• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia szuka dostawcy sześciu "elektryków"

Krzysztof Koprowski
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Od października trolejbus z akumulatorami spotkać można na linii do Ergo Areny. W przyszłym roku podobne rozwiązanie zostanie zastosowane na "autobusowej" linii 170. Od października trolejbus z akumulatorami spotkać można na linii do Ergo Areny. W przyszłym roku podobne rozwiązanie zostanie zastosowane na "autobusowej" linii 170.

Gdynia szuka dostawcy sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Będą one ładowane z sieci trolejbusowej, więc równie dobrze można je nazwać trolejbusami z akumulatorami. Pojazdy będą skierowane m.in. do obsługi linii 170.



Czy w dobie autobusów elektrycznych potrzebna jest rozbudowa sieci trakcyjnej trolejbusowej?

O zamiarze zakupu przez Gdynię sześciu nowych "elektryków" pisaliśmy w czerwcu br. Teraz plany te krystalizują się poprzez rozpisanie przetargu na ich dostawę.

"Autobusy elektryczne, ładowane w ruchu i na postoju - trolejbusy", bo tak je zdefiniowano w dokumentacji przetargowej gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, będą musiały być wyposażone w akumulatory, zdolne m.in. do obsługi zmodyfikowanej trasy linii 170.

Nowa trasa linii 170



Planuje się, że jej dotychczasowa trasa z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Akumulatorowe trolejbusy będą pojazdami komunikacji miejskiej o standardowej długości, czyli ok. 12 metrów, w pełni niskopodłogowymi oraz przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych.

We wnętrzu przewidziano montaż klimatyzacji, monitoringu, systemu informacji pasażerskiej oraz czterech portów USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonów komórkowych).

Zgodnie z wymogami przetargu, jednorazowo muszą pomieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących.

Nowe pojazdy w przyszłym roku



O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: ceny (60 proc.), parametrów technicznych (18 proc.), terminu gwarancji (8 proc.), bezpieczeństwa (8 proc.) oraz dostępu do siedzisk bezpośrednio z poziomu podłogi (6 proc.).

Nowe pojazdy na ulicach Gdyni powinny pojawić się w IV kwartale przyszłego roku.

Aktualne rozkłady jazdy ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk oraz pociągów SKM i dalekobieżnych sprawdzisz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon.



Czytaj też: Prowadzi trolejbus w przebraniu Elvisa

Miejsca

Opinie (64)

  • Mój SEBEk zna się na elektryce może złożyć wam jakiś autobus (2)

    • 16 5

    • Takich szukają w Gdansku (1)

      Niech się zgłosi do Lisieckiego

      • 7 1

      • Nie szukają.

        Płażyński przegrał.

        • 1 1

  • (4)

    Pod koniec dnia trolejbus stanie w korku na Wiśniewskiego albo Estakadzie i lipa. Bateria się wyczerpie. :D

    • 36 14

    • Nawet gdyby to nie zablokuje z tego powodu kilku linii trolejbusowych (1)

      Jak się dzieje w Gdańsku z tramwajami

      • 20 2

      • no tak co tam, że pasażerowie stracą czas kilku idiotów ma manię bycia eko i płynięcia jak to g.. z prądem

        • 3 4

    • Na pętli na Pogórzu będzie się ładować. Po drugie, korki na Estakadzie to pikuś. Gorzej z Wiśniewskiego. Ale nie sądzę, że zapas prądu przy ruchu w korku bardzo obciąży baterie.

      • 5 1

    • A na co niby ma pójśc energia z baterii?

      To nie tedeik, że musi kręcić jak stoi...

      • 7 1

  • (14)

    "0 emisji C02" :) - a prąd do ładowania wzięli z kosmosu....

    • 55 5

    • w Gdyni emisja CO2 będzie zerowa (7)

      żadnych spalin na ulicach, a elektrownie stoją na Śląsku

      • 16 1

      • (1)

        to największa choroba tego kraju, że kupuje się prąd z zachodu zamiast sami produkować, warto dodać że mamy jak się nie mylę najwyższe ceny prądu w UE

        • 4 2

        • Śląsk = zachód :D

          mamy tragiczną sytuację energetyczną w kraju i kolejne rządy nic z tym nie robią, bo boją się tknąć protestujących górników (jak za po) albo (jak teraz) zbijają kokosy na handlu z rosyjskimi oligarchami.
          No i oczywiście ważniejsze są eksperymenty na smoleńskich parówkach niż takie przyziemne sprawy jak energia elektryczna, zasoby wodne czy służba zdrowia.

          • 12 0

      • Czyli trujemy innych, spoko (4)

        • 4 3

        • i tak trujesz innych (2)

          pytanie tylko czy wolisz spalać ropę w silniku w autobusie czy spalać węgiel w elektrowni. Przewaga trolejbusu w tym względzie jest taka, że jak się rząd w końcu weźmie za przestawianie energetyki na źródła odnawialne, to trajtek będzie jeździł tak samo - im bez różnicy czy prąd jest z hydroelektrowni, elektrowni atomowej, węgla brunatnego czy prądnicy napędzanej chomikami.

          Teraz już kumasz?

          • 9 1

          • Nadzieja matką... (1)

            Chyba tych czasów nie dożyjesz. Kumasz teraz?

            • 2 3

            • Dożyję albo i nie

              Na pewno nie dożyję czasów kiedy silniki autobusów będą bezpośrednio na energię odnawialną.

              • 1 1

        • tak, ale za to mogą przyjechać się leczyć i wdychać jod nad morzem.

          a co?

          • 1 0

    • oby nie było jak przeważnie i zakup z zachodu

      • 2 0

    • Jak to w tym skeczu, ja piję mleko z kartonika i nie obchodzi mnie skąd to mleko się w nim wzięło. (1)

      • 2 2

      • Czyli Ci nie robi jak jesz kotleta

        Czy farma na pół miliona świń jest gdzieś na odludziu czy pod Twoim domem

        • 1 1

    • i niby jak ładujesz telefon to też łkasz, ze CO2 produkujesz?

      Każdy wie co to znaczy - trajtki nie robią spalin, podobnie jak tramwaje, a zupełnie odwrotnie niż autobusy.

      A prąd z kosmosu też umiemy - panele słoneczne pozdrawiają.

      • 6 1

    • Dlaczego od razu krytykujesz rząd PIS?

      Dlaczego od razu krytykujesz rząd PIS? Przecież wydobycie wyngla to prawdziwa, ciężka i uczciwa robota! Tradycja polska! A nie jakieś tam lewackie wiatraki, co krajobraz psują.. Hałdy żwiru i dym to jest coś nad czym powinniśmy się zachwycać!

      • 3 3

    • Kupimy od Niemców bo ich prontt ładnie pachnie.

      • 1 0

  • ??? (4)

    jak szuka ?wiadomo że solaris już wszystko ustalone.

    • 12 4

    • No tak (2)

      Powinni wsiąść te hiszpańskie co płoną jeden po drugim w Częstochowie

      • 3 5

      • Miasto które Często się chowa (1)

        Po pierwsze w Częstochowie palą się Solbusy, nie Solarisy. Po drugiego pożary Solarisów nie odbiegają znacznie od pożarów innych marek, seria w Warszawie była efektem tego, że tam bardzo mocno zaniedbywali autobusy. Znacznie większą sławę ogników mają Mercedesy Citaro z roczników wyprodukowanych na początku wieku.

        • 1 0

        • Jako pochodnia?

          • 0 0

    • Mam nadzieję że wezmą Solarisy!

      • 1 1

  • Elektryka prąd nie tyka (1)

    No proszę jaka ta gdyni eko, bedzie ciszej i bez smrodu. Fajnie.
    A może u nas u nowego gdanskiego prezydenta cos takiego pomyślą?
    No panie stary/nowy szefie miasta do dzieła

    • 9 3

    • przed wyborami

      będzie taki plan

      • 0 1

  • A w Gdańsku nadal stare trupy

    I spoznienia. Nie tylko z powodu wykolejonych tramwajów.

    • 7 9

  • Moze byc problem ptzy korkach (4)

    Spoko ciekawy pomysł, ale powinno się zbudować sieć trakcyjna do przystanku energetykow tak dla bezpieczeństwa.

    • 10 1

    • W korku mniej prądu zużywa (2)

      • 2 1

      • (1)

        Chyba nie bo jak przyjdzie lato i wlaczysz klimatyzację plus oświetlenie itd.

        • 3 1

        • wiatraczek z chłodzeniem to jest nic

          w porównaniu z poruszeniem 20 ton żelastwa

          • 2 1

    • Jestem z Redy i mszy mi się sieć trakcyjna do Redy a może nawet i do Hellu.

      • 1 2

  • trolejbusy (6)

    to brnięcie w ślepą uliczkę. I tak stoją w korkach, te dwa 'buspasy' nie pomogą. Miasto powinno rozwijać sieć tramwajową.

    • 5 33

    • I jeszcze metro by się przydało

      Mają ludzie pomysły Szkoda że metra i kolei linowej jeszcze w moim mieście Nie proponujecie wybory się skończyły kampania też czas zejść na ziemię i myśleć rozsądnie rozsądnie to znaczy zgodnie z szeroko pojętym interesie miasta i nas mieszkańców

      • 8 3

    • najgłupszy pomysł na świecie

      To tak jakbyś nagle w domu zarządził że nie mówicie po polsku tylko po chińsku. Jasne, można, tylko po co?

      Mamy sieć trolejbusową więc się jej trzymać. Gdańsk ma sieć tramwajową więc niech się jej trzyma. Zniszczenie jednego na rzecz drugiego nie miałoby w ogóle żadnego sensu, powodowałoby ogromne koszzty, a ewentualne korzyści pojawiłyby się za dziesiątki lat.

      • 13 2

    • Buhehehehe, większej bzdury w życiu nie słyszałem. (1)

      Rozwijać można cos co istnieje. W Gdyni nigdy nie było tramwajów.

      • 11 2

      • to raz

        a i górzyste ukształtowanie terenu powodowałoby wielkie trudności z budową linii tramwajowych (vide dojazd na chełm zimą)

        • 6 1

    • (1)

      Tylko nie wiadomo co lepsze, możliwości manewrów trolejbusu, czy pełna blokada całej sieci gdy jeden tramwaj się rypnie?

      • 7 1

      • świetne porównanie

        trochę jak "lepiej wygrać 100 złotych czy złamać nogę?" :D

        • 1 3

  • Tylko nie to (1)

    Jakaś masakra trajtki na obłuże

    • 9 13

    • stare

      Nie zapominaj że kiedyś jeździły na Obłuże :D

      • 0 0

  • ahhh (3)

    To dlatego bilety podrożały :D

    • 7 9

    • co ty bredzisz

      ceny się nie zmieniły

      • 5 2

    • jedno wielkie szambo

      ogarnij się człowieku kiedy podrożały 2 lata temu ? nieźle zabalowałeś

      • 2 1

    • potaniały

      • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane