• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: trolejbusy pojadą do zagłębia biznesu

neo
21 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.

Linia 27 zmienia trasę. Trolejbusami z bateriami dojedziemy do biurowców przy ul. Łużyckiej, obiektów sportowych i CH Riviera. - To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.



Jak najczęściej dojeżdżasz do pracy?

Zmiany wprowadzane przez ZKM Gdynia wejdą w życie w poniedziałek 27 maja. Nową trasą pojedzie też linia autobusowa 172. Korekty w rozkładzie jazdy czekają również linie 23, 24, 29, 133, 140, 147, 160, 180, 190 i 710. Największa zmiana czeka jednak pasażerów trolejbusu linii 27.

Zmiana trasy linii 27



Na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a al. Zwycięstwa trolejbusy pojadą w obu kierunkach ulicami: Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i Stryjską. Nie ma tam sieci trakcyjnej, ale to nie stanowi już problemu. Nowoczesne trolejbusy z pojemnymi akumulatorami pokonają ten odcinek bez problemu.

Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku. Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku.
- Linia 27 obsłuży rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bardzo potrzebuje. Łatwiej będzie dostać się do zagłębia biznesowego i sportowego. Pomoże też łatwo dojechać do CH Riviera. Całość ma na celu usprawnienie komunikacji w tym rejonie miasta - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Jeśli istotnie chcemy dbać o to, żeby gdynianie częściej poruszali się transportem publicznym niż swoim samochodem, to musimy zapewniać im odpowiedni komfort tego podróżowania i to właśnie ruch w takim kierunku.
Linia 27 będzie też kursować dłużej w niedziele i święta. Jeździć będzie w godz. 11-20. Niedzielny rozkład ogranicza jednak liczbę kursów o ok. połowę. Trolejbusy będą kursować co 40-60 minut, ale ZKM zapewnia, że będą to pojazdy przegubowe.

Zmiany na innych liniach



Zmiany zajdą też na trasie linii 23, która w weekendy skrócona zostanie do Dworca Głównego PKP. W zamian do Stoczni Gdynia wydłużone zostaną wszystkie kursy linii 24. Skorygowane zostaną też godziny odjazdów na liniach 23, 24 i 710.

Skrócona będzie też trasa linii 172, która prowadzić będzie z Wiczlina Niemotowa do przystanku Karwiny PKM (bez zajazdu w drodze powrotnej na pętlę Karwiny Tuwima).

- Do tej pory ta linia z niezbyt wysoką częstotliwością obsługiwała obszar przy centrum biznesowym i obiektach sportowych. W tej chwili jej trasa zostanie skrócona do przystanku Karwiny PKM, a rozkład zostanie skoordynowany z odjazdami pociągów z tej stacji - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Kursy na linii 172 będą się odbywać w dni powszednie i soboty w godzinach 5-20, a w niedziele - 11-20 z częstotliwością co 60 min. Dostosowane do rozkładu jazdy pociągów PKM autobusy umożliwią do godziny 13 wygodną przesiadkę z autobusów na pociągi, a po godzinie 13 - z pociągów na autobusy.

Pasażerów czeka też szereg zmian w rozkładach jazdy autobusów. Szczegóły na stronie internetowej ZKM Gdynia.
neo

Miejsca

Opinie (161) 4 zablokowane

  • Tak udogodnili, że zabrali kurs 172 z Wiczlina Niemotowa o 6.25, gdzie moglam się przesiaść na 147 (2)

    Teraz muszę jechać o 6.10, bo następny za 30 minut....ehhh te udogodnienia urzędnicze

    • 13 0

    • (1)

      jedź mleczarką, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada

      • 5 2

      • Mleczarka jedzie za wcześnie

        • 7 0

  • Kogo to obchodzi?

    • 1 7

  • A kiedy więcej kursów 191 i 193

    To do wójta kalkowskiego z gminy szemud, od 10 lat nie przybyło kursów tych autobusów A ilu więcej jest mieszkańców gminy? Na prawdę gminy na to nie stać???? Zamiast dołączyć się do bezsensowne akcji darmowych przejazdów dzieci (mało kto z tego korzysta bo autobus jedzie po 3 gminach i darmowy bilet nie przysługuje na część trasy) dalibyscie za te pieniądze choć jeden dodatkowy kurs w ciągu dnia.

    • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    Hmm... Czy ja wiem? (6)

    Trudno mi wyobrazić sobie biznesmenów z "gdyńskiego zagłębia biznesowego", jadących trolejbusem do biurowca. To chyba nie jest oferta dla nich. Na tej trasie, poza stosunkowo często odwiedzaną Rivierą, naprawdę nic nie ma. Trajtek jadący co 15-20 minut koło biurowców, salonów samochodowych, hali sportowej?
    Zamiast niepotrzebnie wydłużać czas przejazdu 27, lepiej pchnąć wszystkie 109 w soboty i w handlowe niedziele do Redłowa SKM.

    • 22 27

    • Gdynia jest bdb skomunikowana (1)

      Gdybym pracował w "centrum biznesu" zawsze bym dojeżdżał trojebusem.

      • 5 0

      • to akurat zaleta położenia-kszatałtu tego miasta

        cały ruch jest na krzyż cisowa-redłowo / obłuże-witomino ... i wszystko przez centrum

        • 0 0

    • Tam na jedno miejsce parkingowe przypada ok. 20 pracowników

      a w godzinach szczytu okolica się korkuje. W tym "zagłębiu" cokolwiek, co nie jest samochodem to dobre rozwiązanie.

      • 4 0

    • widac, ze nie masz za bardzo pojecia kto pracuje tam (1)

      nie, nie sami biznesmeni w garniturach, tylko normalni ludzie, tyle ze z wyzszym wyksztalceniem. A to oznacza, ze wiekszosc z nas nie musi koniecznie pokazywac ze ma kase , bo po co i komu? I potrafi ja liczyc. Ja zawsze jezdze trolejbusem, mimo ze mam 5 cyfrowa pensje. Za to wszyscy pracownicy baru i portierni przyjezdzaja samochodami, widac sa bardziej godni odemnie :)

      • 4 0

      • Inżynierowie,

        którzy piszą na trojmiasto.pl o swoich pięciocyfrowych zarobkach... Ja mam chyba naprawdę ubogą wyobraźnię...

        • 0 0

    • Skąd to absurdalne wyobrażenie, że w centrum biznesowym pracują "biznesmeni"?

      99% zatrudnionych tam osób to oszczędzające na wszystkim korpoludki, którym kierownicy dopłacają (najczęściej w postaci darmowej kanapki, do której dorzuca się miasto) za dojeżdżanie do pracy rowerami, aby nie zajmowali w garażu cennego miejsca parkingowego potrzebnego kierownictwu.

      • 0 0

  • Co tam jest...-zagłębie ?

    Może być jedynie jakieś " zagłębienie"w temacie" korpo"-ale nie biznesu. Jak ostatnio (14-15.05.br.)podawało RG to m.Gdynia wystąpiła o kolejny długoterminowy kredyt w wysokości 100 mln.zł- tyle tylko,że nikt tego -tej informacji dalej nie powielał ani nie potwierdzał i nie zaprzeczał. Czy to jest prawda ? Jak by tak było ,że to nie fake news- to w Gdyni od kilku lat brakuje pieniędzy w kasie miasta. Nie pozostaje nic jak ciąć i to ostro-niepotrzebne wydatki. Ophener powinien przynosić zyski jak i inne takowe imprezki,-a jak na razie to miasto finansuje takie tam heavy-metal-disco-trawa- np.na "kosakowskim "okęciu"...A co do komunikacji (ZKM)-to nie mam żadnych uwag.

    • 5 0

  • Bardzo dobra zmiana ze 172, ale....czemu nie z Chwarzno Sokółka, (2)

    Albo jeszcze lepiej z Chwarzno Apollina. Dla Kogo zbudowano tą PKM ?

    • 4 4

    • 147 (1)

      Jak zbuduja wezel przesiadkowy PKM Karwiny to wydluza trase 147 do tegoz przystanku

      • 4 0

      • Ten 147 to tylko teoria, bo węzła nie zbudują. Nie za Szczurka.

        A po drugie po co czekać ? Już dziś jest potrzeba dojechać z Chwarzna do PKMKarwiny

        • 1 1

  • To chyba marzenie

    Pani V-ce Prez.-i mówi , że..."chcemy dbać o to"- aby gdynianie poruszali się transportem publicznym niż własnymi samochodami. Tak naprawdę to ze wszystkich kierunków do Gdyni/centrun/-albo tranzytem do Sopotu/Gdańska--samochodami przybywają mieszkańcy z gmin ościennych. I tak ulice i główne ciągi komunikacyjne-północnych dzielnic (Obłuże-Pogórze)-zapchane są właśnie pojazdami mieszkańców z sąsiednich gmin i powiatów.
    To tylko marzenie(mieszkańcy Gdyni+ZKM),a każdy ma prawo przecież pomarzyć,Nawet V-ce Prezydent.....Po za granicami Gdyni od kilku/kilkunastu już lat-wyrosły metropolie....i realia się zmieniły. Ja to widzę i żyję tu i teraz,,,,

    • 6 1

  • Uwaga-uwaga!

    ..."za opóżnienia przepraszamy i jednocześnie informujemy, że opóżnienie może ulec zmianie"....
    to taki zapis komunikatu z dworca PKP-a tyczyło by się tego aby zacząć myśleć szybciej i na bieżąco+ analizując i korygując nt. o ważnych sprawach nawet tych ws.komunikacji/rozkładów i połączeń......Te działania przypominają raczej jakieś eksperymenty pt.zobaczymy co z tego wyjdzie/będzie-a nuż się coś uda... Ja tam.popieram i doceniam nawet kosmetykę i też to,że ważne są chociaż chęci-próby i eksperymenty i daję zazwyczaj 3+...

    • 0 2

  • rozkład jazdy

    Ale że 27 będzie jeździć co 40-60 minut w niedzielę zamiast co 20 minut to już nie ma co mówić. Nowa trasa ale za to trolejbusy rzadziej. Fantastyczna zmiana.

    • 6 1

  • bezsens. trzeba przesiąść sie do auta.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane