• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    absurdalna a nawet skandaliczna decyzja która niczego nie zmienia, bo przecież ulica Chylońska to ulica de facto osiedlowa
    jakiż więc postęp wyniknie z tego że bez liczenia się z koleją będziemy stać w korku na Chylońskiej lub czekać na włączenie się do ruchu na tejże
    należy zadać pytanie co tak zacietrzewia fanów tego pomysłu i oślepia decydentów na oczywiste bo wynikające z mapy i wizji terenowej połączenie Hutniczej z Obwodową i Morską na osi Północna / Południowa...
    jedno jest jasne zapłacimy za to wszyscy...

    • 28 2

    • spokojnie... ;)

      Ta kasa wystarczy moze na projekt...
      Bo na wizualizacje juz nie.

      • 2 0

  • to samo powinno nastąpić na Orunii (2)

    • 8 4

    • Tam praktycznie mieszka za torami z 1000 osob (1)

      A nie tak jak w Gdyni gdzie to jedne z największych dzielnic miasta

      • 3 1

      • A wiesz

        Co to Gdansk-Poludnie?
        to samo, co Gdynia-Polnoc.

        • 1 1

  • Zrobią tunel i zamkną 2 przejazdy . I znowu zrobi się młyn ! Kto tam myśli ??!!

    • 21 0

  • Pozostaje nadzieja (4)

    Nadzieja, że rząd da kasę na budowę drogi czerwonej i przedłużona obwodnica zyska węzeł z Hutniczą bo wiara w to, że zapłaci za to Gdynia to mrzonki. Ale jak wiadomo nadzieja matką głupich a i po rządzącej partii nie ma co się spodziewać przychylności wobec inwestycji na Pomorzu

    • 19 3

    • 2 mld pln na kolej wokol portu Gdynia (3)

      Jakos obecny rzad znalazl.
      Wiec moze troche obiektywizmu.

      • 4 0

      • To są pieniądze unijne (2)

        na modernizacje kolejowe

        • 0 0

        • 40%

          to dofinansowanie unijne.
          Na wkład własny mieć trzeba. I to jest problem Gdyni, bo zadłużona po uszy i stąd dotacji nie dostanie...

          • 2 0

        • No i co?

          Musieli je w Gdyni wydac?
          Warszawa chce Zachodni z Centralnym polaczyc. Jak znalazl budzet.

          • 1 0

  • Mydlenie oczu

    Nie będzie żadnych tuneli żadnych wiaduktów sam projekt jeszcze nie gotowy
    tak jak rondo pucka unruga smiechu warte

    • 25 2

  • Opinia wyróżniona

    Plan na najbliższe 50 lat: budowa drugiej estakady? (16)

    Skoro kiedyś "niemożliwe" stało się "możliwe" i dało się wybudować estakadę karczując las i połączyć północne dzielnice Gdyni z obwodnicą, to można również wybudować drugą estakadę. Mogłaby połączyć końcówkę obwodnicy w Chyloni i prowadzić nad ul. Południową, Północną, dalej nad Pucką i Platynową a następnie wbić się do ul. Wiejskiej. Oczywiście powinny być węzły na ul. Morskiej, Hutniczej itd.
    Dopiero wówczas ruch w kierunku Kosakowa odciąży Estakadę Kwiatkowskiego.
    Takie tam marzenia...

    • 133 16

    • To sie nazywa OPAT i/lub "droga czerwona" (2)

      Planowana od... 30? 40?lat...
      I jakos nie ma szczescia do realizacji i zarzadcy, ktory widzialby troche dalej niz wlasny nos i emerytura.
      Estakada przez las to jedno z durniejszych przedsiewziec miasta.

      • 9 5

      • OPAT i "droga czerwona", to droga łącząca port z ul Północną i obwodnicą a nie z Kosakowem (1)

        Taka droga nie była do tej pory planowana.

        • 7 0

        • 90% wymienionego przebiegu to OPAT i czerwona

          I 90% zakresu rzeczowego i finansowego. Gdzie to pozniej pojdzie... to sprawa sasiednich gmin. Jak dla mnie, Kosakowo powinno laczyc sie z tym wezlem przez Debogorze.

          • 5 2

    • (2)

      pisiory obiecywaly ale nie zrealizowaly, pewnie dlatego zeby moc obiecywac przed kolejnymi wyborami

      • 2 8

      • (1)

        Przypomnij sobie co Tusk obiecywał przed Euro 2012.

        • 1 3

        • a u was bija murzynow, a oni tez kradli... gimbaza? bo mezczyzna napewno nie jestes

          • 0 0

    • Otoz to!

      Dokladnie takie samo rozwiazanie przyszlo mi do glowy patrzac na tę mapke! Tez uwazam, ze powinno sie laczyc z koncowka obwodnicy w chyloni. Byloby genialnue gdyby np tiry mogly wypadac prosto z hutniczej na obwodnice, a nie cisnac po calej dlugisci az na estakade

      • 4 2

    • Dokładnie masz w 100% rację...

      To byłoby lepsze... Tunel... A którędy maja do tego tunelu dojechać tiry? Kartuska i chylońska? "znowu urzędas ma problem z myśleniem

      • 8 0

    • A może wystarczy wysiąść z samochodzika?

      Zamiast proponować niemożliwe inwestycje za miliardy złotych? Dużo taniej i efektywniej wprowadzić priorytet dla komunikacji zbiorowej.

      • 2 7

    • Tunel a nie estakada (1)

      Dzisiaj w miastach nie buduje się estakad. Ruch jak już chowa się pod ziemie. Jest ciszej i nic nie szpeci krajobrazu..... pojeździj trochę po Europie a potem się wypowiadaj...

      • 2 4

      • Tunel pod ul Platynową w kierunku Wiejskiej?

        Będzie za stromo.

        • 2 0

    • Ruch byłby płynniejszy.

      Na pewno przy wjeździe i wyjeździe na i z estakady na ul. Morskiej i Płk. Dąbka, korki byłyby mniejsze.

      • 1 0

    • a jak myślisz (3)

      dlaczego tam jest serpentyna?

      • 0 0

      • Dlatego na tym odcinku estakada... (2)

        a nie tunel.

        • 1 0

        • Spiralna? (1)

          200m do gory?
          To by bylo cos...

          • 1 1

          • Mowa o odcinku estakady nad ul. Platynową.

            Połączyłby ul. Pucką z ul. Wiejską na Pogórzu.
            To jest prosty odcinek a nie jakaś spirala.

            • 0 0

  • Ścieżki rowerowe

    W artykule na gdynia.pl jest mowa o "ścieżkach rowerowych", tutaj z kolei o "ścieżce rowerowej". Ja to bym chciał zobaczyć przyzwoitą infrastrukturę rowerową po obu stronach Puckiej, choć zadowalającym rozwiązaniem byłaby droga rowerowa chociaż po jednej stronie, ale spójna, to znaczy bez kilkukrotnego zmieniania stron, jak ma to obecnie miejsce. Koszmar.

    • 8 4

  • Ja Wy ludzie czytacie te artykuły ? Tam nie ma nic o tunelu (2)

    Temat dotyczy budowy tylko i wyłącznie wiaduktu na podwójnym przejeździe kolejowym na Puckiej, pomiędzy Hutniczą a Unruga. Temat tunelu to zupełnie inna sprawa, inwestycja która została zarzucona przez obecny polski rząd, on nieprędko powstanie

    • 9 7

    • Rzad modernizuje uklad torowo-drogowy wokol portu (1)

      "popierdulka" przy Chylonskiej to zadanie PLK. Moze kiedys zrobia...
      Ogolnie, robota glupiego, bez ladu, skladu, sensu, celu czy synergii. Wypisz, wymaluj stan umyslu mieszkancow magistratu. Bo przeciez nie pracownikow...
      Taki "mis" z wbudowanym protokolem zniszczenia. Biurokratyczny przepal kasy...

      • 2 0

      • Zgadza się. I na tę modernizację kasa już idzie. I dobrze

        Nikt jednak nie ma zamiaru budować w najbliższym czasie tunelu. Dopiero co rząd odsunął z listy priorytetów zadanie przebudowy linii kol 202, ale ludzie tego nie rozumieją. Wpierw kombinowali czy jeden tor czy dwa, a może 3 do Wejherowa, aż w końcu uwalili całą inwestycję na nieznaną przyszłość

        • 1 1

  • wiadukt jest droższy niż tunel

    • 8 1

  • Robimy zakłady? Ja stawiam na finalnie 300 mln i 2026 rok. Kto da mniej lub więcej? (1)

    • 21 0

    • Przebijam...

      350baniek i...tak gdzies 2030 :)

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane