• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia szuka dostawcy sześciu "elektryków"

Krzysztof Koprowski
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Od października trolejbus z akumulatorami spotkać można na linii do Ergo Areny. W przyszłym roku podobne rozwiązanie zostanie zastosowane na "autobusowej" linii 170. Od października trolejbus z akumulatorami spotkać można na linii do Ergo Areny. W przyszłym roku podobne rozwiązanie zostanie zastosowane na "autobusowej" linii 170.

Gdynia szuka dostawcy sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Będą one ładowane z sieci trolejbusowej, więc równie dobrze można je nazwać trolejbusami z akumulatorami. Pojazdy będą skierowane m.in. do obsługi linii 170.



Czy w dobie autobusów elektrycznych potrzebna jest rozbudowa sieci trakcyjnej trolejbusowej?

O zamiarze zakupu przez Gdynię sześciu nowych "elektryków" pisaliśmy w czerwcu br. Teraz plany te krystalizują się poprzez rozpisanie przetargu na ich dostawę.

"Autobusy elektryczne, ładowane w ruchu i na postoju - trolejbusy", bo tak je zdefiniowano w dokumentacji przetargowej gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, będą musiały być wyposażone w akumulatory, zdolne m.in. do obsługi zmodyfikowanej trasy linii 170.

Nowa trasa linii 170



Planuje się, że jej dotychczasowa trasa z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Akumulatorowe trolejbusy będą pojazdami komunikacji miejskiej o standardowej długości, czyli ok. 12 metrów, w pełni niskopodłogowymi oraz przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych.

We wnętrzu przewidziano montaż klimatyzacji, monitoringu, systemu informacji pasażerskiej oraz czterech portów USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonów komórkowych).

Zgodnie z wymogami przetargu, jednorazowo muszą pomieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących.

Nowe pojazdy w przyszłym roku



O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: ceny (60 proc.), parametrów technicznych (18 proc.), terminu gwarancji (8 proc.), bezpieczeństwa (8 proc.) oraz dostępu do siedzisk bezpośrednio z poziomu podłogi (6 proc.).

Nowe pojazdy na ulicach Gdyni powinny pojawić się w IV kwartale przyszłego roku.

Aktualne rozkłady jazdy ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk oraz pociągów SKM i dalekobieżnych sprawdzisz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon.



Czytaj też: Prowadzi trolejbus w przebraniu Elvisa

Miejsca

Opinie (64)

  • Tylko nie to (1)

    Jakaś masakra trajtki na obłuże

    • 9 13

    • stare

      Nie zapominaj że kiedyś jeździły na Obłuże :D

      • 0 0

  • Trajtki uzależnione od sieci trakcyjnej to relikt poprzedniego wieku (2)

    powinny ustąpić miejsca nowym trajtkom "bezprzewodowym" (tak naprawdę można by je nazwać autobusami elektrycznymi). Druty nad jezdniami szpecą miasto, utrzymanie tej druciarskiej sieci sporo kosztuje, są w niej tez straty przesyłowe. Budowa nowej linii to tysiące słupów, kilometry miedzi, budowa podstacji prostownikowych i systemu sterowania i nadzoru. A w przypadku korka, stłuczki, uszkodzenia sieci, komunikacja zastępcza odbywa się autobusem. Współczesne jednostki napędowe elektryczne ze sterowaniem elektronicznym i odzyskiem energii hamowania wypadają często korzystniej.

    • 6 13

    • Jak trajtek reliktem, to czm jest tramwaj?

      A oszołomy rżną miasto Gdańsk torami i słupami dla XIX wiecznej technologii. Cieszcie się że macie w Gdyni trajtki, bo by Wam jeszcze tramwaje wcisnęli.

      • 0 0

    • Przecież po to są kupowane nowe trolejbusy aby nie rozbudowywać sieci trakcyjnej.

      • 2 1

  • Zostawcie to bez zmian (1)

    Autobus powinien zostać autobusem a trolejbus, trolejbusem. Co za chory pomysł aby linię autobusową wykonywał trolejbus. Zmienia się niestety historia i to na gorsze.

    • 3 2

    • Coraz więcej polskich miast, nawet małych, zaczyna kupowac eletrobusy luz autobusy hybrydowe. To się robi coraz bardziej powszechne. Polecam stronę infobus.pl - można się zdziwić.

      • 0 1

  • Na a prąd...

    Od przszczególnie roku znacznie w górę dla przedsiembiorstw

    • 1 0

  • ??? (4)

    jak szuka ?wiadomo że solaris już wszystko ustalone.

    • 12 4

    • Mam nadzieję że wezmą Solarisy!

      • 1 1

    • No tak (2)

      Powinni wsiąść te hiszpańskie co płoną jeden po drugim w Częstochowie

      • 3 5

      • Miasto które Często się chowa (1)

        Po pierwsze w Częstochowie palą się Solbusy, nie Solarisy. Po drugiego pożary Solarisów nie odbiegają znacznie od pożarów innych marek, seria w Warszawie była efektem tego, że tam bardzo mocno zaniedbywali autobusy. Znacznie większą sławę ogników mają Mercedesy Citaro z roczników wyprodukowanych na początku wieku.

        • 1 0

        • Jako pochodnia?

          • 0 0

  • (14)

    "0 emisji C02" :) - a prąd do ładowania wzięli z kosmosu....

    • 55 5

    • Kupimy od Niemców bo ich prontt ładnie pachnie.

      • 1 0

    • w Gdyni emisja CO2 będzie zerowa (7)

      żadnych spalin na ulicach, a elektrownie stoją na Śląsku

      • 16 1

      • Czyli trujemy innych, spoko (4)

        • 4 3

        • tak, ale za to mogą przyjechać się leczyć i wdychać jod nad morzem.

          a co?

          • 1 0

        • i tak trujesz innych (2)

          pytanie tylko czy wolisz spalać ropę w silniku w autobusie czy spalać węgiel w elektrowni. Przewaga trolejbusu w tym względzie jest taka, że jak się rząd w końcu weźmie za przestawianie energetyki na źródła odnawialne, to trajtek będzie jeździł tak samo - im bez różnicy czy prąd jest z hydroelektrowni, elektrowni atomowej, węgla brunatnego czy prądnicy napędzanej chomikami.

          Teraz już kumasz?

          • 9 1

          • Nadzieja matką... (1)

            Chyba tych czasów nie dożyjesz. Kumasz teraz?

            • 2 3

            • Dożyję albo i nie

              Na pewno nie dożyję czasów kiedy silniki autobusów będą bezpośrednio na energię odnawialną.

              • 1 1

      • (1)

        to największa choroba tego kraju, że kupuje się prąd z zachodu zamiast sami produkować, warto dodać że mamy jak się nie mylę najwyższe ceny prądu w UE

        • 4 2

        • Śląsk = zachód :D

          mamy tragiczną sytuację energetyczną w kraju i kolejne rządy nic z tym nie robią, bo boją się tknąć protestujących górników (jak za po) albo (jak teraz) zbijają kokosy na handlu z rosyjskimi oligarchami.
          No i oczywiście ważniejsze są eksperymenty na smoleńskich parówkach niż takie przyziemne sprawy jak energia elektryczna, zasoby wodne czy służba zdrowia.

          • 12 0

    • Jak to w tym skeczu, ja piję mleko z kartonika i nie obchodzi mnie skąd to mleko się w nim wzięło. (1)

      • 2 2

      • Czyli Ci nie robi jak jesz kotleta

        Czy farma na pół miliona świń jest gdzieś na odludziu czy pod Twoim domem

        • 1 1

    • Dlaczego od razu krytykujesz rząd PIS?

      Dlaczego od razu krytykujesz rząd PIS? Przecież wydobycie wyngla to prawdziwa, ciężka i uczciwa robota! Tradycja polska! A nie jakieś tam lewackie wiatraki, co krajobraz psują.. Hałdy żwiru i dym to jest coś nad czym powinniśmy się zachwycać!

      • 3 3

    • i niby jak ładujesz telefon to też łkasz, ze CO2 produkujesz?

      Każdy wie co to znaczy - trajtki nie robią spalin, podobnie jak tramwaje, a zupełnie odwrotnie niż autobusy.

      A prąd z kosmosu też umiemy - panele słoneczne pozdrawiają.

      • 6 1

    • oby nie było jak przeważnie i zakup z zachodu

      • 2 0

  • ahhh (3)

    To dlatego bilety podrożały :D

    • 7 9

    • potaniały

      • 0 2

    • jedno wielkie szambo

      ogarnij się człowieku kiedy podrożały 2 lata temu ? nieźle zabalowałeś

      • 2 1

    • co ty bredzisz

      ceny się nie zmieniły

      • 5 2

  • W normalnym mieście podczas wypadku na drodze (2)

    Śmigłowiec ładuje na ulicy np wielkopolskiej zabiera poszkodowanych i idlatuje. W gdyni w godzinach szczytu i tak karetka musi dowieść poszkodowanych do śmigłowca... Dzięki słupa trakcyjnym.Pomijam fakt ile osób się na nich zabiło. Zawsze podnosimy zgiełk, że drzewa przy drodze to śmierć. A słupy to nie

    • 7 7

    • (1)

      Bredzisz. Większość sieci obciąża latarnie, które i tak stoją przy jezdni. No i skąd ta informacja co do ilości rozbitych na słupach trakcyjnych aut?

      • 5 2

      • Ostatnio był wypadek w koło klify ☹️śmierć na miejscu i paraliż komunikacyjny...

        Słupy stoją nawet tam gdzie juz nie ma sieci np oksywie... Hej kierowców trolli tu będzie wielki bo są Eko... Ciekaw jestem jak by się zachowywali gdyby w gdyni była elektrownia jak w Bełchatowie. Inna sprawa jeździmy w takim polu magnetycznym że jest to masakra...

        • 1 2

  • Elektryka prąd nie tyka (1)

    No proszę jaka ta gdyni eko, bedzie ciszej i bez smrodu. Fajnie.
    A może u nas u nowego gdanskiego prezydenta cos takiego pomyślą?
    No panie stary/nowy szefie miasta do dzieła

    • 9 3

    • przed wyborami

      będzie taki plan

      • 0 1

  • Niech sie zglosza z zapytaniem do Sanoka.

    Wazne osobistosci z PiS- u stwierdzily ostatnio, ze w Sanoku beda teraz produkowane nowoczesne autobusy elektryczne.
    Moze zechca pare sztuk podeslac do Gdyni?

    • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane