- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (108 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (103 opinie)
- 3 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (87 opinii)
- 4 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 5 Jedna oferta w przetargu na linię z piętrusami (105 opinii)
- 6 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
Gdynia unieważniła przetarg na trolejbusy
Potwierdziły się nasze doniesienia z kwietnia, że epidemia koronawirusa może zmienić plany inwestycji w nowy tabor komunikacji miejskiej w Gdyni. Przetarg na zakup pięciu trolejbusów został oficjalnie odwołany.
Najpierw przesunięcie przetargu, później odwołanie
Nikt oficjalnie nie przyznawał, że powodem przesunięcia jest epidemia koronawirusa, która w początkowej fazie znacznie spowolniła różnego rodzaju branże, w tym fabryki trolejbusów i autobusów. Przedstawiciele Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej - miejskiej spółki zawiadującej gdyńskimi trolejbusami - informowali, że warunki zmieniono po zapytaniach od firm.
Rozkład ZKM Gdynia
We wtorek przetarg został jednak ostatecznie unieważniony, a władze spółki przyznały, że przegrały z koronawirusem, tłumacząc w uzasadnieniu, że skutków epidemii w momencie ogłaszania postępowania nie sposób było przewidzieć.
Te - jak twierdzą - mocno odbiły się na funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, która musiała ograniczyć funkcjonowanie i cały czas nie wróciła do normalności z powodu limitów pasażerów w pojazdach.
Niepewna przyszłość komunikacji miejskiej
- Trudno obecnie przewidzieć, jak będzie wyglądała komunikacja miejska po zakończeniu pandemii. W ocenie zamawiającego mogą wystąpić ograniczenia ilości wozokilometrów wykonywanych przez przewoźników, co skutkować będzie nie tylko zmniejszeniem przychodów spółek przewozowych, ale i zmniejszeniem zapotrzebowania na nowy tabor - wskazuje w uzasadnieniu unieważnienia przetargu Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
Co istotne, zamówienie miało być sfinansowane w całości z budżetu Gdyni. Biorąc pod uwagę argumenty władz spółki, zakup nowych pojazdów może zostać odłożony na bliżej nieokreślony czas.
- W chwili obecnej w interesie publicznym jest wstrzymanie lub też jedynie opóźnienie decyzji o inwestycjach w zakup nowego taboru do czasu weryfikacji skutków pandemii - dodaje Małolepszy.
Nowa linia czeka na uruchomienie
Przypomnijmy, że na uruchomienie czeka zapowiadana linia 32, która ma rozpocząć kursowanie z Węzła Franciszki Cegielskiej do Pogórza Dolnego. Pozwoli na to nowy krótki odcinek sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 i zakupione z programu Gepard jeszcze przed epidemią trolejbusy. W tym przypadku 1/3 wartej 16,5 mln zł inwestycji to dofinansowanie rządowe.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju - przekonywała w maju Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (66) 7 zablokowanych
-
2020-07-12 22:41
(1)
zaklamana sitwa trzymajaca biznes deweloperski w garsci od 20 lat zwala teraz wine na pandemie nawet tak male inwestycje jak 5 slownie PIEC trolejbosow, a te zenujace szczekajace rzeczniki i wiceprezie za pensje z etatu beda klamac do konca dni siwego i jego sitwy
- 7 1
-
2020-07-12 23:11
Brajan
Pieniądze wydawane były bez żadnej kontroli społecznej tj Smart city , klinatyczne... Teraz brakuje żart
- 2 0
-
2020-07-12 23:31
W latach 60-tych, 70-tych, 80-tych i 90-tych XX wieku również jeździły ładne trolejbusy po Gdyni.
- 6 0
-
2020-07-12 23:37
Nam trajtki wciskają dla klimatu, a pan Google pokaże ile aut na parkingi urzędowe wjeżdża... czy to Gdynia czy Gdańsk...
łatwo sprawdzić...
- 5 0
-
2020-07-13 05:59
Likwidacja linii do ZOO, rezygnacja z zakupu nowych trolejbusów
Brak możliwości podróżowania SKM na terenie miasta na zwykłym bilecie miesięcznym ZKM ot cała polityka miasta itd. Proszę się później nie dziwić że spadają wpływy z biletów i coraz mniej osób korzysta z komunikacji miejskiej. Nie zwalajcie wszystkiego na covid-19.
- 4 1
-
2020-07-13 07:27
Podnieść jeszcze ceny biletów i parkowania w mieście
To się za kilka lat znajdą fundusze na zakup trolejbusów za 5 lat.
- 0 0
-
2020-07-13 09:25
setki milionów poszły na bzdury, arkę i rozbuchaną administrację
ale brakuje na 5 trolejbusów!
no ale urzędnicy nie jeżdżą zbiorkomem...
mają nawet swoje parkingi!- 5 1
-
2020-07-13 10:10
Trzeba przywrocic oplaty dla uprzywilejowanych
Takie czasy, że nie można pozwalać na marnotrawstwo społecznych pieniędzy a do darmowych przejazdow, zawsze można wrócić.
- 0 0
-
2020-07-13 10:14
Szczytem i**otyzmu linia 320
Tam, gdzie turysta powinien piechotą przymierzyć Gdynie, zeby cokolwiek z niej zapamiętać, podtykamy pod nos trajtek, który grzeznie w korkach! Na to jest kasa?
- 1 1
-
2020-07-13 10:20
brak kasy? (1)
Ograniczyc darmowe przejazdy .Młodzież szkolna powinna jeździć za darmo tylko w dni nauki szkolnej.Karta dużej rodziny 4 dzieci i więcej. Rowery przewożone za opłatą ulgowa 1.9pln (rower kupujemy żeby na nim jeździć? Czy go wozić? )kontrolę dokładniejsze emerytów czy na pewno mają skończone 70 lat.
- 2 1
-
2020-07-13 20:01
Rowery w autobusach
Gdybyśmy tylko mieli w Gdyni infrastrukturę rowerową, którą można się wszędzie dostać... już nie mówiąc o tym, żeby była ona wygodna. Te chodniczki wzdłuż Janka Wiśniewskiego tuż obok pędzących 100 km/h ciężarówek wcale nie zachęcają do jeżdżenia na rowerze. A dojechać w ogóle rowerem z Obłuża na Leszczynki, ulicą Hutniczą, Śląską, gdziekolwiek przez Witomino - dramat.
- 0 0
-
2020-07-13 10:46
Komunikacja
Niektóre linie autobusowe są niepotrzebne i nie wiem dlaczego nikt z miasta tego nie zauważa gdzie faktycznie można by zaoszczędzić trochę pieniążków. Przykładem jest autobus linii 145, który jeździ w zasadzie pusty a kursowania jego jest bardzo częste.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.