Fakty i opinie

Gdynia: ułatwienia dla rowerzystów na ul. Morskiej

Najnowszy artukuł na ten temat Gdynia: zmiany rowerowe przy dworcu

Rowerzyści na przejściu w tym miejscu to codzienność

Pasy ruchu oraz nowa wyspa na ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni mają pomóc rowerzystom w swobodnym i bezpiecznym przejeździe przez skrzyżowanie z Morską. Trwa poszukiwanie wykonawcy prac.



Czy jeździsz rowerem po przejściach dla pieszych?

tak, często 48%
owszem, ale sporadycznie 23%
nie, schodzę z roweru w takich miejscach 29%
zakończona Łącznie głosów: 681
Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Morskiej w Gdyni to newralgiczne miejsce, gdzie rowerzyści - z braku innej możliwości - zmuszeni są do ryzykownego wjazdu pod rozpędzone samochody lub łamania przepisów i jazdy po przejściu. W tej lokalizacji droga rowerowa wzdłuż Morskiej kończy się na chodniku przed skrzyżowaniem i tylko niektórzy jadą dalej jezdnią.

Urzędnicy z ZDiZ chcą, by do końca roku sytuacja uległa zmianie i proponują rozwiązanie mające zapewnić cyklistom bezpieczeństwo.

Przetarg ogłoszony



Ogłoszono przetarg na przebudowę skrzyżowania, która ma umożliwić swobodny przejazd z ul. Warszawskiej na drogę rowerową wzdłuż ul. Morskiej przy torach kolejowych. Z kolei jadący od strony Grabówka będą mogli przejechać na drugą stronę Morskiej bez konieczności przeprowadzania roweru na jednym z wcześniejszych przejść dla pieszych.

Gdynia chce zmienić złe nawyki rowerzystów


Ci, którzy chcą jechać jezdnią w kierunku centrum, będą mogli to robić dalej, bo droga rowerowa po lewej stronie prowadzi tylko do dworca SKM.

W ramach prac powstanie wyspa rozdzielcza wlotu ul. Warszawskiej oraz przejazd dla rowerzystów w poprzek ulicy Morskiej, kierujący ich na drogę przy torach.

Nowe pasy i wyspa dla rowerzystów
Nowe pasy i wyspa dla rowerzystów mat. ZDiZ

Zmiany do końca roku



- Warto zaznaczyć, że będzie to przejazd wyłącznie dla ruchu rowerowego z obowiązkową sygnalizacją świetlną, co zagwarantuje bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Spór o dojazd do bloku przy ul. Morskiej


Na oferty urzędnicy czekają do 19 sierpnia. Wybrany wykonawca będzie miał 70 dni na wykonanie prac.

Przypomnijmy, że na Morskiej w 2020 roku ma powstać nowe przejście naziemne przez ul. Morską na wysokości ul. Denhoffa zobacz na mapie Gdyni. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne". Projekt zdobył w 2018 roku uznanie mieszkańców głosujących w budżecie obywatelskim i dzięki temu zostanie zrealizowany.

Nowe przejście dla pieszych przez Morską w Gdyni

Opinie (241) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Dlaczego wyrzuca się ciężkie pieniądze na takie coś? (28)

    Nikt. Dosłownie nikt po tym nie będzie jeździł.

    • 70 111

    • (12)

      Znowu coś dla bicyklow. A kiedy dla kierowców???
      Jakaś masakra!!!! Czy urzędnicy mają jakąś propozycję???

      • 15 38

      • Dla takich kierowców jak Ty proponuję (1)

        wizytę u lekarza od głowy.

        • 26 12

        • A dla rowerakow proponuje dodatkowe kolka po bokach, jak tak sie boja jezdzic...

          • 0 0

      • Dla kierowców jest mnóstwo inwestycji (9)

        Tylko tego nie zauważasz bo przyjmujesz to za oczywistość że buduje się nowe drogi i skrzyżowania i naprawia istniejące.

        • 13 6

        • (7)

          Wam się buduje. Ale wy i tak zapitalacie po chodnikach, przejściach, drogach nawet jak macie ścieżki. Dramat!!!!

          • 11 17

          • Infrastruktura rowerowa nie powstaje dla rowerzystów, a dla i z powodu kierowców.. (1)

            Jest to wyłącznie propaganda i skutek wydawania praw jazdy coraz większym ułomom psychoruchowym.

            • 7 3

            • nie zgodzę się z Tobą - ona powstaje jedynie dlatego, że to nośny, europejski temat

              Przy którym można się trochę "pogrzać".
              Przecież urzędnikom mieszkańcy do niczego nie są potrzebni. Spokojnie znajdują powody do dobrej zabawy we własnym gronie. Są im potrzebne jedynie nasze podatki.
              Za które zbudują rogatki na Grabówku i Kolibkach i odseparują się w utopijnym "centrum".

              • 1 1

          • Nie "nam", bo nam na drogach nie było źle (4)

            "Buduje" się, bo podjęto zobowiązania związane z legislacją europejską.
            A że ona wynika z innych uwarunkowań i innych możliwości, nikogo nie obchodzi.
            Urzędnik bezrefleksyjnie to wykona, wskaźnik dostarczy i ch*j!

            • 2 1

            • kto ci dał prawo wypowiadania się w imieniu rowerzystów? (3)

              infrastrukturę dla rowerów powinno się tworzyć dla mieszkańców, chcących korzystać z roweru z poczuciem bezpieczeństwa. Mieszkańcy, którzy się definiują jako "rowerzyści" sobie poradzą (i sobie radzą) bez tej specjalnie dla nich jakoby tworzonej infrastruktury, którą sam zresztą krytykujesz.

              • 1 1

              • Oni sami sobie nadają to prawo

                i odbierają ci prawo do komunikacji, przymuszając do jazdy w warunkach piaskownicy z dziećmi, słupkami na drodze, gdzie twoja uwaga skierowana na ewentualność kolizji na przejeździe doprowadzi cię do np. kalectwa. Przy okazji sprawiając komunikację rowerem nieznośną i trudną.

                • 1 2

              • nie wypowiadam sie "w imieniu" a w odniesieniu do formy wypowiedzi poprzednika (1)

                Poczucie bezpieczeństrwa wynika z poczucia wartości i umiejętności. Czasem jest przytępione brawurą lub złą oceną. A na pewno, nieznajomością zasad ruchu drogowego. Celowo nie używam słowa "przepisów". Nie twierdzę, że na jezdni można czuć sie komfortowo ale nie w obecności tam rowerzystów tkwi problem. Ono tkwi w bezhołowiu legislacyjnym i urbanistycznym.
                Dla "naszego" dobra stawia sie znaki zakazu na estakadzie (gdzie czułem się całkiem spoko) czy przed wiślanym tunelem. I jak przypuszczasz, tylko totalny brak alternatywy powoduje, że nie ma ich na Węźle Pokoju Tak jak tunel trochę rozumiem (wiry powietrzne w zamkniętej przestrzeni), tak ograniczanie ruchu rowerów w miejscach ruchu miejskiego (50km/h) jest próba unikania odpowiedzialności za tę "dyktę i pażdzierze", którą jest nasza urbanistyka miejska. Tak jak dziurę w jezdni "naprawia" się ograniczeniem prędkości...

                • 0 1

              • ograniczenie prędkości jest zbyt rzadko stosowane

                i jeszce rzadziej przestrzegane przez kierujących samochodami w naszych miastach. Stąd brak poczucia bezpieczeństwa wśród osób, które może i chciałyby kkorzystać z roweru, ale nie decydują się na taki krok nawet wtedy, gdy mają cel niezbyt odlegly od swojego miejsca zamieszkania. W warunkach niedorozwoju komunikacji publicznej wsiadają w samochody, a całe miasto równo zmierza w ślepą uliczkę niezrównowazonego rozwoju.

                • 0 0

        • Bo to jest oczywista oczywistosc.

          • 0 0

    • (11)

      Mylisz się. W końcu będzie można bezpiecznie dojechać do Śródmieścia. Obecnie wymaga to sporo odwagi żeby zrobić to zgodnie z przepisami czyli jezdnią.

      • 26 4

      • (10)

        Jak boisz się jechać jezdnia to przesiadka do komunikacji miejskiej. Nikt nie zmusza Cie do jazdy rowerem. Ci na skuterach też mają mieć swoje pasy bo boją się jechać obok samochodów??

        • 10 30

        • (5)

          To raczej kierowców jeżdżacych jak wariaci powinno się pozbawiać prawa jazdy i wysyłać do komunikacji miejskiej. Bo jak dokładnie w tym miejscu kierowca ciężarówki specjalnie zepchnął mnie z jezdni, bo wg niego rowerzysta powinien jechać po pasach, to coś człowiek miał z czerepem. A zapewniam, takich spotyka się co drugi-trzeci przejazd...

          • 13 3

          • dlatego od lat proponuję ideę (3)

            każdy kto dostarczy Policji filmik z kimś łamiącym przepisy
            otrzyma do kieszeni - połowę mandatu jaki policja tamtemu wlepi
            .
            a gwarantuje, że w ciągu jednego roku ilość piratów drogowych spadnie o 90%
            ----------------------------------------------------

            • 10 2

            • (1)

              Liczba piratow, nie ilość. Ty powinienes dostac do kieszeni słownik poprawnej polszczyzny.

              • 1 5

              • Akurat niepoliczalność nie wygląda źle w kontekście nieobliczalności i w zestawieniu z kryterium ilościowym wyrażonym w %.

                • 2 0

            • Ty co? Urodzony konfident? Zdjecia, filmy i juz donosic? Nie wroze dlugiego zywota, kanalio..

              • 0 0

          • Jakbys tam sie nie pchal, nikt by cie nie spychal. Po cos tam jechal?

            • 0 0

        • (1)

          Ja się akurat nie boję i najczęściej jeżdżę jezdnią pomiędzy samochodami (ku uciesze kierowców), bo szkoda mi czasu na ciągłe przejeżdżanie z jednej strony drogi na drugą. Ale żeby jadąc Morską i skręcić w ul. Podjazd trzeba zmienić dwa razy pas na krótkim odcinku. Kierowcy raczej jadą tam więcej niż 50 km/h. Zwłaszcza ci co kontynuują podróż ul. Śląską.

          • 3 0

          • możesz tak robić i jest to zgodne z prawem

            Niemniej mam wrażenie, że gdy skończą, nadużywając prawa, będą chcieli zmieść cię z jezdni zakazem ruchu rowerów, gdyż to przecież dla ciebie stworzyli infrastrukturę, byś jechał 3x dłużej i został wyłączony z ruchu.
            Tak działa w Polsce system kłamstw!

            • 1 1

        • powiedz to swojej 11 letniej wnuczce, która w świetle polskiego prawa

          ma obowiązek poruszania się po jezdni, jeśli chce dojechać np. rowerem do szkoły w ramach akcji Rowerowy Maj.

          • 4 0

        • Jazda rowerem po wielu ulicach to prawie samobójstwo.

          Sam chętnie jeżdżę po bocznych ulicach, ale na przelotówkę w życiu rowerem nie wjadę. Nie chcę zginąć albo zostać kaleką.

          • 2 0

    • Chyba ze zbyt dużą łatwością przychodzi ci stwierdzenie "nikt"

      • 12 0

    • ja będę

      • 6 0

    • Zobacz filmik.

      • 1 2

  • (1)

    Dobrze, że w końcu będzie swobodny przejazd.

    • 43 15

    • Czyli obstawiasz, że nie będzie słupków :)

      • 1 1

  • Najpierw to.... (17)

    Nauczyć pseudo rowerzystów przepisów,obowiązkowe OC,oznakowany pojazd ! Zobaczymy czy wtedy będą tak szarżować po chodnikach ! Bo teraz to jest jakaś paranoja w Gdyni !

    • 120 62

    • i kamizelki odblaskowe dla tych co chcą się poruszać po jezdni (4)

      niech przynajmniej będą widoczni skoro nie mają stref zgniotu czy poduszek powietrznych

      • 20 9

      • nie chcą, a jezdnia jest zasadniczo przeznaczona dla ruchu rowerzystów (3)

        i to na tych zasadach jakie akurat obowiązują w przepisach.
        Rowerzyści chcą, by odbierać prawa jazdy motopsycholom, którzy mają problem z rowerem na jezdni.

        • 8 3

        • masz rację! Zróbmy drogę rowerową na Obwodnicy! A co tam! Niech motopsychole

          mają za swoje!

          • 0 3

        • odbierać prawa jazdy motopsycholom lekceważącym limity prędkości (1)

          chcą nie tylko rowerzyści, ale również nasi prawodawcy. To nie jest jedyny sposób dyscyplinowania kierowców, chociaż niektorzy twierdzą, że powinien być traktowany jako główny. Lepiej działa odpowiednie ksztaltowanie infrastruktury, nie powinna ona prowokować do szybkiej jazdy po mieście.

          • 0 0

          • Nie ty mi prawko wydales, nie ty bedziesz odbieral.

            • 0 0

    • Kiedyś (6)

      były karty rowerowe i bez tego ani rusz po drogach publicznych. Uczono przepisów ruchu drogowego w szkołach. Sam taką maiłem:-) Wystarczała ona do kierowania motorynką, której posiadaczem po Wigrach 2 w roku 84. byłem. Uczyć, uczyć, uczyć.

      • 16 8

      • rowerzysta nikogo na pasach nie zabije !!! (4)

        a codziennie na każdym gdyńskim skrzyżowaniu można przyłapać i mandatem dowalić co najmniej jednego kierowcę - jak nie kilkuset takich pot.morderców - jadących na tzw późnym żółtym....
        a wystarczy kilkanaście kamer - bo tylko na samych mandatach za "późne żółte" - miasto zarabiało by po 10'000zł Dziennie!!!

        • 13 4

        • (1)

          ale statystyki, są czymś poparte?

          • 1 4

          • statystyki są oparte o badania

            nie muszą być poza nimi poparte czymkolwiek

            • 0 0

        • Tzw. późne żółte to było kiedyś. Teraz na topie jest wczesne czerwone.

          • 5 0

        • W domu sobie kamery wstaw, konfidencie..

          • 0 0

      • w szkołach nadal są lekcje wychowania komunikacyjnego w ramach różnych przedmiotów

        w wielu szkołach prowadzone są kursy na kartę rowerową. W dobrze zarządzanych miastach kursy rowerowe i "karty" - zaświadczenia o ukończeniu kursu są tylko potwierdzeniem poziomu kompetencji, a nie warunkiem dopuszczającym do ruchu po ulicach. Wyobraź sobie, że rygoryzm w stosowaniu przepisów nie jest jedyną ani najlepszą drogą poprawy bezpieczeństwa ruchu niezmotoryzowanych.

        • 1 2

    • Klima (1)

      I obowiązkowa klima w rowerach. I pasy!

      • 7 0

      • I trójkąt ostrzegawczy.

        • 4 0

    • Nie tylko (2)

      Problem nie dotyczy tylko Gdyni. Kiedyś jakiś zbiór baranów wymyślił i uchwalił, że osoba która ukończy 18 lat może jeździć rowerem po ulicy. To miało rozwiązać problem braku ścieżek rowerowych. Ktoś uznał, że kierowca musi przejść szczegółowy egzamin z przepisów rowerowych natomiast rowerzysta dostaję "nagłego olśnienia" i już wszystko wie. W pierwszej kolejności należy przywrócić karty rowerowe. Kto nie ma karty rowerowej ten nie jeździ rowerem.

      • 0 1

      • napisał ktoś, dla kogo zdanie egzaminu na prawo jazdy było szczytem osiągnięć intelektualnych (1)

        Przepisy prawa o ruchu drogowym potrzebne rowerzystom są do ogarnięcia przez 10 letnie dzieci po kursie na kartę rowerową. Co roku otrzymują ją dziesiątki tysięcy uczniów naszych szkół.

        • 0 0

        • Ale nie jest to dokument po egzaminie panstwowym, jak na prawo jazdy.

          • 0 0

  • Dać jednym zabrać drugim (1)

    • 32 7

    • im więcej pieszych i rowerzystow w mieście, tym lepsze warunki korzystania z samochodu

      Im mniej samochodów parkujących na chodnikach, tym lepsze warunki bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych korzystających z chodników. Poznaj pojęcie strategii "win-win" to pomoże ci w zrozumieniu sensu wielu posunięć decydentów miejskich.

      • 2 3

  • A czy z legendarnym już słupkiem w drodze rowerowej coś będzie zrobione? (9)

    • 70 15

    • Postęp

      Daj zarobic na wypadkach. Fajne odszkodowanie można wyrwać

      • 9 3

    • Tak, podobno UM ma zakupić okulary dla rowerzystów.

      • 11 5

    • Wstawia drugi taki odblaskowy taki amerykanski

      • 2 0

    • To jest pomnik głupoty autorstwa Łucyka więc zostanie

      • 8 3

    • Nie, musi być śmierć, ofiara z życia złożona pod stopy boskiego urzędnika

      wtedy może będzie jakaś dyskusja jak z tego wybrnąć.

      • 6 1

    • będzie zrobione jak tylko Janusze przestaną jeździć po chodniku swoimi stalowymi rumakami.

      • 3 3

    • (1)

      Zostanie poszerzony.

      • 3 0

      • będzie taki motylek do niego dospawany

        żeby wyłapać kolano rowerzysty

        • 4 1

    • Beda go malowac, bo juz poobijany.

      • 0 0

  • W końcu coś! (2)

    Także w stronę dworca i węzła łączącego Śląską z Władysława IV - w drodze z Helu do Gdańska w zasadzie jedyne nieprzejezdne miejsce.

    • 14 15

    • przecież tam masz 50m dalej - bezkolizyjny wiadukt dla pieszych !!! (1)

      • 2 3

      • Na którym kierowcy zasuwają 80 km/h.

        • 1 0

  • Może słupki?

    • 34 6

  • Tylko rowerzyści??? (21)

    A kiedy coś dla kierowców, np tunel pod ulica Pucka??

    • 94 28

    • (1)

      Nie da się wykopać tunelu pędzlem i farbą. Da się?

      • 25 1

      • Gdynia powinna zakupić zaczarowany ołówek.

        • 13 2

    • Poszukaj! (2)

      Temat Puckiej już został ogłoszony.

      • 5 7

      • ale on się domaga tunelu tylko dla kierowców

        • 2 2

      • obietnice przedwyborcze, i tylko tyle!

        • 1 1

    • A mało to miasto podporządkowane jest blachosmrodziarzom? (8)

      Staruszki gania się jak szczury tunelami bez windy czy pochylni bo zebra ze światłami uniemożliwi zasuwanko na jezdni. Bo jak to tak panisko w pasacie miałoby cokolwiek przepuszczać? Niestety taka roszczeniowa postawa wielu osób to efekt wieloletniej polityki planistycznej. A weź spróbuj zrobić coś, by się w tym mieście normalnie żyło i niech kierowcy wyczują, że może im się to nie spodobać. Chryste, nawiązaniem to martyrologii narodu Polskiego nie będzie końca! Niestety wygoda uzależnia, ale sorry, to Wasz problem. Skończyło się dogadzanie kosztem innych.

      • 12 12

      • drogi sa finansowane z podatku w paliwie (3)

        czas opodatkowac pieszych i pedelarzy!:)

        • 10 18

        • nie te w mieście

          • 10 0

        • poczytaj sobie trochę o podatkach i ich podziale z budżetu państwa. co jest finansowane dochodami własnymi JST a co z budzetu

          • 6 0

        • co tam opodatkować pieszych i ped**arzy

          akurat o wiele lepsze będzie biczowanie takich durniów jak ty

          • 4 2

      • (2)

        Ty chyba nigdy nie byłeś na Puckiej, tam nawet pieszy nie ma jak przejść przez ciągle zamknięty szlaban

        • 3 1

        • ale on się domaga tunelu tylko dla kierowców

          • 1 0

        • Pieszy zawsze przejdzie.

          • 0 0

      • Wez sie rąbnij w leb..

        • 0 0

    • Rower (3)

      Kiedy szczur zajmie się infrastruktura drogową np. dziurawa i polatana hutnicza a nie tworzeniem dróg rowerowych kosztem pasa ruchu dla samochodów ul. Janka Wiśniewskiego i inne !!

      • 5 8

      • w którym miejscu zabrali Ci Janka Wiśniewskiego? (2)

        Tam jeden pas powinien być zabrany na buspas, w jednym autobusie zmieści się 100osób vs jeden ksiaże w swoim samochodzie. I korki by się skonczyły.

        • 9 2

        • chodzi mu pewnie o ten odcinek od dworca do tego chodnika po którym rowery jeżdżą, by kierowcy mogli pojechać kilkaset metrów 70/h, by zwolnić do zaraz zwolnić do 40 na odcinku z wjazdem na stację, serwisu opon i iluś tam wjazdów na posesje, które mają pokonywać rowerzyści w ramach niwelacji i tego, co zrobiono dla dobra, wygody i bezpieczeństwa rowerzystów oczywiście.
          Urzędnicy są mega nieodpowiedzialni.

          • 6 0

        • chcesz to sie bujaj w tłoku na zaszczanym fotelu

          ze smrodem czosnku po kebsie i potem spod pach

          • 4 7

    • Będzie tunel dla rowerzystów : szer 150 cm, zmiennokierunkowy. Pieszym wstęp wzbroniony.

      • 4 1

    • Jak ktoś kiedyś tłumaczył, tam są złoża ultra twardej ziemi i nie da się przez nią przekopać.

      • 3 2

    • infrastrukturę drogową i uliczną w mieście tworzy się dla ludzi

      a nie wyłącznie dla kierowców. Tak się robi w każdym razie w dobrze zarządzanych miastach.

      • 0 0

  • A na to słupki

    Ciąg ciah

    • 20 4

  • Już dawno UM farby nie używał

    • 49 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.