• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: rozbudowa węzła Chwarzno budzi emocje

Michał Sielski
12 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przebudowa Węzła Chwarzno ma ułatwić wjazd i zjazd z obwodnicy. Mieszkańcy obawiają się jednak hałasu związanego z efektami rozbudowy. Przebudowa Węzła Chwarzno ma ułatwić wjazd i zjazd z obwodnicy. Mieszkańcy obawiają się jednak hałasu związanego z efektami rozbudowy.

Węzeł Chwarzno zobacz na mapie Gdyni na obwodnicy ma zostać przebudowany. Planiści chcą dobudować pasy wjazdowe, by powstał węzeł typu "harfa". Choć dzięki nowym planom ocaleje wiele drzew, to ta wizja wzbudziła duże emocje podczas środowej dyskusji z  mieszkańcami.



Bierzesz udział w dyskusjach publicznych o zmianach w swoim mieście?

Węzeł Chwarzno miał być pierwotnie w kształcie koniczyny, ale zanim go rozbudowano, plany się zmieniły. Zmiana klasy technicznej nowego przebiegu ul. Chwarznieńskiej, z głównej na zbiorczą, uzasadnia - według miejskich planistów - zastosowanie węzła typu "harfa", co pozwala na znaczne ograniczenie powierzchni terenu rezerwowanego dotąd pod komunikację.

- Kiedyś planowana Nowa Chwarznieńska miała być drogą główną, miała tu wpadać Trasa Kaszubska. Trasa Kaszubska nie będzie jednak tędy przebiegała, więc można "uwolnić" sporą część terenów wcześniej zarezerwowanych na drogę - podkreśla Alicja Kowalska, planista z Biura Planowania Przestrzennego gdyńskiego magistratu.
Dzięki zmianom ocaleją też setki drzew Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, które musiałyby być wycięte, gdyby Trasa Kaszubska zaczynała się właśnie tutaj. Zamiast tego powstanie tzw. węzeł zbiorczy, czyli połączenie obecnego skrzyżowania z wjazdem w Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni.

Z Chwarzna na Trasę Kwiatkowskiego będzie można wjechać osobną jezdnią, równoległą do obwodnicy. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już w Matarni zobacz na mapie Gdyni.

Projekt planu przewiduje więc weryfikację zamierzeń, w szczególności w zakresie rozwiązań dotyczących węzła drogowego i jego bezpośredniego sąsiedztwa, ale ustala też zasady zabudowy i zagospodarowania na terenach dotąd nieobjętych planem. Chodzi o tereny zabudowy mieszkaniowej, głównie jednorodzinnej, położonej pomiędzy Obwodnicą Trójmiasta a ul. Apollina. zobacz na mapie Gdyni

Hałas i kłopoty z komunikacją

Granice terenu objęte nowym planem zagospodarowania. Granice terenu objęte nowym planem zagospodarowania.
Po rozbudowie węzła, po "starej" ul. Chwarznieńskiej mają już nie kursować autobusy. Nie wszystkim mieszkańcom się to podoba.

- Będzie znacznie dalej, więc autobusy powinny kursować po starej trasie, zwłaszcza że droga zostaje i będzie drogą lokalną - mówiła jedna z mieszkanek Chwarzna podczas środowej dyskusji publicznej nad zmianami w planie.
Planiści przekonują jednak, że w przyszłości może się to zmienić, a rozmowy na ten temat wciąż trwają. W tym temacie kluczowa będzie jednak ocena ZKM w Gdyni, który na razie skłania się do wyznaczenia przystanków przy nowej ul. Chwarznieńskiej.

Spotkanie z mieszkańcami, których podczas dyskusji było kilkudziesięciu, miało burzliwy przebieg. Spore wątpliwości wzbudził m.in. poziom hałasu, jaki będzie generowany przez nową drogę.

- Mamy już oficjalnie stwierdzone 60-krotne przekroczenia norm hałasu. Ciągłe, a nie jednostkowe. Piszemy o tym do miasta od 20 lat, mamy jeszcze nawet pisma od prezydent Cegielskiej! Ale od tego czasu nic nie robi się z tym, by z hałasem walczyć, a w planie mamy po trzy jezdnie w jedną stronę i będzie tylko gorzej. Już teraz hałas jest ogromny - zauważa Leszek Cygan, mieszkaniec ul. Afrodyty.
Gdyńscy urzędnicy zrzucają odpowiedzialność za przekroczenie norm hałasu na Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad, która administruje obwodnicą. Ale mieszkańcy mają pretensje do miejskich urzędników, że chcą budować kolejne drogi, które utrudnią im życie, a pomogą tylko tym, którzy przez dzielnicę przejeżdżają tranzytem.

Do 24 października projekt planu jest wyłożony w Infoboksie zobacz na mapie Gdyni. Do 7 listopada do prezydenta Gdyni można zgłaszać ogólne i szczegółowe uwagi do zapisów.

Opinie (122)

  • Po co bicie piany, to Gdynia szczurka więc i tak nic nie powstanie (3)

    • 80 50

    • Powstanie....

      ....wizualizacja przed wyborami.

      • 21 8

    • Gdynia? Gdzie to jest? Chyba chodzi o taką wieś nad rzeką kaczą! (1)

      • 10 14

      • Chyba chodzi o rzekę Kaczą panie kaczorze.

        • 6 3

  • Co da ten węzeł skoro po zjechaniu z niego trafiamy na wąskie, (3)

    dziurawe gdyńskie drogi??

    • 108 28

    • dobry śledź (2)

      Węzeł jest po to, by z gdyńskich wąskich i dziurawych dróg wjechać na szerokie i gładkie gdańskie drogi. ;) :P

      • 10 8

      • (1)

        Szerokie gładkie gdańskie drogi.... a tabletki już wziąłeś?

        • 9 1

        • Dużo lepsze niż w Gdyni. No i z roku na rok w Gdańsku coraz więcej remontują a w Gdyni remontów prawie wcale i dziury coraz większe

          • 5 0

  • (3)

    jak nic efekt 500+. Teraz widac ze sa problwmy

    • 23 34

    • (2)

      co ma do tego 500+ kretynie? Boli, że nie dostajesz, czy co?

      • 13 13

      • (1)

        Nie, boli, że się na nie przymusowo składam z PITu.

        • 13 1

        • Recja - zdecydowanie wole jak wyłudzają VAT - wtedy bynajmniej nie czuje ze zabieraja

          :D

          • 6 0

  • i co niby ma dać ten węzeł jak później i tak stanie w korku na Chwarznieńskiej

    • 80 11

  • Nie dziwię się mieszkańcom, że protestują (9)

    Tam i teraz w okolicach obwodnicy jest wystarczającą głośno, planowane inwestycje mogą tylko pogorszyć ten stan rzeczy.

    Ale w interesie miasta i ogółu mieszkańców jest taka inwestycja więc powinna być ona zrealizowana. Niestety, rozwój miast skutkuje problemami nie tylko dla mieszkańców jednego Chwarzna, to normalny problem.

    • 42 34

    • Jaki rozwój?

      • 12 3

    • (3)

      No jak się mieszka przy obwodnicy na której ruch jest większy jak na autostradzie to co się dziwić, że hałas jest. No ale ważne aby protestować. A potem płacz, że dróg nie ma i korki wszędzie. Problem tylko taki, że kto inny protestuje a kto inny jeździ codziennie do pracy.

      • 33 3

      • chyba ty (1)

        • 3 9

        • Co za błyskotliwa riposta

          • 8 3

      • ale przecież sam węzeł się nie korkuje?

        • 7 1

    • (1)

      Ludzie protestują bo:
      Będzie większy hałas
      Bo autobusy będą dalej niż teraz
      Bo jak wybudują nowa drogę to pewnie będzie większy hałas
      Bo chcą aby autobus jeździł stara trasa tuż przy budynkach.

      Ludzie to się kupy nie trzyma. Postulaty same się wykluczają !
      Chcą wybudować nowa drogę oddaloną o 200- 300 m od budynków mieszkalnych ( źle)
      Na nowej drodze maja jeździć autobusy źle !
      Jak teraz jeżdżą autobusy i samochody w tym ciężarowe to jest hałas. źle
      Że do autobusu misi przejść 300 m do nowej drogi - źle

      To co wy chcecie?
      Dziś sytuacja wygląda tak że codziennie rano od 7 do 9 tworzą się gigantyczne korki bo mieszkańcy jada do pracy na 8 i zawożą dzieci do szkoły i przedszkola. Od 15 - 17 znowu korki bo wracają z pracy. Autobus jeździ pod oknami i hałasuje. Chcą oddalić cały ruch od osiedla i puścić go po łąkach. To źle bo muszą iść do autobusu raptem 300 m.
      Ale jak jest promocja w Biedronce to nawet 2 km potrafią iść aby zaoszczędzić na bilecie KM.
      Oj poprzewracało się w główkach.

      • 10 5

      • Korki są głównie przez wąskie gardło witomińskie

        I od 15-17 nie ma korków w stronę Chwarzna z Witomina na tym odcinku. Za to ktoś przestawił światła na 10 sek co 2 min i niebezpiecznie robi się na zjeździe z Obwodnicy do Chwarzna !!!!

