• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ryzyko wypadku

    Słyszałem od znajomej, że teraz piesi (często w podeszłym wieku) nie wiedząc co to za twory pojawiły się na jezdni traktują je jak przejście dla pieszych. Potrafią się na nich zatrzymać. A co jak się potkną? O wypadek wtedy nie trudno. Brawa dla gdyńskich planistów za darmowe wrażenia zarówno kierowców jak i pieszych.

    • 2 1

  • Bezprawie

    Te progi nie powinny się tam znaleźć tam nie ma przejścia dla pieszych i nigdy nie będzie, za mało miejsca

    • 2 1

  • Nagroda za olewanie przepisów

    I tak w obliczu notorycznego łamania przepisów przez pieszych, którzy wbiegają w tym miejscu pod koła, Urząd Miasta wyciągnął konsekwencje... Wobec kierowców. Żeby oszołomy miały jeszcze większą pewność, że jak idą na autobus, to mają absolutne pierwszeństwo... Przejścia dla pieszych brak, bo "Miasta nie stać", autobusy progi ominą, bo na naprawy autobusów też miasta nie stać, jedynie kierowców stać na wymiany zawieszenia, bo przecież po to łata się dziury w asfalcie, żeby stawiać sztuczne...

    • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    i**otyzm (9)

    najlepiej na calych drogach polozcie progi i niech po ulicach chodza piesi Zenada ulice sa dla aut a nie dla pieszych oni maja chodniki ile jeszcze musi uplynac czasu zeby te tepole z urzedow to zrozumieli Kierowcy to te ludzie i maja prawo jezdzic bezpiecznie i wygodnie drogami a nie co chwila sie czolgac i niszczyc zawieszenia na i**otycznych progach

    • 151 64

    • Główka boli w UM

      Ja bym na estakadzie i obwodnicy też to zamontował. A co!

      • 1 0

    • te kierowca ,a ty do sklepu po zakupy autem wjeżdżasz ?

      • 2 0

    • Piesi też ludzie

      Troszkę zrozumienia i choć odrobinę empatii. Piesi to też ludzie i mają prawo bezpiecznie i wygodnie przechodzić przez jezdnię. Ponieważ nie ma w tym miejscu jak na razie ani żadnej kładki nad jezdnią ani przejścia podziemnego więc jest jak jest. Dodam tylko, że jestem kierowcą od 43 lat i dużo jeżdżę nie tylko po polskich drogach. Trzeba się z tym pogodzić i czekać na lepsze, nowocześniejsze rozwiązania.

      • 4 1

    • z drugiej strony hali wladza przerobila chodniki na parkingi

      i wteyd to byla sluszna i madra decyzja, wedlug kierowcow :) Ot, taki kompromis

      • 1 1

    • (1)

      Widać że kompletnie nie znasz i nie rozumiesz specyfiki tego przejścia i tego odcinka ulicy Jana z kolna

      • 9 1

      • on troluje na zlecenie

        więc pisze byle co a im głupiej tym lepiej

        • 3 0

    • odp. (1)

      a chodniki na są dla pieszych a nie do parkowania albo jeżdżenia jak to ma miejsce od lat na ulicy morskiej i to też trzeba wiedzieć panie szanowny . pieszy ma prawo do bezpiecznego przejścia przez jezdnię więc nie bardzo rozumiem to oburzenie.

      • 19 6

      • Przejść w miejscu do tego wyznaczonym

        A bie jak ch chce

        • 3 3

    • bzdurzysz i mylisz z tzw. drogami dla pojazdów samochodowych

      ulice nie są wyłącznie dla aut, a dla wszystkich pojazdów. Ich przeznaczenie czasowo może zostać zmienione np. ulica może zostać zamknięta i na jej powierzchni może odbywać się jarmark.

      • 12 11

  • sen pana Piesiewicza żeby zrobić ze Śródmieścia jeden wielki deptak się spełnia (10)

    Może by ktoś powiedział Szczurkowi że tego nie chcemy. Śródmieście jest dla wszystkich.

    • 135 65

    • Powiemy

      Przy najbliższych wyborach powiemy P. Szczurkowi co myślimy o jego pracy na stanowisku Prezydenta Gdyni.

      • 1 0

    • mów za siebie.

      • 0 0

    • (2)

      Ty tego nie chcesz, ja mam samochód, mieszkam w centrum, ale jestem za maksymalnym zminimalizowaniem wjazdu samochodów do centrum. Oczywiście w zamian jakiś duży parking poza centrum. Mnie nie boli zrobić sobie spacer.

      • 9 5

      • Uzupełnię Twoją wypowiedź: za maksymalnym zminimalizowaniem wjazdu aut SPOZA centrum . (1)

        Wtedy ja też jestem za.

        • 3 3

        • żebyś oczywiście mógł świrować na pustych ulicach

          • 0 0

    • no jest dla wszystkich ale tez dla tych bez aut :) (2)

      mysl solidarnie a nie lebialnie ;)

      • 25 12

      • Ale też i nie tylko dla pieszych i ped**arzy! (1)

        Są inne rozwiązania by polepszyć sytuację pieszych,nie tylko te maksymalnie antysamochodowe (jak na Morskiej, gdzie uparli się robić przejście w poziomie jezdni gdy tymczasem tunel z pochylniami jest rozwiązaniem win-win).

        • 5 7

        • nie pajacuj i skończ bredzić

          gdzie jest rozwiązanie win - win w konieczności schodzenia i podchodzenia przez pieszego lub podjeżdżania przez rowerzystę, by tobie w samochodzie było wygodniej i jeszcze szybciej?
          Masz zaburzony kompletnie osąd sytuacji człowieku. Bierzesz chociaż pod uwagę możliwości fizyczne ludzi starszych i słabszych? Ile km. w ciągu dnia może przejść jakaś starsza osoba w ciągu dnia, żeby jeszcze obciążać ją tunelami?
          Korzystnie dla wszystkich by było, gdyby ów tunel dotyczył samochodów.

          • 2 0

    • Nic tylko wyprowadzić się z tego po...ego miasta!

      • 1 0

    • Pisz za siebie

      Chcemy ograniczania ruchu indywidualnego w Śródmieściu!

      • 4 2

  • Dziecko

    Cieka czy byście tak hejtowali jak by d**il jeden z drugim wam potrącił kogoś z rodziny lub wasze dziecko mam wrażenie że wiekszosc ludzi nie rozumie znaczenia garbu zwalniającego

    • 0 2

  • Opłata

    I niech postawią bramki opłat

    • 1 2

  • Ostatnio Gdynia nie jest przyjazna kierowcom. Jak nie progi to zwężenie pasów hmmm może władza już jest zmęczona i czas odpocząć

    • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Jakie już oburzenie św przepustowości (7)

    prawo do zapierdzielania przez miasto ponad dopuszczalną prędkość jest prawem nad wszystkimi prawami ;)

    • 53 86

    • Kup sobie auto. 1200 zł naskrobiesz (1)

      Poproś babcie

      • 2 3

      • masz samochod za 1200zL

        ale jestes przegrancem :)) tylko najgorsze blokowe elementy takie trupy na kolkach nazywaja samochodem. Chciales blysnac, ale sam wyszedles na biedaka :)

        • 1 0

    • Ilość progów zwalniających powinna być wprost proporcjonalna do ilości kretynów za kierownicą (2)

      dlatego w naszym kraju nadal jest potrzeba stawiania nowych - proste

      • 20 6

      • Wlasnie zasluzyles na trzy progi. (1)

        • 2 5

        • a ty na mur dookoła

          • 0 1

    • mam terenówkę

      i poduszki berlińskie mi niestraszne - bez problemu wchodzą między koła z standardową 'pięćdziesiątką' :)

      • 4 3

    • Są inne rozwiązania spowolnienia, ale z zachowaniem płynności ruchu. Ale jak ktoś się uparł, że muszą być w środku miasta koniecznie 3 pasy ruchu w jednym kierunku, to faktycznie tylko progi pomogą. Tutaj potrzeba całościowej zmiany myślenia, a nie na zasadzie "j**nijmy próg, i będzie super".

      • 6 11

  • Zlikwidować przystanek i będzie bezpieczniej.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane