- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (289 opinii)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (152 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (156 opinii)
- 4 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (289 opinii)
- 5 Budują nowy ruch miejski (52 opinie)
- 6 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (159 opinii)
Plany gdyńskich drogowców na 2022 r.
Prace przy budowie węzła Karwiny, rozbudowa ul. Chwarznieńskiej, remont ul. Starowiejskiej, rozpoczęcie budowy kładki łączącej Karwiny z Małym Kackiem - to niektóre z inwestycji zaplanowanych przez gdyńskich drogowców na 2022 rok.
Dziś prezentujemy inwestycje drogowe w Gdyni, które będą kontynuowane bądź zaczną się w 2022 roku.
Flagową inwestycją przyszłego roku ma być rozpoczęta niedawno budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny.
Przypomnijmy, że jeszcze kilka tygodni temu inwestycja stanęła pod znakiem zapytania w związku z konfliktem miasta z Samorządem Województwa Pomorskiego w kwestii rozbudowy wiaduktów potrzebnych do budowy dodatkowego toru dla PKM.
Ostatecznie ustalono, że budowa wiaduktu na Karwinach zostanie sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzła Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.
W pierwszym, rozpoczętym etapie prace dotyczą:
- budowy parkingu "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
- budowy buspasów na ul. Wielkopolskiej,
- stworzenia nowej pętli autobusowej,
- przebudowy ul. Sopockiej,
- przebudowy ul. Strzelców.
Za całość odpowiada firma MTM, która inkasuje za prace nieco ponad 100 mln zł.
Węzeł Karwiny: więcej o inwestycji
Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020 roku
Wśród kontynuowanych prac, które będą wykonywane w 2022 roku, jest też budowa ul. Metalowej i Rogali na Pogórzu. Pisaliśmy o tej inwestycji w lipcu. Prace pochłoną ok. 4,5 mln zł.
W przesłanym do redakcji przez urzędników wykazie kontynuowanych inwestycji znajduje się też budowa w ciągu ul. Puckiej wiaduktu drogowego nad układem torów stacji Gdynia Port wraz z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED.
Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
Wiadukt nad torami w Chyloni: więcej informacji
Nowe inwestycje w Gdyni w 2022 roku
Gdyńscy urzędnicy zapowiadają także rozpoczęcie nowych inwestycji.
W 2022 roku sporo ma się dziać m.in. na Witominie. Zapowiadana jest rozbudowa ulicy Chwarznieńskiej oraz budowa drogi rowerowej w ul. Rolniczej. Prace mają ruszyć także przy budowie obwodnicy Witomina, dla której jednak nie ma jeszcze gotowego projektu.
Po opóźnieniach i podpisanym aneksie projekt obwodnicy Witomina ma znaleźć się na biurkach urzędników w grudniu. Władze miasta zapowiadają, że będą chcieli ogłosić przetarg na prace budowlane najszybciej jak się da.
- Wykonawcy nie udało się uzyskać decyzji środowiskowej w przewidywanym w umowie terminie. Zostanie więc podpisany aneks do umowy. Termin zakończenia budowy zgodnie z harmonogramem to przełom lat 2023/24 i nie jest on zagrożony - obiecywał w lipcu tego roku Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Obwodnica Witomina: więcej informacji
Starowiejska i Abrahama do remontu
Gdynia planuje też rozpocząć remont ul. Starowiejskiej i ul. Abrahama zapowiadany w ramach projektu nazwanego Klimatycznym Centrum.
Nadmierną prędkość kierowców będą tam ograniczać siedziska z zielenią i ogródki gastronomiczne. Nie będzie ingerencji w układ przebiegu jezdni i krawężników, a brukowana nawierzchnia ma być remontowana w miejscach najbardziej zniszczonych. Zupełne nowe ma być za to oświetlenie i chodnik.
Szacowany koszt remontu najstarszej ulicy miasta to ok. 5 mln zł.
Ul. Starowiejska: wizualizacje ulicy po remoncie
Wśród innych zapowiadanych inwestycji są:
- budowa buspasa i drogi rowerowej w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- budowa ul. Cynkowej, Mosiężnej i Magnezjowej,
- budowa ul. Arabskiej,
- budowa ul. Nad Potokiem,
- budowa ul. Westy i ul. Posejdona,
- rozbudowa ul. Prostokątnej i Okrężnej,
- przebudowa ul. Zielonej,
- rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej,
- budowa ul. Fredry.
Kładka dla pieszych między Małym Kackiem i Karwinami
Władze miasta zapowiadają też rozpoczęcie budowy kładki pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi, łączącej ul. Buraczaną i Strzelców.
Przypomnijmy, że zapowiadana od kilku lat kładka łącząca Karwiny z Małym Kackiem będzie miała 72 m długości i blisko 7 m szerokości. Konstrukcja nad torami połączy ul. Strzelców i Buraczaną.
Początkowo władze miasta chciały stworzyć wiadukt drogowy. Po masowych protestach mieszkańców i naszych artykułach zmieniły zdanie.
Projekt jest gotowy, obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na budowę.
W najbliższych dniach zaprezentujemy plany sopockich drogowców.
Miejsca
Opinie (228) ponad 20 zablokowanych
-
2021-09-10 07:54
Kładka
Proszę pisać jak było. Miał być wiadukt. A protesty nie były masowe bo tylko 5 procent mieszkańców wzięło udział w głosowaniu promowanym przez aktywistów rowerowych.
- 34 9
-
2021-09-10 07:55
Obiecanki cacanki a mieszkańcom figa z makiem
- 45 1
-
2021-09-10 07:56
(3)
Priorytetowe wydawać by się mogło Witomino i jego obwodnica ale widać że władza ma to głęboko w tyle.
- 46 3
-
2021-09-10 08:54
Może coś na północy Gdyni (1)
Żeby nie wyglądało jak w Sosnowcu 40 lat temu
- 9 0
-
2022-02-25 13:29
Już za późno. Wygląda o wiele gorzej.
- 0 0
-
2021-09-11 09:09
mylisz sie
Ależ właśnie w ramach priorytetu planują. Jest na liscie planowanej na pozycji 1.
Planują, planuja.....cdn- 1 1
-
2021-09-10 08:00
Idą wybory
Trzeba ludowi rzucić piar, a nuż znowu się nabiorą, że coś robimy.
- 43 0
-
2021-09-10 08:05
Witomino (1)
trzeba jak najszybciej robić drogę aby rozkorkować bo jest po 15 katastrofa !!!!!!!!!!
- 43 1
-
2021-09-10 16:33
Będą dwa korki równocześnie
Jeden na Chwarznieńskiej, drugi w lesie.
- 6 0
-
2021-09-10 08:06
potasowa
A ta nieszczęsną Potasowa na Dolnym Pogorzu. Po deszczu tworzą się jeziora, nie można przejść. Trwa to i trwa. Wstyd, że tego nikt nie widzi.
- 30 0
-
2021-09-10 08:06
Północne dzielnice (3)
Nie ma lotniska nie ma pociągu , Unruga połatali za grosze a dzień kiedy estakada nie będzie się nadawała do jazdy zbliża się wielkimi krokami. Mieszkańcy też kiedyś powiedzą dość i ją zablokują aby ktoś w końcu coś zrobił.
- 54 3
-
2021-09-10 08:16
Z lotniska by się poleciało do pracy w Radomiu
- 3 1
-
2021-09-10 10:55
Obawiam się ze mieszkańcy nic nie zrobią. Społeczeństwo zniewieściało, nie ma już jaj aby się ruszyć.
- 4 1
-
2022-02-25 13:18
Tylko kiedy cierpliwość mieszkańców się skończy?
- 0 0
-
2021-09-10 08:16
Kiedy naprawią (1)
Ul. Janka Wiśniewskiego pod estakadą????!!! Szczurek, to jest skandal!!!
Poza tym, zauważyliście, że wszystkie remonty drogowe w całym trójmieście przeprowadza firma MTM.... Przypadek??? Tacy są dobrzy, tani???- 48 1
-
2022-02-25 13:19
I ciągle te same usterki po budowie.
- 0 0
-
2021-09-10 08:16
Gdynia planuje :)
Na początek proponuję zasypać dziurę na kontenerowej a redakcja nie nauczyła się, że pisanie o planach Gdyni robi się śmieszne
- 41 0
-
2021-09-10 08:20
Z Karwinami będzie tak jak z Malczewskiego w Sopocie (4)
Miliony pójdą na zmiany, które niczego nie poprawiają.
- 41 0
-
2021-09-10 09:18
(2)
No może jakość nawierzchni i parking większy będzie, ogólnodostępny.
- 0 6
-
2021-09-10 09:24
Ogólnodostępny (1)
Płatny 5 zł za godzinę, bo w ten sposób w mieście Słońca Bulwaru realizuje się P+R
- 11 1
-
2022-02-25 13:31
5,50 zł/ godz.
- 0 0
-
2021-09-10 12:30
Skoro wiadukty mają być nieruszone, to nie będzie prawo i lewoskrętów w Sopocką i Strzelców,
więc korki jak teraz od Chwaszczyna rano i od Łowickiej po południu..
Jeszcze dodadzą tam parking, który tam nie powinie powstać, bo do PKM-ki dojazd z osiedli powinien być komunikacją miejską, a z okolicznych miejscowości do przystanku w Osowej na Kielnieńskiej. Bo po co mają te samochody wjeżdżać do miasta..
Tylko to wymagałoby kompleksowego podejścia do tematu komunikacji. Podobie było z przystankiem Stadion, który lepiej byłby usytuowany przy Stryjskiej/Witomińskiej/ - nadal blisko stadionu, SKM Redłowo i pętli autobusowej. A teraz jest w zasadzie nigdzie - ciekawe jaki jest tam ruch pasażerów..
A chodzi tylko o to żeby wydać pieniądze, przeciąć wstęgę i chawić się "sukcesem".- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.