        • 10 1

    • skoro się pobudowali przy samej obwodnicy

      to chyba mieli świadomość, że będzie bardzo głosno

      • 3 7

    • Takie są konsekwencje rozwoju miasta

      Jak ktoś uważa, że mieszkając na przedmieściu zawsze będzie na uboczu - jest lunatykiem. To co dziś jest przedmieściem jutro będzie w centrum, a przedmieścia będą dalej i tak co kilkadziesiąt lat. Dla jednych, to zmiana pokoleniowa, inni to przeżyją na własnej skórze. Cena postępu i tyle. Nie podoba się - zapraszamy na wieś.

      • 5 3

  • Nie rozbudowa, tylko sposob rozbudowy... (3)

    W planach jest koniczyna a chca zmienic na harfe...
    A co z polaczeniem bezposrednim z Trasy Kwiatkowskiego do Chwarznienskiej???

    • 23 12

    • Sprowadź tu kornika drukarza i wyśli Szyszce esa

      Albo może od razu napalmem wp...u te całe drzewa, na co to komu

      • 13 2

    • a później harfę zmienimy na puzon i bedzie git

      • 13 5

    • No będzie połączenie tym 3 pasem skrajnym z prawej dobudowanym ale niestety potem zamiast ronda nadal światła

      • 5 3

  • (1)

    A ta trasa kaszubska to już gotowa, ze tak z rezerwy rezygnują? Poczekajcie na wbicie szpadla.

    • 33 5

    • Otóż to

      A nóż plany się zmienią, po raz fefnasty

      • 6 0

  • Taki węzeł jest natychmiast potrzebny na Obłużu (10)

    gdzie jest kilkanaście tysięcy mieszkańców + osiedla w Kapuście za Obłużem....

    • 82 5

    • Tam równiez jest potrzebny (2)

      Podobnie jak zachodniej Gdyni.

      Obydwie inwestycje są potrzebne, zobaczymy co z ich realizacją.

      • 22 2

      • Za szczura nic:( (1)

        • 21 3

        • jak nic jak nic

          lotnisko jest, nie dziala ale jest, niedlugo bedzie kosmodrom i polski przyladek "gdyniaral", jest infobox za gruba kase ktory zaraz zdemontuja bo taka jest umowa, no i zapomnialabym o flagowej inwestycji: kolejka na kamienna do kupy ze szkola filmowa,

          • 5 3

    • Spokojnie (1)

      Na Obłużu najpierw dostaniecie omnik Unruga,

      • 20 6

      • a na wiosnę pomnik katastrofy smoleńskiej

        prezes obiecał pomniki w całej Polsce

        • 12 3

    • Na Obłużu jest potrzeba rozbudowy ulicy Unruga do dwóch pasów na całej jej długości.. (3)

      i wybudowanie dwujezdniowej ulicy płk Dąbka .... na Chyloni tunel na ulicy puckiej ... pilny na wczoraj!!!
      niestety tutaj Szczurka nie było widać od 20 lat!!!

      • 24 2

      • (2)

        A jak chcesz zrobić dwa pasy na unruga?

        • 4 9

        • na estakadzie

          • 9 0

        • Da radę, tam jest dosyć miejsca

          • 10 0

    • Obłuże i Chylonia to nie Gdynia

      dla władzy. Tutaj trzeba radzić sobie samemu, jeździć po dziurawych drogach, korzystać ze starych placów zabaw, nie mieć gdzie zaparkować samochodu.

      • 14 5

  • Witamy platfusowe trolle

    Gdynia rulez

    • 14 29

  • Obłuze Kwiatkowskiego !! (6)

    Szczurek zacznij w koncu cos robic na tej dzielnicy dojazd na Obłuze Pogorze!!

    • 69 9

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))?? (1)

      • 15 6

      • im ktoś głosniej krzyczy na tym forum tym mniej jest wiarygodny

        ale kondomitom nie przemówisz do rozumu

        • 8 7

    • Dramat (1)

      Przykro, że nic się nie dzieje w północnych dzielnicach. Samochodów ciągle przybywa a władze jak by tego nie widziały. Szkoda szczępić ryja....

      • 9 0

      • I to jest problem, że samochodów ciągle przybywa. Nie mówię, że inwestycje drogowe nie są potrzebne, ale to nie rozwiąże problemu korków - bo ułatwienia dla samochodów zachęcają ludzi do posiadania samochodu i koło się zamyka.

        • 3 3

    • Odpowiedzią włodarza będzie:

      Iluminowana fontanna koło estakady która będzie urozmaicać postój w korku

      • 7 1

    • Jak na wiczlinie 15 lat temu dzieci w kaloszach w blocie do szkoły chodziły, bo infrastruktura nie istniała, to Wy "pogurzowco-oburzowcy" jak paczki w maśle żyliście. Teraz Wy czekajcie sobie. Dobranoc

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane