• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: więcej autobusów w okolicach elektrociepłowni

24 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Obsługa komunikacyjna zakładów zlokalizowanych przy ul. Kontenerowej i Logistycznej wywołuje dyskusję wśród pasażerów. Obsługa komunikacyjna zakładów zlokalizowanych przy ul. Kontenerowej i Logistycznej wywołuje dyskusję wśród pasażerów.

Zeszłoroczne osunięcie skarpy na ul. Wiśniewskiego w Gdyni doprowadziło do zniszczenia korpusu drogi oraz przepustu w ciągu Potoku Chylońskiego. Spowodowało też zmiany tras komunikacji miejskiej. W ostatnich dniach doszło do kolejnych korekt, których zasadność kwestionują pasażerowie pracujący przy ul. Kontenerowej.



W jaki sposób najczęśniej docierasz do pracy?

W sprawie jazdy przez ul. Kontenerową napisała do nas pani Anna. Oto jej spostrzeżenia:

8 lutego w Gdyni weszły w życie zmiany dotyczące znacznego zmniejszenia liczby kursów autobusów przez ul. Kontenerową w Gdyni.

Zmiany bardzo utrudniły pracownikom zakładów produkcyjnych przy ul. Kontenerowej dojazdy do/z pracy. Co prawda, zapewniono dojazd do pracy na godzinę 6, 14 i 22, ale nie wzięto pod uwagę że całkiem spora część pracowników pracuje też w innych godzinach, np. 6-18, 10-22.

Nie każdy pracuje w systemie trzyzmianowym, po osiem godzin dziennie. Czasem też po prostu trzeba przyjść do pracy wcześniej lub zostać dłużej, a wtedy już dojazdu nie ma.

Pozostaje dojście na pieszo słabo oświetloną ul. Kontenerową do Terminalu Promowego. Nie mówiąc już o tym, że to po prostu dość daleko, to nie jest to zbyt bezpieczne, gdyż nie ma tam nawet chodnika i piesi są zmuszeni do chodzenia poboczem, podczas gdy po ulicy pędzą ciężarówki do/z Terminalu lub pobliskich fabryk.

Czy ZKM nie może zapewnić chociaż jednej linii, która obsługiwałaby przystanek "Elektrociepłownia - Kontenerowa" każdym kursem, chociażby w dni powszednie w godzinach 6-22?

Odpowiada Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni

Ul. Kontenerowa zlokalizowana jest na uboczu w stosunku do głównej trasy przejazdu z centrum Gdyni na Obłuże lub z powrotem. Zajazd na ul. Kontenerową i Logistyczną, poza wydłużeniem drogi przejazdu - generującym określone koszty - skutkuje też wydłużeniem czasu przejazdu autobusów o kilka minut. Z tego powodu każdy niewykorzystywany przez przynajmniej klika osób zajazd na te ulice, spotyka się z niezadowoleniem większej liczby pasażerów, podróżujących przez obszar portowy jedynie tranzytowo.

Do dnia 20 czerwca 2019 roku dojazd na ul. Kontenerową zapewniały jedynie autobusy linii 170 i 125 - w wybranych kursach dowożących pasażerów na godz. 7, 7:30, 8, 14, 15 i 22 oraz po godz. 14, 15, 16 i 22, łącznie 11 kursów.

Po podmyciu jezdni ul. Wiśniewskiego z ul. Kontenerowej i Logistycznej - jako trasy objazdowej - korzystały autobusy wszystkich linii, które przed awarią obsługiwały Terminal Promowy (linie: 104, 105, 125, 150, 196 i 197 oraz wybrane kursy linii 170). Po około miesiącu autobusy linii 104, 150 i 196 w kierunku do Obłuża zostały skierowane do Terminalu Promowego zjazdem bezpośrednio przy Terminalu, bez obsługi ul. Logistycznej i Kontenerowej. Powodem tej zmiany były sygnały od pasażerów, niezadowolonych z tytułu wydłużenia czasu jazdy. Niektóre z nich były dość stanowcze: "Po co pasażerowie jeżdżą bez sensu przez Elektrociepłownię, gdy nikt tam nie wsiada i nie wysiada".

Po korekcie geometrii ul. Kontenerowej na wysokości wjazdu do BCT - umożliwiającej zawracanie autobusów jadących do centrum na ul. Kontenerowej oraz w wyniku uzyskania zgody na usytuowanie przystanku Terminal Promowy w kierunku Śródmieścia w bezpośredniej bliskości Terminalu Promowego, od 15 lutego 2020 roku zmieniono trasy linii 105, 125, 150 i 197, wycofując je z obsługi ul. Kontenerowej, z wyjątkiem kursów w czasie szczytów przewozowych. Tym samym dojazd do ul. Kontenerowej zapewniają wszystkie kursy linii 125 i 170, które były tam wykonywane przed 20 czerwca 2019 roku oraz dodatkowo skierowano tam wszystkie kursy linii 125 i 197 w czasie porannego i popołudniowego szczytu przewozowego oraz wieczorem. Łącznie jest to 39 kursów dziennie (wobec 11 w ubiegłym roku).

Prawdą jest, że obsługa ul. Kontenerowej komunikacją miejską zapoczątkowana została w momencie przeniesienia się w ten rejon zakładu firmy TREFL, ale stało się tak dlatego, gdyż przedstawiciele tej firmy zasygnalizowali potrzeby w zakresie dowozu pracowników, wskazując konkretne godziny.

Po powrocie linii obsługujących Terminal Promowy na stałe trasy, do ZKM w Gdyni napłynęły prośby o dodatkowe kursy - ze wskazaniem postulowanych godzin i umotywowaniem (np. rozpoczynaniem pracy przez większą grupę osób).

W rezultacie tych postulatów, od 20 lutego 2020 roku zajazdem przez Elektrociepłownię skierowany zostanie kurs na linii 125 w kierunku centrum dowożący pracowników na nocną zmianę, a na początku marca planowane jest uruchomienie dodatkowych zajazdów w kursach linii 125 i 197 w godz. 8-9 i 16-19. Tym samym postulat Czytelniczki zostanie w dużej mierze spełniony.

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (77) 6 zablokowanych

  • 03:49 29

    W jaki sposób najczęśniej docierasz do pracy?
    36%autem
    55%komunikacją miejską
    5%rowerem/hulajnogą
    4%piechotą
    zakończonałącznie głosów: 608
    artykuł czytelnika

    • 1 0

  • Lipa

    Czekałem, czekałem, czekałem.... aż się doczekałem!!!!! Po petycji jaka wpłynęła do ZKM stwierdzono, że można 'dołożyć' kursy przez Kontenerową. No i są... Od 9-tego marca... 125 i 197...poprostu rewelacja!!! Tylko po co mi autobusy do ul. Morskiej do dzielnic Cisowej, Pogórza, czy Redłowa skoro muszę się dostać na Karwiny, Witomino, Śròdmieście,Dąbrowe, Oksywie,Rumie... Czy zamiast tych wszystkich dodatkowy kursòw nie może jeździć na stałe np. 170 od 6 do 22. Czy to nie jest oszczędność i logika w jednym?

    • 2 0

  • Ja zawsze staram się zrozumieć dlaczego... (5)

    Ale tego, dlaczego zepsutej drogi jeszcze nie naprawiono naprawdę nie rozumiem. Nigdzie nie znalazłem jakiegoś logicznego wytłumaczenia tej bezradności. To jest naprawdę porażka. I mam prośbę, jeżeli ktoś z ZDiZ to czyta lub z UM, to może by wyjaśnił powód, dla którego ważna arterią nie jest remontowana. No i ciekaw jestem co by było, gdyby wcześniej nie wybudowano nowego łącznika ul. Kontenerowej z Wiśniewskiego?

    • 19 3

    • Dodam, że ten odcinek, dzięki ktoremu jest możliwy objazd, został wybudowany przez Zarząd Portu, a nie przez Gminę Miasta.

      • 0 0

    • Brak pieniędzy (2)

      • 4 1

      • Można zrobić zwolnienia grupowe w UM. To jest podobno największy pracodawca w Gdyni. (1)

        • 4 1

        • To jest akurat normalna sytuacja w każdej gminie.

          Przypominam, że UM pełni dwie funkcje: gminy i powiatu. Inna rzecz to organizacja pracy urzędu. Czasem tam bywam i widzę, że niektórzy latają na wysokości lamperii z petentami, ale wielu pracowników po prostu pracuje. Po prostu, czyli praca, kawa, praca. Aczkolwiek zdaje sobie sprawę, że pracy biurowej często nie widać.

          • 0 1

    • Ciezko naprawic bo farba wsiaka w ziemie, nie da sie nic zrobic.

      • 4 2

  • To tylko pół prawdy (2)

    Oczywiście pan rzecznik, nie chcąc narazić się przełożonym i pasażerom jednocześnie, nie przyznaje głośno, że po części powodem redukcji kursów jest fakt częstego blokowania drogi przez ciężarówki stojące w tasiemcowej kolejce po kontenery w okolicach przystanku "Gołębia", co skutecznie wydłużało (a wielokrotnie wręcz na dłużej blokowało), przejazd w tym rejonie miasta. No ale takie publiczne przyznanie się do tego zachwiałoby status quo miasta żyjącego z morza.

    • 18 6

    • sam tworzysz te półprawdy (1)

      • 3 2

      • To nie są półprawdy,to są fakty.

        • 0 0

  • Rozmawiałem z kierowcami tam jadącymi (3)

    Zaden pasażer jemu sie nie żalil na objazd. Chodzi o kase za kazdy kurs zkm placi ekstra za km i tu jest powód zmian

    • 7 5

    • Ciężko zrozumieć słowo kierowca ? Kierowca to kierowca, a nie opiekun pasażera.

      • 3 0

    • A dlaczego ktoś miałby się żalić kierowcy? (1)

      Oni przecież nie decydują o trasie. Uwagi, skargi, wnioski, składa się do Zarządu, do Biura Obsługi Klienta, a nie do kierowcy. Z resztą w trakcie jazdy nie powinno się rozmawiać z kierowcą - ze względu bezpieczeństwa.

      • 10 0

      • A Ty w aucie bedac kierowca lub pasażerem to nie rozmawiasz? Skrajność.

        • 0 8

  • Podziały społeczne (3)

    Włodarze miasta inwestują w południowe dzielnice Gdyni, ponieważ tam mieszka inteligencja. Mieszkańcy północnych dzielnic to głównie klasa robotnicza...

    • 9 4

    • Jakos tak mam ze wole klasę robotnicza niz nowobogackich.

      • 3 0

    • Coś w tym jest

      Z tym podzialem

      • 1 4

    • A gdzie mieszkają blondyni i łysi?

      • 4 0

  • 128 co 3 kurs w kierunku centrum puścić Stolarską i Cechową (1)

    • 2 1

    • Wszystkie autobusy przez stolarska.

      • 1 1

  • "dojście na pieszo" - wg pani Anny

    Po polsku po prostu "dojście".

    • 4 1

  • Niech zgadnę (1)

    Czytelniczka to pewnie pracownik biurowy w np. Treflu. Wypoczeta przychodzi i Wypoczeta z niej wychodzi.
    A o pracownikach produkcyjnych od puzzli słyszałem że oni że zmęczenia potrafią zasnąć na kiblu. Prawda to?

    • 12 4

    • Chyba ty

      • 1 1

  • Czy tego osuwiska jeszcze nie naprawili??? (11)

    • 88 3

    • Dostałeś jednego negatywa (2)

      Pewnie od szczurka hahahha

      • 15 1

      • Szczurzasty dał drugi raz tym razem z komórki

        a jak wróci do domu to jeszcze z domowego poprawi

        • 0 0

      • Ja też dałem plusika. Wojtek :)

        • 2 1

    • Jeszcze nie bylo koncepcji i wizualizacji a potem zmiany planu i .. (1)

      ...kolejnej wizualizacji z 3 dniowy spotkaniem, dalej tylko konferencja o wizualizacji może za kolejne dwa lata przetarg. A dalej to już z górki tylko 2-3 unieważnione przetargi, bo nie ta firma co trzeba wygrała. I później ruszą prace przeciągnięte w czasie. I tak oto w sam raz przed kolejnymi wyborami będzie zrobione idealnie by konferencję zrobić i uroczyście oddać "inwestycje" dziesięciolecia w Gdyni

      • 35 0

      • I jeszcze focia na FB musi być wstawiona

        • 4 1

    • Spoko, może nasze wnuki juz pojadą normalną trasą 150. Szkoda bo też fajne miejsce na fotki było...

      • 3 0

    • Nie naprawili bo nie da się tego naprawić farbą.

      • 29 4

    • wciąż głosują na szczura więc niech cierpią.

      • 19 2

    • ja pier...ę!

      • 19 2

    • Pewnie "nie da się "

      • 18 5

    • To jest Gdynia. Nie da się.

      • 32 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane