Fakty i opinie

Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej

Najnowszy artukuł na ten temat

Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni

Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną.
Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną. fot. trojmiasto.pl

Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.



Czy planowany remont zlikwiduje problem korków na ul. Chylońskiej?

tak, skorzystają na tym zresztą nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie trolejbusów 27%
tak, ale tylko częściowo, podobny problem jest przecież w okolicy ul. Puckiej 32%
nie, ruch jest tak duży, że dopiero budowa OPAT zmieni sytuację 41%
zakończona Łącznie głosów: 625
Ul. Chylońska to główny ciąg komunikacyjny, przebiegający koło przystanków SKM: Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia i Gdynia Cisowa. Tędy także dostać można się za tory kolejowe, w okolicę ul. Hutniczej, gdzie swoje siedziby mają dziesiątki gdyńskich firm.

Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, pojawiają się problemy.

Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.

- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.

- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.

- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.

Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.

Opinie (214) 9 zablokowanych

  • (7)

    Przydałoby się..

    • 24 3

    • zbudować też jakieś nowe drogi (4)

      • 1 0

      • (3)

        Zrezygnować z samochodu, by się przydało przede wszystkim.

        • 1 2

        • (2)

          Przydałby się wiadukt od obwodnicy tak jak było wcześniej planowane!

          • 3 0

          • (1)

            albo tunel :) jak w Lęborku :)

            • 2 0

            • tunel rozwiązał by sprawe, dłuższy = pas chwilowe odroczenie agonii.

              • 0 0

    • zrobić w końcu tunele pod torami!

      Ile Gdynia ma tuneli? A ilu tuneli brakuje? To miasto ma ponad 200 tyś mieszkańców i nie jest w stanie zrobić choć jednego małego tunelu pod torami w dzielnicach od strony Rumi.

      • 7 0

    • Tunele na tym odcinku a nie jakes tak dodatkowe pasy

      • 2 0

  • Jak zwykle leczy się skutki... (15)

    ...zamiast zwalczać przyczyny. Trzeba coś zrobić żeby nie było korków w tym miejscu, a nie budować parkingi dla korkowiczów.

    • 66 9

    • sposób jest jeden (9)

      zakazać rejestracji samochodów powyżzej 10 lat i będzie spokój, nie każdy musi mieć przecież samochód, jest również komunikacja miejska. ja też chętnie latałbym samolotami ale tego nie robię bo poprostu mnie nie stać

      • 3 29

      • a co ma do rzeczy wiek samochodu? (1)

        zazdrościsz, że kogoś stać na samochód, a Ciebie nie stać nawet na stary?

        • 9 2

        • a w którym miejscu napisałem że mnie na niego nie stać

          wyraźnie było napisałem, że chętnie latałbym samolotem!!!

          • 1 12

      • Mogłbym to poprzeć (6)

        Kupowałbym 9-latka i jeździł kolejne 10 lat. W tym czasie powinienem odłożyć na kolejnego 9-latka. Teraz kupuję 12-13 letnie i jeżdżę nimi ok. 5 lat zanim sprzedam dalej.

        • 0 3

        • (5)

          można i tak, tyle tylko że RP mogła pomyśleć jak wchodziliśmy do UE. teraz to my tego problemu nie pozbędziemy się przez następne kilkanaście lat. na każdym parkingu co 3 samochód to golf III (produkowany do 97 r.) przeplatany BMW z rocznika 92, 93 i innym szrotem. a gdyby przeglądy były realizowane rzetelnie to przez sprawdzanie spalin to większość nie byłaby dopuszczona do ruchu. i taka jest prawda. poza tym to już do cetrum miast takim rzęchem nie wjedziesz bo pewnie nawet nie spełniasz normy euro 2

          • 3 1

          • a (4)

            spaliny sa sprawdzane uwzgledniajac moc silnika i wiek samochodu.. czym starszy tym ma wieksza norme. tylko nowe auta wyjezdzajace z salonu musza spelniac normy euro 3/5
            jezdze 13letnia fiesta jestem studentem i ciesze sie ze mam czym wozic dupe.
            w zimowy dzien jak jest -15 nie stoje na przystanku tylko odpalam auto i jade gdzie chce
            poza tym wg Twojej wersji 11letni mercedes powinien zniknac z drogi bo jest gorszy od 9letniego matiza?? pod jakim wzgledem?
            ludzie troche wyobrazni!

            • 8 0

            • heh (2)

              ja też jestem studentem, mam 16 letnią Astrę i podzielam Twój punkt widzenia! :)

              • 0 0

              • :) (1)

                A ja jestem studentem i mam 15 letnią Astrę i podzielam punkt widzenia Portiera :)

                • 0 0

              • ja mam małą corsę i śmiga jak złoto i też podzielam zdanie poprzedników

                a jak przestanie się tak idealnie sprawować
                to kupię następny najlepszy na jaki będzie mnie stać

                • 0 0

            • bys na matme przyszedl a nie piszesz se na forum ;p

              • 1 0

    • (2)

      Jedynym skutecznym sposobem w tym miejscu byłoby usprawnienie szlabanów na torach - otwieranie i zamykanie ich w jakimś normalnym czasie w stosunku do przejazdu pociągu, a nie otwarcie na pięć minut i zamknięcie na pół godziny.

      Wszystko inne to półśrodki i omijanie problemu.

      • 7 1

      • Jedyne skuteczne rozwiązanie to tunel i koniec :)

        • 14 0

      • Jedynym skutecznym sposobem na odkorkowanie ulicy chylońskiej jest budowa wiaduktu na jednym z przejazdów kolejowych. Nikt by nie stał w korku, nie musiały by stać szlabany, same plusy!!!

        • 8 0

    • po co pasy dosatkowe, (1)

      czyli tak jak piszesz parkingi .... lepiej zrobic tunele na ul. Puckiej, Pułnocnej i Piaskowej, i nie będzie problemu z korkami.....
      Zakazac skrętu w piaskowa z Hutniczej ( jadąc w kierunku Rumi ) i tez pozbędziemy się korasa giganta. wydłuzyc światła przy Makro i tez szybciej sie rozładuje ruch na odnicku od estakady do świateł Makro

      • 5 0

      • tunele, wiadukty tak ale ...

        ... wtedy nie będzie pieniędzy w budżecie miasta na propaga... promocję miasta znaczy się ;))

        • 2 1

  • Bo wybory idą - UM propaganda start (5)

    . Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów"
    BO idą WYBORY !
    i wszysyko jasne
    Szczurek i ekipa RZONDZOM

    • 50 18

    • przeczytaj jeszcze raz baranku (3)

      i powiedz mamie że neostrada pod choinkę to nie był dobry pomysł

      • 5 7

      • (2)

        ale kolega KZB ma rację.

        Przed wyborami tak się w Gdyni inwestycji drogowych namnożyło, że hej. Dla mieszkańców to dobrze, że się coś dzieje, ale ja jako stary gdynianin w zasadzie mam juz dosyć tej ekipy. Czas chyba na kogoś nowego z otwartą głową (ale na PISdzielców i tak nie bede głosował, z dwojga złego Szczurkowcy lepsi)

        • 9 1

        • I co dadzą wybory. Po wyborach i tak na stołkach będą te same mordy.

          • 4 0

        • Masz, rację dopiero teraz się inwestycji namnożyło.

          W 2008 była Estakada Kwiatkowskiego, Wiśniewskiego, Droga Różowa. Ale co tam...
          Teraz to dopiero są inwestycje, że hej!

          Jak masz problemy z pamięcią to poczytaj roczniki, to może Ci rozjaśni temat inwestycji drogowych w czasach ostatniej kadencji władz Gdyni.
          A jak masz dość ekipy, która po 30 latach dokończyła estakadę i zrobiła drogę Różową to proponuje przeprowadzkę do Gdańska.

          • 0 6

    • a w gdańsku...

      wybory czy nie wybory nic się nie dzieje

      • 5 2

  • (4)

    przecież w Gdyni nie ma korków!!!. przynajmniej tak mnie próbują przekonać niektórzy forumowicze

    • 26 12

    • Piszesz (3)

      jakby ktoś miał w ogóle pojęcie o twoim istnieniu.

      • 5 6

      • przynajmniej mam odwage się podpisać (2)

        • 4 4

        • (1)

          dziwna ta Twoja odwaga bo "podpis" to zazwyczaj Imię i Nazwisko

          • 4 6

          • ale imię i lokalizacja, to zawsze więcej od NICZEGO

            • 5 0

  • a ja już od dłuższego czasu nie wyjeżdzam w godzinach szczytu (5)

    tylko k...icy można dostać.. całe szczęście mogę sobie na to pozwolić. A jak się zrobi cieplej, dwa koła ;P

    • 25 2

    • ja to już praktycznie położyłem całkowitą zlewkę na auto - tylko SKM-ka i (1)

      wszystko jasne - 10-15 min i jestem na miejscu - drugie tyle i jestem z powrotem a w samym korku na Chylonce stałbym z pół godziny - no i bez stresów SKM-ką :-)

      • 8 0

      • szczęściarz, mieszka w blokowisku przy kolejce to se może jeździć do swojej fabryki

        a reszta, która nie mieszka przy kolejce?
        A reszta mieszka przy obwodnicy i pracuje przy obwodnicy
        i sobie jeździ samochodem tą obwodnicą
        i 10 minut i jest w pracy
        a potem 10 minut i jest już w domu.

        • 0 0

    • ja robie to samo - nie musze nie jade i nie blokuje. Poza tym nerwy... szkoda ich.

      • 3 0

    • Jak się zrobi cieplej?

      Przecież cały czas jest! Codziennie używam 2 kółek do pracy i z powrotem, po 7km w jedną stronę. Jest nas więcej, bo na ścieżkach śnieg wyjeżdżony już na szerokość prawie pół metra :-)

      • 0 0

    • A ja sobie kupie skuter

      I bede miedzy korkami pomykal. 15 minut i jestem w centrum. Obojetnie o ktorej godzinie w lato oczywiscie :-) i z dowolnego punktu miasta. Nie mowie, ze niemkupie rowniez roweru - dla zdrowia.

      • 0 0

  • Półśrodki to za mało. (1)

    Budowa dodatkowych pasów dla skręcających to półśrodki, które na niewiele się zdadzą przy zamkniętym szlabanie.Trzeba rozwiązać ten problem kompleksowo, bo w przeciwnym razie będziemy wracać do tematu raz jeszcze.

    • 31 4

    • Pilna budowa wiaduktów nad torami to jedyne wyjście.

      Przebudowa skrzyżowań to wyrzucanie pieniędzy. Z pewnością da się wybudować za niewielkie pieniądze, tanie, typowe wiadukty. OPAT to za mało.

      • 1 2

  • Szkoda tylko że w naszym kraju obiecuje się takie inwestycje przed wyborami zaś po nich jak zwykle nic się nie robi.

    • 7 6

  • Za ten spaprany remont Chylońskiej z 2006 urzędnikom UM należy się nagana (2)

    • 27 4

    • Lącznie z kastracją , by już nie było więcej małomyślących . (1)

      • 5 0

      • szczególnie za szerokość i bezmyślne nasadzenia krzaków wzdłuż ulicy co by "łatwiej" sie włączano do ruchu

        jwt

        • 3 0

  • Wyrzucone przedwyborcze pieniądze (3)

    Zamiast budować kolejną prowizorkę, bo mamy wybory, może lepiej wykonać docelowe rozwiązanie czyli bezkolizyjny przejazd przez tory na Północnej oraz połączyć Północną bezolizyjne z Obwodową.

    • 30 4

    • (2)

      bezkolizyjny to jest stosunek Twojej logiki do rzeczywistości.

      • 1 7

      • chyba znafca? (1)

        • 4 1

        • I ĆWIERĆGŁÓWEK .

          • 1 1

  • szczur objecaj jeszcze wielopoziomowy parking przy Batorym - a może wygrasz wybory

    NIE OBIECANKAMI ŻYJĄ LUDZIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 17 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.