• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skrzyżowanie przyjazne pieszym

Michał Sielski
14 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Gdy nic nie jedzie, zielone świeci się na wszystkich przejściach dla pieszych.


Na skrzyżowaniu w centrum Gdyni zobacz na mapie Gdyni tak przeprogramowano sygnalizację, że zielone światło cały czas mają piesi. Zmienia się ono dopiero, gdy przed przejściem pojawi się samochód.



Czy zarządcy dróg w Trójmieście odpowiednio traktują prawa pieszych?

Na skrzyżowaniach o dużym natężeniu ruchu samochodowego i niewielkim ruchu pieszych w ostatnich latach panowała moda na przyciski, za pomocą których piesi musieli zasygnalizować chęć przejścia przez jezdnię.

Czytaj więcej: Zielone światło dla pieszych. Nie jest łatwo.

Od pewnego czasu są one jednak w Gdyni sukcesywnie usuwane, docelowo mają pozostać tylko przy przejściach dla pieszych przez główne jezdnie. W centrum miasta preferowany ma być ruch pieszy. Skąd ta zmiana?

- Przestrzeń miejska powinna stawać się coraz bardziej przyjazna pieszym, a jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest wprowadzanie rozwiązań faworyzujących pieszych w zakresie organizacji i sterowania ruchem - mówi Sebastian Drausal, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Piesi nie muszą czekać na pustej drodze

Taką zmianą jest odpowiednie zaprogramowanie skrzyżowania ul. Derdowskiego i Żeromskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Gdy nie przejeżdżają przez nie żadne samochody, piesi mają zielone światło na każdym z czterech przejść. Czerwone świeci się natomiast dla wszystkich kierunków dla kierowców.

Przed zmianą mieliśmy sytuację całkowicie odwrotną. To kierowcy mieli zielone, a piesi musieli nacisnąć przycisk i czekać na możliwość przejścia. Przy niewielkim ruchu część z nich decydowała się na przechodzenie przy świetle czerwonym, co skutkowało mandatami i niebezpiecznymi sytuacjami.

- Demontaż przycisków i wprowadzenie nowego programu znacznie poprawiło warunki ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania - dodaje Sebastian Drausal.

Opinie (136) 2 zablokowane

  • (2)

    w Krakowie takie światła są całkowicie wyłączane ale w Gdyni te głupki jeszcze nie dorosły że na skrzyżowaniu ulic piątej kategorii nie musi być działających non stop świateł są ogólne przepisy

    • 6 4

    • a świstak siedzi i trzecią butelkę wódki otwiera (1)

      • 1 3

      • proszę sobie zobaczyć program jedź bezpiecznie z krakowa jest tak pokazane jak powinny być regulowane sprawy pieszy- kierowca w rejonach mniejszego ruchu w Gdyni te osły nastawiały świateł np na placu kaszubskim przy skrzyżowaniu świętojańskiej z portową osobna strzałka do skrętu w lewo po co?To jest skrzyżowanie o natężeniu ruchu 50 tysięcy aut na dobę?

        • 0 1

  • (1)

    Rozumiem światła, które zaczynaja działać po nacisnieciu przycisku sa na odcinkach dróg, gdzie nie ma skrzyżowań. Nie rozumiem, po co sa przyciski na przejściach na skrzyżowaniach. Samochody stoją, piesi też często stoja, bo za późno przycisnęli przycisk. Przez takie głupie urządzenia ludzie przechodza na czerwonym i przyzwyczajaja się, że tak wolno, bo i tak auta nie jadą. Na skrzyżowaniach zmaina świateł powinna być automatyczna dla aut i dla pieszych!!!

    • 2 3

    • barany od tristara tłumaczą to tak że jak z poprzecznej jadą tylko auta a piesi mają czerwone to można dla tej poprzecznej ulicy skrócić czas zielonego do kilku sekund a pieszy jak idzie to musi mieć przynajmniej 20 sekund zielone światło tak oni to tłumaczą ale pieszych niezmiernie to irytuje że muszą czekać następne 1,5 minuty na zmianę światła

      • 0 1

  • może tak zacząć od oświetlenia przejść dla pieszych???

    Lepiej żeby władze Gdyni zajęły się wreszcie nieoświetlonymi przejściami dla pieszych. Nawet na ul. Świętojańskiej są niewidoczne, np. przy Lidlu.
    Poziom bezpieczeństwa pieszych jest zerowy, tak jak dbałość o to władz Gdyni.
    Skrzyżowania równorzędne - znaki poziome na jezdni "mówią" co innego, wydzielone pasy dla rowerzystów, tak się buduje bezpieczeństwo???

    • 6 1

  • Fałszywa troska o pieszych (2)

    Warto myśleć ekologicznie. Każdy samochód zatrzyma się przed takimi światłami. O ile więcej nałykamy się przez ten pomysł spalin i pyłu z klocków hamulcowych?

    • 7 8

    • dlatego będzie trzeba zabronić wjazdu do centrum sztrucli starszych niż 5 lat (1)

      i można?

      • 1 3

      • dobre ale nie skuteczne

        nowe auta nie mają klocków hamulcowych czy nie spalają paliwa? bo chyba nie jestem z tym na czasie?! nowe czy stare samochody przechodzą badania techniczne (bynajmniej powinny) więc normy emisji i stan techniczny jest kontrolowany a różnice emisji spalin sprawnych aut czy nowych czy starych nie są aż tak wielkie jak by się wydawało. Hamulce to jeszcze inna bajka, nowsze auta nawet więcej produkują pyłu z klocków ale jak pisałem... najwyraźniej nie jestem z tym na czasie ;-)

        • 3 1

  • Btw dlaczego strzałka warunkowego skrętu zapala się .. (5)

    na skrzyżowaniach równo z zielonym światłem dla pieszych ? Np na skrzyżowaniu 10 lutego z Władysława IV. W tym samym momencie ruszają piesi i kierowcy. Gdyby opóźnić zieloną strzałkę dla kierowców nawet o te 10 sekund piesi mogliby spokojnie wejść na pasy bez stresu że od lewej strony dojeżdża kierowca. Jest to irytujące.

    • 10 4

    • To bardzo ważna i prawdziwa opinia (2)

      Wiele razy o tym pisałem, a nadal programują sygnalizacje tak, by równo sie zapalały strzałka i zielone dla pieszych. To najprostsza droga do niepożądanych zdarzeń

      • 5 2

      • (1)

        Ciekawe gdzie pisałeś? Pewnie w pamiętniku, ale i tak masz pretensje do Miasta, że nic nie robi.

        • 1 1

        • a czy miasto nie powinno wiedzieć jak być powinno?To ja humanista mam poprawiać wielkich panów inżynierów z dyplomami?

          • 1 1

    • żebyś wiedział, że władza jest ci potrzebna

      bo nie można zrobić prostych przepisów. Potrzebne są lampki.

      • 0 0

    • przy klifie na wprost poczty jest nawet lepiej auta na zwycięstwa dostają zielone 2 sekundy szybciej niż piesi i rowerzyści na swoim przejściu/przejeździe to jest kuriozum wchodząc na jezdnię można się nadziać na jadący już całkiem sprawnie samochód dobrze że w Przebendowskich tak mało aut skręca w prawo

      • 1 0

  • Czyli jak to działa jak ciągły ruch samochodów do dla pieszych ciągle czerwone?

    • 0 0

  • W Gdańsku to tak sygnalizacja jest zorganizowana bys specjalnie nie zdązył na przejscie!!

    Jak przejscie jest 2 etapowe to zielone znika gdy 5 sekund przed dochodzisz do pasów i zapala sie czerwone!!!Robią to specjalnie dlatego ludzie przebiegają!!
    Albo stajesz na przejściu i czekasz mimo ze nic niejedzie.

    • 6 2

  • Skrxyzowania przyjazne pieszym

    No brawo! P.o. z fora 20 latach udalo sie mam skopiowac szwedzkie rozwiazanie. To juz postep. Powinno to dotyczyc wszystkich skrzyzowan wlasnie w nocy. Zadne pomaranczowe, tylko czerwone dla wszystkich kierowcow i czujnik zblizeniowy. Kto pierwszy zbliza sie do skrzyzowania temu zapala sie zielone.

    • 2 1

  • Super że skrzyżowanie jest przyjazne pieszym,

    a teraz czas na to żeby i kierowcy byli przyjaźni...

    • 1 1

  • ...jak zwykle gdyńska propaganda och ! i ach !

    ... w Gdyni niestety jest bardzo dużo skrzyżowań z tragicznymi rozwiązaniami ale urzędnicy są ... ślepi i głusi. Nr 1 to skrzyżowanie ul. Starowiejskiej i Świętojańskiej cóż ładnie wygląda ale fatalne dla kierowców i szczególnie pieszych (eldorado dla straży miejskiej i policji w nakładaniu mandatów). Połączone z postojem taksówek i dojazdem do szpitala 90% karetek dojeżdża do szpitala pod prąd !!! Kosmos

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane