• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia szuka projektanta trzeciego etapu przebudowy Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
11 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie zacznie się najwcześniej w 2018 roku. Samo projektowanie potrwa 2 lata. Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie zacznie się najwcześniej w 2018 roku. Samo projektowanie potrwa 2 lata.

Prawie dwa lata potrwa opracowywanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni na odcinku przebiegającym przez Witomino zobacz na mapie Gdyni. Miasto zaczęło poszukiwania wykonawcy, któremu planuje zapłacić blisko milion złotych.



Kiedy zakończy się przebudowa ostatniego odcinka ul. Chwarznieńskiej?

Rozbudowa drogi na odcinku witomińskim ma być jedną z największych inwestycji drogowych w najbliższych latach w mieście. Ze strony urzędników padają zapewnienia, że wraz z przebudową układu drogowego na Witominie polepszą się warunki jazdy dla kierowców, którzy dziś tkwią w tym miejscu w korkach praktycznie codziennie.

Inwestycja będzie polegała w głównej mierze na poszerzeniu ulicy w obu kierunkach. Rozważana koncepcja poprowadzenia drogi przez las nie zyskała akceptacji z powodu zbyt wysokich kosztów, które w zależności od wariantu szacowane są na 150-175 mln zł. Miasto zapewnia, że rozwiązania zaplanowane do budowy wystarczą jednak jeszcze na co najmniej 25 lat.

Co się zmieni? Kierowcy jadący od strony Rolniczej zobacz na mapie Gdyni zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni. Poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe. Oprócz przebudowy ul. Chwarznieńskiej zmiany zajdą także na ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, która zyska kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Na razie nie jest przesądzone, czy na skrzyżowaniu z Chwarznieńską pojawi się sygnalizacja świetlna.

W zakres inwestycji wejdzie również budowa zbiornika retencyjnego, stworzenie nowych miejsc parkingowych, które zastąpią dotychczasowe, zlikwidowane po przebudowie. Na całej długości witomińskiego odcinka zaplanowano drogę rowerową.

Razem z przebudową Chwarznieńskiej zaplanowano prace na ul. Hodowlanej Razem z przebudową Chwarznieńskiej zaplanowano prace na ul. Hodowlanej
- Na pewno nie będą to prace tak skomplikowane, jak w przypadku odcinka leśnego, gdzie konieczna była budowa obiektów inżynieryjnych. Ruch samochodowy odbywał się tam w trakcie prac drogowych, co powodowało dodatkowe trudności. Trzeba jednak pamiętać, że ul. Hodowlana, która mogłaby przyjąć samochody, będzie zajęta przez robotników, więc od problemów na pewno nie uciekniemy - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Wykonawca dokumentacji projektowo-kosztorysowej ma być znany w kwietniu. W 90 proc. zdecyduje zaoferowana cena. Na wykonanie prac przeznaczono 21 miesięcy, a więc efekty w postaci gotowych dokumentów pojawią się w 2017 roku. W następnym roku mogłaby się zacząć budowa.

- Jeśli ruszyłaby wiosną 2018 roku, to po 12 miesiącach można będzie mówić o przebudowie Chwarznieńskiej w całości jako zakończonej. To wciąż jednak przewidywania. O kosztach będzie można mówić po uzyskaniu przez nas dokumentacji projektowej. Na pewno będzie potrzebne ok. 30-40 mln zł. Jest cień szansy, że otrzymamy dofinansowanie z UE, jednak raczej konieczne będzie szukanie pieniędzy wyłącznie w budżecie miasta - tłumaczy Stępa.

Opinie (145) 9 zablokowanych

  • Przyczyną korków w tym miejscu

    jest wąska ul.Rolnicza i główne skrzyżowanie Witomina .Rolnicza powinna być poszerzona o jeden pas w stronę Chwarznieńskiej .Zbiegają się tam trzy dojazdy z il.Kieleckiej,Witomińskiej i Małokackiej

    • 9 0

  • Dobrze, że Kwiatkowski nie budował portu w takim tempie jak Szczurek drogi

    • 11 0

  • Pamie Stępa !!! ... (3)

    jeździsz pan tam i pański pryncypał codziennie i nie widzicie ,że węzeł Obwodnica -ul.Chwarznieńska jest totalni skopany i trzeba go natychmiast przebudować i zrobić jak należy !!! miejsca tam wokół jest dosyć !

    • 13 1

    • (1)

      A co z nowa dwu jezdniową drogą od obwodnicy do Wyczlina? a moze i dalej do Bojana? W planach była taka trasa a teraz co ? Codziennie rano między 7 a 9 dojazd do obwodnicy na Chwarznie zakorkowany. Czy władze Gdyni tego nie widza czy nie chcą widzieć ?

      • 5 0

      • odpowiedzią jest nowa.biedronka

        Teraz nie ma miejsca na nowe pasy.
        Na początek niech zrobią zatoczki dla autobusów.

        • 2 0

    • jak widzę

      I słyszę jak ktoś brzmi jeździsz pan, to ten ktoś jest bez wykształcenia.

      • 0 0

  • zrobić go w tzw. "Koniczynke" !

    • 2 2

  • Św. przepustowość na ołtarze i czapkować chamy! (1)

    Ekologia przyjazne miasto pierdu pierdu a tu na paręset m ulicy sr*my milionami. Zabronić wjazdu prywatnym autom, zostawić tylko buspas z dostępem dla ciężarówek i aut z min. 4 pasażerami w środku, pas dla rowerów i szeroki, wygodny chodnik. Inaczej dalej gonimy w piętkę. Hałas, trucie i korkowanie. Zmądrzejmy w końcu! Najwyższa pora.

    • 9 11

    • 4 pasażerów

      Pomysł mi się podoba ale znając podejście polaków do cwaniakowania to każdy będzie woził kukły udające ludzi :)

      • 3 1

  • 2 lata będą projektować pas do skrętu w hodowlaną i poszerzenie?

    mają tempo sqr.. ! :)

    • 8 2

  • Zapomniana ul. Lotników (3)

    Trasa różowa (ul. Lotników) miała być kontynuowana w stronę Sopotu i chyba o tym zapomniano. U jej zbiegu z ul. Wielkopolską coraz trudniej się przedostać w stronę Al. Zwycięstwa i odwrotnie. Najwyższy czas pociągnąć dalej trasę różową, bo tylko takie rozwiązanie może ten problem rozwiązać. Inaczej trzeba będzie przerzucić się na wrotki. Wybory wygrane no to można na kilka lat zapomnieć i poprawiać "tu trochę, tam trochę".

    • 6 0

    • (2)

      Tylko,że sens jest niewielki, bo w Sopocie nie ma jej dokąd puścić, kończyła by się za Klifem.

      • 0 1

      • Jest sens! (1)

        Przynajmniej przedłużenie różowej by odciążyło skrzyżowanie Wielkopolska/Różowa!

        • 0 0

        • W jaki niby sposób? Przez dokładanie kolejnej fazy świateł?

          • 0 0

  • żenada,miasto z morza i snów..hahahaha

    korki do końca świata. Głosujcie dalej na gryzonia....

    • 10 0

  • czyli....

    jakby nie wydać 100 mln na lotnisko, starczyłoby na drogę w lesie.....no może z małą dopłatą. Co rozwiązałoby problem na dłużej.
    I mam pytanie - czy jak po skończeniu budowy będą takie same lub niewiele mniejsze korki, to pan wiceprezydent poniesie konsekwencje, poda się do dymisji czy coś podobnego? Bo proponowany remont potrzebny na pewno, ale wiele nie zmieni

    • 14 0

  • Wierzysz w to ze taka droga mialaby kosztowac 160 czy 170 baniek ? dali taka wiadomosc publice zeby sie odczepili i nie gadali, ze jej nie robia. Skandalem jest, ze tyle czasu robia Chwarznienska i Witomino.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane