Fakty i opinie

Plany gdyńskich drogowców na 2022 r.

Najnowszy artukuł na ten temat Plany sopockich drogowców na 2022 r.
Budowa dróg i parkingu w ramach węzła Karwiny, remont Starowiejskiej, budowa kładki w Małym Kacku i inwestycje w drogi na Witominie to niektóre z planów Gdyni w 2022 roku.
Budowa dróg i parkingu w ramach węzła Karwiny, remont Starowiejskiej, budowa kładki w Małym Kacku i inwestycje w drogi na Witominie to niektóre z planów Gdyni w 2022 roku.

Prace przy budowie węzła KarwinyMapka, rozbudowa ul. ChwarznieńskiejMapka, remont ul. StarowiejskiejMapka, rozpoczęcie budowy kładki łączącej Karwiny z Małym KackiemMapka - to niektóre z inwestycji zaplanowanych przez gdyńskich drogowców na 2022 rok.



Czy zapowiadane inwestycje będą realizowane w 2022 roku?

tak, wszystkie 7%
większość, ale nie wszystkie 19%
będzie mniej niż połowa z zapowiedzi 74%
zakończona Łącznie głosów: 929
Kilka dni temu opisaliśmy plany gdańskich drogowców na 2022 rok. Po weekendzie zaprezentujemy zamierzenia drogowców z Sopotu.

Dziś prezentujemy inwestycje drogowe w Gdyni, które będą kontynuowane bądź zaczną się w 2022 roku.

Flagową inwestycją przyszłego roku ma być rozpoczęta niedawno budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny.

Przypomnijmy, że jeszcze kilka tygodni temu inwestycja stanęła pod znakiem zapytania w związku z konfliktem miasta z Samorządem Województwa Pomorskiego w kwestii rozbudowy wiaduktów potrzebnych do budowy dodatkowego toru dla PKM.

Ostatecznie ustalono, że budowa wiaduktu na Karwinach zostanie sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzła Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

W pierwszym, rozpoczętym etapie prace dotyczą:
  • budowy parkingu "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
  • budowy buspasów na ul. Wielkopolskiej,
  • stworzenia nowej pętli autobusowej,
  • przebudowy ul. Sopockiej,
  • przebudowy ul. Strzelców.

Za całość odpowiada firma MTM, która inkasuje za prace nieco ponad 100 mln zł.

Węzeł Karwiny: więcej o inwestycji



Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020 roku



Wśród kontynuowanych prac, które będą wykonywane w 2022 roku, jest też budowa ul. Metalowej i RogaliMapka na Pogórzu. Pisaliśmy o tej inwestycji w lipcu. Prace pochłoną ok. 4,5 mln zł.

W przesłanym do redakcji przez urzędników wykazie kontynuowanych inwestycji znajduje się też budowa w ciągu ul. Puckiej wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port wraz z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego.

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED.

Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Wiadukt nad torami w Chyloni: więcej informacji



Nowe inwestycje w Gdyni w 2022 roku



Gdyńscy urzędnicy zapowiadają także rozpoczęcie nowych inwestycji.

W 2022 roku sporo ma się dziać m.in. na Witominie. Zapowiadana jest rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej oraz budowa drogi rowerowej w ul. Rolniczej. Prace mają ruszyć także przy budowie obwodnicy Witomina, dla której jednak nie ma jeszcze gotowego projektu.

Po opóźnieniach i podpisanym aneksie projekt obwodnicy Witomina ma znaleźć się na biurkach urzędników w grudniu. Władze miasta zapowiadają, że będą chcieli ogłosić przetarg na prace budowlane najszybciej jak się da.

- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie więc podpisany aneks do umowy. Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - obiecywał w lipcu tego roku Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Obwodnica Witomina: więcej informacji



Starowiejska i Abrahama do remontu



Gdynia planuje też rozpocząć remont ul. Starowiejskiej i ul. Abrahama zapowiadany w ramach projektu nazwanego Klimatycznym Centrum.

Nowy wygląd ul. Starowiejskiej.
Nowy wygląd ul. Starowiejskiej. projekt: Rem Projekt i Urban Media
Nadmierną prędkość kierowców będą tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik.

Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.

Ul. Starowiejska: wizualizacje ulicy po remoncie



Wśród innych zapowiadanych inwestycji są:

  • budowa buspasa i drogi rowerowej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
  • budowa ul. Cynkowej, Mosiężnej i Magnezjowej,
  • budowa ul. Arabskiej,
  • budowa ul. Nad Potokiem,
  • budowa ul. Westy i ul. Posejdona,
  • rozbudowa ul. Prostokątnej i Okrężnej,
  • przebudowa ul. Zielonej,
  • rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej,
  • budowa ul. Fredry.


Kładka dla pieszych między Małym Kackiem i Karwinami



Władze miasta zapowiadają też rozpoczęcie budowy kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi, łączącej ul. Buraczaną i StrzelcówMapka.

Kładka, która powstanie na Małym Kacku
Kładka, która powstanie na Małym Kacku wiz. Mostex
Przypomnijmy, że zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 m długości i blisko 7 m szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną.

Początkowo władze miasta chciały stworzyć wiadukt drogowy. Po masowych protestach mieszkańców i naszych artykułach zmieniły zdanie.

Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę.

W najbliższych dniach zaprezentujemy plany sopockich drogowców.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (200)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »