• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: trzech chętnych do projektowania nowego wiaduktu na płk. Dąbka

rb
24 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Kierowcy twierdzą, że przebudowa infrastruktury przy powstających osiedlach na Kosakowie jest niezbędna. Na zdjęciu skrzyżowanie ul. płk Dąbka z Derdowskiego. Kierowcy twierdzą, że przebudowa infrastruktury przy powstających osiedlach na Kosakowie jest niezbędna. Na zdjęciu skrzyżowanie ul. płk Dąbka z Derdowskiego.

Trzy firmy zgłosiły się do stworzenia dokumentacji przebudowy ważnego dla kierowców fragmentu ul. płk. Dąbka w Gdyni. Każda oferta jest wyższa od zakładanego budżetu, więc władze miasta dają sobie czas do namysłu i analizę ofert.



Kiedy na ul. płk. Dąbka powstanie nowy wiadukt?

Ul. Płk Dąbka to mocno obciążona ulica na północy Gdyni. A to dlatego, że jeżdżą nią nie tylko gdynianie, ale także mieszkańcy sąsiedniej gminy Kosakowo. Władze obydwu samorządów kilka miesięcy temu podjęły decyzję o wspólnej inwestycji, która ma odciążyć ruch, zakładając solidarne partycypowanie w jej kosztach.

W planach jest rozbudowa ulicy na odcinku od ulicy Derdowskiego do ulicy Andersa obejmująca przebudowę skrzyżowań, a przede wszystkim budowę nowego wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi - obok już istniejącego wiaduktu, po którym odbywa się obecnie ruch w obu kierunkach. Rowerzyści z kolei pojadą trasą w ramach międzynarodowej trasy R-10.

Na razie po ogłoszeniu przetargu otwarto koperty z ofertami na dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z wykonaniem prac geodezyjnych i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Zgłosiły się trzy firmy:

  • Europrojekt Gdańsk S.A. - cena 826 652 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni,
  • Highway Sp. z.o. o. Gdańsk - cena 1 114 844,94 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni,
  • Kontrakt Biuro Projektowo Konsultingowe Sp. z. o.o. - cena 889 100 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni.


Kwoty są wyższe, niż planowała wydać Gdynia



Problem w tym, że Gdynia zamierzała przeznaczyć na ten cel nieco ponad 670 tys. zł. Czy uda się wygospodarować dodatkowe środki, tak jak w przypadku np. budowy Parku Centralnego?

- Musimy dokładnie przeanalizować oferty. Patrząc przyszłościowo, kompleksowa infrastruktura drogowa jest niezbędna na tym obszarze, dla nowego wiaduktu drogowego zakładamy wysoką nośność obciążeń - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jeśli władze miasta wybiorą projektanta, to firma będzie miała najpierw prawie cztery miesiące na opracowanie trzech wariantów projektu koncepcyjnego. Dokumentacja pojawi się najwcześniej w drugiej połowie przyszłego roku.
rb

Miejsca

Opinie (89) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Minął miesiac

    Czy już się zdazyli namyslić?

    • 0 0

  • noo problem z 20 lat do tylu

    od kosciola w gore dwa pasy...u gory albo rondo turbinowe albo od biedronki u gory juz jeden most daelj dwa pasy do zjazdu na pseudo lotnisko i most nad torami za stacja paliwową omijajac cale to glupie skrzyzowanie....

    • 0 0

  • Mieszkańców Gdyni jest tam niewielu, to ostatnia dzielnica ponad 90% to słoiki z okolicznych wiosek (1)

    • 0 0

    • Te słoiki

      Tak samo wydają pieniądze w Gdyni w sklepach, galeriach handlowych, restauracjach, kinach, zakładach fryzjerskich i kosmetycznych (w normalnych czasach) etc
      Argument typu: nie płacisz PIT w Gdyni to nie możesz się wypowiadać jest bardzo słaby, o wiele więcej wpływa do kasy Gdyni z podatków tych miejsc, z których korzystają "słoiki".. Pozdrowienia

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Niektórym się wydaje, że zbudować mostek nad torami to jak położyć kładkę z desek nad rzeczką. No niestety. Nie. Tu nie ma sklepu z gotowymi projektami. Tu trzeba zrobić indywidualny projekt. I to projekt, że który ktoś później nie pójdzie siedzieć, gdyby, nie daj Boże coś się tam zdarzyło. Do tego miasto to nie prywatny inwestor. Miasto musi opierać się na przetargach, czy to się komuś podoba czy nie. Oczywiście nam, z fotela w domku, łatwo krytykować, narzekać. Bo się na tym nie znamy i w naszym prostym rozumieniu nie ogarniamy tematu. No cóż, wina Szczurka. Najprościej. A tak z innej beczki, akurat brak tego wiaduktu nie jest największą bolączką i myślę, że jego budowa nie wpłynie znacząco na poprawę ruchu. Co nie zmienia faktu, że fajnie, że go robią. Tylko krytyka nie warta tego tematu. Jak się mylę proszę o konkretne argumenty. :)

    • 27 13

    • " jak położyć kładkę z desek nad rzeczką" (4)

      Przy obecnym stanie wiedzy i możliwościach technicznych - tak, to jest położenie kładki z desek.
      Problem w tym, że niewieli tych "desek" się kładzie, więc niewielu ludzi może nauczyć się, jak te deski się kładzie a żyć trzeba. Więc cena taka, "jak w Europie", bo całe zaplecze stamtą a z zarobku potem z rok trzeba przeżyć...
      To tylko jeden z aspektów takich działań. Koszty to nie tylko podatki...

      • 4 3

      • przeciez w bolandii tyle się buduje, szczególnie za PiS - tak w TVP mówią... (3)

        PiS zbudował wszystkie autostrady, wyremontował linie kolejowe, pobudował obwodnice itp
        To kto projektuje im te wszystkie mosty i wiadukty? Student I roku po nocach za stówkę?

        • 6 5

        • sprawdź podmioty realizujące (2)

          firmy włoskie, hiszpańskie i "bógwiejakie"...
          Nasze "dreptacze" do michy mogą się dopchać jedynie jako "czapka", kreująca konsorcjum (vide Wakoz, NDI, ...). Nie mieszaj do tego polityki, bo ona ma wpływ jedynie na to, kto zrobi "czapkę". Czy jak inni to nazywają, "parasol" albo "kryszu"...
          Nikt z branży nie jest zainteresowany rozwojem własnych sił wytwórczych i konkurować, bo łatwiej jest to "kupić".
          Ale trzeba odpowiednio zapłacić.
          I tak się koszty nakręcają.

          • 2 0

          • kompletnie niezrozumiałe są twoje wywody (1)

            • 0 0

            • A wg mnie, prościej już nie można.

              • 0 0

    • W Rumi parę miesięcy temu ogłoszono przetarg na tunel pod torami. Dziś tam Budimex już zasówa. (1)

      Panie Szczurek. Pojedz do Rumii na korepetycję

      • 4 0

      • Rumia miała już gotowy projekt.

        • 0 0

    • brzmi to jak bełkot kogoś z trójcy: szczur, łucyk, gruszecka.

      nie da się:)))!!!!!

      • 1 2

  • czemu tam jeszcze nie jeżdżą szynobusy ze śródmieścia do Szparka, a potem do lotniska i Kosakowa? (1)

    • 10 1

    • czemu promy kosmiczne jeszcze z tamtad nie startuja?

      • 0 0

  • Rumia niech się dołoży. (9)

    Rumia niech się dołoży. Rano pełno aut z Rumii jedzie, bo Hutnicza zapchana!

    • 29 6

    • Z Rumi do Gdyni przez Kosakowo i na ul. Dąbka ? (5)

      Napoleońskie strategie nawigacyjne mają ci rumscy kierowcy wg ciebie

      • 6 2

      • blitzkrieg - pedał w podłogę i do zamkniecia licznika w golfie III tdi

        • 0 0

      • Rumia Reda Wejherland

        Jedziesz -Kazimierz ,lotnisko 100,cmentarz i potem w lewo do ronda i jestes w Kosakowie..Jesli ktos pracuje w Porcie, Stoczni czy Oksywiu to jak najbardziej!!

        • 0 0

      • Widać żeś nietutejszy (1)

        Spróbuj po pandemii przejechać Hutniczą lub Morską w popołudniowym szczycie z Gdyni do Rumii to zrozumiesz że jazda przez Kazimierz/Kosakowo ma sens.

        • 3 3

        • Znam te strony lepiej niż myślisz. Teraz już wiadomo skąd Kosakowo takie zapchane.

          • 1 0

      • 20 min tyle

        zejdzie przejazd z Rumi ul Dębogórskiej do PŁK Dąbka przez Kosakowo, ale skąd możesz to wiedzieć jak dopiero pieluchę mama zabrała...

        • 4 2

    • (2)

      Ukraina niech się dołoży,30% pracowników w Gdyni zza Buga...

      • 9 1

      • I z Ukrainy codziennie dojezdzaja, moze jeszcze rowerem? No i te 30% juz dawno jest nieaktualne... (1)

        • 4 2

        • teraz 45%

          • 0 0

  • A te tory kolejowe to dokąd i po co? (1)

    • 2 2

    • tymi torami jezdzi pociag widmo do lotniska widmo

      • 0 0

  • Pan Łucyk będzie się zastanawiał teraz czy projektu nie da się zrealizować przy pomocy słupków i farby

    • 1 0

  • mały ruch (1)

    to powinni jak najszybciej zrobić kwiatkowskiego i płk. dąbka po dwa pasy

    • 4 0

    • odpowiedź

      Nie da się!

      • 1 0

  • Szczurek - odejdź na zawsze

    Nie chcemy tu Szczurka,
    nie chcemy i już,
    nie chcemy ni pędzla ni farby!
    Za niszczenie nam miasta wszędzie co rusz,
    odpowie ten układ zbyt hardy.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane