• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Moje następne miejskie auto to będzie terenówka. (1)

    Na Gdynię nic innego się nie nadaje. Walić ekologię.

    • 24 9

    • Mam, polecam

      krawężniki i progi nie straszne :)

      • 0 0

  • W sumie po co?

    Przy dalszym faworyzowaniu smochodów przy Hali niedługo będzie zaczynał się korek do estakady więc każdy sobie spokojnie przejdzie między stojącymi samochodami.

    • 14 12

  • (2)

    Jak kierowcy nie potrafią dostosować się do obowiązującej prędkości to trzeba ich zwalniać na siłę - progami.

    • 27 21

    • A piesi d**ile wiedzą że nie mają prawa np przechodzić zza przeszkody która ich zasłania? więc dlaczego to robią i powodują wypadki?

      • 9 3

    • Art. 14. o ruchu drog.
      Zabronione zachowania pieszego
      Zabrania się:
      1)
      wchodzenia na jezdnię:
      a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
      b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
      2)
      przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
      3)
      zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
      4)
      przebiegania przez jezdnię;
      5)
      chodzenia po torowisku;
      6)
      wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
      7)
      przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

      • 5 2

  • A tam wolno przechodzić? (3)

    Przećwiczyć towarzystwo mandatami. Po 500 minus.

    • 20 13

    • Wolno (1)

      Wolno przechodzić bo masz odległość większą niż 100m od poprzedniego przejścia więc można. Poduczyc się proszę.

      • 4 7

      • Pouczyć się, owszem

        Przechodząc w takim miejscu należy najpierw ustąpić pierwszeństwa pojazdom.

        • 2 0

    • Wolno pisowski lamerze

      • 1 6

  • (1)

    Kawałek wcześniej jest przejście i wiecie co? Tam kierowcy NIGDY się nie zatrzymują. Jedyna szansa na przejście to czerwone światło skrzyżowanie wcześniej. Więc nie na co biadolić, dobrze że są progi a powinno być ich więcej, najlepiej przed każdym przejście. Durni kierowcy inaczej nie zrozumieją.

    • 26 17

    • A durni piesi kiedy zrozumieją że nie wolno im wchodzić na jezdnię byle gdzie i byle jak? Czy to takie trudne żeby pojąć pacanie np ze się nie wchodzi na ulice zza autobusu?

      • 6 4

  • Przynajmniej nie montują nielegalnie progów bezpośrednio przed przejściem jak w Gdańsku (1)

    tylko zachowują odpowiedni odstęp.

    A tak w ogóle, to można by zrobić porządne progi, które nie da się przejechać z prędkością powyżej 30km/h, ale przejazd z prędkością 30km/h nie powoduje szkód dla zawieszenia. Zamiast tego wybrano "gotowce", które niszczą zawieszenie, nawet gdy przejeżdża się przez nie 5km/h.

    • 16 4

    • wszystkie progi

      niszczą zawieszenie, hamulce i zwiększają zużycie paliwa

      • 4 1

  • dobry pomysł, tam jest duzo wypadków

    choc wg mnie wystraczyłoby zrobić przejscie dla pieszych obok hali rybnej, dla tych co ida na przystanki autobusowe,aż sie prosi

    • 13 6

  • W Gdyni większość drog ma darmowe Dziury Zwalniające

    Dlaczego nie ma ich przy hali ???

    • 20 3

  • ....

    O w Gdyni stawiają na bezpieczenstwo,to jest dopiero dbanie,troska o mieszkancow,brawo !

    • 9 10

  • Za niskie progi, dzisiaj spokojnie przeleciałem 60-tką

    • 11 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane