• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: umowa z PKP na wiadukt na Puckiej

Patryk Szczerba
30 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut. Bywa, że oczekiwanie na przejazd na ul. Puckiej trwa kilkanaście minut.

PKP PLK dołoży 30 mln zł za budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej. Za realizację obiektu i układu drogowego odpowiadać będzie Gdynia. Natomiast kolejarze sfinansują budowę tunelu w innej części ul. Puckiej. Wartość wszystkich prac szacowana jest na 100 mln zł.



Czy wiadukt nad torami usprawni ruch w tym rejonie?

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie. W grudniu 2017 roku informowaliśmy, że podpisano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK, a w marcu o porozumieniu z PKP PLK dotyczącym współpracy przy budowie bezkolizyjnego przejazdu.

W środę została zawarta umowa między PKP PLK i Gdynią. W planach jest budowa wiaduktu.

- Wiadukt zostanie wybudowany dzięki wsparciu finansowemu ze środków z projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III" - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przyjęte rozwiązanie odciąży ruch drogowy na Estakadzie Kwiatkowskiego, a przede wszystkim usprawni komunikację między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami, m.in. Pogórzem, Obłużem i Oksywiem.

Wiadukt w ciągu Puckiej: budowa ma się zakończyć do 2022 roku



- Inwestycja realizowana będzie w formule "projektuj - buduj" i obejmie swoim zakresem budowę wiaduktu wraz z przyległym układem drogowym, a także przebudowę infrastruktury kolejowej w związku z likwidacją przejazdów. Podpisanie umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej i robót budowlanych planowane jest w przyszłym roku. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2022 roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Budową wiaduktu zajmie się Gdynia, która będzie odpowiedzialna za wykonanie, ale do inwestycji dołoży się PKP PLK. Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł.

Miasto zapłaci też za budowę układu drogowego - jezdnie, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wartość tej inwestycji jest szacowana na ok. 70 mln zł brutto.

- Rozmowy z PKP PLK były bardzo wymagające i konstruktywne, cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia, z którego zadowolone są obie strony - opowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Budowa tunelu odbędzie się w ramach innego projektu - "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia-Chylonia - Słupsk. Inwestycja zostanie w całości sfinansowana przez spółkę kolejową, która będzie za nią odpowiedzialna.

Likwidacja przejazdów po zakończeniu prac



W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej.

Rozkład jazdy SKM


Dla PKP PLK umowa z władzami Gdyni jest jedną z wielu podobnych zawartych w ostatnim czasie.

Celem programu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - Etap III", który będzie współfinansowany z UE, jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i  zarządcami dróg. Łącznie w całym kraju planowana jest budowa 30 obiektów, w tym 25 wiaduktów i pięć przejść dla pieszych.

Film z listopada 2017 roku

Miejsca

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Niby sezon grzybowy,

    a tu taki wysyp kapuścianych głąbów...

    • 4 3

  • Nareszcie

    Ktos w tym urzędzie zajarzył

    • 4 7

  • Gdynia tu już nie ma żadnych inwestycji tu się tylko wszystko zamyka i likwiduje

    • 10 1

  • Gdynia buduj - opat opat opat - 74 lata budują opat opat opat

    • 10 2

  • Gdynia tu się nic nie opłaci tu się gasi światło i stąd się ucieka

    • 10 2

  • Ciekawe czy ktoś zauważył, że widzę większe inwestycje w Gdyni realizowane są tylko jeżeli jest dofinansowanie zewnętrzne...Gdyby nie "inni" Gdynia dalej mogłoby sprzedawać mapy drogowe z lat 90 i byłyby aktualne...

    • 13 2

  • Tunel

    Jak pamientam to przejazd już obiecywał Gomółka.Tyle czasu minęło i jest jak jest .I teraz też nie wierzę a w szczególności jak to mówi Szczurek

    • 8 1

  • dobry pomysł, (6)

    ale:
    - na Puckiej niewiele to zmieni, bo ciągle trzeba będzie tam dojechać i to przez Chylonię. Zostają dojazdy z obu strony Chylońskiej od Węzła Żołnierzy Wyklętych od wschodu i od zachodu z Sibeliusa. Dodatkowo zakorkuje się Kartuska, a przez to Morska, bo nie ma tam lewoskrętu.

    Niech się lepiej za OPAT wezmą- estakada nad Morksą, póżniej Pólnocną i pod torami i dalej na wschód i zachód. Większośc osób i tak jeżdzi obwodnicą i sporo im to ułatwi, gdy nie będą musieli nigdzie skręcać.

    Przy okazji- najlepiej by było, jakby pod lub nad każdym przejazdem na Chyloni powstał przejazd. Budowa jednego i likwidacja dwóch nic nie zmieni. Czy ktoś kto to projektuje lub o tym myśli mieszka na Chyloni, Pogórzu etc? Zna specyfikę? Był tam? Widział? Badał teren? to ze sobie coś wymyśli bez ekspertyzy oraz konsultacji społecznych nic nie zmieni.

    • 16 1

    • Masz stary 200% rację

      Nikt nie był... Zwłaszcza wygodny gdy ski urzędas

      • 3 0

    • Dokładnie.

      Chylonia i tak spowolni cały ruch.

      • 3 0

    • (3)

      @Sław Masz 10000000% tylko żeby naPółnocnej tunel zbudować to trza właśnie na Puckiej tunel wybudowąć . A pożniej zająć się budową Opatu :)

      • 0 0

      • jak sie na Puckiej "coś" wybuduje (2)

        to zapomnij o OPAT.
        Podobny wpływ miało wybudowanie leśnego odcinka estakady...
        "poconaco", "niedasię", "nieopłacasie"...

        Dopiero pare katastrof i wypadków, substandardowość parametrów, koszty oraz zimowa szczególnie eksploatacja obnażyła niedostatki tego rozwiązania. Oraz rozbudowa "północy".

        Tak więc, jeśli Pucka będzie miała tunel, to kolej będzie miała wylane na bezpieczeństwo a miasto powie "przecież jest". Juz teraz ustawia sie mocno "bokiem" do inicjatyw i potrzeb portowych. Vide słynny brak zainteresowania drogą czerwoną i OPAT.
        A my zostaniemy z ćwierćśrodkami i ciężarówkami rozbijającymi Chylonię i ten właśnie tunel. Bo woda popłynie tam, gdzie jej łatwiej.

        • 1 0

        • (1)

          Tylko że OPAT to droga prowadzaca aż do Redy , wiec tu sama Gdynia nie podejmuje decyzji. Decyzja zapadnie na ulicy Wiejskiej w Warszawie bo to akurat droga krajowa Wiec jak rząd podejmie o przeznaczeniu pieniedzy na OPAT to beda budować

          • 0 0

          • to są szczegóły i hasła

            Nie jest problemem poprowadzenie drogi "do Redy".
            Problemem jest rozwiązanie konfliktów drogowo-kolejowych na odcinku rzędu 1km kwadratowego miasta Gdyni. Cała reszta jest rzeczą wtórną.
            Już leśny odcinek estakady i jej utrzymanie pokazały, ze jest to ponad możliwości magistratu. Nikt nie ma złudzeń, że przebudowa dzielnicy przemysłowej jest zadaniem wyłącznie miejskim.
            Jednak wypowiedzi i działania miasta w tej mierze są conajmniej dwuznaczne - najłagodniej można nazwać je "strzelaniem focha". I nagła wolta, gdzie miasto podejmuje zobowiązanie wobec czysto kolejowego terenu, o niewielkim znaczeniu dla całokształtu problemu, za ułamek potrzebnej kwoty...
            Powstanie protezy, która nic nie załatwi, będzie pretekstem do odsunięcia zainteresowania decydentów od tego problemu. A jeszcze gorzej będzie, gdy powstanie jedynie plan protezy...

            • 0 0

  • Haha bywa kilkanaście minut dobry zart

    Czekałem tam raz 40 minut!

    • 11 0

  • Patrze na mapke...

    I sie zastanawiam dlaczego ma byc zlikwidowany przejazd na hutniczej? Czy to oznacza, ze nie bedzie mozna ulica hutnicza przejechac z rumi do gdyni (i odwrotnie)?

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane