• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: trolejbusy pojadą do zagłębia biznesu

neo
21 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.

Linia 27 zmienia trasę. Trolejbusami z bateriami dojedziemy do biurowców przy ul. Łużyckiej, obiektów sportowych i CH Riviera. - To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.



Jak najczęściej dojeżdżasz do pracy?

Zmiany wprowadzane przez ZKM Gdynia wejdą w życie w poniedziałek 27 maja. Nową trasą pojedzie też linia autobusowa 172. Korekty w rozkładzie jazdy czekają również linie 23, 24, 29, 133, 140, 147, 160, 180, 190 i 710. Największa zmiana czeka jednak pasażerów trolejbusu linii 27.

Zmiana trasy linii 27



Na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a al. Zwycięstwa trolejbusy pojadą w obu kierunkach ulicami: Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i Stryjską. Nie ma tam sieci trakcyjnej, ale to nie stanowi już problemu. Nowoczesne trolejbusy z pojemnymi akumulatorami pokonają ten odcinek bez problemu.

Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku. Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku.
- Linia 27 obsłuży rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bardzo potrzebuje. Łatwiej będzie dostać się do zagłębia biznesowego i sportowego. Pomoże też łatwo dojechać do CH Riviera. Całość ma na celu usprawnienie komunikacji w tym rejonie miasta - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Jeśli istotnie chcemy dbać o to, żeby gdynianie częściej poruszali się transportem publicznym niż swoim samochodem, to musimy zapewniać im odpowiedni komfort tego podróżowania i to właśnie ruch w takim kierunku.
Linia 27 będzie też kursować dłużej w niedziele i święta. Jeździć będzie w godz. 11-20. Niedzielny rozkład ogranicza jednak liczbę kursów o ok. połowę. Trolejbusy będą kursować co 40-60 minut, ale ZKM zapewnia, że będą to pojazdy przegubowe.

Zmiany na innych liniach



Zmiany zajdą też na trasie linii 23, która w weekendy skrócona zostanie do Dworca Głównego PKP. W zamian do Stoczni Gdynia wydłużone zostaną wszystkie kursy linii 24. Skorygowane zostaną też godziny odjazdów na liniach 23, 24 i 710.

Skrócona będzie też trasa linii 172, która prowadzić będzie z Wiczlina Niemotowa do przystanku Karwiny PKM (bez zajazdu w drodze powrotnej na pętlę Karwiny Tuwima).

- Do tej pory ta linia z niezbyt wysoką częstotliwością obsługiwała obszar przy centrum biznesowym i obiektach sportowych. W tej chwili jej trasa zostanie skrócona do przystanku Karwiny PKM, a rozkład zostanie skoordynowany z odjazdami pociągów z tej stacji - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Kursy na linii 172 będą się odbywać w dni powszednie i soboty w godzinach 5-20, a w niedziele - 11-20 z częstotliwością co 60 min. Dostosowane do rozkładu jazdy pociągów PKM autobusy umożliwią do godziny 13 wygodną przesiadkę z autobusów na pociągi, a po godzinie 13 - z pociągów na autobusy.

Pasażerów czeka też szereg zmian w rozkładach jazdy autobusów. Szczegóły na stronie internetowej ZKM Gdynia.
neo

Miejsca

Opinie (161) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Nareszcie!!

    Brakowało takiej linii. Teraz 27 umożliwi mieszkańcom Karwin łatwiejszy dojazd do Riviery. Brawo!

    • 0 0

  • 20:02 7

    • 0 0

  • masakra to witomino

    • 0 0

  • A na witominie bardzo kiepska komunikacja

    • 0 0

  • linie

    witam co to za mysliciele likwiduja nastepne polaczenie bezposrednie z centrum gratuluje d**ilstwa przesiadam sie spowrotem do swojego samochodu

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Hmm... Czy ja wiem? (6)

    Trudno mi wyobrazić sobie biznesmenów z "gdyńskiego zagłębia biznesowego", jadących trolejbusem do biurowca. To chyba nie jest oferta dla nich. Na tej trasie, poza stosunkowo często odwiedzaną Rivierą, naprawdę nic nie ma. Trajtek jadący co 15-20 minut koło biurowców, salonów samochodowych, hali sportowej?
    Zamiast niepotrzebnie wydłużać czas przejazdu 27, lepiej pchnąć wszystkie 109 w soboty i w handlowe niedziele do Redłowa SKM.

    • 22 27

    • widac, ze nie masz za bardzo pojecia kto pracuje tam (1)

      nie, nie sami biznesmeni w garniturach, tylko normalni ludzie, tyle ze z wyzszym wyksztalceniem. A to oznacza, ze wiekszosc z nas nie musi koniecznie pokazywac ze ma kase , bo po co i komu? I potrafi ja liczyc. Ja zawsze jezdze trolejbusem, mimo ze mam 5 cyfrowa pensje. Za to wszyscy pracownicy baru i portierni przyjezdzaja samochodami, widac sa bardziej godni odemnie :)

      • 4 0

      • Inżynierowie,

        którzy piszą na trojmiasto.pl o swoich pięciocyfrowych zarobkach... Ja mam chyba naprawdę ubogą wyobraźnię...

        • 0 0

    • Gdynia jest bdb skomunikowana (1)

      Gdybym pracował w "centrum biznesu" zawsze bym dojeżdżał trojebusem.

      • 5 0

      • to akurat zaleta położenia-kszatałtu tego miasta

        cały ruch jest na krzyż cisowa-redłowo / obłuże-witomino ... i wszystko przez centrum

        • 0 0

    • Skąd to absurdalne wyobrażenie, że w centrum biznesowym pracują "biznesmeni"?

      99% zatrudnionych tam osób to oszczędzające na wszystkim korpoludki, którym kierownicy dopłacają (najczęściej w postaci darmowej kanapki, do której dorzuca się miasto) za dojeżdżanie do pracy rowerami, aby nie zajmowali w garażu cennego miejsca parkingowego potrzebnego kierownictwu.

      • 0 0

    • Tam na jedno miejsce parkingowe przypada ok. 20 pracowników

      a w godzinach szczytu okolica się korkuje. W tym "zagłębiu" cokolwiek, co nie jest samochodem to dobre rozwiązanie.

      • 4 0

  • Świetna zmiana 27

    Nareszcie będzie połączenie z okolic Działek Leśnych do tego rejonu Gdyni. Wcześniej to tylko na piechotę, niby blisko, ale żadnego połączenia nie było. Czekałam na tę zmianę z niecierpliwościa

    • 1 0

  • aż prezydent czy vice prezydent angazuje sie w drobną korektę trasy trajtka:))) (13)

    takimi sprawami oni się zajmują więc nie dziwie się, że miasto jest w takim stanie.

    • 91 23

    • Przesiadki (9)

      Czyli na Wiczlino z Redłowa, Orłowa i Małego Kacka bez przesiadki już nie dojedziesz. Co za padaka

      • 21 3

      • przybędzie aut na drogach (4)

        • 20 1

        • I postoisz dluzej w korkach ;) (3)

          • 12 0

          • wolę czekać w aucie niż na przystanku na przesiadkę w zimę (2)

            • 8 7

            • tjaaaa jakby w tej Gdyni jakieś 'zimy' kiedykolwiek były ... (1)

              • 0 1

              • +1C i wiatr z deszczem mi wystarczy żeby "docenić" możliwość przesiadki

                • 1 0

      • autobus spięty z PKM to super pomysł ale dlaczego kosztem innego połączenia??? (3)

        Przesiadki na autobusy kursujące co 15-20 min (147) to nawet dwukrotne wydłużenie czasu podróży. Poroniony pomysł. Zamiast zwiększać obsługę rozwijającego się i zakorkowanego coraz bardziej Wiczlina to likwidują linię. Nie wiem jak mam określić pomysłodawców żeby nie usunęli komentarza. Przedłużcie półgłowki 27 do Niemotowa to będzie ok.

        • 16 2

        • Obsługa komunikacji w dzielnicach to nie tylko dojazdy na Łużycką rano i powrót po południu

          • 3 4

        • Ze 172 , poroniony pomysł

          • 10 0

        • Tyle linii jedzie z Redłowa na Dąbrową, a dalej do Wiczlina teraz nie będzie żadnego

          • 11 0

    • Ale, że p. Łucyk nie przyszedł sobie zdjęcia zrobić?

      Na pewno to też jego zasługa!

      • 6 3

    • Nie ogarniasz pracy w zespole i sie tym jeszcze chwalisz? (1)

      • 3 9

      • Następny nawiedzony masochista od przesiadek za podwójną cenę

        • 6 4

  • Żelazna logika

    To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje

    - i właśnie dlatego wywalamy stamtąd wszystkie 172

    • 0 0

  • Codziennie jeżdżę linią 172 na Łużycką i autobus zawsze jest pełny... (8)

    Więc nie rozumiem decyzji i wypowiedzi, że jest mało popularny.

    • 72 5

    • (4)

      172 jeździł raz na godzinę, a 27 jeździ 4 razy na godzinę. Moim zdaniem zmiana na plus :-)

      • 11 9

      • (3)

        zwłaszcza jak mieszkasz na Wiczlinie gdzie 27 nie dojeżdża

        • 14 1

        • w Wiczlinie nigdy nie było i nie będzie trakcji dla trolejbusów, więc nie wiem o co ten płacz (2)

          jak Ci tak źle, to polecam inne dzielnice

          • 0 3

          • puknij się w głowę, juz nie potrzebna jest trakcja

            Mówi się "na Wiczlinie" słoiku

            • 0 2

          • A na Luzyckiej jest trakcja?

            • 2 0

    • o 13 30 z centrum bywa pusty

      • 2 1

    • Chcą skorelować 172 do odjazdów PKM z Gdyni Karwiny do Stadionu - niech jeszcze by skorelowali bilety, bo średnio to się opłaci dojeżdżającym jak dotychczas 172 na samą Łużycką.

      • 13 0

    • widziałeś kiedyś w autobusie szczurka albo gruszecką?? skąd oni mają wiedzieć co dzieje się w autobusach,

      • 35 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane