• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia ugości ekspertów od transportu

Michał Sielski
13 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Program Civitas skupia się na inwestycjach w transport publiczny, pieszy i rowerowy. Program Civitas skupia się na inwestycjach w transport publiczny, pieszy i rowerowy.

Międzynarodowa konferencja na temat rozwoju zrównoważonego transportu i mobilności miejskiej odbędzie się we wrześniu przyszłego roku w Gdyni. To spore wyróżnienie i szansa na przekazanie wiedzy przez 500 ekspertów i praktyków, ale też spory zastrzyk gotówki dla gdyńskich przedsiębiorców i hotelarzy.



Czy Gdynia zyska na konferencji o zrównoważonym transporcie?

Civitas Forum odbędzie się pod koniec września, zatem już po sezonie, w którym Gdynię odwiedzają turyści. To doskonała wiadomość przede wszystkim dla trójmiejskich hotelarzy, którzy mogą liczyć na zajęcie wielu pokoi. Gości - prelegentów, ekspertów i zaproszonych praktyków - będzie bowiem około 500.

Podczas konferencji, która potrwa trzy dni, opowiedzą m.in. o sukcesach prowadzonej przez nich polityki równoważenia transportu w europejskich miastach. Podadzą konkretne przykłady, wskażą zagrożenia i modele radzenia sobie ze strachem i protestami, które zawsze pojawiają się w przededniu zmian. Gdynia będzie gospodarzem konferencji także "za zasługi."

Bezcenna wiedza, a także szansa na unijne dopłaty

- O miano organizatora Gdynia rywalizowała z Belfastem i San Sebastian. Za naszym miastem, jak podkreślił przewodniczący komitetu politycznego Inicjatywy CIVITAS Steen Moller, przemawiają realizowane od lat, liczne i ważne z punktu widzenia miasta i mieszkańców działania na rzecz równoważenia transportu i mobilności. Gdynia, jako jedyne miasto w Europie, realizowała dwa projekty w ramach inicjatywy Civitas, tj. Tellus(2002-2006) oraz Dyn@mo (2012-2016) - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Urzędnicy liczą, że dzięki temu nie tylko poszerzą swoją wiedzę i dowiedzą się o praktycznych przykładach zastosowanych rozwiązań, ale też zyskają szanse na nowe projekty unijne, dzięki którym poprawiona zostanie jakość transportu i mobilności. Szczególny nacisk kładzie się bowiem obecnie na strefy przyjazne pieszym, transport publiczny oraz drogi rowerowe.

Hotelarze już się cieszą z zysków

Na zmianach zyskać mają wszyscy, ale już podczas konferencji zarobią przedsiębiorcy - przede wszystkim restauratorzy i hotelarze.

- Każda taka impreza, zwłaszcza poza sezonem letnim, a także konferencyjnym, to szansa na utrzymanie cen katalogowych. Część hoteli w najtrudniejszych miesiącach oferuje bardzo duże upusty, ale przy takich wydarzeniach nie trzeba tego robić, a obłożenie jest zawsze pełne. To dobra informacja dla całej branży, bo podczas dużych imprez - festiwal muzyczny Open'er jest tego najlepszym przykładem - korzystają z tego hotele w całym Trójmieście - podkreśla Patrycja Downar-Niemczyk z gdyńskiego hotelu Hotton.
Informacja cieszy też miejskich aktywistów, którzy mają nadzieję, że konferencja przełoży się na konkretne działania.

- Gdynia słynie z organizacji międzynarodowych konferencji i dobrze, że tematyka zrównoważonego transportu zalicza się do grona tej rangi wydarzeń. Być może uda się przez to wzmocnić znaczenie komunikacji rowerowej w polityce transportowej miasta, aby poprawić jakość infrastruktury dla mieszkańców wybierających rower zamiast auta w codziennym transporcie. Wiele korzyści z tej rangi spotkania z pewnością wyniosłaby policja i te wydziały Urzędu Miasta, które skupiają się na odnajdywaniu powodów do blokowania innowacyjnych propozycji drogowych. Gdynia potrzebuje teraz jeszcze więcej pozytywnych postaw, nie tylko w urzędach - mówi Łukasz Bosowski ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, współautor między innymi koncepcji Chylońska dla Ludzi, dzięki której w Cisowej powstały nowe przejścia dla pieszych, a ruch samochodów został uspokojony.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • Niech ktoś się wypowie na konferencji czemu CNG kosztuje 3.29 (12)

    Dlaczego PGNiG zabiło rynek CNG? Dlaczego pół roku naprawia się jeden dystrybutor CNG? Czyżby CNG się nie opłacił PGNiG? A może Unia go popiera, a PGNiG widzi w nim kasę do wyciągnięcia skoro Unia dotuje autobusy, to czemu eksploatacja ma być tańsza?
    Stacja na Kaczych Bukach jest tak awaryjna że firma Konsorcjum Pralnicze posiadająca flotę Iveco Daily CNG zbudowała swoją własną 400m od stacji na Kaczych Bukach.
    Unia mocno dotuje CNG, a PGNiG chce tę kasę zgarnąć dla siebie.

    • 42 6

    • w Gdańsku nadal sa tylko trujące diesle i budyń juz sie dogadał ze kupi kolejne trujace tureckie mietki (5)

      A o cng sie tłumaczył ze niedarady bo za drogie sie niemieszcza i inne bajki opowiadal

      • 10 8

      • W gminie Szemud mogłyby być i takie tureckie (4)

        Byle jeździły w weekendy i święta. No ale wójt Kalkowski autobusów nie uznaje. O ile nie jeżdżą tam gdzie on, jego teść czy jego radni mieszkają.

        • 11 1

        • wybory idą

          Coraz bliżej.. Czytelnicy proszę uważać. Dotyczy dwóch powyższych

          • 2 1

        • pomyliłeś (-łaś) portal (2)

          z problemami gmin kaszubskich zapraszam na kartuzyinfo

          • 7 2

          • ale podobno Gdańsk to stolica Kaszub (1)

            takie tabliczki sobie postawili na wjazdach

            • 2 1

            • gdańsk nie jest gminą kaszubską

              • 1 0

    • Bo w socjaliźmie nie chodzi o sprawne działanie i realizację założonych celów, (2)

      lecz o niekończące się "nowe" trudności i odwieczne dotowanie ich słomianych rozwiązań.

      Jak sam piszesz i nawet wskazujesz: ktoś na tym zarabia, a "obywatel" jak sama nazwa wskazuje obywa się bez tego :)

      • 14 3

      • zabawne, ale w poorlandi nie dostrzegam socjalizmu tylko kapitalizm feudalny (1)

        • 7 0

        • People Republic of Poland.

          • 1 0

    • do obywatela (2)

      a te informacje o awaryjności stacji na KB to od kogo? Ja codziennie tankuje tam i jakoś może raz był poważny problem.
      Nie dziwię się Konsorcjum Pralniczemu bo mając taką flotę pojazdów ( nie wiem czy tylko Iveco czy Mercedes) tez bym postawił na własne potrzeby swoją stację by stać się niezależnym od stacji zewnętrznych. Ale i tak Konsorcjum tankuje też na KB bo czasem jeszcze ich można spotkać tam

      • 0 0

      • Drugi dystrybutor nie działa od ponad pół roku

        Wisi kartka nie tankować. Przez co tworzą się korki, czasem na tankowanie czeka się pół godziny jak śmieciarka przyjedzie. Nie można tankować dwóch aut równolegle, co przy trzech samochodach powoduje zator.
        Jedna stacja na Trójmiasto z jednym dystrybutorem i jednym wężem tankowania? Taka nowoczesność? Po co komu auto na takie paliwo?

        • 1 0

      • Jaka firma dla kilkunastu dostawczaków buduje swój CPN?

        Znacie taką firmę? Chyba właśnie ze stacją CNG jest problem. W Niemczech tych stacji jest około tysiąca - Erdgas. U nas - 20. Jeszcze jakieś pytania?

        • 0 0

  • oj lubią się gościć te międzynarodowe towarzystwa (1)

    nasi tez lubią zwiedzać cały świat na koszt podatników

    • 44 11

    • Niech wsadzą gości w ten 28

      i niech pojadą pozwiedzać sobie nawieżchnie ul.Jaskółczą. Tam wycieczka zobaczy jak nowoczesny tabor jest niszczony

      • 11 1

  • Niech ten od Solidarnosci ugosci ich na swoje nazwisko...

    duzo nie zaplaca.
    Zawsze mnie smieszylo slowo 'ekspert'. Przyjedzie, poslucha, pokiwa glowa, naje sie, napije i pojedzie, a decyzje i tak podejmie jedna osoba.

    • 29 8

  • Nowa linia (6)

    Powinni utworzyć nową linię autobusową z Kaczych Buków lub Chwaszczyna przez Dąbrowę, Wiczlino, Chwarzno i dalej do Chyloni. Umożliwiło by to dojazd ludzi z okolic południowej Dąbrowy i Chwaszczyna na Wiczlino i Chwarzno, a pasażerom z Wiczlina i Chwarzna do Chyloni. Taka linia jest bardzo potrzebna.

    • 31 5

    • Kierowcy (1)

      Bardzo dziękuję wszystkim kierowcom, którzy czekają na spóźnialskich na przystankach. To bardzo miłe z ich strony. Dziękuję ;-)

      • 12 4

      • Nie trzeba sie spózniać ,pracować nad samodyscypliną.Jak mniemam spóżnialscy zjedzą za mnie moje śniadanie i odpoczną również za mnie w czasie mojej planowanej przerwy której to nie będę miał jak będę czekał na każdego funkcjonalnego analfabetę.

        • 1 0

    • Do Chyloni i dalej do Obłuża (3)

      Długo już wnioskuje o taka zmianę. Regularnie zwracam sie do ZKM o zmianę trasy linii K przez Sokolke i Wiczlino. Jednak to jest bicie głowa o ścianę. ZKM nie dla mieszkańców Gdyni.........a szkoda...

      • 7 6

      • linia K przez Sokółkę?! (2)

        wam na sokółce to chyba w głowach się poprzestawiało! Tak na dobrą sprawę to 140, 147 nie powinny tam zajeżdżać, tylko prosto jechać. Zbyt wygodniccy tam jesteście.

        • 8 2

        • (1)

          Z buta latać i zdrowotność poprawiać!

          • 1 0

          • Toż tam mieszka kwiat pedalarstwa Gdyńskiego,rowerek,rowerek.

            • 0 1

  • tylko niech przez całą imprezę korzystają z komunikacji miejskiej (6)

    szczególnie w godzinach wieczoranych i szczytu komunikacyjnego. tak aby wiedzieli o czym rozprawiają.

    • 62 3

    • (3)

      Tak. Szczególnie przy porannych kursach z kierunku Dąbrowy i Karwin

      • 16 2

      • Bardzo dobry pomysł

        Niech protestują ta nasza super komunikacje

        • 13 1

      • Poranne kursy to jeszcze obleci

        co prawda tłok, ale przynajmniej czas przejazdu zazwyczaj przyzwoity. To prawdziwi twardziele, powinni pojeździć w szczycie popołudniowym :)

        • 1 0

      • o, i niech spróbują np. na wózku dostać sie do jakiegokolwiek autobusu między 7 a 8!

        NIEWYKONALNE. Osoba niepełnosprawna musi czekać nawet pół godzin na jakąś R, do której wciśnie się w końcu wózek.

        • 1 0

    • (1)

      Lepiej nie bo będzie siara

      • 6 2

      • Siara to jak prezydent kradnie obrazy z palacu

        • 3 5

  • "...i dowiedzą się o praktycznych przykładach zastosowanych rozwiązań..."

    Te praktyczne zastosowania przydadzą się temu co zarządził jazdę na nocnych liniach przez autobusy z klimą...(latem)...

    Dlaczego decydenci w naszym życiu publicznym to tacy debile?

    • 17 2

  • (5)

    Gdynia bez tramwajów nigdy nie będzie pełnowartościowym miastem

    • 21 44

    • Lekcje (3)

      odrobione? To brykaj do łóżka.

      • 13 9

      • (2)

        Kolega od:
        -Gdynia bez tramwajów nigdy nie będzie pełnowartościowym miastem-
        Pierwszy komentarz ci zablokowali co???? ;-)

        • 9 5

        • kogoś zabolało ;)

          • 9 3

        • Napisz do nich

          to się dowiesz. Ale rano, bo do szkoły nie wstaniesz:-).

          • 6 4

    • Gdańsk bez trolejbusów nigdy nie będzie pełnowartościowym miastem

      • 11 8

  • Brawo Gdynio ,kolejny sukces naszego miasta (3)

    • 22 35

    • (1)

      Przyjadą, pogadają. Wszystko będą mieć za free. Potem wrócą do siebie a korki i dziurawe drogi w Gdyni jak były tak będą tylko że jeszcze większe

      • 18 9

      • bo nie o korkach i dziurawych drogach ta konferencja

        a o transporcie publicznym

        • 3 8

    • Miasto sukcesów!

      • 8 2

  • Ugości na medal!

    " Hotelarze już się cieszą z zysków (...) oferuje bardzo duże upusty, ale przy takich wydarzeniach nie trzeba tego robić"

    Zedrze z nich jak cholera i puści w skarpetach:-) Ale żeby było zabawniej, takie same działania podejmowane są pewnie i przez drugą stronę, kiedy "nasi" wyjeżdżają na tego typu imprezy w świat a płacimy za to MY - zwyczajni podatnicy.

    • 10 1

  • Jedno sprostowanie (3)

    Nieprawda, że Gdynia z kimkolwiek rywalizowała.
    Od początku była to jedyna kandydatura i innych chętnych na organizację nie było.
    Wszyscy zainteresowani dobrze o tym wiedzą.

    Proszę w miarę możliwości o sprostowanie.

    • 39 14

    • dla zasady hejtujesz? (1)

      Podaj swoje źródło

      • 10 8

      • To Hirała przecież :)

        • 0 0

    • lubisz kłamać...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane