• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • polskie wynalazki

    Oficjalnego przejścia dla pieszych tam nie może być. Dlatego jest przed skrzyżowaniem z Jana z Kolna/3 Maja i na wysokości Centrali Ruchu ZKM (za budynkem sądu). Z racji tego, że faktycznie w okolicy Hali jest spory ruch pieszy a kierowcy tam grzeją bardzo często powyżej 50 km/h, to te progi powinny być tam już 30 lat temu ;))

    • 3 1

  • Szkoda ze piesi jak wolno sie nie jedzie to sami wpadają dosłownie na maski samochodów. Tam raczej przydałyby się Poprostu pasy o egzekwowanie od pieszych przechodzenia w wyznaczonym do tego miejscu. A nie latają w poprzek bo akurat zobaczyli autobus i tak bardzo im się spieszy .

    • 5 0

  • Proponuje

    Aby samochody pchać. A przed pojazdem niech biegnie zawiadowca i macha chorągiewkami.

    • 4 1

  • Zlikwidować przystanek i będzie bezpieczniej.

    • 5 0

  • Ostatnio Gdynia nie jest przyjazna kierowcom. Jak nie progi to zwężenie pasów hmmm może władza już jest zmęczona i czas odpocząć

    • 2 1

  • Opłata

    I niech postawią bramki opłat

    • 1 2

  • Dziecko

    Cieka czy byście tak hejtowali jak by d**il jeden z drugim wam potrącił kogoś z rodziny lub wasze dziecko mam wrażenie że wiekszosc ludzi nie rozumie znaczenia garbu zwalniającego

    • 0 2

  • Nagroda za olewanie przepisów

    I tak w obliczu notorycznego łamania przepisów przez pieszych, którzy wbiegają w tym miejscu pod koła, Urząd Miasta wyciągnął konsekwencje... Wobec kierowców. Żeby oszołomy miały jeszcze większą pewność, że jak idą na autobus, to mają absolutne pierwszeństwo... Przejścia dla pieszych brak, bo "Miasta nie stać", autobusy progi ominą, bo na naprawy autobusów też miasta nie stać, jedynie kierowców stać na wymiany zawieszenia, bo przecież po to łata się dziury w asfalcie, żeby stawiać sztuczne...

    • 1 2

  • Bezprawie

    Te progi nie powinny się tam znaleźć tam nie ma przejścia dla pieszych i nigdy nie będzie, za mało miejsca

    • 2 1

  • Ryzyko wypadku

    Słyszałem od znajomej, że teraz piesi (często w podeszłym wieku) nie wiedząc co to za twory pojawiły się na jezdni traktują je jak przejście dla pieszych. Potrafią się na nich zatrzymać. A co jak się potkną? O wypadek wtedy nie trudno. Brawa dla gdyńskich planistów za darmowe wrażenia zarówno kierowców jak i pieszych.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane