• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • po mieście tylko rowerem.

    Rowery to nasza przyszłość.

    • 6 27

  • (1)

    Proponuję zdelegalizować samochody w Polsce. Nie będzie już żadnych potrąceń pieszych. Jest to sposób prosty i skuteczny, a zarazem też jakże ekologiczny.

    • 9 11

    • Zawsze mogą się jeszcze zdarzać zderzenia czołowe walców budujących drogi rowerowe

      • 0 1

  • Nigdy jeszcze niejechałem 30km h (1)

    Chyba ze rowerem. Znowu defrałdacje kasy.

    • 9 15

    • Na wstecznym chyba da się tyle jechać

      • 2 1

  • I tak nie ma kto tego pilnowac.

    wiec co za roznica jakie tam znaki stoją. kierowce stosujacego sie do znakow ze swieca szukac teraz.

    • 15 1

  • Wprowadzanie Tempo 30 nic nie zmienia jeśli nie ma progów. (1)

    Maurycego Beniowskiego w Gdyni.

    • 7 11

    • od marca mają być, a ulica bedzie jednokierunkowa.

      • 1 0

  • (1)

    I co to da jak nastoletnie, dorosłe i emeryckie zombie smartfonie będą wchodzić pod koła z nosem w telefonie a potem lament rodziców, policja, świadkowie, zabranie prawa jazdy, sąd, więzienie i dożywotni zakaz prowadzenia aut?!!! Tylko niewinny kierowca oberwie i będzie miał problemy a pieszy nie winny i nie dość , że odszkodowanie to jeszcze renta od Państwa, rehabilitacja, dodatki itp... a kto za to zapłaci? MY podatnicy tak jak za wszystko co ustalają i nie dają dojść do głosu innym... Przykre....

    • 17 11

    • no niestety takich mamy kierowców.

      • 7 5

  • Ekipa Wojtka

    Zgłaszam wniosek o zmianę flagi Gdyni. Miecz z rybami należy zastąpić wiadrem farby i taczka asfaltu

    • 30 4

  • Większość kierowcow

    I tak nie przestrzega ograniczeń prędkości

    • 8 3

  • Ja bym zrobił tempo 10,albo 5,by kierowca ekologicznie musiał wyłączyć silnik (1)

    by wyszedł z auta i je pchał, nie można tak

    • 21 7

    • To samo ograniczenie trzeba też wprowadzić dla pociągów, bowiem tunele pod torami nie mają wind, więc trzeba wytyczyć przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną dla pociągów,

      • 0 0

  • Obecnie nie egzekwuje sie ograniczenia prędkości a SM nie potrafi złapać sakochodu parkującego na trawniku. Ale rozszerzamy tą fikcyjną strefę. Czego nie rozumiesz?

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane