• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: remont chodników przy ul. 10 Lutego na półmetku

Patryk Szczerba
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.
  • Remont chodników przy ul. 10 Lutego w Gdyni ma potrwać do połowy grudnia.

Do końca roku zakończy się remont chodników przy niemal całej ul. 10 LutegoMapka w Gdyni. Chodniki zyskają nową nawierzchnię, rowerzyści - drogę rowerową, a wszyscy - donice z nowymi nasadzeniami. Na remontowanych odcinkach znikną miejsca postojowe.



Co sądzisz o remoncie chodników przy 10 Lutego?

Metamorfozę przechodzą chodniki na niemal całej długości ul. 10 Lutego, gdzie ostatni poważniejszy remont prowadzono w 2018 r.. Wymieniano wtedy nawierzchnię fragmentu ulicyMapka. Było to możliwe dzięki 200 tys. zł, które z funduszu inwestycyjno-remontowego przekazali radni dzielnicy Śródmieście.

Obecny remont jest finansowany ze środków ZDiZ. Obejmuje dwa etapy, które odpowiadają dwóm stronom ulicy.

Etapy modernizacji odcinków po północnej stronie ul. 10 Lutego:




Ta część remontu trwa już od blisko miesiąca. Dla rowerzystów przygotowano blisko 150 metrów drogi rowerowej.

- Do spięcia wszystkich okolicznych ścieżek rowerowych w jednolity ciąg pozostaje nam już coraz krótszy odcinek. Priorytetem jest tu zwiększenie bezpieczeństwa i wygody pieszych oraz wygospodarowanie z ograniczonej przecież przestrzeni drogi dla rowerów - mówi Andrzej Bień, radny Samorządności.
Na chodniku jest układana kostka betonowa z zastosowaniem systemów fakturowych dla osób z niepełnosprawnościami. Całość uzupełnią uliczne donice z nowymi nasadzeniami.

Etapy modernizacji po południowej stronie ul. 10 Lutego:




Na długości około 300 m, od ul. Podjazd aż do ul. Władysława IV, pojawią się drzewa oraz donice z zielenią, o których pisaliśmy miesiąc temu. Nawierzchnia chodnika od ul. 3 Maja do ul. Władysława IV będzie wymieniona na kostkę betonową z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami. Na wysokości przystanku pojawią się krawężniki peronowe.

Miejsca parkingowe tylko dla niepełnosprawnych



Po zakończeniu prac na remontowanych odcinkach znikną dostępne przez lata miejsca postojowe.

- Realizacja wszystkich elementów wymagała pewnych kompromisów. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastąpić miejsca postojowe wygodnymi chodnikami, ścieżką rowerową oraz nowymi nasadzeniami. Oczywiście zadbamy o kilka miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie wszystkim ta polityka odpowiada. W poniedziałek, 23.11, opublikowaliśmy artykuł naszego czytelnika, który skarży się, że w centrum Gdyni coraz trudniej jest zaparkować samochód - także mieszkańcom tej dzielnicy.

Prace mają zakończyć się w połowie grudnia. Ich szacowany koszt to ok. 2,5 mln zł.

Czytaj też: Zieleń i piesi najważniejsi w centrum Gdyni

Miejsca

Opinie (269) 10 zablokowanych

  • Gdynia to tylko centrum

    Odnosze wrazenie, ze Gdynia zredukowala sie do Centrum a peryferia do Grabowka. A gdzie sypialnie jak Dabrowa, Kariwny Itp. Gdynia coraz bardziej widac ma dzielnice dobre i zle...

    • 9 2

  • Zmiana przyzwyczajeń :( (1)

    Zrozumcie wreszcie jedno nie da się siłą zmusić ludzi do zmiany przyzwyczajeń. Część ludzi, często słusznie pisze tutaj, że można się przejść 150 m czy 300 m (sam dużo chodzę i nie sprawia mi to problemu, ale już np. moi rodzice to starsi ludzie i brak miejsc postojowych to dla nich duży problem), można zapłacić nawet 5 pln za parking (niejednokrotnie tak robię i korzystam np. z parkingu pod teatrem, ale w sezonie nawet tam jest problem, żeby zaparkować bo spora część miejsc jest tam zablokowana pod abonamenty, poza tym wolę zapłacić miastu za parking niż prywaciarzowi), ale jak potrzebuję szybko się dostać do np. wpłatomatu, czy odebrać jedzenie z knajpy to zależy mi, żeby podjechać odebrać i pojechać dalej. Często też zdarzało mi się zajechać po drodze i odebrać coś lub szybko załatwić. Niestety teraz będę centrum omijał szerokim łukiem i załatwię te sprawy w punktach poza centrum, a najszybciej w znienawidzonej Rivierze. I jaki będzie efekt ??? Jeszcze za mało pustych lokali na Świętojańskiej ??? Teraz zacznie ich przybywać na 10 Lutego !!!! Brawo.

    • 20 2

    • liczysz na to, że pod wpłatomatem zawsze będzie wolne miejsce na ciebie czekało?

      ile nie zrobisz miejsc postojowych w centrum to one zawsze będą wszystkie zawalone. Jest kilka dużych parkingów, samochód należy zostawiać tam i kawałek się przejść.

      • 2 4

  • ufff

    już myślałem że chodnik będzie zamiast ulicy....dla pieszych i rowerów

    • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    Nie tędy droga! (13)

    Likwidacja miejsc parkingowych w centrach miast powoduje, że ulice wymierają biznesowo.
    Znika wiele firm i punktów usługowych, Zostają tylko knajpki, cukiernie, banki i inne firmy nastawione na obsługę mieszkańców tylko najbliższej okolicy. Cały handel i obsługa osób spoza centrum ucieka wtedy do centrów handlowych, gdzie można zaparkować lub na przedmieścia. Przykładem może być wiele ulic z centrum Warszawy. Jeśli tak ma wyglądać Gdynia XXIw., to w zasadzie należy zlikwidować wszystkie miejsca parkingowe. Mieszkańcy centrum wszędzie mogą dojść pieszo lub transportem publicznym, a ci z innych dzielnic nie będą mieć powodu, żeby tam się pojawiać.

    • 114 34

    • wymiarają biznesowo?

      a co ty chcesz tam biznes logistyczny prowadzić?

      • 11 9

    • ci z innych dzielnic

      też mogą dotrzeć transportem publicznym

      • 7 13

    • handel przeniósł się do centrum handlowego

      bo obok powstało centrum handlowe, a nie dlatego, że miejsc parkingowych ubyło.

      • 6 7

    • dziwne, ze praktyka pokazuje co innego (1)

      co przetestowane w Sopocie i Gdańsku, Tez tam restauratorzy twierdzili, ze ich wysublimowani klienci musza podjechac pod drzwi. Potem sie okazalo, ze jest znacznie wiecej ludzi, niz mieli z parkingami pod drzwiami. Jakas magia, przeciez rozum Arniego podpowiada inaczej

      • 9 5

      • Bedzie.jeden wielki food court.Centrum

        Tylko czy klientow starczy

        • 2 2

    • Powiedz to w sopocie na monciaku albo w Gdansku to Cie wysmieja (3)

      • 7 3

      • Zgadzam się! (1)

        Tyle że za przeproszeniem Gdynia, to nie Gdańsk ani Sopot.

        • 3 4

        • nie no, pewnie że nie

          Gdynia to bardziej taki Bangladesz i takie miasta powinniśmy brać za przykład

          • 1 3

      • Ale tam są miejsca parkingowe. No może nie na deptaku, bo to deptak, ale na około można parkować.

        • 0 0

    • (1)

      Cały Świat będzie teraz przyjeżdżał do Gdyni podziwiać piękne dywany trawnikowe niczym w Ciechocinku.A wśród dywanow dzirawe jak ser Szwajcarski drogi i piękne kocie łby .........

      • 5 4

      • a co, parkingi mają podziwiać?

        • 2 1

    • Parking dla samochodow na skwerze ARKI,powinien też być zlikwidowany.W takim miejscu powinna powstać oaza gęsto zasadzonych dużych drzew co są zielone przez cały rok ,czyli całorocznych dodatkowo piękna fontanna i zadaszenia podobne jak przy plaży.Pięknie by to wtedy tam wyglądało z góry skweru Arki .Mogłoby to wyglądać podobnie jak zrobiony kawalek na Abrahama ,tylko jeszcze większy gąszcz drzew i krzewow .Czy to tak trudne do zrealizowania

      • 3 7

    • uwalnianie ulic w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów

      powoduje, że te ulice stają się bardziej atrakcyjne dla ludzi, to znaczy klientów wszystkich położonych przy nich placówek handlu detalicznego i lokali usługowych. Sprawdzone nie tylko w Gdańsku i Sopocie, ale w wielu miastach świata i Europy. Farmazony pisane na temat ulic położonych w śródmieściu Warszawy są nieprawdziwe. Samochody nie korzystają z usług i nie kupują w sklepach. Ludzie owszem.

      • 2 4

  • mieszkam w centrum, mam i samochód i rower i w każdej kwestii jest kicha (1)

    ulice w stanie fatalnym, od lat łatane a nie remontowane, do tego korki, coraz mniej miejsc parkingowych i dla przyjezdnych i dla niepełnosprawnych. Brak parkingów pod miastem, z dobrym dojazdem w ważne punkty miasta. Niepełnosprawna osoba nie pochodzi czy nie posiedzi na skwerze czy Bulwarze bo nie ma gdzie zaparkować a dużo nie przejdzie o własnych siłach. Sprawdziłam to w zeszłym roku. Wygląd Skweru i Bulwaru pozostawia wiele do życzenia. czas zatrzymał sie tam 30 lat temu i władzom jakoś to nie przeszkadza. ścieżki rowerowe kończące się po środku drogi , idące po chodnikach czy pod prąd jak na starowiejskiej, to chory sen wariata. Buduje sie pod wodą, drąży tunele w skałach a w Gdyni ani przejazdu pod skm w Chyloni nie można zrobić ani parkingu pod Skwerem. Starczyłby dla wszystkich chętnych. a tak. .akwarium będzie coraz mniej atrakcyjne i tak juz jest, latem kolejek nie było, to okaże się, że trzeba je zamienić na teren dla dewelopera z opcja akwarium na parkingu, gdzie mieszkańcy beda mogli parkować , jak obiecany parking pod budynkiem vis a vis urzędu miasta albo taras widokowy w sea towers...zawsze frontem do mieszkańców i tak juz 20 lat...równia pochyła. analizy, projekty, budżety...kasa na to idzie a za tym, nic , poza zadowoleniem sprzymierzonych z urzędem analityków..Kucyk, szczurek, i rada miasta...won!.

    • 19 2

    • tutaj co chwilę ktoś deklaruje, że nie będzie już do centrum przyjeżdżał

      a ty mówisz, że są korki

      • 1 0

  • Gdynia umiera na naszych oczach

    20 lat nieszczycielskiej polityki gryzonia i swity

    • 20 1

  • Ten nikomu niepotrzebny remont 10 Lutego to pikus w porownaniu z tym co wyprawia sie na bulwarze.Trwa tam, a moze juz sie konczy wymiana lamp . Dobre, sprawne i ozdobne lampy wymienia sie na badziewie przypominajace szubienice, swiecace nie lepiej niz poprzednie a biorac pod uwagę koszty wymiany, na pewno nie bedzie oszczednosci na prądzie. Gdzie jest autor tego skandalu, Ciekawe gdzie zostana zamontowane stare lampy, bo nie wyrzuci sie ich a pewnie beda oswiecały czyjas posadlosc. Ciekawa czyja.A jak sie je wyrzuci na zlom, to kolejny skandal, bo one sa mimo wszystko wiecej warte niz wartosc umyslowa urzędników UM odpowiedzialnych za tę decyzję.
    Druga sprawa. Urzadza sie sciezke do biegania o szerokosci ok. 1,5m i dlugosci 500 m. Dla kogo i po co. Na tej szerokosci nie minie sie nawet dwóch biegaczy, a na bulwarze biega co najmniej kilkadziesia osob jednorazowo. I oni maja sie zmiescis na tej scieżce. Biegacze biegaja na dystansie calego bulwaru i po terenie ogolnodosteponym. Ten krótki dystans 500 nie jest im potrzebny. Wyrzucony kolejny pieniadz. Ta trasa to chyba tylko dla dzieci , a moze adekwatna do fizycznych mozliwosci Szczurka i jego ekipy. Tak mysle, ze zamiast wyrzycac kolejne pieniadze na kolejne reminty nieporzebne zupelnie, moze lepoej wyrzucic Szczurka i jego przyd....sów.

    • 24 1

  • Mieszkancy Srodmieścia traktowani są jak mieszkańcy trzeciej kategorii.Ktoś z władz miasta nie pomyślał,że 80 pct mieszkańców śródmieścia to osoby 60+ i na pewno nie skorzystają z rowerów cargo.Żeby zaprosić moją mamę poruszającą się z dużym trudem muszę jej zafundować przejście co najmniej pięćset metrów , bo miejsc do zaparkowania bliżęj brak. A co z dowozem większych zakupów itp.? Urzędnicy miejscy zapomnieli ,że są przede wszystkim dla mieszkańców a nie dla jakiś oderwanych od realiów idei utrudniających im życie.

    • 19 1

  • Przede wszystkim remont ulicy. Na tym zdjęciu widać kontrast w jakim stanie jest ta pseudohistoryczna kostka !

    • 9 1

  • A na witominie jeszcze gorzej jest

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane