- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (305 opinii)
- 2 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (253 opinie)
- 3 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (87 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (253 opinie)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (113 opinii)
- 6 "Lex deweloper" pomoże na Przymorzu? (122 opinie)
Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30
Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.
Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.
Strefa Tempo 30 przy większości szkół
Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.
Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.
- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.
- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające
W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.
Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach
Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską
Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie
Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-24 10:00
Opinia wyróżniona
Powinno być w całym mieście maks 50km/h (bez 70km/h za czteropasmówkach) i gdzie się da 30km/h (7)
Trzeba nauczyć kierowców, że teren zabudowany to obszar gdzie się autem wleczesz. Wtedy będzie mniej wypadków. A efektywna prędkość i tak nie jest większa więc "płynność" ruchu i czas dojazdu na tym nie ucierpi.
- 62 100
-
2020-01-25 19:34
Człowieku, chyba nigdy nie prowadziłeś samochodu przez miasto...
... jeżeli wypisujesz takie rzeczy. Czteropasmówki są właśnie po to, żeby się po nich szybko przemieszczać. Są przecież przy tym dobrze oznakowane oraz zabezpieczone przed niepotrzebnym wtargnięciem pieszych na jezdnię. W niczym zatem nie poprawimy bezpieczeństwa ograniczając tam prędkość do 50 km/h. Przeciwnie, pogorszymy ją, kiedy zirytowanemu żółwim tempem jazdy kierowcy puszczą w którymś momencie nerwy.
- 3 3
-
2020-01-24 10:39
płynność ruchu się poprawi (5)
- 14 4
-
2020-01-24 11:23
(4)
nic się nie poprawi bo to nie nauczy kierowców poprawnie ruszać ze świateł, kolizji raczej też mniej nie będzie za to ich konsekwencje będą mniejsze :)
- 3 9
-
2020-01-24 13:14
Ale czemu kierowcy mają "poprawnie ruszać ze świateł" (3)
Skoro jadąc przepisowo nie zatrzymują się na nich, bo działa zielona fala?
- 7 4
-
2020-01-24 13:34
(2)
Społecznikom proponuje ciekawy przepis który warto wprowadzić w mieście, który został wprowadzony wiele lat temu w Anglii, czyli tzw. przepis czerwonej flagi. Czyli jeżeli jeszcze ograniczymy prędkość samochodów do 3,2km/h to wtedy przed samochodem będzie mógł iść człowiek machający czerwoną flagą.....
- 5 6
-
2020-01-24 14:46
dowcip czy wysiłek?
przypuszczalnie wysilony dowcip. Jak jesteś taki obeznany z rozwiązaniami stosowanymi w Anglii wiele lat temu, skorzystaj z nowoczesnych środków łączności i dowiedz się o kampanii bezpieczeństwa ruchu drogowego pn. Twney's plenty prowadzonej w całym Zjednoczonym Królestwie zupełnie niedawno (kilka lat temu). Stamtąd właśnie są dane na temat poprawy płynności ruchu w wyniku stosowania limitu 30 km/h w mieście.
- 2 1
-
2020-01-24 14:19
No cóż, w Polsce powinno być ograniczenie do 3km/h
Wtedy Janusze by jeździli 50, bojąc się o utratę prawka...
- 3 6
-
2020-01-24 08:15
Opinia wyróżniona
Same znaki prędkości nie zmniejszają (2)
Robienie takiej samej strefy tempo 30 przy szkole jak i na ul. Myśliwskiej w Gdańsku koło stacji Orlenu powoduje że kierowcy po prostu przestają zauważać te znaki
- 62 16
-
2020-01-24 19:30
Wystarczy zwęzić drogi, zrobić szykanę. Nie trzeba montować szkodliwych progów zwalniających.
- 2 1
-
2020-01-24 09:07
przed szkołami instalować stalowe zapory wysuwane z jezdni
na wzór rosyjskich - przed przejazdami kolejowymi ... takie to i TiRa potrafią zatrzymać,
a kto przekroczy prędkość o parę kilometrów, skończy masakrując se podwozie !!!- 14 9
-
2020-01-24 08:15
Opinia wyróżniona
W Gdyni na Karwinach na ul Nałkowskiej od skrzyżowania z Wielkopolską az do lasu obowiązuje strefa 30 km (5)
jednak wiekszość popaprańcow zapie..ala 50,60 km/h. Tam powinna gdzieś zaczaic się drogowka i walić mandatami ile wlezie.
- 64 44
-
2020-01-24 09:38
Na Karwinach 3 tempo 30 obowiązuje od skrzyzowania z Chwaszczyńską (podjazd pod górę) (3)
ulicą Brzechwy. Uważam, że jest to bez sensu - tempo 30 powinno obowiązywać od skrzyżowania na górze, z którego uliczki rozjeżdzają się pomiędzy blokami na osiedlu. Pod górę 30kmh jest zazwyczaj na bardzo nieoptymalnym przełożeniu skrzyni biegów. Czasami próbowałem tak jechać, po prostu ciężko - optymana prędkość to 40-45kmh na tym podjeździe.
- 7 9
-
2020-01-24 13:15
U mnie 30 to akurat 1500 obrotów na 2 biegu
Wręcz idealnie.
- 5 0
-
2020-01-24 10:43
zmień samochod na taki ze skrzynią automatyczną
lub wymień se skrzynie na 6cio biegową
- 5 6
-
2020-01-24 10:06
Już niedlugo buraczku, wzywałem policję
- 6 9
-
2020-01-24 09:30
..jak nie wiecej
Czesto nawet wiecej, jak jada rozpedzeni od strony lasu. Niepuszczanie dzieci, czekajacych przy pasach, to tez standard.
- 11 2
Wszystkie opinie
-
2020-01-25 20:22
Żal
I niech wprowadza ruch wachadłowy na chodnikach
- 1 0
-
2020-01-24 07:04
Często jak jadę powoli po tego typu drogach to na zderzaku siedzi mi szybki i wściekły. (3)
Zazwyczaj jakiś młodzieniec w dorosłym aucie. Często panowie w firmowych autach, czasami, wściekle kobietki. Nie rozumiem po co naciskać na auto przed sobą jak praktycznie nic się nie zyska. I tak zaraz będzie się stać na tych samych światłach. A żeby to było sporadyczne, gdzie tam, praktycznie codziennie jakiś szeryf siedzi mi na zderzaku.
- 90 14
-
2020-01-25 19:37
Wtedy wystarczy gwałtownie zahamować, raz, albo dwa razy.
Od razu szybki i wściekły nabierze rozumu i opamiętania się...
- 0 0
-
2020-01-24 08:29
Po co naciskać? Żebyś się przestał wleć jak potłuczony! (1)
- 6 40
-
2020-01-24 08:52
O mamy szybkiego i wsciekłego do pierwszego zakrętu. Żeby wam tak zrobili strefy do 20km/h hehe
- 25 3
-
2020-01-24 10:00
Opinia wyróżniona
Powinno być w całym mieście maks 50km/h (bez 70km/h za czteropasmówkach) i gdzie się da 30km/h (7)
Trzeba nauczyć kierowców, że teren zabudowany to obszar gdzie się autem wleczesz. Wtedy będzie mniej wypadków. A efektywna prędkość i tak nie jest większa więc "płynność" ruchu i czas dojazdu na tym nie ucierpi.
- 62 100
-
2020-01-25 19:34
Człowieku, chyba nigdy nie prowadziłeś samochodu przez miasto...
... jeżeli wypisujesz takie rzeczy. Czteropasmówki są właśnie po to, żeby się po nich szybko przemieszczać. Są przecież przy tym dobrze oznakowane oraz zabezpieczone przed niepotrzebnym wtargnięciem pieszych na jezdnię. W niczym zatem nie poprawimy bezpieczeństwa ograniczając tam prędkość do 50 km/h. Przeciwnie, pogorszymy ją, kiedy zirytowanemu żółwim tempem jazdy kierowcy puszczą w którymś momencie nerwy.
- 3 3
-
2020-01-24 10:39
płynność ruchu się poprawi (5)
- 14 4
-
2020-01-24 11:23
(4)
nic się nie poprawi bo to nie nauczy kierowców poprawnie ruszać ze świateł, kolizji raczej też mniej nie będzie za to ich konsekwencje będą mniejsze :)
- 3 9
-
2020-01-24 13:14
Ale czemu kierowcy mają "poprawnie ruszać ze świateł" (3)
Skoro jadąc przepisowo nie zatrzymują się na nich, bo działa zielona fala?
- 7 4
-
2020-01-24 13:34
(2)
Społecznikom proponuje ciekawy przepis który warto wprowadzić w mieście, który został wprowadzony wiele lat temu w Anglii, czyli tzw. przepis czerwonej flagi. Czyli jeżeli jeszcze ograniczymy prędkość samochodów do 3,2km/h to wtedy przed samochodem będzie mógł iść człowiek machający czerwoną flagą.....
- 5 6
-
2020-01-24 14:46
dowcip czy wysiłek?
przypuszczalnie wysilony dowcip. Jak jesteś taki obeznany z rozwiązaniami stosowanymi w Anglii wiele lat temu, skorzystaj z nowoczesnych środków łączności i dowiedz się o kampanii bezpieczeństwa ruchu drogowego pn. Twney's plenty prowadzonej w całym Zjednoczonym Królestwie zupełnie niedawno (kilka lat temu). Stamtąd właśnie są dane na temat poprawy płynności ruchu w wyniku stosowania limitu 30 km/h w mieście.
- 2 1
-
2020-01-24 14:19
No cóż, w Polsce powinno być ograniczenie do 3km/h
Wtedy Janusze by jeździli 50, bojąc się o utratę prawka...
- 3 6
-
2020-01-25 19:13
Chętnie przyspieszył bym do 30 ale stan dróg na to nie pozwala.
Nie wiem co oni tam palą.
- 1 1
-
2020-01-25 19:10
Tylko progi zwalniające mogą nas uratować.
Powinny być co 10m. Zwęzić max ulice i wprowadzić ruch wahadłowy. Reszta drogi dla rowerzystów.
- 2 1
-
2020-01-25 18:05
chore miasto!
Zmotoryzowany mieszkaniec miasta jest w oczach chorego jego zarządu wrogiem nr 1! A wszystko w imię komunistycznej zasady pospólstwo do śmierdzącej komunikacji miejskiej aby miasto mogło więcej kasy wydoić od mieszkańca!
Likwidacja parkingów stawianie drzewek w doniczkach w ich miejsce na reszcie astronomiczne opłaty to jest właśnie chora Gdynia- 2 2
-
2020-01-25 11:23
Niech zrobią tempo 5 . Gdynia to syf dziurawe drogi a zamiast naprawiać malują farba kolejne absurdy drogowe
- 1 2
-
2020-01-25 11:05
Najpierw to zajmijcie się źle parkujacymi autami
przy szkołach, głównie niestety kierowanych przez rodziców podwożących dzieci na zajęcia.Parkowanie na chodniku zasłaniając przejście czy w ogóle na samym przejściu to norma dla tych rodziców. Szkoda że nie pomyślą o tym,że ich dziecko może także stać się ofiarą tego egoizmu.Polecam do przyjrzenia się sytuacji przy szkole nr 40 w w Gdyni, totalne bezprawie, kpina z przepisów i permanentne zagrożenie dla dzieci. Ludzie ogarnijcie się zanim będzie za późno!!!
- 3 0
-
2020-01-24 21:57
Zapraszam na ulicę Strzelców w Gdyni (1)
(pisałem do Władz Gdyni listy w sprawie naszej ulicy a ostatnio pojawił się na tym portalu spory artykuł poświęcony tejże ulicy) obowiązuje tu strefa 30. Kierowcy przeciętnie grzeją 60. Często 80 i więcej. I tak od 7 lat kiedy tu mieszkam. Nigdy, powtarzam - nigdy nie widziałem tu policji. Pytanie brzmi - po co strefy 30 skoro służby tego nie pilnują i nie wyciągają konsekwencji wobec szaleńców za kółkiem?
- 3 4
-
2020-01-25 09:37
bosze od 7 lat w takim prestiżu mieszkac :D :D :D
- 0 2
-
2020-01-25 09:20
tempo 30 na Władysława IV???
Może warto by dodać jeszcze, że tempo 30 bedzie również na ul.Władysława IV przy nr54 gdzie Gdynia planuje właśnie Szkołę Podstawową nr 14...co kierowcy i mieszkańcy na to???
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.