• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia testuje elektryczny autobus

Michał Sielski
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.
  • Elektryczny MAN ma zasięg do 270 km, a baterię ładuje się do pełna w trzy godziny.

Elektrycznego MAN-a z baterią pozwalającą na przejechanie w mieście do 270 km bez ładowania testuje ZKM Gdynia Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, które przygotowuje się do przetargu na 24 nowe elektryczne autobusy.



Czy elektryczne autobusy sprawdzą się w codziennej eksploatacji?

Elektryczny MAN Lion's City E pojawił się na gdyńskich ulicach w piątek. O jego promocję zabiega sam producent, który wie o tym, że Gdynia ma zamiar nadal inwestować w niskoemisyjne pojazdy.

MAN Lion's City E to autobus najnowszej generacji, który powstaje w Polsce, w fabryce w Starachowicach. Jest to całkowicie elektryczny autobus, a nie popularna w ostatnich latach "hybryda".

Produkcja od października, sprzedaż w Niemczech i Skandynawii



- Duża bateria umożliwia przejazd autobusu dziennie do 270 kilometrów przez okres sześciu lat. Zmieniliśmy stanowisko pracy kierowcy, które jest bardziej ergonomiczne, przestrzeń pasażerska jest wysoka, jasna, umożliwia odpowiednią widoczność - mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. - Produkcja seryjna rozpoczęła się w październiku tego roku, przedseryjne autobusy już zostały dostarczone do klientów głównie na terenie Niemiec, a mamy zamówienia kilkudziesięciu kolejnych autobusów dla operatorów z krajów skandynawskich i z Niemiec - opowiada.
W Gdyni pojazd był testowany przez przedstawicieli ZKM Gdynia, Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej i Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.

- Szukamy inspiracji na przyszłość. Trzeba pamiętać też o tym, że autobusy muszą sprawdzić się w normalnym funkcjonowaniu, a to jest dla nas najważniejsze - podkreśla Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni.

3 godziny ładowania, 270 km zasięgu



MAN Lion's City E może być wykonany jako klasyczny 12-metrowy pojazd oraz 18-metrowy przegubowiec. Wersję testowaną w Gdyni wyposażono w litowo-jonowy akumulator, który według producenta pozwala na przejechanie od 200 do 270 kilometrów. W trzy godziny baterię można doładować do pełna, a jej pojemność i wydajność nie zmniejszy się przez co najmniej sześć lat.

Miejsca

  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10
  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21

Opinie (128) 2 zablokowane

  • Poczekać na wodorowe lub ciągnąć linie dla trolejbusów

    • 2 0

  • 6 lat

    A co potem wymiana za miliony A do tego degradacja środowiska akumulatory będą leżały na wysypiakach

    • 2 1

  • chinczycy robią autobusy (1)

    z bateriami na caly dzien pract autobusu, ktore laduje sie tania ladowarka w nocy, man z zasiegiem 300km to zart i drogi gadzet

    • 1 0

    • chińczyki wszystko robią...

      • 0 0

  • Za odra dawno

    Takie bezszelestne gimbusy jezdza...w samym strefowym centrum miasta

    • 1 0

  • A może kupicie 5L oleju, takiego do głowy, dla władz miasta ?

    Będzie tanio, a potem dużo mądrzej.

    • 0 0

  • Przecież w Gdyni od lat większość taboru stanowią autobusy elektryczne

    • 0 0

  • Bez sensu

    Napęd elektryczny ma sens tylko w przypadku gdy jest wodorowy. W to powinien transport inwestować. Tym bardziej takie miasto jak Gdynia, przodujące zawsze w ekologi i nowoczesności powinno to wiedzieć. To nie jest ani ekologia, ani ekonomia...

    • 0 0

  • Bilety

    Kiedy będą automaty bo kupna biletów w pojazdach zkm?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane