• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zamek błyskawiczny na Estakadzie Kwiatkowskiego

ms
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Gdyńscy policjanci wspólnie z pracownikami Zarządu Dróg i Zieleni oraz strażnikami miejskimi będą  instruować kierowców poruszających się po Estakadzie Kwiatkowskiego, jak jeździć stosując zasadę "błyskawicznego zamka".



Drogowcy na remontowanym odcinku estakady ustawili znaki informujące o zwężeniu drogi i wskazujące prawidłowe zachowanie kierowców dojeżdżających do zwężenia pasów jezdni. Wspólna akcja ma na celu upłynnienie ruchu i niwelację korków, które w czasie remontu są niezwykle uciążliwe dla mieszkańców Gdyni.

Na odcinku drogi, gdzie dochodzi do zwężenia pasów, kierowcy powinni maksymalnie wykorzystywać jezdnię, po której się poruszają, tak, aby przed zwężeniem płynnie jechać na tzw. "zakładkę".

Kierowcy poruszający się pasem, na który jadący z lewej lub prawej strony muszą wjechać z powodu zwężenia drogi, powinni umożliwić taki manewr, poprzez zachowanie odpowiedniej odległości i prędkości. Takie zachowanie wymaga od wszystkich użytkowników drogi współpracy i wyrozumiałości, ale jest to jedna z lepszych metod na niwelację korków, uciążliwych dla wszystkich kierowców.

Stosując zasadę "zamka błyskawicznego" unikamy sytuacji blokowania jednego z pasów, który podlega zamknięciu, a także maksymalnie wykorzystujemy całą dostępną do jazdy drogę.

Oto dlaczego na Estakadzie Kwiatkowskiego tworzą się korki. Gdyby kierowca niebieskiego golfa dojechał do końca pasa, na jezdni zmieściłoby się więcej samochodów.



Czytaj też: Policjanci będą pouczali kierowców na Estakadzie Kwiatkowskiego

Przypomnijmy: od początku maja trwa remont przegubów Estakady, który wymusił zmianę organizacji ruchu. Starsza część konstrukcji budowana była w latach 70. ubiegłego wieku. Jej spora część jest już w rozsypce, głównie z powodu zbyt ciężkich ciężarówek, które przez lata pokonywały tę trasę, wywożąc ładunki z portu. Po zamontowaniu wag w porcie, proceder został ukrócony, ale od naprawy nie było odwrotu.

Prace prowadzi firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września.
ms

Opinie (145) 2 zablokowane

  • :)))) (11)

    Co by nie robili i tak nie nauczą debili...............................:)))

    • 288 11

    • Gdyby kierowca niebieskiego golfa dojechał do końca pasa... (4)

      dostałby mnóstwo obelg od mijanych kierowców, kto wie, może doszłoby do rękoczynów? Gdyby wszyscy wykorzystywali do końca obydwa pasy kierowca niebieskiego golfa nie musiałby stosować takich sztuczek.

      • 10 27

      • kierowca niebieskiego golfa..... (1)

        zapomniał, że istnieje coś takiego jak kierunkowskaz, który się włącza jak chce się zmienić pas, więc obelgi były by w takim przypadku jak najbardziej na miejscu

        • 24 2

        • On nie chciał tam wjechać na drugi pas, tylko zablokować ruch dla pozostałych, by się nie "wpychali na chama", a golfik miał zaklepane miejsce w kolejce.
          To był dość popularny manewr podczas budowy ostatniego odcinka trasy WZ w Gdańsku. Oczywiście "popularny" nie należy mylić z "rozsądny".

          • 8 0

      • jak dla mnie kierowca NIEBIESKIEGO GOLFA właśnie to robił (1)

        korzystał z prawego pasa do końca i szanując znak zakaz wyprzedzania a to, że nie chcieli go wpuścić tam kierowcy to może dlatego że ma korzystać z pasa do końca zresztą co to za przyrzeczenie jak ma być spójność ruchu to uważam, że dobrze zrobił nie wyprzedzając a stosując się do prędkości jaka wówczas była na drodze.

        • 2 15

        • Kierowca niebieskiego golfa jest burakiem, który nie zna przepisów, tak samo jak każdy kto uważa, że dobrze się zachował w ten sposób

          • 11 0

    • to wracaj do GD (1)

      • 10 11

      • a ty wracaj na morze do połowu ryb!

        • 1 0

    • w Niemczech nie ma takiego przepisu i znaku (1)

      a wszyscy doskonale rozumieją (w tym - o dziwo - przyjezdni Polacy) gdzie można i trzeba jechać na zamek, a gdzie nie (bo nie zawsze jest to wskazane), że trzeba przepuszczać na autostradzie itd. U nas jak jeden z drugim rozpędzą się na lewym pasie, to myślą że Pana Boga za nogi złapali i że wszyscy muszą im ustępować, a oni mogą innych blokować. Taki syndrom lewego pasa - przyjechał z tej swojej kaszubskiej czy mazowieckiej wioski i widzi kawałek wolnego pasa, więc grzeje ile fabryka dała, nie patrząc, że za chwile skręca i będzie musiał się wciskać między inne auta, stwarzając ogromne niebezpieczeństwo.
      A w Niemczech naprawde nie mają tylu nakazów i zakazów co u nas, tylko używają głów do myślenia - o płynności jazdy i szacunku dla innych użytkowników drogi. Tylko nasze rodzime buractwo potrzebuje na wszystko mieć przepisy i rubryki. A potem lament, że są kary i mandaty...

      • 12 3

      • i zaczyna się "W NIEMCZECH"

        może tam nie ma chamów wykorzystujących innych kierowców by jak najszybciej wyprzedzić 5 aut i zablokować spokojny ruch wytracając prędkość i starając się dostosować do innych użytkowników.

        • 1 0

    • debili moze nie, ale innych tak....

      ...a Ty umiesz jeździć "na zamek"?

      • 1 2

    • ZAKAZ WYPRZEDZANIA

      dostosować się do tego znaku i jakoś będzie lepiej

      • 2 3

  • zamek błyskawiczny w Polsce ? (19)

    u nas każdy ustawia się na pasie bez zwężenia kilometr przed, a następnie jedzie na zderzak, żeby broń boże nie wpuścić tych obok. bo ci obok to cwaniaki i chamy !

    • 335 17

    • minusują skodziarze co nie wpuszczają (4)

      • 40 20

      • W szoku jestem że nie zwyzywałes golfiarzy i łysych od bmw.

        Głupich nie sieją, sami się rodzą.

        • 21 3

      • jade na zderzaku i nie wpuszczam

        • 21 7

      • a pozatym parkuję jak mi się podoba - dwa, trzy miejsca zajmuję i się nieprzjmuję (hehe)

        • 9 2

      • wycior wracaj do swoich. haha

        • 0 0

    • no nie jest tak źle (2)

      coraz częściej zdarzają się przypadki życzliwe, ale tego nie da się przewidzieć po wyglądzie samochodu.
      Co ciekawe, jak nie mam świateł to każdy na mnie trąbi, albo jak wyjadę z podporządkowanej to zaraz dochodzi do awantury, a tu, stojącego na zanikającym pasie nikt nie widzi. Po prostu auto-niewidka, he, he
      A co do filmiku, to gościu w turkusie łamie prawo o ruchu drogowym i w takim przypadku policja nakłada mandaty. Więc panowie policjanci poza porządkiem mogliby trochę zarobić

      • 15 1

      • po samochodzie ich poznacie (1)

        a z moich obserwacji wynika, że jest pewien trend (nie reguła), najsłabsi kierowcy to starsze samochody na rejestracjach małych miejscowości, na drugim miejscu tanie marki, jak stare skody, hyundaje i inne, na trzecim małe samochody z kobietą za kółkiem,
        a reszta to loteria

        ps trendy niestety się łączą i największą tragedią są samochody z małych miejscowości, tanie i stare modele słabych marek, o zgrozo

        • 0 10

        • Długo nad tym myślałeś?

          ...pewnie długo...

          • 5 0

    • prawda (1)

      co jakiś czas na trójmieście są artykuły o jeździe na zamek i niejednokrotnie można zobaczyć komentarze w stylu "jestem za jazdą na zamek ale tych chamów co się pchają do samego końca to nie wpuszczam".... no ludzie ręce opadają czy ktoś kiedyś słyszał, żeby zamek się "zapinał" w połowie? przecież o to właśnie chodzi, żeby dojechać do końca zwężenia i płynnie się włączyć do ruchu

      • 38 1

      • Ale w polsce zamki się psują jak cały kraj

        Więc pas kończący ma być pusty a korek na jednym niech stoi od morza aż do tatr.

        • 16 1

    • (1)

      Kiedyś pracowałem na Oksywiu i też był remont estakady i też był problem zamka. Mam wrażenie,że wielu trepów tam jeździ i stąd te problemy. Przez nich robił się taki korek,że blokowane były samochody skręcające na Hutniczą.

      • 15 3

      • Same trepy na Oksywiu?

        A od kiedy tylko same trepy pracują na Oksywiu? Całe Pogórze, Kosakowo itp. włącza się i korzysta z Estakady. A ciężarówki, które jadą po estakadzie to trepostwo z Oksywia? Zastanów się człowieku co piszesz!

        • 5 3

    • (2)

      Odwrotnie - cwaniaki wciskają się na całej długości korka. To oczywiste, że gdyby ci z zablokowanego pasa dojechali do końca to zawsze wjechałby jeden z lewej drugi z prawej. I oba pasy poruszałyby się w równym tempie. Ale nieeee, u nas z zablokowanego pasa wjeżdża czterech na stu metrach przed zwężeniem. Ci wpuszczają kolejnych, no bo jak to nie wpuścisz jak ktoś miga ci obok i pokazuje znaki. Przez to na pasie niezablokowanym zwiększa się ilość aut i przez to cały pas jedzie wolniej. Ale to jest do wymuszenia - w Anglii lud jest trochę bardziej rozgarnięty i widziałem jak na długich odcinkach przed zwężeniem ustawia się blokady uniemożliwiające zbyt wczesną zmianę pasa. Dzięki temu człek nierozgarnięty nie popełni fopa.

      • 29 1

      • u nas (1)

        • 0 0

        • zmienialiby pasy jeszcze przee blokadami

          • 11 0

    • Masz plusa ale . . .

      Ci co są na pasie kończącym się też nie są bez winy bo wpuścisz jednego czyli na zamek to wjeżdżają na zderzak dwa, albo włączy kierunkowskaz 500 metrów wcześniej nie patrzy w lusterka i pcha się na Ciebie w korku mało groźne ale przy prędkości nawet 50 to już się kończy obdarciem zderzaka lakieru a nawet przebiciu opony auta zepchniętego na krawężnik.

      • 10 0

    • Pytanie co zrobić żeby zmienić nawyki kierowców? (1)

      Nie ma co pomstować tylko trzeba uświadamiać.
      Moje doświadczenie (zwężenie przy klifie) że nie ma problemu z wpuszczaniem. Jest tylko problem z tym żeby samochody dojeżdżały do końca.
      Może te barierki między pasami jak w Anglii, a może ulotka dla KAŻDEGO stojacego w korku. raz przeczyta i zapamięta na zawsze. Wystarczy że przy wprowadzeniu zwężenia obowiązkowo wykonawca będzie rozdawał (tylko pierwszego dnia) ulotki.

      • 3 0

      • A może trójmiasto zrobi jakąś ulotkę

        żeby każdy mógł sobie wydrukować i dawać tym co zmieniają pas zbyt wcześnie.Taka akcja obywatelska ;-)

        • 3 0

    • albo jakiś kretyn blokuje pas dojazdowy, zeby nikt przed niego nie wjechał

      • 2 0

  • u nas taka jazda kojarzona jest z CWANIACTWEM (3)

    niestety 100 lat do tyłu, chamstwo nam wylewa się nogawkami :P

    • 168 9

    • No bo niestety u nas normalne jest pojechac jeszcze te 20 matrów po wysepce, zamiast włączyć sie na końcu pasa...

      • 13 2

    • bo to

      jest przekształcane z kultury w cwaniactwo...np. 3 w miejsce jednego, a tych trzech koljnych 7 i nagle zamiast 1 puściłeś 10. takie są realia...

      • 15 2

    • Jazda na rzep, nie na zamek:)

      U nas nie jeździ się na zamek, tylko na rzep. Uczepić się tyłu innego pojazdu jak rzep psiego ogona i nikogo nie wpuścić...

      • 3 0

  • Polowa Polaków nie powinna mieć prawka bo nie wie jak się zachować na drodze (3)

    szczególnie dotyczy to sklerotycznch dziadków ,kozaczących malolatów i panienek które ledwo co zdaly prawo i myślą o wszystkim tylko nie o jezdzie

    • 97 22

    • I jeszcze PH w wieku średnim i mamusiek z czeredą potomstwa rozpraszającą uwagę :P

      • 8 8

    • najgorsze jest to ,że niektórzy myślą , że super fura robi z nich super kierowców a tu zonk , wcale tak nie jest, nadal kierowca musi prowadzić auto - w wielu przypadkach... niestety !!!

      • 4 0

    • Jakie to polskie

      Karać, prawko zabierać, piętnować, zwymyslać.
      A może jakieś pozytywne działanie?

      • 1 1

  • Bardzo DOBRZE! niech policja uczy i dyscyplinuje wszystkich uczestników ruchu drogowego. (4)

    • 57 6

    • uczyć to można (2)

      mohery , kapeluszników za kierownicą

      • 3 7

      • A głównie tych nieokrzesanych młodych "kierowców" , (1)

        co pozjadali wszystkie rozumy , a nadal są ZIELONI i chcą uczyć innych .

        • 3 3

        • akurat jesli chodzi o jazde na zamek..

          To mlode pokolenie ma chyba wieksza swiadomosc niz zawodowi kierowcy co to zdawali prawo jazdy za czasow prlu bo to wlasnie najwiecej takich oslow blokuje lewy pas

          • 6 0

    • POlicja niech najpierw

      sama siebie nauczy.

      • 8 5

  • kierowca (5)

    do debili za kierownicą nawet obrazki nie docierają. Taki znak jest także zamontowany na wysokości Klifu i co ??????

    • 69 2

    • tak, przy klifie to też jest jakaś porażka, już od połowy pasa próbują się wciskać blokując go jednocześnie. Szlak mnie trafia jak widzę takich półgłówków i drugą kwestią też jest to, że nie rozumieją, że jeździ się na zamek, zakładkę czyli jak przed Tobą kierowca jest wpuszczany to nie pchaj się na chama jako drugi jednocześnie. JEŹDZIMY NA ZMIANĘ! RAZ JEDNA STRONA RAZ DRUGA!

      • 17 2

    • i to... (1)

      Jest też znak zakazu wyprzedzania, ale nikt się do niego nie stosuje, każdy woli jechać szybciej (wyprzedzać)zamkniętym pasem a potem się wciskać niby na zamek. Należy stosować się do obu tych znaków !!!

      • 4 9

      • Kierowca

        Znak zakazu WYPRZEDZANIA znajduje się na ostatnich kilkunastu metrach ...... Do tego należy jeszcze przypomnieć sobie kodeks drogowy i różnicę pomiędzy wyprzedzaniem a omijaniem. Gorąco polecam. Przy kolejnej niejasności na drodze, może komuś uratować życie.

        • 4 1

    • Teraz to już nawet znaki nie pomogą. Uczyć takich rzeczy powinno uczyć się na kursie. Tak samo na kursie powinni uczyć jak szybko i sprawnie przejechać rondo. Ale nasz system kursów na prawo jazdy nie uczy jeździć tylko uczy jak zdać egzamin.

      • 3 0

    • SWIATLA

      Na zachodzie jak jest remont skrzyzowania to swiatla sa wylaczone i stoi koles i kieruje ruchem, ale przy klifie sa zamkniete dojazdy do skrzyzowania i jest tylko wylacznie jazda na wprost tak wiec czemu te swiatla sa? ostatnio jade dojezdzam do swiatel w korku i jestem pierwszy oczywiscie stoje na czerwonym przeszla jedna osoba na przejsciu dla pieszych wiec pojechalem na czerwonym a reszta ludzi za mna. Ogolnie te swiatla poteguja korek i to mega. Pozdrawiam

      • 2 2

  • Ciekawe (1)

    W Trójmieście jest często taki znak i co z tego . Jak z lewego pasa się skręca to wpuszczać nie chcą , spieszą się jak by mieli kupę w majtkach

    • 31 4

    • bo to buraki są !! nie dość , że brak znajomości przepisów ruchu drogowego to i jeszcze brak kultury osobistej - wiem wiem , na wsi droga do kościoła w niedziele nie jest taka skomplikowana a w Angli jeździ się lewym pasem , ale Gdańsk to ani wieś ani Anglia !!!!

      • 1 1

  • Remontować, nie gadać (2)

    • 27 6

    • w miejscach remontu policja powinna kierować ruchem w godzinach szczytu! (1)

      • 13 1

      • lody jedza

        • 0 0

  • (7)

    Na Estakadzie Kwiatkowskiego ciągle trzeba coś remontować - czy w innych krajach też tak jest? A może racjonalniej zbudować nową obok, już nową technologią i potem starą zburzyć?

    • 29 6

    • prościej jest zainstalować wagi

      • 16 0

    • (4)

      Jak ciągle ? Remontowane są przeguby na 40-letniej części estakady. Rozumiesz ?

      • 8 2

      • A Golden Gate stoi 80 lat i ma się dobrze (1)

        W każdym razie przez te 80 lat został zamknięty jedynie 3 razy z powodu silnego wiatru. Inne prace konserwacyjne albo nie wymagają zamykania pasów albo z zamykaniem pasów są w stanie wykonywać w nocy.
        A tak ma się dobrze. I to mimo, że przełamywał bariery inżynierskie w przeciwieństwie do mało ciekawej estakady.

        • 12 2

        • Golden Gate też był naprawiany

          ...wielokrotnie, i też często zamyka tam się do tego całą jedną stronę mostu.

          • 0 0

      • tak tak (1)

        Czyli srednio co dwa lata chaos panuje na estakadzie przez te remonty

        • 3 0

        • A wiesz ile jest tych przegubów?

          Jakby chcieli wszystkie wyremontować w jednym roku, z Estakady w ogole nie dałoby się korzystać.

          • 2 0

    • tak to jest...

      jak się puszcza ruch z portu po drodze która nie jest zaprojektowana do przeniesienia obciążeń od takiego natężenia ruchu
      a jak się napiszę żeby zamknąć port to zaraz kciuki w dół :D
      chcą korzystać z estakady, powiększają moce przeładunkowe to niech zarząd portu dostosuje infrastrukturę do zmieniających się wymagań które głównie pochodzą od ich strony.

      • 1 0

  • Zamek obowiązkowy nawet bez znaków (2)

    Wprowadziłbym ten przepis obligatoryjnie do każdej podobnej sytuacji, nawet gdy nie ma znaku. Z reguły wszyscy ustawiają się na jednym pasie w obawie, że nikt ich nie wpuści i tworzy sie mega korek, a jak ktoś jedzie lewym pasem to musi uważać z reguły na "Tirowca", który niczym strażnik Teksasu próbuje po swojemu regulować ruch!

    • 90 9

    • ja bym (1)

      wprowadził obligatoryjnie, ale ze znakiem i to jak najszybciej- teraz nawet ze znakiem takiego przepisu nie ma, bo to nie jest znak, który by cokolwiek oznaczał wg. przepisów- wiec to raczej kwestia kultury- jak się uprę to Cię nie wpuszczę i cała policja może Ci asystować, a to Ciebie zgarną za wymuszenie pierwszeństwa w razie stłuczki:)))
      za to bez znaku-głupi pomysł- to by była masakra na drogach, masa wypadków na każdym kończącym się odcinku pasa, przy dużych prędkościach i nie wiadomo, kto winny. ten znak służy do rozładowywania korków, nie ułatwianiu zmiany pasa przy 50 km/h.

      • 4 1

      • wszystko fajnie fajnie...

        Ale polowa kierowcow to nawet nie wie o co chodzi z tym znakiem. W gdansku na kowalach stoi nawet taki niebieski znak i pod nim pisze jedz na zamek. To kilka osob juz sie mie pytalo o co chodzi z tym znakiem. Mysle ze tu na estakadzie mozna by tez jakas taka tablice postawic z informacja jedz na zamek czy cos w tym stylu

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane