• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia szuka projektanta trzeciego etapu przebudowy Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
11 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie zacznie się najwcześniej w 2018 roku. Samo projektowanie potrwa 2 lata. Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie zacznie się najwcześniej w 2018 roku. Samo projektowanie potrwa 2 lata.

Prawie dwa lata potrwa opracowywanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni na odcinku przebiegającym przez Witomino zobacz na mapie Gdyni. Miasto zaczęło poszukiwania wykonawcy, któremu planuje zapłacić blisko milion złotych.



Kiedy zakończy się przebudowa ostatniego odcinka ul. Chwarznieńskiej?

Rozbudowa drogi na odcinku witomińskim ma być jedną z największych inwestycji drogowych w najbliższych latach w mieście. Ze strony urzędników padają zapewnienia, że wraz z przebudową układu drogowego na Witominie polepszą się warunki jazdy dla kierowców, którzy dziś tkwią w tym miejscu w korkach praktycznie codziennie.

Inwestycja będzie polegała w głównej mierze na poszerzeniu ulicy w obu kierunkach. Rozważana koncepcja poprowadzenia drogi przez las nie zyskała akceptacji z powodu zbyt wysokich kosztów, które w zależności od wariantu szacowane są na 150-175 mln zł. Miasto zapewnia, że rozwiązania zaplanowane do budowy wystarczą jednak jeszcze na co najmniej 25 lat.

Co się zmieni? Kierowcy jadący od strony Rolniczej zobacz na mapie Gdyni zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni. Poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe. Oprócz przebudowy ul. Chwarznieńskiej zmiany zajdą także na ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, która zyska kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Na razie nie jest przesądzone, czy na skrzyżowaniu z Chwarznieńską pojawi się sygnalizacja świetlna.

W zakres inwestycji wejdzie również budowa zbiornika retencyjnego, stworzenie nowych miejsc parkingowych, które zastąpią dotychczasowe, zlikwidowane po przebudowie. Na całej długości witomińskiego odcinka zaplanowano drogę rowerową.

Razem z przebudową Chwarznieńskiej zaplanowano prace na ul. Hodowlanej Razem z przebudową Chwarznieńskiej zaplanowano prace na ul. Hodowlanej
- Na pewno nie będą to prace tak skomplikowane, jak w przypadku odcinka leśnego, gdzie konieczna była budowa obiektów inżynieryjnych. Ruch samochodowy odbywał się tam w trakcie prac drogowych, co powodowało dodatkowe trudności. Trzeba jednak pamiętać, że ul. Hodowlana, która mogłaby przyjąć samochody, będzie zajęta przez robotników, więc od problemów na pewno nie uciekniemy - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Wykonawca dokumentacji projektowo-kosztorysowej ma być znany w kwietniu. W 90 proc. zdecyduje zaoferowana cena. Na wykonanie prac przeznaczono 21 miesięcy, a więc efekty w postaci gotowych dokumentów pojawią się w 2017 roku. W następnym roku mogłaby się zacząć budowa.

- Jeśli ruszyłaby wiosną 2018 roku, to po 12 miesiącach można będzie mówić o przebudowie Chwarznieńskiej w całości jako zakończonej. To wciąż jednak przewidywania. O kosztach będzie można mówić po uzyskaniu przez nas dokumentacji projektowej. Na pewno będzie potrzebne ok. 30-40 mln zł. Jest cień szansy, że otrzymamy dofinansowanie z UE, jednak raczej konieczne będzie szukanie pieniędzy wyłącznie w budżecie miasta - tłumaczy Stępa.

Opinie (145) 9 zablokowanych

  • Tramwaj dla Witomina!

    • 7 4

  • To bedzie nowa droga do domu dla Szczurka i Stepy..

    Precz ze Stepa!!!!!!!!!!!!!!

    • 9 5

  • panie stępa (1)

    przebudowę odcinka Kielecka - Chwarzno powinno zacząć się od Witomina. To wie każdy tylko nie pan. Pan wolał budować 1 km autostrady w lesie z mostem i ogrodzeniami z wiecznie otwartymi bramami zamiast wybudować dwupasmową jezdnię o połowę taniej. To pan postawil ekrany wzdłuż ulicy i w ogradach ludzi mieszkających na Chwarznie żeby kolejny odcinek drogi był dwa razy droższy. w ten sposób wywalił pan do kosza kilkanaście milionów złotych. Teraz chce pan zafundować prowizorkę tj. położenie nowego asfaltu i zrobienie paru lewo-prawo skrętów za 40 milionów i dołożyć do tego dokumentację projektowo-kosztorysową z 1 milion złotych. TAK SIĘ MARNUJE PIENIĄDZE. Eugeniusz Kwiatkowski miał 100 lat temu lepsze pomysły a pan nie nadaje się do pełnienia tej funkcji - ewentualnie do wyrysowania kolejnego buspasa za kilka milionów. No i oczywiście termin oddania inwestycji - W ROKU KOLEJNYCH WYBORÓW. BRAWO

    • 40 2

    • Ale pewnie paru szwagrow przy okazji zarobi i to sie liczy.

      • 12 0

  • Czy Gdynia jest już najbardziej zakorkowanym miastem poniżej 250 tysięcy mieszkańców? (2)

    Jak nie to pewnie niedługo będzie przy takim podejściu do budowy dróg

    • 17 1

    • (1)

      Poszerzanie drog dziala na chwile i nie likwiduje korkow. Wkrotce korki wracaja ze zwielokrotniona sila a wraz z nimi jeszcze wiekszy smrod i halas.

      • 3 2

      • Co nie znaczy że należy zlikwidować wszystkie drogi by nie było korków

        • 2 0

  • Gdynia - morze możliwości...

    .... Do wywalenia kasy wbłoto.

    A potem płaczcie śledzie, ze w Gdańsk się coś dzieje, a u was nie, jak topicie budzet w bezsensowną i nieopłacalną infrastrukturę.

    • 9 5

  • Gdynia XXI w.

    Tempo wstydliwe !!!!!
    Problem palący od lat a włodarze sobie amcą.

    • 4 0

  • DWA LATA NA PROJEKT!!!!!

    Projekt powinien być zrealizowany podczas prac na odcinku leśnym, ale w takim przypadku trzebaby było ruszyć mózgownica, niestety trzeba ten mózg posiadać !!!

    • 14 2

  • Wszędzie te dróżki rowerowe!

    Z przykrością przyjąłem do wiadomości fakt, że nawet na Chwarznieńskiej zamierzają wybudować dróżkę rowerową. Jest to moja codzienna trasa do pracy i aktualnie bardzo płynnie się jedzie w obie strony. Obawiam się, dróżki rowerowej na wzór Puckiej. Jestem wielkim przeciwnikiem takich dróżek rowerowych, wg mnie powinien być szerszy pas na poboczu jezdni zagospodarowany na taką dróżkę, zapewniający płynne włączenie się do ruchu w zadanym kierunku. Mam dosyć dróżek spowalniających ruch, wymuszających zmianę pasa ruchu i przecinających jezdnię - takie rozwiązania są droższe, nie sprzyjające żadnej grupie uczestników ruchu drogowego.

    • 8 5

  • buspas

    Wydłużyć buspas o ulice Rolniczą. Miejsca jest dość a wtedy komunikacja publiczna będzie znacznie szybsza na chwarzno i wiczlino. A to dla nich głównie te przebudowy.

    • 11 0

  • A co z przedłuzeniem Różowej???? (2)

    • 8 1

    • Co za durna nazwa dla drogi. Ja mówię "Aleja Lotników" od ulicy,która tam była uprzednio. No i od tych aut,które się prawie odrywają od ziemi, tak mkną.

      • 3 0

    • To samo co z przedłużeniem Twojego penisa. Potrzeba nagła ale nikomu nie zależy.

      PS: Przepraszam, w sumie nie jestem chamem, jednak czytając komentarze w człowieku rośnie agresja. Poza tym nie mogłem się powstrzymać. Bez obrazy dobry człowieku.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane