt nie pilnuje dzikunów stawiających auta byle jak i byle gdzie. W innych miastach straże gnojne ciągle patrolują takie miejsca i sypia mandaty. W Gdyni nawet ta służba to leniuchy i nic nie robią dlatego wszelaka dzicz "rządzi".

      • 1 8

      • smród spalin przy plaży?

        Ręce opadają. Lepiej wypierz sobie gatki, bo z nich bardziej śmierdzi...

        • 4 1

    • nie ma parkingu

      proponuję zlikwidować teatr muzyczny, autobusem tam nie jadę !!

      • 2 1

    • Przy Rivierze powinien być zasadzony drzewami zielonymi całorocznymi co nigdy nie więdną piękny park z ławkami ,plus fonntanna i jakieś zadaszenia nad lawkami .Widziałem takie drzewa w Anglii ,fajnie byłoby poczuć w jesieni i zimie trochę lata w tym szarym mieście ,ale to tylko marzenie ściętej głowy.

      • 1 0

  • Chyba zbliża się odbiór mieszkań po drugiej stronie ulicy?! (5)

    Deweloper powinien płacić za wygląd pod jego budynkiem a nie ZDiZ!

    • 62 9

    • (4)

      Komentarz w styku "nie wiem ale się wypowiem". Chodnik między 3go Maja a Mściwoja, a także między Zgody a 10 Lutego remontuje deweloper zgodnie z umową drogową.

      • 6 3

      • A na ile lat daje gwarancje? (2)

        • 4 1

        • (1)

          Myślę, że po wykonaniu remontu, deweloper przekazuje wyremontowane odcinki pod władanie ZDiZ i dalsze utrzymanie należy po stronie miasta. To nie są prywatne chodniki za które ma odpowiadać deweloper/wspólnota.

          • 4 1

          • Ale musi dać gwarancję.

            • 0 0

      • chodnik przylegający do jego inwestycji

        Sam deweloper zniszczył ten chodnik podczas budowy, a i tak musiał go rozbierać w związku z doprowadzeniem instalacji do budynku. Łaski nie robi.

        • 10 2

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Potrzeby w remontach chodników, jezdni, zatok parkingowych są ogromne. Cieszy ten remont, w końcu ta część miasta będzie wyglądała. Brawo.

    • 51 75

    • beka z Ciebie (2)

      jeśli stan tej drogi to dla Ciebie wzorzec do powielania ...

      • 8 6

      • czytanie ze zrozumieniem się kłania? (1)

        przecież napisał, że potrzeby są ogromne

        • 6 2

        • w końcu ta część miasta będzie wyglądała. Brawo.

          w którym końcu?

          • 5 3

    • sam beton

      a no tak to taki nowoczesny materiał jak cała Gdynia

      • 2 1

    • Parking

      Tylko tutaj zlikwidowano zatoki parkingowe... Więc chyba nie oto chodziło ;)

      • 2 3

    • ooo chyba ktoś z UM opinie napisał :-) (1)

      :-)

      • 4 2

      • Hehe, daleko mi do jakiegokolwiek urzędu.

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.