• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej

Piotr Weltrowski
8 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną. Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną.

Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.



Czy planowany remont zlikwiduje problem korków na ul. Chylońskiej?

Ul. Chylońska to główny ciąg komunikacyjny, przebiegający koło przystanków SKM: Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia i Gdynia Cisowa. Tędy także dostać można się za tory kolejowe, w okolicę ul. Hutniczej, gdzie swoje siedziby mają dziesiątki gdyńskich firm.

Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, pojawiają się problemy.

Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.

- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.

- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.

- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.

Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.

Opinie (214) 9 zablokowanych

  • tunel! (2)

    Dla mnie to oczywiste, że tam powinien byc tunel pod torami....
    zamiast przebudowywać węzeł przy Realu, gdzie nie korkowało się aż tak, najpierw powienien być tunel przy Chylońskiej...
    ale cóż...Gdynia....gdzie ważniejsze sa kwiatki na rondzie...

    • 28 2

    • Dokładnie

      Ale co obchodzą Szczura i spółkę Ci co kwitna na Chylońskiej. Do tego dochodzą jeszcze Ci co nie maja auta, a kwitną w trojlebusach.

      Jedyne rozwiązanie to skm, aby dojechac do Cisowej.

      • 6 0

    • Tyklo tunel!

      Popieram w 100%. Tunel na ulicy Puckiej (gdzie jest bardzo dużo miejsca i sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Hutniczą zapewniająca bezkolizyjne połączenie z dalszym ciągiem komunikacyjnym) to jedyne proste rozwiązanie. W Wejherowie taki tunel jest od 10 lat i o wiele mniej aut tarasuje drogę przed przejazdami! Na prowincji można a w Metropolii już nie?!

      • 4 0

  • Kolejny półśrodek

    czy nie lepiej te pieniądze zainewstować w przejad podziemny pod torami ??

    • 14 1

  • Źródło problemu nie leży przecież w tym, że nie można przejechać Chylońską ale związane jest z niemożnością normalnego i cywilizowanego przedostania się na droga stronę torowiska. Władze miasta powinny rozpocząć raczej od zmian w tej kwestii, a korek na ul. Chylońskiej zniknie sam. Póki co, to to o czym czytam jest zamiataniem problemu pod dywan i stosowaniem zwykłej prowizorki.

    • 16 0

  • i znowu wena w czasie przedwybiorczym

    I znowu inwestycja rozwiązująca problem na pól roku, tj. tyle ile trzeb na kampanię wyborczą, i nierzypadkowo akurat teraz. Panowie z miejskiej rady. A`dlaczego od razy nie pomyśleć o wiadukcie nad torami. Co da jeden dodatkowy pas ruchu.?

    • 10 0

  • (2)

    Ludziska, ze zrozumieniem czytajcie, budowa obwodnicy polnocnej (czyli przedluzenie obwodnicy w chyloni) mialoby rozwiazac problem ale jako ze ta inwestycja sie przedluza (nie wnikam czemu) to chca zrobic teraz cos na szybko zeby troche rozwiazac chociaz problem a za lat kilka jak dojdzie do realizacji przedluzenia obwodnicy problem bedzie z glowy. Chyba lepiej wybudowac tam prowizoryczne 2 pasy za 1-2 mln i jak za kilka lat beda nieprzydatne nikomu nie bedzie zal niz wydac 10 mln czy nie wiem ile na tunel albo wiadukt ktory bedzie potem stal bezuzyczetcznie praktycznie.

    • 2 8

    • JAK SIĘ COŚ ROBI , TO TRZEBA TO ZROBIĆ RAZ , A DOBRZE !!!!

      Takie jest moje zdanie .

      • 1 1

    • A kto da forsę na obwodnicę północną

      jak po wybudowaniu Trasy Lęborskiej, przez Chylonię, Rumię, Redę nie będzie szła droga krajowa? Dla jasności: żadna obwodnica północna nie powstanie w dającej się przewidzieć przyszłości.

      • 2 1

  • skoro chcą robić improwizorki to może wpierw mały test (4)

    Proponuję zrobić klika zmian, które kosztuowałyby kilka puszek farby i pare znaków.
    1.Ulica północna:
    odcinek od chylońskiej do hutniczej jednokierunkowy (dwupasmowy) w kierunku hutniczej oczywiście.
    to ułatwiłoby również wyjazd z północnej w hutniczą (teraz też tam się stoi)
    2. Pucka
    odcinek od krzywoustego do torów powinien być w układzie 2 pasy w stronę chylońskiej i jeden hutniczej a za torami jeden kierunek w stronę chylońskiej (dwupasmowy)

    Pozdrawiam

    • 4 0

    • (3)

      tak a Piaskowa i przejazd na niej zakorkuje wtedy Hutniczą takie pomysły przenoszą tylko problemy w inne miejsce.Nie można znowu ograniczać możliwości przejechania w drugą stronę.Od Hutniczej też jedzie dużo samochodów a nie tylko do Hutniczej

      • 0 0

      • (2)

        po to jest dluga pucka, zeby na nia przeniesc ruch z polnocnej.
        ilosc pasow sie nei zmienia, zmienia sie tylko uklad dajacy lepsze rozmieszczenie aut.

        • 0 0

        • (1)

          ale na Puckiej przejazd jest przez PKP otwierany znacznie rzadziej z uwagi na SKMki starujące w Chylonii chłopie tam jest częstotliwość samej SKM w godzinach szczytu to 7 minut w jedną stronę a w przeciwną?A pociągi na Hel czy do Szczecina?Przejazd byłby zamykany dosłownie co 3 minuty poza tym taki pomysł spowoduje tylko zakorkowanie Chylońskiej do skrzyżowania z Kartuską.Już teraz w godzinach szczytu korek sięga Starogardzkiej a Pucką mało co jeździ bynajmniej żadne ciężarówki.Spowodowanie że odcinkiem Pucka Kartuska po Chylońskiej zaczęłyby jeździć ciężarówki spowoduje tam i większe niż dziś korki i frustrację mieszkańców.

          • 0 0

          • Jezdze tam regularnie 5 dni w tygodniu wiec mnie nie przekonasz, ze to zmiana na gorsze, bo uwazam, ze ruch od strony hutniczej zmiesci sie na piaskowej i puckiej, a kto nie chce stac poleci na estakade.
            Co do Tirów to chyba dla nich wlasnie jest estakada.
            Najwieksza uciazliwoscia jest blokowanie chylonskiej, i jesli kosztem wiekszego sznura aut na puckiej (w strone chylonskiej) udrozni sie chylonska.
            Zresztą jest to zmiana ktora latwo odkrecic gdyby nawet sie okazalo ze jest niewypalem a wydanie sporej kasy na doatkowy asfalt juz sie nie cofnie.

            • 0 0

  • TUNEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    WSTYD!!! JUŻ CHYBA TYLKO W GDYNI SĄ TAKIE PRZEJAZDY KOLEJOWE. WSZĘDZIE TUNELE ALBO MOSTY. NAWET WEJHEROWO LATA TEMU BYŁO STAĆ NA TUNEL POD TORAMI A MY DALEJ SIĘ MĘCZYMY

    • 18 0

  • obwodnica chyloni

    to może zaczną ją robić zamiast bawić się w robienie dodatkowych pasów

    • 9 0

  • a ja tu mieszkam i... (2)

    ... do garażu spod bloku mam w lini prostej ok150m. Żeby tam dojechać potrzebuję niekiedy kilkudziesięciu minut (jadąc zgodnie z prawem). Uwierzcie mi, że korki były mniejsze gdy na ul. Pisakowej ruch odbywał się w drugą stronę, w kierunku ul. Piaskowej. To można zmienić jedną decyzją, ale wówczas ktoś musiałby przyznać sie do błędu zmieniejąc jej kierunek na obecny kilka lat temu. Jak dowiedziałem się kiedyś, że kierunek ruchu zmieniono po bardzo drogich badaniach marketingowych więć teraz tego nie będą odkręcać. Pomijam fakt że z Piaskowej w Chylońską po zmierzchu wyjechać to niekiedy potworne ryzyko. Nie tak dawno zgnęło właśnie tam trzech braci.

    • 11 0

    • :-) (1)

      ale tam mieszka bardzo wpływowy Pan któremu nie pasowało, że samochody z chylońskiej stoją mu pod domem i śmierdzą. dlatego zmieniono kierunek tej ulicy.

      • 5 0

      • To prawda.

        I to ten osobnik powinien odpowiadac ze te śmiertelne wypadki. Ciekawe czy go sumienie nie gryzie.
        Mogliby na tym wyjeździe chociaż lustro postawić. Ale po co... ku...a, niech sie ludzie pozabijają.

        • 1 0

  • GDYNIA JEST SUPER

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane