Fakty i opinie

Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej

Najnowszy artukuł na ten temat

Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni

Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną.
Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną. fot. trojmiasto.pl

Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.



Czy planowany remont zlikwiduje problem korków na ul. Chylońskiej?

tak, skorzystają na tym zresztą nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie trolejbusów 27%
tak, ale tylko częściowo, podobny problem jest przecież w okolicy ul. Puckiej 32%
nie, ruch jest tak duży, że dopiero budowa OPAT zmieni sytuację 41%
zakończona Łącznie głosów: 625
Ul. Chylońska to główny ciąg komunikacyjny, przebiegający koło przystanków SKM: Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia i Gdynia Cisowa. Tędy także dostać można się za tory kolejowe, w okolicę ul. Hutniczej, gdzie swoje siedziby mają dziesiątki gdyńskich firm.

Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, pojawiają się problemy.

Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.

- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.

- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.

- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.

Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.

Opinie (214) 9 zablokowanych

  • moja opinia na temat rozwiązania tych korków brzmi tak !!!

    Urząd miasta powinien wybódowac tónełe pod jednym z przejazdów kolejowych który byłby udostępiony tyłko pojazdom osobowym tak jak jest rozwiazane np. w wejcherowie !!!! Poniewarz wybudowanie dodatkowego pasu postoju dla oczekujących na przejazd przez tory nic nieda !!!!! A wręcz przeciwnie nawet doprowadzi to do tego że bendze w tym punkcie więcej kolizji drogowych nirz dotychczas poniewasz teraz barzdy jezdzi tam bardzo ostrożnie !!!! Pozdrawiam SEBASTIAN K.

    • 1 0

  • poszerzanie jezdni tylko przesuwa korki

    lecz ich nie likwiduje

    • 0 0

  • Wiadukt jest i to duży..

    Wiadukt nad torami jest i to duży - Estakada Kwiatkowskiego. Tylko że kierowcy nie chcą tamtędy jeździć, wolą stać na przejeździe kolejowym. i Smrodzic mi pod oknem !!

    • 0 0

  • A co z ulicami>Wielkopolska i Chwaszczńska

    • 0 0

  • Wystarczy podnosić szlaban! Jest godzinami opuszczony nawet jeśli pociąg nie przejeżdzał (2)

    bardzo długo. Nie ma potrzeby marnować pieniędzy.

    • 3 0

    • Napisane jest, że decyduje o tym dyżurny ruchu czy jak go tam nazwali

      ze względu bezpieczeństwa. A przecież każdy da radę przejechać wystarczająco szybko. Gdy pociągi są co kilkanaście minut, mógłbym to zrobić 20 razy! A stacje SKM są blisko. Więc tym bardziej łatwiej zapanować nad sytuacją.

      • 0 0

    • Dokładnie. Nawet 25 minut pociąg nie przejeżdza

      a i tak jest opuszczony. A benzyna zużywa się.

      • 0 0

  • Korki??

    A dlaczego nie można zrobić tunelu tak jak jest np. w wejherowie??

    • 0 0

  • terefere

    Gdyński biznesplan, gdyńskie innowacje, przedsiębiorcza Gdynia itp itd...

    Fajne hasła, a urzędnicy nie potrafią rozwiązać głupiego problemu. Zakorkowana Chylonia, niepotrzebny tunel na Wzgórzu zwiększający przepustowość o zaledwie 40 % ( ! ) i 150 metrów dodatkowego pasa który ma rozładować kilometrowy korek w Chyloni !!! Pas za 2 mln złotych, a kłądka w Redłowie po której hula wiatr za 14 mln złotych !!! Rozliczyć tych platfusowych nieudaczników z UM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    A jak przyjdzie do wyborów to i tak zagłosujecie jak zawsze...

    • 2 0

  • Tunel pod torami

    W godzinach szczytu i ulica Chylońska i Hutnicza są zakorkowane, także w porze dojazdów do pracy. Dodatkowe pasy nie zlikwidują korków. Myślę, że lepszym wyjściem byłby tunel pod torami.

    • 0 0

  • Dwa razy zdarzylo mi sie przylapac spiacych droznikow przy Puckiej, bylo to po godz.22, po co oni tam sa i tak przejazd przez tory jest wciaz zamkniety.

    • 0 0

  • PRZEDWYBORCZA OBIETNICA PROWIZORKI

    A ja bym nie budował żadnego pasu skrętu. Jestem w stanie zrozumieć, że całościowo tym rejonem należy się zająć przy budowie OPAT-u. Pewnie najlepszym rozwiązaniem będzie wiadukt od Morskiej do Hutniczej. Chociaż zagadką dla mnie jest jakie przyjmie się rozwiązanie wjazdu na wiadukt dla jadących z Chylońskiej w Hutniczą, miejsca nie ma za dużo.

    A na teraz zamiast dodatkowego pasu skrętu poszerzyłbym po prostu Północną na całęj jej długości ( to w sumie chyba jakieś 500 metrów ) do 4 pasów. Miejsce na to jest. Takie rozwiązanie wraz z przebudową skrzyżowania Hutniczej z Północną załatwiłoby sprawę korków w tym rejonie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.