• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia uzupełni trasę rowerową przy PPNT

Patsz
25 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
W tym miejscu urywa się droga rowerowa przy al. Zwycięstwa. W tym roku brakujący odcinek ma zostać zbudowany. W tym miejscu urywa się droga rowerowa przy al. Zwycięstwa. W tym roku brakujący odcinek ma zostać zbudowany.

Brakujący fragment drogi rowerowej w rejonie skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zostanie w tym roku uzupełniony.



Jeździsz rowerem pomiędzy miastami w Trójmieście?

Brak połączenia drogi rowerowej w okolicach skrzyżowania ul. Stryjskiej i al. Zwycięstwa od dawna przeszkadza rowerzystom w swobodnej jeździe. Najczęściej jadą tamtędy chodnikiem, denerwując pieszych i powodując niebezpieczne sytuacje.

Trudno im się jednak dziwić. Obecnie dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy na ul. Kościelnej.

Mevo - szczegóły, ceny, terminy


Trwa budowa fragmentu drogi, pozwalającego dojechać do Orłowa, gdzie rozpoczyna się kolejny odcinek. W przyszłości i ten fragment jest przeznaczony do remontu, ale to na razie tylko plany.

W styczniu ogłoszono przetarg na prace budowlane. Wpłynęła jedna oferta - firmy Eurovia Polska. Zaproponowana kwota to 736 789,07 zł i 15 tygodni wykonania. Szacowany przez urzędników koszt wynosił prawie 600 tys. zł, ale już wiadomo, że brakująca kwota, w tym przypadku, nie będzie problemem.


Dodatkowe pieniądze na inwestycję realizowaną w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego znajdą się w tegorocznym budżecie.

- To ważna inwestycja, która zdecydowanie polepszy układ komunikacji rowerowej w Redłowie, dlatego zadecydowaliśmy o zwiększeniu środków na jej realizację - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, ds. rozwoju.
W ramach inwestycji:


  1. Zostanie wybudowany 153-metrowy odcinek trasy rowerowej.
  2. Przebudowany zostanie także chodnik oraz wjazd na stację paliw.
  3. Pojawi się próg zwalniający i nieprzejezdna wyspa.
  4. Zabezpieczone zostaną kable elektroenergetyczne.
  5. Przebudowane zostaną sieci teletechniczne i sieć trakcyjna, zasilająca trolejbusy.


Po weryfikacji oferenta zostanie podpisana umowa. Prace zakończą się w tym roku.

Test roweru MEVO

Patsz

Opinie (212) 5 zablokowanych

  • drogi

    Gdynskie drogi dziurawe jak ser szwajcarski

    • 7 0

  • dla mnie najgorszy jest brak połaczenia ul. Morskiej z Al; Zwycięstwa dla rowerów

    Trzeba jechać pomiedzy samochodami ul. Warszawska aby dojechać do Al. Zwycięstwa co jest niebezpieczne

    • 3 0

  • Dokładnei jak Morawiecki

    "To ważna inwestycja, która zdecydowanie polepszy układ komunikacji rowerowej w Redłowie, dlatego zadecydowaliśmy o zwiększeniu środków na jej realizację - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, ds. rozwoju."

    Bla, bla, bla...

    Panie Mareczku - proszę to, co wyżej przeczytać i zastanowić się nad tym bełkotem.

    Żałosne...

    • 6 3

  • dlaczego w artykule nie ma daty rozpoczęcia i zakończenia prac??? (1)

    • 4 1

    • żeby nikt potem nie musiał się tłumaczyć, że minęło 10 lat a dalej nic nie jest zrobione

      na przyszłośc proszę nie zadawać tak głupich pytań w komentarzach, każdy kto pomieszkał w Gdyni przynajmniej dwa sezony, zna gdyńskie realia

      • 5 0

  • (5)

    Mam nadzieję, że nie znowu kosztem pasa jazdy dla samochodów... Przy całym szacunku do rowerzystów, budowa nowej infrastruktury nie powinna polegać na zabieraniu jej innym użytkownikom ruchu.

    • 8 4

    • kierowcy dostali coś co im się nie należy, więc teraz własność wróci do prawowitych właścicieli (1)

      • 5 3

      • Wiadomix

        Cykliści są prawowitymi właścicielami całej Ziemi, tej Ziemi.

        • 1 2

    • jak na razie to kierowcy parkujący na chodnikach zawłaszczają przestrzeń miasta dla siebie (2)

      wzdłuż pasa dla rowerów może w ciągu godziny przejechać 6 razy więcej osób niż wtedy, gdyby tym pasem miały jechać osoby w samochodach. Produktywność wydatków na infrastrukturę rowerową jest wielokrotnie wyższa niż produktywność wydatków na budowę i utrzymanie infrastruktury dla pojazdów samochodowych. Miasto powinno być przede wszystkim dla ludzi, a nie głównie dla pojazdów. Zasada prosta jak konstrukcja cepa. Akurat ten fragment infrastruktury rowerowej powstanie kosztem chodnika, a nie kosztem jezdni.

      • 2 3

      • Może, ale jakoś nie przejeżdża.

        Bawi mnie obserwowanie licznika przy Al. Zwycięstwa - matematyka wielkich liczb.

        • 2 1

      • Miasta dla ludzi, nie dla rowerów!

        • 1 1

  • Czy Gdynia ma jakiekolwiek plany połączenia trasą rowerową Obłuża z Grabówiem? (2)

    • 4 0

    • nie. nie ma.

      • 2 1

    • Estakada przeciez wy rowerzysci macie przywileje

      • 0 4

  • jak już nie chcecie łączyć Grabówka z Obłużem, to chociaż postawcie wiatę dla rowerów przy

    skm Stocznia, bo szkoda patrzeć, jak ludziom, którzy próbują jakoś żyć w tym smutnym mieście ok 20 rowerów codziennie rdzewieje na deszczu.

    • 10 0

  • Puszka farby tyle kosztuje ?

    Zwykle Gdynia załatwia trasę rowerowa puszka farby malując na chodniku stosowny pas. A teraz pewnie zwężą chodnik i połoza czerwona kostkę. A może zwęża jezdnie - bo tak zwykle wygląda operacja zwana szumnie "budową" ścieżki rowerowej. Niestety zwykle kosztem innych uczestników ruchu

    • 6 2

  • Znajac Gdynie to przebudowa tego kawałka zajmie przynajmniej półtorej roku

    Tak jak to sie dzieje z innymi drogowymi inwestycjami w tym miescie... I to jest pytanie czemu tak sie dziej Czy faktycznie wymiana kilkudziesieciu metrów nawierzchni musi trwać dłużej niż budowa niejednego wieżowca albo centrum biurowego?

    • 5 2

  • kolejny bubel

    bez mózgów, nigdzie na świecie nie budują takich przejść a tym bardziej ścieżek rowerowych.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane