• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia szuka dostawcy sześciu "elektryków"

Krzysztof Koprowski
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Od października trolejbus z akumulatorami spotkać można na linii do Ergo Areny. W przyszłym roku podobne rozwiązanie zostanie zastosowane na "autobusowej" linii 170. Od października trolejbus z akumulatorami spotkać można na linii do Ergo Areny. W przyszłym roku podobne rozwiązanie zostanie zastosowane na "autobusowej" linii 170.

Gdynia szuka dostawcy sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Będą one ładowane z sieci trolejbusowej, więc równie dobrze można je nazwać trolejbusami z akumulatorami. Pojazdy będą skierowane m.in. do obsługi linii 170.



Czy w dobie autobusów elektrycznych potrzebna jest rozbudowa sieci trakcyjnej trolejbusowej?

O zamiarze zakupu przez Gdynię sześciu nowych "elektryków" pisaliśmy w czerwcu br. Teraz plany te krystalizują się poprzez rozpisanie przetargu na ich dostawę.

"Autobusy elektryczne, ładowane w ruchu i na postoju - trolejbusy", bo tak je zdefiniowano w dokumentacji przetargowej gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej, będą musiały być wyposażone w akumulatory, zdolne m.in. do obsługi zmodyfikowanej trasy linii 170.

Nowa trasa linii 170



Planuje się, że jej dotychczasowa trasa z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Akumulatorowe trolejbusy będą pojazdami komunikacji miejskiej o standardowej długości, czyli ok. 12 metrów, w pełni niskopodłogowymi oraz przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych.

We wnętrzu przewidziano montaż klimatyzacji, monitoringu, systemu informacji pasażerskiej oraz czterech portów USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonów komórkowych).

Zgodnie z wymogami przetargu, jednorazowo muszą pomieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących.

Nowe pojazdy w przyszłym roku



O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: ceny (60 proc.), parametrów technicznych (18 proc.), terminu gwarancji (8 proc.), bezpieczeństwa (8 proc.) oraz dostępu do siedzisk bezpośrednio z poziomu podłogi (6 proc.).

Nowe pojazdy na ulicach Gdyni powinny pojawić się w IV kwartale przyszłego roku.

Aktualne rozkłady jazdy ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk oraz pociągów SKM i dalekobieżnych sprawdzisz na stronie komunikacja.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon.



Czytaj też: Prowadzi trolejbus w przebraniu Elvisa

Miejsca

Opinie (64)

  • W cenie jednego trola można kupić dwa autobusy na gaz

    ...prawie jak na prezentacji dla emerytów, kupują gary warte 500zl za 5000zl i jeszcze się cieszą.

    • 6 8

  • Trajtki uzależnione od sieci trakcyjnej to relikt poprzedniego wieku (2)

    powinny ustąpić miejsca nowym trajtkom "bezprzewodowym" (tak naprawdę można by je nazwać autobusami elektrycznymi). Druty nad jezdniami szpecą miasto, utrzymanie tej druciarskiej sieci sporo kosztuje, są w niej tez straty przesyłowe. Budowa nowej linii to tysiące słupów, kilometry miedzi, budowa podstacji prostownikowych i systemu sterowania i nadzoru. A w przypadku korka, stłuczki, uszkodzenia sieci, komunikacja zastępcza odbywa się autobusem. Współczesne jednostki napędowe elektryczne ze sterowaniem elektronicznym i odzyskiem energii hamowania wypadają często korzystniej.

    • 6 13

    • Przecież po to są kupowane nowe trolejbusy aby nie rozbudowywać sieci trakcyjnej.

      • 2 1

    • Jak trajtek reliktem, to czm jest tramwaj?

      A oszołomy rżną miasto Gdańsk torami i słupami dla XIX wiecznej technologii. Cieszcie się że macie w Gdyni trajtki, bo by Wam jeszcze tramwaje wcisnęli.

      • 0 0

  • Podobno Autosan będzie produkował elektryczne autobusy ;-)))

    • 8 0

  • W normalnym mieście podczas wypadku na drodze (2)

    Śmigłowiec ładuje na ulicy np wielkopolskiej zabiera poszkodowanych i idlatuje. W gdyni w godzinach szczytu i tak karetka musi dowieść poszkodowanych do śmigłowca... Dzięki słupa trakcyjnym.Pomijam fakt ile osób się na nich zabiło. Zawsze podnosimy zgiełk, że drzewa przy drodze to śmierć. A słupy to nie

    • 7 7

    • (1)

      Bredzisz. Większość sieci obciąża latarnie, które i tak stoją przy jezdni. No i skąd ta informacja co do ilości rozbitych na słupach trakcyjnych aut?

      • 5 2

      • Ostatnio był wypadek w koło klify ☹️śmierć na miejscu i paraliż komunikacyjny...

        Słupy stoją nawet tam gdzie juz nie ma sieci np oksywie... Hej kierowców trolli tu będzie wielki bo są Eko... Ciekaw jestem jak by się zachowywali gdyby w gdyni była elektrownia jak w Bełchatowie. Inna sprawa jeździmy w takim polu magnetycznym że jest to masakra...

        • 1 2

  • W normalnym mieście

    Śmigłowiec ląduje na ulicy np wielkopolskiej zabiera poszkodowanych i odlatuje. W Gdyni w godzinach szczytu i tak karetka musi dowieść poszkodowanych do śmigłowca.Dzięki słupa trakcyjnym.Pomijam fakt ile osób się na nich zabiło. Zawsze podnosimy zgiełk, że drzewa przy drodze to śmierć. A słupy to nie

    • 6 4

  • Śmigłowiec laduje na ulicy np wielkopolskiej zabiera poszkodowanych i odlatuje. W Gdyni w godzinach szczytu i tak karetka musi dowieść poszkodowanych do śmigłowca.Dzięki słupa trakcyjnym.Pomijam fakt ile osób się na nich zabiło. Zawsze podnosimy zgiełk, że drzewa przy drodze to śmierć. A słupy to nie? Wiem można jechać grzecznie, jednak idzie zima, poślizg i drzewo. Nie, w Gdyni to słup. Poza tym ponoć brak jues kierowców. Do obsługi trakcji jest dodatkowo zatrudnionych z 30 osób na etacie dzień w dzień, miesiąc w miesiąc. Nie lepiej zatrudnić kierowców? Po tych samych stawkach ponoć pracują. Trolejbus niebawem będzie przeżytkiem na taką skalę, że będą wycieczki przyjeżdżać by je zwiedzić miasto z taką komunikacja. A energia puki jest z węgla jeszcze to jest jakos może opłacalne (nie my oddychamy smrodem tej elektrowni). Gdy ceny en. Pójdą w górę heh... Inni będą się martwić.

    • 6 6

  • Przedłużona trasa 170

    Kiedyś krytykowałem wrzucenie na linie 170 elektrobusów (jak zwał tak zwał) ze względu na niewielką sieć trolejbusową na obecnej trasie 170. Ale dodatkowe wydłużenie trasy przez całe centrum jest genialnym pomysłem. I tu eletrobus się sprawdzi znakomicie.

    • 3 3

  • Niech sie zglosza z zapytaniem do Sanoka.

    Wazne osobistosci z PiS- u stwierdzily ostatnio, ze w Sanoku beda teraz produkowane nowoczesne autobusy elektryczne.
    Moze zechca pare sztuk podeslac do Gdyni?

    • 4 0

  • Zostawcie to bez zmian (1)

    Autobus powinien zostać autobusem a trolejbus, trolejbusem. Co za chory pomysł aby linię autobusową wykonywał trolejbus. Zmienia się niestety historia i to na gorsze.

    • 3 2

    • Coraz więcej polskich miast, nawet małych, zaczyna kupowac eletrobusy luz autobusy hybrydowe. To się robi coraz bardziej powszechne. Polecam stronę infobus.pl - można się zdziwić.

      • 0 1

  • Na a prąd...

    Od przszczególnie roku znacznie w górę dla przedsiembiorstw

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane