- 1 73 loty Jacka Karnowskiego w pół roku (781 opinii)
- 2 Policjant strzelał w kierunku BMW (208 opinii)
- 3 Pożar przepompowni nie wstrzyma inwestycji (37 opinii)
- 4 Pasaż Podwale, nie City Forum. Nowy wygląd (165 opinii)
- 5 Od poniedziałku remont ul. Komandorskiej (22 opinie)
- 6 Straciła 3 tys. zł, bo "koleżanka" prosiła o BLIK-a (157 opinii)
Gdynia wróci do rozmów z Kosakowem o wiadukcie na Płk. Dąbka
Władze Gdyni zapowiadają powrót do rozmów z Kosakowem na temat rozbudowy wiaduktu na Płk. Dąbka. Forsowana przez poprzedników koncepcja zakładała stworzenie dwóch pasów, w tym jednego buspasa. Wójt Kosakowa finansować takiej koncepcji nie chciał, tłumacząc, że nie poprawi to sytuacji na zakorkowanej drodze. Po zmianach władz samorządowych w Gdyni i Kosakowie jest szansa na to, że inwestycja będzie realizowana wspólnie.
- Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
- Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
- Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Stary wiadukt drogowy nad torami w ciągu ul. Płk. Dąbka to jedno z najbardziej uciążliwych miejsc dla kierowców z północnych części Gdyni.
- Spotykają się tam z kierowcami dojeżdżającymi do i z sąsiednich gmin, zwłaszcza Kosakowa.
- W 2019 r. Gdynia i Kosakowo wstępnie porozumiały się w sprawie realizacji tej inwestycji.
- Realizację zapowiadano wówczas na rok 2022.
- Rozmowy pomiędzy gminami toczyły się w zaciszu gabinetów, ale nie przyniosły efektów.
- Kością niezgody okazała się liczba pasów jezdni oraz buspas.
Przedstawiciele Kosakowa uważali, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - nie poprawi sytuacji na drodze.
Forsowali zaprojektowanie wiaduktu o takiej szerokości, by docelowo można go było poszerzyć do trzech pasów. Byli skłonni też przystać na drugie rozwiązanie: pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.
Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
Rozmów nie kontynuowano. Projekt został przygotowany według propozycji Gdyni, która zdecydowała się na realizację inwestycji samodzielnie. Na biurkach urzędników decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- budowa dodatkowej nitki ul. Płk. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Płk. Dąbka i Derdowskiego
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Płk. Dąbka,
- rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
Zmieniły się jednak okoliczności. Zarówno w Gdyni, jak i w Kosakowie doszło do zmiany władzy. Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni zapowiada, że jeszcze w sierpniu nastąpi spotkanie dotyczące przyszłości projektu.
- Będziemy analizować z władzami gminy oraz w grupach roboczych rozwiązania sytuacji, by przeprowadzić inwestycję możliwie w jak najbardziej korzystny sposób dla mieszkańców. Chcemy myśleć perspektywicznie, patrząc też na inne inwestycje jak Droga Czerwona, która wraz z Portem Zewnętrznym może pozwolić na rozwój nie tylko Gdyni, ale całego regonu - wskazuje wiceprezydent Gdyni.
Niewykluczony jest powrót do koncepcji zwiększonej liczby pasów, ale odpowiedzi mają pojawić się we wrześniu. Przeprojektowanie inwestycji może spowodować trudności w staraniach o środki finansowe z zewnątrz. Być może opóźnić inwestycję, która, jak deklaruje wiceprezydent w odpowiedzi na interpelację, przy otrzymaniu wsparcia z zewnątrz mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku.
Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Obecnie zadanie znajduje się wśród zadań rozważanych do aplikowania o dofinansowanie ich
realizacji z projektu dotyczącego gospodarowania wodami opadowymi na terenie Gdyni, ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w wypadku ogłoszenia naboru w II połowie 2024 r.
- Gmina jest też w trakcie aplikowania o dofinansowanie ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w programie pn.: "Infrastruktura Zrównoważonej Mobilności Miejskiej w Gdyni" - mówi Austen.
Opinie wybrane
-
2024-08-12 17:14
Perspektywa (78)
Ta trasa o której mowa jest uczęszczanym skrótem z Rumi i ościennych miejscowości nie tylko obsługuje mieszkańców Kosakowa. Zupełnie nie rozumiem dlaczego projektując i budując drogi nie można uwzględnić ich obłożenia w perspektywie 30 lat ( a nie 5) uwzględniając rozwój gmin ościennych co jest typowym trendem.
Czy Gdynia i Kosakowo nie mogą skorzystać z usług planisty.- 173 28
-
2024-08-13 17:04
bo Gdyni nie powinno zależeć na ułatwianiu przyjazdu do niej z gmin ościennych prywatnym samochodem.
Na te samochody nie ma miejsca
- 2 2
-
2024-08-13 08:34
jak nie rozumiesz to nie pisz a pytaj
- 5 4
-
2024-08-13 08:22
musieli by poprosic kogos z zagranicy bo w polsce jak widac nie ma takich
- 4 2
-
2024-08-12 21:05
30 lat temu (2)
Na przeciwko bloków po drugiej stronie Dąbka pasły się krowy i nic, NIC nie wskazywało na to, że ten teren będzie się tak rozwijał. Dookoła tereny wojskowe, strategiczne (lotnisko, baza paliw), więc na tych blokach kończył się właściwie świat.
- 25 0
-
2024-08-13 07:52
Dobrze ale dziś są to tereny rozwinięte, co z tego że kiedyś było tam pole?
- 6 4
-
2024-08-13 07:11
Ale 26 lat temu był tam gigantyczny ruch.
- 4 1
-
2024-08-12 20:29
Tam potrzebna jest ścieżka rowerowa a nie 6 pasów (21)
- 11 37
-
2024-08-12 22:09
(19)
Rowerem porusza się 2% gdyńskich podróżnych.
- 24 7
-
2024-08-13 14:24
Jakie 2 procent? W 1995 roku w ogóle mało kto (1)
jeździł na rowerze.
- 0 1
-
2024-08-13 15:25
Teraz 2%
Znaczy w 2018 tyle wyszło z badań ruchu ZKM. Nowych ekipa Wojtka bała się zlecać bo mieli w majtach ciepło na myśl, że ruch samochodowy przekroczy 50% podróży i skamlenie o terroryzującej wszystkich mniejszości kierowców straci rację bytu.
- 0 0
-
2024-08-13 12:18
około 50% przejazdów samochodem odbywa się w mieście na odległość nie większą niż 5 km (1)
gdyby była odpowiednio rozwinięta sieć dróg dla rowerów to większość z tych przejazdów mogłoby się odbywać rowerem, co poprawiło by jakość funkcjonowania całego systemu transportowego Gdyni za niewielkie nakłady.
- 8 1
-
2024-08-13 15:27
Około 50% podróży w Gdyni odbywa się samochodem
Aktywiszcza muszą zrozumieć, że stanowią tu margines społeczny.
- 1 2
-
2024-08-12 23:15
Jakby były ścieżki, to jeździłoby więcej. (14)
W Poznaniu czy Krakowie udział rowerów w ruchu dochodzi do 10%, a w miastach niemieckich do 20% lub więcej.
- 14 16
-
2024-08-13 07:20
xddddd (8)
Ludzie w Trójmieście nie chcą po prostu jeździć rowerem i chcą tylko, żeby miejskie raktywiszcza dały im spokój. Przypominam po raz kolejny, że udział rowerów w podróżach w Gdańsku elegancko spadł o 1,5 pp od 2016 roku do 2023. Spadek byłby jeszcze większy, ale w ostatnim badaniu rowery znalazły się w jednym koszyku z elektromobilnością, co uchroniło je od totalnej klęski.
- 10 9
-
2024-08-13 14:26
Bzdury piszesz gościu. O jakim ty spadku (1)
piszesz jak widzę licznik przejazdów rowerowych przy PPNT od wielu lat?
Nie ośmieszaj się.- 1 1
-
2024-08-13 15:34
Badania ruchu mordeczko
2016: "w listopadzie poznaliśmy wyniki Gdańskich Badań Ruchu, które wykazały że 5,9 proc. gdańszczan używa roweru jako środka codziennego transportu."
2022: "rower lub hulajnoga: 4,3 proc."
Handluj z tym.
PS; Gdynia nie kwapi się do powtórzenia badań mobilności z 2018. Ludzie myślący wiedzą nawet czemu.- 0 1
-
2024-08-13 10:46
Ludzie chcą jeździć rowerem, ale samochodowe raktywiszcza im nie dają. (5)
Samochodem do pracy mogę śmignąć przez całą drogę z domu trzypasmówką.
Rowerem muszę kręcić esy-floresy i co chwilę stać na światłach.- 6 4
-
2024-08-13 14:27
Można śmignąć jako tako jedynie
w nocy.
- 0 0
-
2024-08-13 11:13
(3)
Nie musisz dłużej udowadniać analfabetyzmu funkcjonalnego
- 0 2
-
2024-08-13 11:25
Kierowczyk jak zwykle z kulturą i na temat :) (2)
- 3 4
-
2024-08-13 11:45
Może przeczytaj już te wyniki badań mobilności (1)
To nie boli.
- 0 2
-
2024-08-13 13:23
I w jaki sposób zaprzeczają temu, że wielu ludzi, w tym ja, wolałoby rower, ale ścieżek nie ma?
Wybieram najwygodniejszy środek transportu. Problem w tym, że przez samochodowe raktywiszcza, jak Ty, coraz częściej to jest samochód, a alternatywy brak.- 0 2
-
2024-08-13 07:12
No to kierunek Berlin
- 4 1
-
2024-08-13 00:06
Kraków, Wrocław nie jest położony na wzgórzach (3)
- 9 6
-
2024-08-13 00:20
"Kraków nie jest położony na wzgórzach" xD (2)
Skąd się bierzecie nieuki?
- 11 3
-
2024-08-13 13:24
Największe przewyższenie w Krakowie to 130m...
- 1 0
-
2024-08-13 07:12
W Tatrach jest położony.
- 2 4
-
2024-08-12 20:52
Sciezka tez bedzie
W czym problem?
- 12 2
-
2024-08-12 20:28
kasa kasa kasa
- 3 0
-
2024-08-12 20:15
Krótkowzrocznośc (7)
Robić drogi tylko po to by mieszkańcy wyprowadzali się do Pogórza, Suchego Dworu, Kosakowa i Mostów.... Panie Austen - wiadukt - tak, ale pod warunkiem że Gdynia włączy w swoje granice obszar zwartej zabudowy w gminie Kosakowo i będzie pobierac podatki mieszkańców przedmieśc.
- 19 18
-
2024-08-13 19:08
I tak by się wyprowadzili.
Dzisiaj Gdynia nie ma nic do zaoferowania mieszkańcom.
- 3 1
-
2024-08-12 22:13
A to niby dlaczego? (5)
Gdyńskie pelikany przez ponad dwie dekady akceptowały politykę sztucznego napędzania cen gruntów w Gdyni - rankingi, imprezy, spektakularne zwycięstwa w wyborach, "dizajnerskie" projekty w centrum. Tysiące gdynian zostało "wypędzonych" nie tylko z dzielnic dolnego tarasu (na jakieś Wiczlina, Kacze Buki), ale nawet z własnego miasta - ucieczki do
Gdyńskie pelikany przez ponad dwie dekady akceptowały politykę sztucznego napędzania cen gruntów w Gdyni - rankingi, imprezy, spektakularne zwycięstwa w wyborach, "dizajnerskie" projekty w centrum. Tysiące gdynian zostało "wypędzonych" nie tylko z dzielnic dolnego tarasu (na jakieś Wiczlina, Kacze Buki), ale nawet z własnego miasta - ucieczki do tańszych mieszkań w Rumi, Redzie, Pogórzu, działki w Bojanie i w Koleczkowie. To, że we wsi Pogórze powstało wielkie osiedle, to wina szczurkowej "polityki sukcesu", a nie spisek Gminy Kosakowo. Trudno. Tysiące ludzi straconych dla Gdyni na zawsze.
- 25 7
-
2024-08-13 00:21
Mieszkańcy Gdyni nie powinni ponosić kosztów pasożytowania (4)
Płacicie podatki w Kosakowie to nie wymuszajcie na Gdyni inwestycji. I nie zalewajcie naszego miasta waszymi smrodzącymi blachami
- 17 20
-
2024-08-13 14:37
Gdynia sama jest
pasożytem. Tysiące jej mieszkańców szuka pracy w Gdańsku... Sama nie ma nic do zaproponowania. Staje się skansenem, trochę większym niż Władysławowo - kilka małych plaż, klif, kilka zabytkowych stateczków i klockowate budynki, które mają podkreślać jej wielkomiejski, dizajnerski charakter. Całe hektary zabudowanych pól, szumnie nazywane Gdynią Zachód plus niewydolny układ drogowy.
- 3 1
-
2024-08-13 08:35
uzywasz pracy tych ludzi, bez tego doplywu sily roboczej miasta by padly (1)
Po kase zwroc sie do tych, co na tym zarabiaja, a nie do tych, ktorych zmuszasz do "optymalizacji" kosztow zycia.
Budowa infrastruktury to koszt prowadzenia dzialalnosci. Jak nie umiesz tym zarzadzic, jak nie umiesz utrzymac mieszkancow, to sie nie nadajesz do roboty. Przypominam, PIT to podstawa dochodow miasta.
Jak traktujesz swojego zywiciela i dobroczynce, ze ucieka do innych gmin??!- 7 6
-
2024-08-13 14:30
Spadaj łaskawcze z Kosakowa.
- 1 2
-
2024-08-13 08:30
A potem korki w mechelinkach/rewie, bo weekend przyszedł, w Gdyni nie ma gdzie zaparkować a trzeba na plaze.
- 7 0
-
2024-08-12 20:06
Gdynia nie powinna planować swojej infrastruktury pod wjazd samochodem z gmin podmiejskich (6)
To byłaby niegospodarność
- 22 20
-
2024-08-13 07:25
Dla mnie to jest infrastruktura pod wyjazd samochodem z Gdyni (1)
Ale jak jeździsz łowełkiem to możesz nie ogarniać, że mieszkańcy Gdyni też mają samochody i, o zgrozo, z nich korzystają.
- 9 3
-
2024-08-13 14:32
Mało kto z posiadaczy rowerów synu trzech
pedałów samochodowych nie posiada auta.
Zatem nie ośmieszaj się tym "łowełkiem".- 0 2
-
2024-08-12 22:52
Czyli ma robić im pod górę, żeby szantażować własnych mieszkańców? (3)
- 11 7
-
2024-08-12 23:08
No nie pewnie (2)
Jeszcze najlepiej jakby Gdynia zapłaciła całość dla wygody wieśniaków.
- 9 10
-
2024-08-13 19:11
Widać właśnie kto tu jest wieśniakiem.
- 1 0
-
2024-08-13 10:28
Najbardziej kisnę
Z tych wielkomiejskich kompleksów mieszkańców Gdyni. Gdynia jest średnio dużym miastem, jakich w Polsce wiele, ale tylko tu uważają, że mieszkają w nie wiadomo jakim Dubaju.
- 5 0
-
2024-08-12 18:44
(26)
Oni patrzą i w perspektywie 30 lat ruch samochodów prywatnych ma być znikomy, na jakim świecie ty żyjesz? Przecież faszystowskie UE ma za cel ograniczanie ruchu samochodów a nie rozwój. Ograniczanie wszelkimi sposobami.
Oczywiście o usuwaniu zatok autobusowych w celu zwiększenia korków a co za tym idzie frustracji kierowców, zmusić ludzi do poruszania się autobusem.
Za 30 lat to będziesz mógł mieć rower co najwyżej.- 16 19
-
2024-08-13 07:14
A może to w końcu wszystko piprznie.
- 4 2
-
2024-08-12 21:02
do widzenia
Nie podoba się unia jedź do ruskich tam takich baranów przyjmują
- 13 14
-
2024-08-12 19:35
Naprawdę wzrost liczby samochodów jest miarą rozwoju? (22)
- 12 17
-
2024-08-13 08:45
jest miara niedorozwoju (3)
Zapoczatkowanego w latach '90, gdzie samorzad calkowicie odwrocil sie od organizacji transportu publicznego...
Likwidacja kolei, zapasc budowy drog, likwidacja uslug i dostepu do naleznych swiadczen. Centralizacja i zawlaszczanie skromych srodkow, aby "wybrancy" mogli budowac "za panstwowe" swoje bizancja.
ZagarnianieZapoczatkowanego w latach '90, gdzie samorzad calkowicie odwrocil sie od organizacji transportu publicznego...
Likwidacja kolei, zapasc budowy drog, likwidacja uslug i dostepu do naleznych swiadczen. Centralizacja i zawlaszczanie skromych srodkow, aby "wybrancy" mogli budowac "za panstwowe" swoje bizancja.
Zagarnianie decyzyjnosci, pozbywanie sie odpowiedzialnosci...
Obywatelu, radz sobie sam...
To sobie obywatel poradzil i w gospodarstwie ma nawet i szesc samochodow...
Taka gospodarka biedy, bo zyjemy z tego, co inni wyrzucaja...- 5 2
-
2024-08-13 11:15
Miarą niedorozwoju umysłowego (2)
Jest bycie aktywistą miejskim.
- 1 4
-
2024-08-13 13:25
Prawda. Aktywiści z EL00000 sprawili że łódź jest najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce.
- 1 1
-
2024-08-13 12:21
raczej trudność w zauważeniu, że kierowcy są największym źródłem utrudnień poruszania się innych kierowców po mieście
kierowcy sami sobie gotują ten los
- 3 1
-
2024-08-13 07:26
Oczywiście
- 1 0
-
2024-08-12 20:37
(16)
Swoboda przemieszczania się jest miarą wolności. Komunistyczna UE chce nam tego zakazać. Masz siedzieć w jednym miejscu i być szczesliwy.
- 22 12
-
2024-08-13 14:36
Nie ośmieszaj się gościu. Nie rób z logiki
kurtyzany.
Bo jak ta straszna UE chce zakazać tobie jazdy samochodem skoro nie blokuje budowy dróg finansując je
Odpowiesz na to płaczku autkowy?- 1 1
-
2024-08-13 11:00
Masz przemieszczać się w taki sposób, abyś nie był uciążliwy dla innych. Twoje auto, ale dlaczego ja mam tolerować spaliny, rozjechany trawnik i hałas z ulicy?!?!
- 5 3
-
2024-08-13 10:48
Wolność to wybór. (1)
Tymczasem korporacje chcą nam ten wybór zabrać i zmusić do płacenia haraczu w paliwie żeby się móc przemieszczać.
- 1 3
-
2024-08-13 11:15
Mrugnij trzy razy
Jeśli ktoś przemocą zmusza cię do jeżdżenia samochodem
- 4 0
-
2024-08-12 20:58
Tu nie chodzi o wolność przemieszczania, bo możesz to robić wszystkim (11)
Tu chodzi o to że jak pojedziesz do rodziny żony na wioskę to jedyne czym możesz im zaimponowac6to fura, na którą wywracasz sobie flaki na lewą stronę.
Bez tego jesteś skazany na opowiastki jak to Mariusz co to do niej smolił cholewki 15 lat temu teraz gospodarzy na 50ciu hektarach i kombajn nowy ma- 4 13
-
2024-08-13 08:49
aby dojechac na wioske, trzeba miec fure...
Ale nie dla imponowania, bo takich maja tam wiecej.
To, po prostu, jedyna mozliwosc, aby na te "wioske" dotrzec!!!
I Pomorskie w tym wykluczeniu przoduje. Robiac z miast kurniki, do ktorych trzeba sciagac ekonomicznym przymusem, a potem wyrzucac, aby toku nie robili.- 3 1
-
2024-08-13 06:41
Pamiętaj że komunizm każdemu równo nosa utrze, jutro bogatemu, biednemu pojutrze.
- 8 1
-
2024-08-13 06:39
Co za piguły bierzesz? Jaką wioskę? Nie bierz wszystkich swoją miarą to po pierwsze. A po drugie jak jak komunikacją mam codziennie po pracy jeździć uprawiac hobby w miejsca gdzie ona nie dojeżdża?
- 6 1
-
2024-08-12 22:10
Stary, ale to ty dzwonisz (7)
Raktywiszcza strasznie fetyszyzują samochody, tymczasem dla normalnych ludzi to jest po prostu szybki i wygodny środek przejazdu z miejsca A do miejsca B.
- 16 3
-
2024-08-13 12:23
raktywiszcza samochodowe stygmatyzują wszystkich, którzy po prostu zauważają (1)
ze samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście
- 1 1
-
2024-08-13 12:30
Stary, ale to nadal ty dzwonisz
Nikt oprócz ciebie tego nie powiedział
- 0 0
-
2024-08-13 06:40
(4)
Komunizm ma to do siebie że wszyscy mają mieć po równo, po równo mało. Docelowo masz nie mieć nic i byc uśmiechnięty.
- 7 2
-
2024-08-13 13:26
Za to dziki kapitalizm sprowadza się do płacenia haraczu za wszystko. (3)
Dom ma być na kredyt, samochód ma palić jak najwięcej paliwa. Z jednorazowego zakupu nie ma zysku.
- 0 0
-
2024-08-13 13:54
Kup mieszkanie w Gdyni bez kredytu (2)
No chyba że mieścisz się w najbogatszym 1% Polaków
- 0 0
-
2024-08-13 15:37
Bez kredytu? Szczytem marzeń jest dostać kredyt na mieszkanie większe niż kawalerka. (1)
Teraz trzeba zarabiać średnią krajową, żeby dostać kredyt na kawalerkę. Na dwa pokoje zdolność może mieć ewentualnie para, w której oboje zarabiają średnia krajową. A wbrew pozorom takie zarobki nie są takie częste w Gdyni. Pensje są niskie w porównaniu do cen mieszkań oraz cen wynajmu. Dlatego rdzennych mieszkańców jest coraz mniej. Ten kto ma tu rodziców, dziadków, jeśli nie odziedziczy po nich mieszkania, najczęściej musi uciekać gdzie jest taniej.
- 1 0
-
2024-08-13 18:03
Takie skutki gentryfikacji
Sopot miał 50 tys. mieszkańców, teraz ma 32 tys. i wciąż spada.
- 0 0
-
2024-08-12 18:47
Jaka likwidacja zatok!?
Spójrz na ul. Waszyngtona w Gdyni
Zatoki w Gdyni mają się idealnie- 6 6
-
2024-08-12 17:51
do Rumi przez Kosakowo??? (2)
- 12 2
-
2024-08-12 22:11
W sezonie wakacyjnym zanim oddano S6
To była sensowna alternatywa.
- 1 3
-
2024-08-12 18:39
A dlaczego nie?
Można przez Kielce do Szczecina.
- 7 2
-
2024-08-12 17:29
To jest też trasa objazdowa na półwysep, także powodzenia z tym remontem..... (2)
- 5 5
-
2024-08-13 07:37
Poza sezonem wakacyjnym (1)
Na półwysep ruch jest znikomy i zamknięcie jednego objazdu nie spowoduje katastrofy.
- 4 2
-
2024-08-13 15:39
To nieprawda. Mnóstwo osób z półwyspu pracuje i uczy się w Gdyni lub Gdańsku
- 0 0
-
2024-08-12 17:27
Plany
Kiedyś tak planowano i później budowano drogi z myślą o takiej perspektywie, gdzie się to zapodziało teraz? Nie wiadomo.
- 7 2
-
2024-08-12 17:22
Jak kolwiek szeroki nie powstałby wiadukt, to nie rozwiąże probkemów komunikacyjnych tego rejonu (16)
Bo korki po prostu przeniosą się na następne skrzyżowania, tak samo jak było po rozbudowie Kwiatkowskiego
Przede wszystkim trzeba ograniczyć ruch tranzytowy
Zamknąć wjazd i wyjazd do CH Szperk od strony Derdowskiego
Rozbudować sieć dróg po stronie Kosakowa a nie wszystko pchać w Derdowskiego- 97 66
-
2024-08-14 10:55
wiadukt nie jest jedynym elementem tej układanki
A zamykanie oczu wobec narastającego problemu też nie jest wyjściem.
Bo to zachowanie dziecka, które zamykając oczy uważa, że staje się niewidoczne...
Zakazy tez nie są wyjściem, choć metodologia napraw nawierzchni przez ograniczanie dopuszczalnej prędkości nadal jest żywa.- 1 0
-
2024-08-13 10:40
Ograniczyć ruch tranzytowy??? Przecierż to jest najszybciej rozbudowywany region. Fakt, ul.Kwiatkowskiego ma 1 pas, to po co.
- 3 1
-
2024-08-13 10:25
Zobacz jak to miejsce wygląda o 15-17 a potem pisz
Wiadukt to wąskie gardło które przenosi korki aż na Kwiatkowskiego. 2 pasy dla wszystkich pojazdów w każdą stronę to obowiązek. Potem można myśleć o dodatkowych rozwiązaniach. Po udrożnieniu tego miejsca kolejne skrzyżowanie jest przy Lidlu / Aldim pod Kosakowem - kawał drogi, przynajmniej korki znikną z Gdyni i niech tam się martwią, poza tym za
Wiadukt to wąskie gardło które przenosi korki aż na Kwiatkowskiego. 2 pasy dla wszystkich pojazdów w każdą stronę to obowiązek. Potem można myśleć o dodatkowych rozwiązaniach. Po udrożnieniu tego miejsca kolejne skrzyżowanie jest przy Lidlu / Aldim pod Kosakowem - kawał drogi, przynajmniej korki znikną z Gdyni i niech tam się martwią, poza tym za wiaduktem jest rozjazd na Kosakowo w prawo/Szperk/Suchy dwór prosto - czyli w każdą stronę odpowiednio mniej aut pojedzie dlatego to miejsce jest kluczowe.
Ktoś powinien jeszcze rozwiązać problem w druga stronę gdzie przez i**otyczny buspas przed skrętem w Kwiatkowskiego i krótki pas do skrętu w prawo robią się korki z niczego nawet w południe czy w sobotę. Świetny przykład jak nie robić buspasów.- 6 2
-
2024-08-12 20:30
Wystarczą dwa pasy i szeroka rowerostrada (4)
Trzeba zmusić mieszkańców do przeskoku na rowery!
- 6 26
-
2024-08-14 10:58
bolszewik
Poczytaj sobie, co oznacza ten epitet i jaką drogą idziesz.
Adolf miał podobne pomysły na organizację życia społecznego...- 0 0
-
2024-08-13 12:25
nie zmuszać, tylko zapraszać (1)
warto poznać pojęcie "zapraszającej infrastruktury rowerowej miasta" i nie pisać głodnych kawałków o zmuszaniu kogokolwiek do czegokolwiek
- 0 1
-
2024-08-13 12:41
Mieszkańcy Gdańska odpowiedzieli na zaproszenie
Rezygnując z jazdy na rowerze.
- 1 0
-
2024-08-13 10:25
Sam się zmuś na rower
- 4 1
-
2024-08-12 19:19
Brawo (7)
Forsowany plan Kosakowo, służy tylko mieszkańcom Kosakowa. Dla Gdyni to tylko zachęcenie mieszkańców Kosakowo aby pchali się do Gdyni samochodem.
- 9 27
-
2024-08-13 10:26
taaa kolejny mądry
bo w interesie Gdynian jest stać w korku od połowy Kwiatkowskiego byleby tylko przy okazji nie udrożnić dojazdu do Kosakowa.
- 4 2
-
2024-08-12 20:54
(5)
Źli mieszkańcy Kosakowa dojeżdżają do Gdyni do pracy, jacy oni są wredni! Jeszcze mają czelność zużywać mi asfalt i wyrzucać papierek po gumie do gminnego śmietnika
- 20 4
-
2024-08-13 08:39
(1)
Ci co jadą pracować do Gdyni i tak jadą zbiorkomem, bo parkowanie jest drogie. Ci co jadą do gdańska, jadą tędy, bo obwodnica.
- 1 1
-
2024-08-13 14:59
jaki zbiorkom w Kosakowie?
Praktycznie jedyny zbiorkom to linia na cmentarz, za którą płaci Gdynia
- 0 0
-
2024-08-12 23:08
I pracować w firmach odprowadzających podatek w gminie Gdynia... (2)
- 10 2
-
2024-08-13 10:17
Doucz się najpierw jaki udział w podatkach firm ma samorząd (1)
Nie licząc JDG to w CIT udziały są następujące: gminy 6,71%, powiaty 1,4%
W strumieniu podatków od firm dominuje i tak VAT, w którym udział samorządu wynosi 0 (słownie: zero)
Samorząd czerpie pożytek wyłącznie z podatku PIT- 3 1
-
2024-08-14 11:00
korzyści...
...nie pożytek.
- 0 0
-
2024-08-12 16:45
Super decyzja, a co z kładką?! (5)
Byłoby wspaniale, ponieważ koncepcja, która nie zakładała abosultnie żadnej poprawy przeszła, lekceważąc zarówno mieszkańców Gdyni jak również gminy Kosakowo.
Fajnie, aby Gdynia mogła wreszcie naprawić kładkę przy wiadukcie, bo od 3 lat jest niedostępna! Wybudował się Lidl, przy której to budowie kładka została zamknięta dla ruchu i nadal urząd nie chce z nią nic zrobić tłumacząc tym, że czeka nas inwestycja, która zacznie się MOŻE za rok i potrwa kolejny ROK.- 115 14
-
2024-08-12 20:33
Musi być buspas i ścieżki rowerowe po dwóch stronach (1)
Reszta może nie istnieć. Albo gnijesz w korkach albo jedziesz swobodnie rowerem!
- 5 20
-
2024-08-13 12:27
tym razem albo starałeś się o ironię, albo przesadziłeś
nie uwzględniłeś multimodalności: dojazd rowerem do stacji SKM i dalej pociągiem
- 0 1
-
2024-08-12 17:58
A bo to łatwo... (2)
...zakupić desek 50m x 2m x 2cm i wymienić deskowanie na tym pomoście? Piniendzy nie ma i nie będzie, prościej zamknąć, c'nie misie z ZDiZtu?
- 13 2
-
2024-08-13 00:12
Kładka wstydu szczurka
Ciekawe ile lat będziemy teraz czekać?
Jeszcze dajemy szansę
Oby nie się stała rowniez wstydem obecnej Pani- 6 0
-
2024-08-12 19:45
Typowy Mirek z RODOS
To się zateguje...
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.