- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (182 opinie)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (141 opinii)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (271 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (138 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 6 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (95 opinii)
Gdynia uzupełni trasę rowerową przy PPNT
Brakujący fragment drogi rowerowej w rejonie skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Stryjskiej w Gdyni zostanie w tym roku uzupełniony.
Trudno im się jednak dziwić. Obecnie dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy na ul. Kościelnej.
Mevo - szczegóły, ceny, terminy
Trwa budowa fragmentu drogi, pozwalającego dojechać do Orłowa, gdzie rozpoczyna się kolejny odcinek. W przyszłości i ten fragment jest przeznaczony do remontu, ale to na razie tylko plany.
W styczniu ogłoszono przetarg na prace budowlane. Wpłynęła jedna oferta - firmy Eurovia Polska. Zaproponowana kwota to 736 789,07 zł i 15 tygodni wykonania. Szacowany przez urzędników koszt wynosił prawie 600 tys. zł, ale już wiadomo, że brakująca kwota, w tym przypadku, nie będzie problemem.
Dodatkowe pieniądze na inwestycję realizowaną w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni" dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego znajdą się w tegorocznym budżecie.
- To ważna inwestycja, która zdecydowanie polepszy układ komunikacji rowerowej w Redłowie, dlatego zadecydowaliśmy o zwiększeniu środków na jej realizację - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, ds. rozwoju.
W ramach inwestycji:
- Zostanie wybudowany 153-metrowy odcinek trasy rowerowej.
- Przebudowany zostanie także chodnik oraz wjazd na stację paliw.
- Pojawi się próg zwalniający i nieprzejezdna wyspa.
- Zabezpieczone zostaną kable elektroenergetyczne.
- Przebudowane zostaną sieci teletechniczne i sieć trakcyjna, zasilająca trolejbusy.
Po weryfikacji oferenta zostanie podpisana umowa. Prace zakończą się w tym roku.
Test roweru MEVO
Opinie (212) 5 zablokowanych
-
2019-03-25 16:07
drogi
Gdynskie drogi dziurawe jak ser szwajcarski
- 7 0
-
2019-03-25 16:24
dla mnie najgorszy jest brak połaczenia ul. Morskiej z Al; Zwycięstwa dla rowerów
Trzeba jechać pomiedzy samochodami ul. Warszawska aby dojechać do Al. Zwycięstwa co jest niebezpieczne
- 3 0
-
2019-03-25 17:31
Dokładnei jak Morawiecki
"To ważna inwestycja, która zdecydowanie polepszy układ komunikacji rowerowej w Redłowie, dlatego zadecydowaliśmy o zwiększeniu środków na jej realizację - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, ds. rozwoju."
Bla, bla, bla...
Panie Mareczku - proszę to, co wyżej przeczytać i zastanowić się nad tym bełkotem.
Żałosne...- 6 3
-
2019-03-25 17:41
dlaczego w artykule nie ma daty rozpoczęcia i zakończenia prac??? (1)
- 4 1
-
2019-03-25 18:44
żeby nikt potem nie musiał się tłumaczyć, że minęło 10 lat a dalej nic nie jest zrobione
na przyszłośc proszę nie zadawać tak głupich pytań w komentarzach, każdy kto pomieszkał w Gdyni przynajmniej dwa sezony, zna gdyńskie realia
- 5 0
-
2019-03-25 17:50
(5)
Mam nadzieję, że nie znowu kosztem pasa jazdy dla samochodów... Przy całym szacunku do rowerzystów, budowa nowej infrastruktury nie powinna polegać na zabieraniu jej innym użytkownikom ruchu.
- 8 4
-
2019-03-25 18:44
kierowcy dostali coś co im się nie należy, więc teraz własność wróci do prawowitych właścicieli (1)
- 5 3
-
2019-03-26 07:51
Wiadomix
Cykliści są prawowitymi właścicielami całej Ziemi, tej Ziemi.
- 1 2
-
2019-03-25 22:22
jak na razie to kierowcy parkujący na chodnikach zawłaszczają przestrzeń miasta dla siebie (2)
wzdłuż pasa dla rowerów może w ciągu godziny przejechać 6 razy więcej osób niż wtedy, gdyby tym pasem miały jechać osoby w samochodach. Produktywność wydatków na infrastrukturę rowerową jest wielokrotnie wyższa niż produktywność wydatków na budowę i utrzymanie infrastruktury dla pojazdów samochodowych. Miasto powinno być przede wszystkim dla ludzi, a nie głównie dla pojazdów. Zasada prosta jak konstrukcja cepa. Akurat ten fragment infrastruktury rowerowej powstanie kosztem chodnika, a nie kosztem jezdni.
- 2 3
-
2019-03-26 07:10
Może, ale jakoś nie przejeżdża.
Bawi mnie obserwowanie licznika przy Al. Zwycięstwa - matematyka wielkich liczb.
- 2 1
-
2019-03-26 07:42
Miasta dla ludzi, nie dla rowerów!
- 1 1
-
2019-03-25 19:43
Czy Gdynia ma jakiekolwiek plany połączenia trasą rowerową Obłuża z Grabówiem? (2)
- 4 0
-
2019-03-25 19:46
nie. nie ma.
- 2 1
-
2019-03-26 00:30
Estakada przeciez wy rowerzysci macie przywileje
- 0 4
-
2019-03-25 19:49
jak już nie chcecie łączyć Grabówka z Obłużem, to chociaż postawcie wiatę dla rowerów przy
skm Stocznia, bo szkoda patrzeć, jak ludziom, którzy próbują jakoś żyć w tym smutnym mieście ok 20 rowerów codziennie rdzewieje na deszczu.
- 10 0
-
2019-03-25 20:34
Puszka farby tyle kosztuje ?
Zwykle Gdynia załatwia trasę rowerowa puszka farby malując na chodniku stosowny pas. A teraz pewnie zwężą chodnik i połoza czerwona kostkę. A może zwęża jezdnie - bo tak zwykle wygląda operacja zwana szumnie "budową" ścieżki rowerowej. Niestety zwykle kosztem innych uczestników ruchu
- 6 2
-
2019-03-25 20:51
Znajac Gdynie to przebudowa tego kawałka zajmie przynajmniej półtorej roku
Tak jak to sie dzieje z innymi drogowymi inwestycjami w tym miescie... I to jest pytanie czemu tak sie dziej Czy faktycznie wymiana kilkudziesieciu metrów nawierzchni musi trwać dłużej niż budowa niejednego wieżowca albo centrum biurowego?
- 5 2
-
2019-03-25 22:11
kolejny bubel
bez mózgów, nigdzie na świecie nie budują takich przejść a tym bardziej ścieżek rowerowych.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.