- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (218 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (274 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (150 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (140 opinii)
- 5 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
- 6 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
Gdynia: więcej autobusów na Chwarzno
Od poniedziałku, 1 marca, na Chwarzno-Wiczlino dojedziemy autobusem częściej i wygodniej. To efekt badań oczekiwań mieszkańców peryferyjnych dzielnic Gdyni. Do tej pory zdecydowana większość z nich wybiera samochód, decydując się na dojazd do centrum, bo oferta komunikacji publicznej jest niezadowalająca.
Domy w Chwarznie. Komfort życia poza centrum
Autobusy jak metro - co 5 minut
W efekcie autobusy różnych linii będą jeździć w stronę Śródmieścia w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w stałych odstępach pięciu minut.
W niedalekiej przyszłości zwiększyć się też ma konkurencyjność czasu dojazdu, którą zapewni projektowany buspas od ul. Gierdziejewskiego czy planowana budowa parkingów przesiadkowych.
- Te elementy zmierzają bezpośrednio do skrócenia czasu dojazdu do najbliższego węzła przesiadkowego, jakim jest Wzgórze św. Maksymiliana, oraz do opracowania pierwszego w Polsce Planu Mobilności dla dzielnicy - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W jego ramach rozważane jest nawet wprowadzenie "komunikacji na zamówienie". Na razie jednak konkretem, który już za kilka dni zmieni komunikację w dzielnicy, są nowe rozkłady jazdy autobusów.
Szczegóły zmian:
Linie 103, 140 i 160
Likwidacji ulega linia 103. W zamian za jej kursy na odcinku z Chwarzna do centrum zaplanowano dodatkowe kursy na liniach 140 i 160.
W godzinach szczytów zapewni się naprzemienne kursy na liniach: 140, 147 i 160 - o identycznym przebiegu trasy w Śródmieściu - rytmicznie co 5 minut. Ponadto poprawi się punktualność odjazdów autobusów z centrum w kierunku Chwarzna-Wiczlina. Będzie to możliwe dzięki rozpoczynaniu kursów autobusów wszystkich linii z pl. Konstytucji, co wyeliminuje opóźnienia, jakie miały miejsce np. na linii 103 od strony Obłuża.
W analogiczny sposób usprawni się również obsługa relacji: Śródmieście - Obłuże Górne. W zastępstwie za linię 103 na trasie z Obłuża do centrum i z powrotem wprowadzone zostaną nowe kursy na linii 182. Na tej trasie zaplanowano naprzemienne odjazdy autobusów linii 128, 182 i 209. Na zmianach zyskają zatem również mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni.
Linia K
W dni powszednie zaplanowano dwa nowe kursy w godzinach wieczornych, na trasie z Kaczych Buków do zajezdni Grabówek SKM, które to obsługiwane będą trolejbusami. Dzięki temu ostatni kurs z pętli Kacze Buki wykonywany będzie o godzinie 19:46, a nie tak jak dotychczas, po godzinie 18.
Linia 121
W dni powszednie zwiększa się do 30 minut częstotliwość kursów w godzinach popołudniowego szczytu ze Szpitala w Redłowie w kierunku Chwarzna. Likwidacji ulega kurs o godzinie 8:30 z Kaczych Buków w kierunku Redłowa.
Linia 140
Zwiększa się do 20 minut częstotliwość kursów w powszednie dni nauki szkolnej w godzinach szczytu popołudniowego oraz do 40 minut w godzinach międzyszczytowych i w soboty. Ma to związek z likwidacją linii 172. W kierunku Dworca Głównego PKP z trasy linii 140 wyłącza się zajazd na pętlę Chwarzno Sokółka.
Linia 147
Wszystkie kursy wprowadza się na trasę ulicami Staniszewskiego i Zaruskiego. Oznacza to znaczną poprawę oferty przewozowej w tej części Chwarzna, dzięki wzrostowi częstotliwości kursowania autobusów odpowiednio:
- z nierytmicznych średnio czterech odjazdów na godzinę - do rytmicznej częstotliwości co 10 minut w godzinach szczytów przewozowych w dni powszednie nauki szkolnej;
- z nierytmicznych średnio dwóch/trzech odjazdów na godzinę - do rytmicznej częstotliwości co 15 minut w godzinach szczytów przewozowych w dni powszednie wolne od nauki szkolnej;
- z nierytmicznych średnio dwóch odjazdów na godzinę (co 20-40 minut) - do rytmicznej częstotliwości co 20 minut w dni powszednie w godzinach międzyszczytowych i wczesnowieczornych (do godz. 21), a także w soboty do godziny 21 i w niedziele w godzinach 7:30-21;
- z 60 do 30 minut we wszystkie dni tygodnia w godzinach późnowieczornych oraz w niedziele do godz.7:30.
W wybranych kursach linii 147 wprowadza się zajazd na przystanek Chwarzno-Polanki przy dużym, nowym osiedlu o tej samej nazwie (obecnie Gierdziejewskiego). W obu kierunkach obsługę przystanku Chwarzno Polanki zaplanowano po przejeździe autobusów ulicami Staniszewskiego i Zaruskiego, co oznacza, że zarówno w kierunku Karwin Tesco, jak i Dworca Głównego PKP, w kursach z zajazdami obowiązują dotychczasowe przystanki "Gierdziejewskiego".
W dni powszednie zajazdy przez Chwarzno Polanki w obu kierunkach zaplanowano w każdym kursie po godzinie 21, w soboty - od godziny 17 co około 40-60 minut, natomiast w niedziele - co 40-60 minut do godziny 21 oraz co około 60 minut po godzinie 21.
Linia 160
Zmienia się trasę przejazdu: podstawową trasę zaplanowano z Gdyni Dworca Gł. PKP do przystanku końcowego Chwarzno Polanki (obecnie Gierdziejewskiego). Autobusy tej linii nie będą już obsługiwać przystanku Chwarzno Sokółka. Dzięki likwidacji linii 103 i 172 możliwe było zaplanowanie znacznego zwiększenia liczby kursów na linii 160 w powszednie dni nauki szkolnej.
Autobusy linii 140 i 160 zapewnią wysoką częstotliwość na trasie Chwarzno Polanki - Gdynia Dworzec Główny PKP, tj. co 10 minut w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w dni nauki szkolnej, co 15 minut w szczytach w dni wolne od nauki szkolnej oraz co 20 minut w dni powszednie w godzinach międzyszczytowych i wieczornych (w kierunku Śródmieścia do godziny 18, a w kierunku Chwarzna do godziny 21) oraz w soboty w godzinach 6-17.
Wybrane kursy ze Śródmieścia - zjazdy do bazy PKM w Kaczych Bukach - zaplanowano na dłuższej trasie: ulicami Chwarznieńską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską - do przystanku Kacze Buki. Kursy dojazdowe z bazy PKM udostępnia się natomiast pasażerom już od przystanku Wiczlińska - Śliska.
Linia 172
Likwidacji ulega linia 172 - w zamian zwiększa się liczbę kursów na liniach 140 i 160.
Linia 181
W dni nauki szkolnej uruchamia się dodatkowy, postulowany przez pasażerów, kurs z Sopotu Reja w kierunku Kaczych Buków - o godzinie 7:33.
Linia 182
Z uwagi na likwidację linii 103 uruchamia się nowe kursy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu przewozowego oraz w porze wczesnowieczornej w dni powszednie. W godzinach porannych część kursów przewidziano w wydłużonej relacji: Obłuże Maciejewicza - Redłowo SKM, ulicą Łużycką. W godzinach popołudniowych autobusy linii 182 i 209 zapewnią wspólną 15-minutową, rytmiczną częstotliwość kursów na trasie Gdynia: Dworzec Główny PKP Hala - Dąbka - Zielona. Kursy autobusów linii 182 i 209 zaplanowano z przystanku Gdynia Dworzec Główny PKP Hala naprzemiennie z odjazdami autobusów linii 128. Ponadto na linii 182 uruchamia się nowy kurs w kierunku Obłuża Maciejewicza - pomiędzy ostatnim obecnie wykonywanym kursem na linii 182 a pierwszym kursem na zastępującej ją linii 282.
Linia 700
Zmianie ulegają godziny odjazdów z pętli: Witomino Leśniczówka, Redłowo Szpital i Wiczlino Niemotowo. Nie będą też wykonywane kursy linii 700 z Chwarzna Sokółki - kursy linii 160 zjeżdżające do zajezdni wykonywane będą z oznaczeniem 160 na trasie wydłużonej do Kaczych Buków.
Linia 710
Likwidacji ulegają dwa kursy w dni powszednie z Kaczych Buków o godzinie 19:12 i 19:52 - obsługujące je do tej pory trolejbusy kieruje się na linię K.
Linia 740
Uruchamia się nowe kursy na trasie Pogórze Dolne - Gdynia Dworzec Główny PKP w dni powszednie.
Linia 760
Analogicznie jak na liniach 140 i 160, likwiduje się zajazd na przystanek Chwarzno Sokółka.
Linia 770
W dni powszednie kurs z węzła Franciszki Cegielskiej o godzinie 17:10 przewidziano od przystanku I Urząd Skarbowy (o godzinie 17:19). Uruchamia się także dodatkowy kurs z tego samego przystanku o godzinie 17:59.
Miejsca
Opinie (150) 4 zablokowane
-
2021-02-22 16:21
wyczytałem w tytule, że więcej autobusów pojedzie do Chwarzna. (2)
a dalej, że zlikwiduje się kilka linii. Czyli tradycyjnie po gdyńsku.
A za jakiś czas się rozkłady zaktualizuje, z tym, że już paru linii nie będzie.
Gdynia to stan umysłu.- 100 11
-
2021-02-23 09:54
Nadal uważam że mało jeździ na Niemotowo :(
- 1 0
-
2021-02-22 18:03
Dwie się usunie, a cztery wzmocni i skoordynuje
- 3 1
-
2021-02-23 09:51
linia 172
witam klamcow i obludnikoe z urzedu miasta jak skracali potrzebna linie172 mowili ze jest potrzebna i ze nie zostanie zlikwidowana klamstwo pani prezydent powinna sama podac sie do dymisii
- 18 4
-
2021-02-22 20:48
ZKM przez ostatnie 1.5 roku (1)
Usunięto:
-383 - wyparował bez żadnych informacji
-272 - Niby tymczasowo ale na 90% nie wróci. Gdyby nie niska częstotliwość to dobra linia osiedlowa
-172 - przed zmianami we wrzesniu 2019 byla to super linia owszem rzadko jezdzila ale staniwila bezpośrednie połączenie Dąbrowy Karwin i Redłowa z Wiczlinem oraz dodatkowy dojazd do Chylonii przez ogród botaniczny.
-103 - niby zastąpione ale co z odcinkiem W.F.Cegielskiej/Obłuże Maciejewicza?
- Z (do Borkowa) Jakby komuś ten dodatkowy kilometr w czymś przeszkadzal
- F - zmarł na covid
- G - zmarł na covid
A co dostakiśmy:
-137 - przydatna linia i dobrze zaplanowana ale stać ich na więcej bo kosztowal tyle co nic - 1 stary autobus (#2888 2006r) i ustawienie kilku znaków
-320 - dawny 050 który był obsługiwany piętrowym autobusem (dla zainteresowanych #6001)
Nie miałbym nic przeciwko 147 p. Staniszewskiego gdyby nie te dziurawe drogi z płyt betonowych. A to jednak linia główna i nie powinna sie wlec tamtędy za każdym razem i z taką zmianą powinni poczekać do remontu drogi o ile taki będzie. Wystarczyłoby puścić linie midibusową np. zamiast 272 która by kręciła kółka dookoła osiedla i początkowo-końcowy na Chwarzno Sokółka. I problem rozwiązany. A likwidacja 172 jest wg mnie bezsensowna, bo likwiduje się połączenie z Dąbrową i Karwinami gdzie jest dojazd na PKM i 171. W oryginalnym wariancie linia byla jeszcze lepsza. Sam osobiście kożystałem z 172 codziennie kiedy jeździł jeszcze przez Karwiny, a teraz musze kożystać z 3 lini i przez korki nie zdążam na przesiadke... Dzięki.
Co do 103 zdania nie mam- 29 3
-
2021-02-23 09:47
Oo
Krzysztof to Ty?
- 0 0
-
2021-02-23 09:29
Super. A co z linią "K" ?? Czy będą kiedyś jeździć w niedzielę?? Bardzo by się przydało :)
- 7 6
-
2021-02-23 09:18
Komunikacja Gdynia Zachód
Jedynym słusznym i efektywnym rozwiązaniem dla ciągle rozrastającej się fajnej dzielnicy Gdyni, jest budowa obwodnicy Witomina gdzie dziś jest wąskie gardło komunikacji w te kierunki. Urzędasy! Ruszcie wreszcie wasze rozpasłe tyłki !!!
- 12 5
-
2021-02-23 07:33
Szczurek, weź się... (1)
A kiedy pojedzie więcej autobusów 152 na Oksywie?
W którym stuleciu?- 17 3
-
2021-02-23 08:28
Jak Gromadzki będzie miał tam swoje biuro.
- 6 1
-
2021-02-23 08:15
Ciekawe wyniki ankiety
Sprzeczne z badaniami naukowymi. Po raz kolejny widać, że to co nam się wydaje wcale nie jest prawdą.
- 11 6
-
2021-02-23 07:53
A wystarczyło zaplanować i zbudować drogę i byłoby po problemie
Teraz buspasy, kontrabuspasy, autobumetro...
Co oni jeszcze wymyślą?- 17 1
-
2021-02-23 07:52
Kolejne cudowne umiejętności Gruchy
Specjalistka ds. identyfikacji problemów i potrzeb mieszkańców Chwarzna-Wiczlina
- 15 3
-
2021-02-23 05:14
Chiba do Chwarzna.... (1)
a nie na! Pismak przyjezdny czy miejscowy?
- 7 11
-
2021-02-23 07:35
uwaga
Chwarzno jeszcze niedawno było rzeczywiście wsią.
Jednak teraz jest dzielnicą.
Do wsi, na dzielnicę...- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.