• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wygodniej dla pieszych i rowerzystów na Małokackiej

Patryk Szczerba
20 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowa nawierzchnia chodnika na Małokackiej ma zachęcić do jazdy rowerem. Nowa nawierzchnia chodnika na Małokackiej ma zachęcić do jazdy rowerem.

Ok. 400 tys. zł. kosztował remont odcinka ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,2 km przy ul. Małokackiej w Gdyni. Rowerem nadal można jednak jechać po nim tylko w kierunku Witomina. - To bezpieczne dla pieszych, bo znaczne wzniesienie sprawia, że ruch rowerowy jest powolny - mówią urzędnicy.



Urzędnicy tłumaczą, że nowa nawierzchnia na chodniku przy ul. Małokackiej to kontynuacja zmian rozpoczętych w 2017 roku. Wtedy na ulicy w kierunku Witomina wyznaczono buspas. To sprawiło, że ruch rowerowy pod górę mógł odbywać się tylko chodnikiem, bo jazda środkowym pasem mogłaby stwarzać zagrożenie.

Ulica Małokacka: stara nawierzchnia wykorzystana



Problem w tym, że nawierzchnia na chodniku nie zachęcała ani do jazdy rowerem, ani do spacerów. Po kilkunastu miesiącach zdecydowano się na remont. Na istniejącej powierzchni położono nową nakładkę bitumiczną, wykorzystując starą nawierzchnię jako podbudowę.

Fragment ciągu pieszo-rowerowego, który przylega do jezdni, zyskał też przy okazji nowe krawężniki. Nadal pozostał ciąg zieleni, który jest wykorzystywany przez kierowców do parkowania samochodów podczas meczów na stadionie miejskim.


W dół rowerem po Małokackiej tylko jezdnią



Podobnie jak w ostatnich miesiącach rowerem będzie można jechać tylko do góry. W dół trzeba jechać ulicą, o czym informują znaki drogowe. Na jezdni są też wymalowane tzw. sierżanty rowerowe, czyli znaki poziome z rowerem i strzałkami wskazującymi kierunek ruchu.

Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o podniesienie bezpieczeństwa pieszych, którzy na ciągu pieszo-rowerowym mają oczywiście pierwszeństwo. Znaczne wzniesienie sprawia, że ruch rowerowy jest powolny i nie stwarza zagrożenia, które mogłoby się pojawić, gdyby dopuścić ruch rowerowy w dół.

Czytaj też: Buspasem po Małokackiej dwa razy szybciej niż w korku

- Dla podniesienia bezpieczeństwa, pas do jazdy w dół został specjalnie poszerzony względem pozostałych. Dodatkowo, po zakończeniu remontu, zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu ułatwiająca rowerzystom zjazd na jezdnię tuż za stacją benzynową - zapewnia Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Remont 1,2-kilometrowego odcinka kosztował ok. 400 tys. zł.

Miejsca

Opinie (163) 7 zablokowanych

  • strasznie drogo

    • 1 1

  • TAK ! Zgadzam sie. "Zjazd w dół jest tam bardzo niebezpieczny dla rowerzystów."

    Tam jest tak wąsko - masakkkkra , makabra i wogóle . straszne .
    ten co to wymyslił powinien sam jezdzić tym odcinkiem !.
    A czy jechał kiedykolwiek?-------------------------> Wątpie .

    • 5 0

  • Owszem jest niebezpiecznie dla rowerzystów i pieszych pedzenie w dół, ale tylko tych z obledem w oczach, którzy mają obsesję jazdy 50km/h. A takich jest mniejszośc! Większość ludzi jeździ dużo wolniej, spokojniej, nie ma licznika. Starsze osoby, dzieci, ludzie w różnym wieku. To dla nich proszę tworzyć drogi rowerowe. A nie dla swirow, dla nich zawsze będzie niebezpiecznie, bo po prostu jeżdżą za szybko. Co by się nie zrobiło to będą stwarzać zagrożenie dla siebie i innych.

    • 4 0

  • (1)

    Przy okazji tego remontu mogli zrobić ścieżkę rowerową w obie strony. Zjazd rowerem po ten ulicy jest niebezpieczny.

    • 3 0

    • wszystko mi jedno

      nie boję się zjeżdżać tamtędy rowerem w dół,
      bardziej się boję zataczających się pieszych, wgapionych w telefon,
      ale jeśli chcecie, mogę jeżdzić w dół i wśród samochodów, i wśród zombie

      tylko żądam, oznakujcie czytelnie tę drogę!

      żeby nie tylko rowerzyści wiedzieli którędy jechać, bo zwykle my wiemy,
      ale też by co tępsze kier-owce nie wydzierali ryji przez okno, że mamy jechać
      tam gdzie im się wydaje, że powinniśmy, wbrew rzeczywistej organizacji

      zdecydujcie i porządnie oznakujcie! zero zgadywania, zero domniemywania!

      • 0 0

  • Za falochronem

    A kiedy pomoc dla społ. Mieszkaniowej Gdynia Karwiny Za Falochronem. Spółdzielnia dwa bloki na krzyż i żadnej pomocy zaczyna przeobrazac się na mieszkania na wynajem czysty biznes bez podatku normalna przelotowka.

    • 0 0

  • po co tyle pieniędzy wydano?

    nie dało się tak jak innych super ścieżek namalować czerwoną farbą między pasami dla samochodów

    • 2 1

  • no to zaczynamy...

    więc tak..

    napisaliście:
    Ok. 400 tys. zł. kosztował remont odcinka ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,2 km
    ja dodam że na ten remont czekałem około 25 lat... bo tyle już jeżdżę tamtą trasą rowerem...
    nawierzchnia zawsze była tragiczna..szczególnie gdy idioci - fani Arki rozbijali tam butelki po piwie...i nie szło nawet butem zgarnąć na bok tych szkieł żeby spokojnie przejechać...

    w roku 2014 napisaliście artykuł o sylwestrze z polsatem...
    -Rośnie sylwestrowa scena w Gdyni. Milion złotych od miasta na imprezę -

    czyli duża bańka jest ważniejsza na najgorszy w historii sylwester w Gdyni z MA rylą w roli głównej niż droga dla mieszkańców, rowerzystów rozwalona od ponad 20 lat...

    Dziękujemy :) fajnie się tutaj żyje, miasto z morza i koszmarów...

    • 2 0

  • Zapraszam rodzine Pana Prezydenta

    Niech pan Prezydent pozjezdza kilka razy w dol z cala swoja rodzina, dziecmi najlepiej w godzinach szczytu badz po zmmroku. Wzywam wszystkie ofiary tego kuriozalnego pomyslu do wystepowania o odszkodowania w procesach cywilnych na drodze sadowej od Pana Prezydenta. Ruch pieszych na chodniku nie jest duzy i nie ma powodu, zeby nie mogly tam jedzic na rowerach. Wystarczy ograniczyc predkosc dla rowerow!!

    • 2 1

  • przywrócić ruch rowerowy w dół!!!

    Fajnie że odnowiono ścieżkę w górę, ale w to wielki skandal ze ścieżka rowerowa w dół ma być dzielona z mocno uczeszczanym zbyt wąskim pasem samochodowym ... Dziury i niemożność zachowania odpowiedniego odstępu przez wyprzedzające z nadmierną predkoscią jadące z góry samochody stwarza w tym miejscu duże zagrożenie dla życia rowerzystów. Znaczna cześć z obawy wybiera mniejsze zło, czyli jazdę " pod prąd "ścieżką rowerową.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane