• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zatoki autobusowe wyremontowane za 7 mln zł

Patryk Szczerba
1 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego. Zatoki zmodernizowano m.in. na przystankach przy ul. Hutniczej w okolicach Estakady Kwiatkowskiego.

Zakończyła się modernizacja zatok autobusowych w Chyloni, Leszczynkach oraz centrum Gdyni. Zamontowano na nich wiaty dla oczekujących pasażerów oraz tablice wyświetlające czas pozostały do odjazdu. Wykonano też prace kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.



Modernizację przeprowadziły trzy firmy: MTM SA, Eurovia Polska SA oraz WPRD Gravel Sp. z o.o.

Co sądzisz o autobusowych zatokach?

Przystanki ze zmodernizowanymi zatokami:

  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • węzeł Żołnierzy Wyklętych 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Zamenhofa / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Wiejska 01 / ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Wiejska 02 / ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Hutnicza Estakada 01 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Morska,
  • Hutnicza Estakada 02 / Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obłuże,
  • Hutnicza Estakada 04 / Hutnicza kierunek Rumia,
  • Kilińskiego 02 / ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia


Oprócz zatok na przystankach zamontowano nowe wiaty, przysiadaki i ławki oraz tablice z elektronicznym rozkładem jazdy. W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

Blisko 7 mln zł za prace



Prace kosztowały blisko 7 mln zł. Gdyńscy urzędnicy informują, że modernizację zatok sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

W ramach modernizacji zostały też wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne.

- Spora część robót wymagała niekiedy skomplikowanych ingerencji w strukturę podziemną. Tego typu prace pochłaniały najwięcej czasu. Nawierzchnia każdej zatoki autobusowej wykonana jest na wytrzymałej konstrukcji, dzięki czemu posłuży na lata i zapewni pojazdom stabilny i wygodny dojazd do krawędzi peronu przystankowego - wyjaśnia Tomasz Krzak, z Zarządu Dróg i Zieleni.

Zatoki autobusowe nie wszystkim się podobają



Z każdą informacją o modernizacji zatok autobusowych pojawiają się opinie, że pomagają jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów.

Czytaj też: Zatoki? Potrzebne czy nie

- Każda zatoka to dla autobusu jednak strata czasu przejazdu. Jeśli to zsumujemy, to opóźnienie przez wjeżdżanie i wyjeżdżanie z zatok jest duże. Dodatkowo zatoki wtłacza się często w infrastrukturę kosztem chodnika, drogi rowerowej. Ruch pieszy czy rowerowy przez to koliduje z przystankiem, a pasażerowie często muszą przechodzić pod wiatą - mówią nam administratorzy funkcjonującego na Facebooku profilu "Zatoki? To się leczy".

Krytyka lokalnych społeczników



Głos zabierają także lokalni społecznicy, dodając, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Nie brakuje też głosów, że zdarzają się kierowcy, którzy nie podjeżdżają do krawędzi, utrudniając wyjście - zwłaszcza mniej sprawnym - pasażerom.

Miejsca

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • 7 milionów za remont 9-ciu przystanków

    wnioski wyciągajcie sami

    • 3 1

  • A ta ławka na zdjęciu jakaś krzywa.......... Wandale popsuli? (1)

    • 3 0

    • To przysiadak ;) ( tak piszą w artykule)
      a zasadniczo to powinno nosić nazwę d*poopierak

      • 1 0

  • Czy aby nie za drogie te zatoczki? 7 baniek na 9 zatoczek?? Coś to dziwne. 800 tysi za jedną?

    Toż to kilka domów za zatoczkę można zbudować.

    • 2 0

  • Jak długo urząd miasta musiał myśleć aby wpaść na pomysł żeby zatoczka była betonowa

    .... Wystarczy przejechać się 80 letnia berlinka aby wiedzieć że tylko beton nadaje się na zatoczki a kostka i asfalt chwila i jest rozjechany ...

    • 2 0

  • Hutnicza , jedna z najbardziej zdewastowanych dróg w Gdyni , na co władze miasta wydają pieniądze ?

    Ta droga od dziesięcioleci jest w fatalnym stanie , ale władze Gdyni zamiast porządnego remontu dróg zafundowały mieszkańcom niepotrzebne lotnisko ,niepotrzebną kolejkę na kamienną górę , niepotrzebną szkołę filmową , itd.... o bzdurnym kontra pasie na Chwarznieńskiej za miliony zł lepiej nie wspominać , bo się krew z człowieku gotuje .

    • 3 0

  • Ciekawe, że wg. niektórych zatoki nie są potrzebne. To może i przystanki w ogóle zlikwidować, również rozkłady jazdy...o! to pewnie płynność przejazdów by wzrosła.

    • 0 0

  • Zatoki autobusowe

    Za 2 góra 3 lata do kapitalnego remontu bo się zapadną tak jak wszystkie wcześniej wyremontowane zatoki autobusowy jaki studzienki kanalizacyjne i ściekowe które po roku od chwili remontów zapadają się z powrotem czy nad tym nikt nie panuje

    • 0 0

  • CBA musi wjechać, inaczej skończymy jak Detroit ...

    • 1 0

  • Za 2 lata znów będą je modernizować

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane