• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • zgozkniali ludzie

    Uwazam ze ta mloda ladna kobieta ma racje jesli sie nie uda to 30 minut na bank stoimy Po 2-gie ci zgozkniali ,co maja obiekcje -coscie tacy smutni przecierz bedzie lepiej szbciej Nie zapominajcie ze w Rumi Janowo obok Chaty Goralskiej tez bedzie tunel pod torami Zobaczcie w Wejherowie tez maja tunele i sobie chwala

    • 0 1

  • (6)

    Ale nie między Hutniczą i Chylońską, więc proszę nie podniecać się...

    • 60 30

    • Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac (1)

      W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

      • 2 6

      • to najdurniejszy projekt w Gdyńskim stuleciu

        - zamiast strzelić jeden wiadukt od obwodnicy przez północną wprost na Pogórze...
        .... ze zjazdem na hutniczą
        zrobią jakiś porąbany projekt na Puckiej - korkujący dokumentnie i tak już zakorkowaną CHyloŃską od str. Kartuskiej ;)))))))))))))))))))))

        • 2 0

    • (3)

      Hmmm... A co gdyby tak przeczytać cały artykuł ze zrozumieniem? Może ktoś wspomniał o jakimś tunelu łączącym te dwie ulice...

      • 21 3

      • A co gdybyś dowiedział się że póki ta linia kolejowa wypadła z planów inwestycyjnych i tunel nie powstanie w najbliższym czasie?

        • 0 0

      • ...ale nie wspomniał za to o żadnej dacie. Wg artykułu 2022 dotyczy wiaduktu nad torami przy depocie kontenerowym.

        • 5 0

      • a kiedy ten tunel ??

        bo jakoś nie odnotowałem daty realizacji. Zaczęli już kopać ?

        • 7 6

  • Opinia wyróżniona

    Plan na najbliższe 50 lat: budowa drugiej estakady? (16)

    Skoro kiedyś "niemożliwe" stało się "możliwe" i dało się wybudować estakadę karczując las i połączyć północne dzielnice Gdyni z obwodnicą, to można również wybudować drugą estakadę. Mogłaby połączyć końcówkę obwodnicy w Chyloni i prowadzić nad ul. Południową, Północną, dalej nad Pucką i Platynową a następnie wbić się do ul. Wiejskiej. Oczywiście powinny być węzły na ul. Morskiej, Hutniczej itd.
    Dopiero wówczas ruch w kierunku Kosakowa odciąży Estakadę Kwiatkowskiego.
    Takie tam marzenia...

    • 133 16

    • (2)

      pisiory obiecywaly ale nie zrealizowaly, pewnie dlatego zeby moc obiecywac przed kolejnymi wyborami

      • 2 8

      • (1)

        Przypomnij sobie co Tusk obiecywał przed Euro 2012.

        • 1 3

        • a u was bija murzynow, a oni tez kradli... gimbaza? bo mezczyzna napewno nie jestes

          • 0 0

    • a jak myślisz (3)

      dlaczego tam jest serpentyna?

      • 0 0

      • Dlatego na tym odcinku estakada... (2)

        a nie tunel.

        • 1 0

        • Spiralna? (1)

          200m do gory?
          To by bylo cos...

          • 1 1

          • Mowa o odcinku estakady nad ul. Platynową.

            Połączyłby ul. Pucką z ul. Wiejską na Pogórzu.
            To jest prosty odcinek a nie jakaś spirala.

            • 0 0

    • Ruch byłby płynniejszy.

      Na pewno przy wjeździe i wyjeździe na i z estakady na ul. Morskiej i Płk. Dąbka, korki byłyby mniejsze.

      • 1 0

    • Tunel a nie estakada (1)

      Dzisiaj w miastach nie buduje się estakad. Ruch jak już chowa się pod ziemie. Jest ciszej i nic nie szpeci krajobrazu..... pojeździj trochę po Europie a potem się wypowiadaj...

      • 2 4

      • Tunel pod ul Platynową w kierunku Wiejskiej?

        Będzie za stromo.

        • 2 0

    • A może wystarczy wysiąść z samochodzika?

      Zamiast proponować niemożliwe inwestycje za miliardy złotych? Dużo taniej i efektywniej wprowadzić priorytet dla komunikacji zbiorowej.

      • 2 7

    • Dokładnie masz w 100% rację...

      To byłoby lepsze... Tunel... A którędy maja do tego tunelu dojechać tiry? Kartuska i chylońska? "znowu urzędas ma problem z myśleniem

      • 8 0

    • Otoz to!

      Dokladnie takie samo rozwiazanie przyszlo mi do glowy patrzac na tę mapke! Tez uwazam, ze powinno sie laczyc z koncowka obwodnicy w chyloni. Byloby genialnue gdyby np tiry mogly wypadac prosto z hutniczej na obwodnice, a nie cisnac po calej dlugisci az na estakade

      • 4 2

    • To sie nazywa OPAT i/lub "droga czerwona" (2)

      Planowana od... 30? 40?lat...
      I jakos nie ma szczescia do realizacji i zarzadcy, ktory widzialby troche dalej niz wlasny nos i emerytura.
      Estakada przez las to jedno z durniejszych przedsiewziec miasta.

      • 9 5

      • OPAT i "droga czerwona", to droga łącząca port z ul Północną i obwodnicą a nie z Kosakowem (1)

        Taka droga nie była do tej pory planowana.

        • 7 0

        • 90% wymienionego przebiegu to OPAT i czerwona

          I 90% zakresu rzeczowego i finansowego. Gdzie to pozniej pojdzie... to sprawa sasiednich gmin. Jak dla mnie, Kosakowo powinno laczyc sie z tym wezlem przez Debogorze.

          • 5 2

  • dobry pomysł, (6)

    ale:
    - na Puckiej niewiele to zmieni, bo ciągle trzeba będzie tam dojechać i to przez Chylonię. Zostają dojazdy z obu strony Chylońskiej od Węzła Żołnierzy Wyklętych od wschodu i od zachodu z Sibeliusa. Dodatkowo zakorkuje się Kartuska, a przez to Morska, bo nie ma tam lewoskrętu.

    Niech się lepiej za OPAT wezmą- estakada nad Morksą, póżniej Pólnocną i pod torami i dalej na wschód i zachód. Większośc osób i tak jeżdzi obwodnicą i sporo im to ułatwi, gdy nie będą musieli nigdzie skręcać.

    Przy okazji- najlepiej by było, jakby pod lub nad każdym przejazdem na Chyloni powstał przejazd. Budowa jednego i likwidacja dwóch nic nie zmieni. Czy ktoś kto to projektuje lub o tym myśli mieszka na Chyloni, Pogórzu etc? Zna specyfikę? Był tam? Widział? Badał teren? to ze sobie coś wymyśli bez ekspertyzy oraz konsultacji społecznych nic nie zmieni.

    • 16 1

    • (3)

      @Sław Masz 10000000% tylko żeby naPółnocnej tunel zbudować to trza właśnie na Puckiej tunel wybudowąć . A pożniej zająć się budową Opatu :)

      • 0 0

      • jak sie na Puckiej "coś" wybuduje (2)

        to zapomnij o OPAT.
        Podobny wpływ miało wybudowanie leśnego odcinka estakady...
        "poconaco", "niedasię", "nieopłacasie"...

        Dopiero pare katastrof i wypadków, substandardowość parametrów, koszty oraz zimowa szczególnie eksploatacja obnażyła niedostatki tego rozwiązania. Oraz rozbudowa "północy".

        Tak więc, jeśli Pucka będzie miała tunel, to kolej będzie miała wylane na bezpieczeństwo a miasto powie "przecież jest". Juz teraz ustawia sie mocno "bokiem" do inicjatyw i potrzeb portowych. Vide słynny brak zainteresowania drogą czerwoną i OPAT.
        A my zostaniemy z ćwierćśrodkami i ciężarówkami rozbijającymi Chylonię i ten właśnie tunel. Bo woda popłynie tam, gdzie jej łatwiej.

        • 1 0

        • (1)

          Tylko że OPAT to droga prowadzaca aż do Redy , wiec tu sama Gdynia nie podejmuje decyzji. Decyzja zapadnie na ulicy Wiejskiej w Warszawie bo to akurat droga krajowa Wiec jak rząd podejmie o przeznaczeniu pieniedzy na OPAT to beda budować

          • 0 0

          • to są szczegóły i hasła

            Nie jest problemem poprowadzenie drogi "do Redy".
            Problemem jest rozwiązanie konfliktów drogowo-kolejowych na odcinku rzędu 1km kwadratowego miasta Gdyni. Cała reszta jest rzeczą wtórną.
            Już leśny odcinek estakady i jej utrzymanie pokazały, ze jest to ponad możliwości magistratu. Nikt nie ma złudzeń, że przebudowa dzielnicy przemysłowej jest zadaniem wyłącznie miejskim.
            Jednak wypowiedzi i działania miasta w tej mierze są conajmniej dwuznaczne - najłagodniej można nazwać je "strzelaniem focha". I nagła wolta, gdzie miasto podejmuje zobowiązanie wobec czysto kolejowego terenu, o niewielkim znaczeniu dla całokształtu problemu, za ułamek potrzebnej kwoty...
            Powstanie protezy, która nic nie załatwi, będzie pretekstem do odsunięcia zainteresowania decydentów od tego problemu. A jeszcze gorzej będzie, gdy powstanie jedynie plan protezy...

            • 0 0

    • Dokładnie.

      Chylonia i tak spowolni cały ruch.

      • 3 0

    • Masz stary 200% rację

      Nikt nie był... Zwłaszcza wygodny gdy ski urzędas

      • 3 0

  • Gdynia, czy Rumia? (1)

    W Rumi Janowie także (podobno) ma powstać tunel...
    Który będzie pierwszy?...

    • 2 0

    • Stawiam

      na Rumię

      • 1 1

  • Na Chylońskiej są korki!

    Szybciej estakadą!

    • 1 0

  • mieszkaniec

    To Hutnicza widmo z Gdyni do Rumi bez przejazdu .......

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Jestem powsciagliwyv w okazywaniu radości (9)

    Tunel wybudują, a niestety tak jak było podczas wcześniejszych rozmów zamkną dwa przejazdy kolejowe. Na całej inwestycji skorzysta najbardziej PKP. Uważam, że na Północnej powinien zostać przejazd, chociażby jako awaryjny. Mam także nadzieję, że tunel będzie w przekroju 2x2..

    • 86 10

    • Tradycyjne podsumowanie Polaka: (1)

      ktoś skorzysta bardziej niż ja (tu podobno PKP).
      No więc nie ma się co martwić na zapas.
      W rejonie dwóch zamykanych przejazdów (Północna, Piaskowa) ma powstać przedłużenie obwodnicy / Droga Czerwona do portu.

      • 0 0

      • Ma powstac...

        Wiec najpierw zamknac...
        I jak ten Polak ma nie narzekac...

        • 0 0

    • A jaki jest sens zostawić przejazdy? (2)

      Tunel dzisiejszy ruch spokojnie przejmie. Gorzej, gdy ruch się powiększy że względu na łatwiejszy przejazd. A myślę, że skrzyżowanie Hutnicza Pucka też może dać radę, gdyż kierunek Pucka będzie bardziej obłożony kosztem Hutniczej, gdzie odpadną auta z zamkniętych przejazdów.

      • 1 6

      • Chylońska/Pucka będzie dociążona zbyt bardzo (1)

        Obecnie ruch z przejazdu na Północnej czy Puckiej w kierunku Obwodnicy idzie przez Kcyńska czy Owsianą w przypadku TIR-ów i jest rozłożony z ruchem z przejazdu na Puckiej w Kartuską. W przypadku powstania tunelu cały tranzyt pójdzie na Chylońska i Kartuską, a następnie przez skrzyżowanie Kartuska/ Morska. Te skrzyżowania przy obecnych parametrach nie przejmą takiego ruchu. Takie moje skromne zdaniem

        • 14 0

        • Korki nie znikną...

          Po prostu pojawią się w innych miejscach. Poza tym im lepsza infrastruktura drogowa, tym ludzie chętniej wybierają auto jako środek transportu i system zawsze się będzie zatykał.

          • 0 2

    • Pucka Północna Południowa Obwodnica

      A nie lepiej było by zrobić tunel przy Północnej i połączyć Pucką z obwodnicą w linii prostej? Otwarcie tunelu na Puckiej zakorkuje jeszcze bardziej Chylońską i Kartuską.

      • 5 0

    • Podobno to narzuca prawo budowlane, że nie może być przejazdów w zasięgu iluśtam kilometrów od tunelu, ale nie wiem ile w tym prawdy. Niemniej jednak jako osoba, która jeździ tamtędy codziennie, też chciałabym by było to lepiej rozwiązane

      • 4 2

    • Wiadukt czy tunel,

      Nie wierzę w cuda. Narazieto ,,ważniejsze są place zabaw ,, które jeszcze trwają i juz trzeba je zmieniać, bo wybieg dla psów okazał się do ........ bo kto robi wybieg dla psów przy placach zabaw. Nie ma winnych. Tak jak z wiaduktem, on nie jest w centrum, wiec ma czas. Szkoda, że mamy takich mądrali, w ratuszu.wrrrrrrr

      • 3 10

    • chciałem zwrócić uwagę,

      że instrudcja Id-2 nie wyróżnia pojęcia "tunel drogowy"; występuje pojęcie wiaduktu kolejowego.

      • 4 1

  • Spólka dołoży /aż+tylko/...30 mln zł (2)

    a całkowita wartość inwestycji przekroczyć może nawet 250-300 mln.zł. Trzeba sprzedać nieczynny "pory lotniczy 2007-2013" to będzie chociaż na 1/3 zaplanowanych/nieplanowanych-nadzwyczajnych wydatków. Bo na taką "imprezę" to funduszy w kasie "miasta"-może zabraknąć o ile z EU nic nie wpłynie....Wiadukty są w realizacji b.drogie +infrastruktura, przezbrojenia terenu itp...We wskazanym miejscu lokalizacji ew.wiaduktu to nie ma i nie było jak na razie od ponad 20 lat żadnych "korków i zatorów drogowych". W czasach PRL-u było inaczej--ciągłe manewry pociągów towarowych i czekanie po 20-30 minut na otwarcie szlabanów...Odcinek torowisk Gdynia Port/ GPC do GPD jest mało używany.

    • 1 1

    • I sie kolej...

      Klopotu pozbyla... Miasto wzielo "na klate" za drobne.
      Bedzie "skarbonka" jak estakada.

      • 1 0

    • Co do pory lotniczy to formalnie nalezy do wojska , wiec nie możesz sprzedac. Tylko miasto może spowrotem do Wojska Polskiego odać

      • 1 0

  • A co ze skrzyżowaniem pucka - hutnicza?

    A czy przypadkiem po wybudowaniu tego tunelu oraz wiaduktu nie powstaną korki na skrzyżowaniu puckiej i hutniczej. Obecnie robi się tam duży korek, jak tylko otworzą przejazdy na puckiej. Obawiam się, ze ta inwestycja nie udrożni puckiej, bo i tak auta będą długo stały w korku na skrzyżowaniu z hutniczą...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane