Fakty i opinie

stat

Gdynia skraca kontrapas rowerowy na 3 Maja

Obecnie przejazd kontrapasem nie jest ani bezpieczny, ani przyjemny.

Gdyńscy urzędnicy podjęli decyzję o likwidacji części kontrapasa rowerowego na jezdni ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni. Tymczasowa organizacja kieruje rowerzystów wprost na oczekujących na zielone światło pieszych, a potem na chodnik i z powrotem na jezdnię. W ciągu kilku miesięcy ma się to zmienić.



Czy to dobrze, że część kontrapasa zostanie przeniesiona z jezdni na chodnik?

nie, to tylko jeszcze zwiększy chaos w tym miejscu 24%
na razie trudno ocenić, zobaczymy jak docelowo będzie to wyglądać 10%
tak, to optymalne rozwiązanie 7%
tak, cały kontrapas powinien być zlikwidowany 59%
zakończona Łącznie głosów: 764
Kontrapas został usunięty z jezdni ul. 3 Maja w momencie rozpoczęcia remontu skrzyżowania przy dworcu. Przebudowa właśnie się kończy, wszystkie pasy są już przejezdne, ale rowerzyści chcący dostać się w dół ul. 3 Maja wciąż muszą lawirować pomiędzy pieszymi.

Czytaj także: Główne skrzyżowanie w Gdyni niemal gotowe.

Okazuje się, że "tymczasowa" organizacja ruchu wcale nie będzie taka tymczasowa. Kontrapas nie wróci na jezdnię - przynajmniej na odcinku od ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni do ul. Zgoda zobacz na mapie Gdyni.

- Trwa projektowanie nowego rozwiązania. Chcemy pogodzić wszystkie grupy użytkowników: pasażerów komunikacji publicznej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Część kontrapasa może przecież przebiegać w miejscu, gdzie kiedyś parkowały samochody - podkreśla Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Nowa nawierzchnia, wjazdy i zjazdy na jezdnię



Docelowa organizacja ruchu może pojawić się jeszcze tego lata, choć projekt nie jest jeszcze gotowy. Wiadomo jedynie, że zmieniona zostanie nawierzchnia na bitumiczną, by nie było wątpliwości którędy mają poruszać się rowerzyści, a którędy piesi. Konieczne będzie też wykonanie konstrukcyjnego oddzielenia wjazdu na ul. 3 Maja przy skrzyżowaniu z ul. Zgody, bo tam kontrapas z dotychczasowego chodnika ponownie trafi na jezdnię.

Kierowcy jadący jednokierunkową ul. 3 Maja zyskają kilkadziesiąt metrów trzeciego pasa, który będzie lewoskrętem w ul. 10 Lutego, jak przed wytyczeniem rowerowego kontrapasa. Do tego rozwiązania zdążyli się już zresztą przyzwyczaić przez kilkanaście miesięcy przebudowy skrzyżowania przy dworcu.

Jak pogodzony będzie jednak interes pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu ul. 3 Maja z 10 Lutego, gdzie jadący na zielonym świetle rowerzyści wjeżdżają wprost na pieszych, czekających, by przejść przez ul. 3 Maja w stronę dworca PKP? Nowy projekt ma rozwiązać ten problem, ale jeszcze nie wiadomo w jaki sposób.

Opinie (159) 6 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.