• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zatrzyma port i remont Morskiej, by udrożnić estakadę?

Michał Sielski
15 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 11:51 (15 kwietnia 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Tak wyglądał (bez)ruch na Estakadzie Kwiatkowskiego w piątkowe popołudnie.


W godz. 15-17 ograniczone mają być wyjazdy ciężarówek z kontenerami z portu. Możliwe jest też wstrzymanie remontu ul. Morskiej w Cisowej. Dziś kolejna decyzja urzędników jak odkorkować zatkaną przez remont Estakadę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Takiej kumulacji przebudowywanych dróg nie było w Gdyni nawet przed piłkarskim Euro 2012.



Aktualizacja, godz. 11:50. Decyzja już podjęta. W porozumieniu z Zarządem Portu Gdynia, szefami terminali i przedstawicielami firm spedycyjnych przez najbliższe dwa tygodnie (do czasu uruchomienia zjazdu z estakady w ul. Hutniczą w pierwszych dniach maja) w godz. 15-17 obowiązywać będzie zakaz wjazdu na estakadę, opuszczających port samochodów o ciężarze powyżej 10 ton. W godz. 14-18 umożliwiony zostanie dla nich wyjazd z portu przez teren Elektrociepłowni.

***

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego zaczął się w ostatnią środę i od razu zaczęły się gigantyczne korki. Zatory sięgały kilometrów, kierowcy tracili nawet godzinę na pokonanie dwu-trzykilometrowych odcinków, które wcześniej przejeżdżali w kilka minut.

- Armagedon to mało powiedziane. Setki ludzi wysiadały ze stojących w korku autobusów i szły na piechotę w stronę Obłuża. Ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni wyglądała jak przedmieścia Częstochowy oblegane przez pielgrzymki - mówi pani Lidia, która z pracy na poczcie w centrum Gdyni wracała do domu 2,5 godziny.

Po pierwszych dniach sytuacja się nieco uspokoiła, ale nadal daleka jest od ideału.

- Dlatego spotykamy się ze sztabem kryzysowym codziennie i wdrażamy kolejne pomysły jak usprawnić ruch. Ostatnie to m.in. ograniczenie wyjazdów ciężarówek z kontenerami z portu w godz. 15-17. Transport będzie tak planowany, by było ich w tym czasie jak najmniej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Urzędnicy chcieliby także, by choćby część ciężarówek wyjeżdżała z portu innymi drogami, nie wjeżdżając na estakadę. Nie wiadomo jednak czy będzie to możliwe ze względu na stan infrastruktury. Nie ma też możliwości pracy na trzy zmiany. To już kiedyś było przerabiane, skończyło się na telefonach od mieszkańców i zakazie prac w nocy.

Czy równoczesne remonty kilku głównych dróg to dobry pomysł?

Remont nie byłby tak uciążliwy, gdyby nie fakt, że jednocześnie w mieście zablokowane są też inne główne drogi. Trwa remont al. Zwycięstwa przy Klifie zobacz na mapie Gdyni, zaczęła się przebudowa ul. Morskiej w Cisowej, a lada dzień ruszyć ma przebudowa ul. Chwarznieńskiej.

- Prace na ul. Morskiej zostaną tak zaplanowane, by początkowo odbywały się głównie na poboczach. Zrobimy wszystko, by w jak najmniejszym zakresie blokować główną jezdnię - podkreśla Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Urzędnicy zapewniają też, że rozbudowa ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w ogóle nie będzie ograniczać ruchu, bo prace polegające na stworzeniu dwóch kolejnych pasów ruchu w żadnym stopniu nie utrudnią przejazdu na już istniejących. Nie dało się jednak tak zaplanować remontów, by nie odbywały się jednocześnie?

- Dało, ale wtedy remontowalibyśmy 2-3 lata. Zimą nie można ze względu na warunki atmosferyczne, więc czas prac naturalnie się wydłuża. Woleliśmy więc zastosować zasadę maksymalnego skrócenia prac, by kierowcy nie odczuwali ich przez tak długi czas. Nie sądzę, by ktoś był zadowolony, gdyby w korkach stał przez trzy lata, bo remonty robilibyśmy jeden po drugim - przekonuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który odpowiada m.in. za koordynację remontów miejskiej infrastruktury.

W poniedziałek urzędnicy spotkają się po raz kolejny i mają podjąć już konkretne decyzje na temat wstrzymania lub takiej zmiany planów remontu ul. Morskiej, by ograniczyć blokowanie przejazdu. Możemy się też spodziewać dużo mniejszego ruchu pojazdów ciężarowych z portu w godz. 15-17, kiedy tworzą się największe korki.

Do kiedy remont?

Remont przegubów Estakady Kwiatkowskiego nad ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni i w rejonie ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni 10 kwietnia zaczęła firma Want z Tczewa, która wygrała przetarg oferując cenę 1,66 mln zł. Prace potrwają do 10 września, ale największe utrudnienia czekają kierowców na początku robót.

Prace zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Obecnie zamknięta jest jezdnia estakady w kierunku Obłuża na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej jest ruch dwukierunkowy.

Opinie (356) ponad 10 zablokowanych

  • ROBOTY PROWADZIC NOCA I W WEEKENDY 3dni po 24 godziny lenie (2)

    • 47 7

    • to by udalo sie w Szwecji a nie w Polsce. (1)

      Polacy od arzu darliby mordy,ze nie moga spac w nocy,ze przeszkadza im halas. Tak wiec sa korki i beda. mam pytanie dlaczego nie wybudowano od 1989 roku ani jednego innego mostu do Obluza od strony Grabowak, Chylonii? Przeciez wiadomo od lat,ze aut nie bedzie ubywac a przybywac.

      • 6 1

      • Polacy nie mają mord

        (dla pewności przejrzyj się w lustrze). Aut może nie ubywa, ale w USA od 8 lat spada liczba kilometrów przejeżdżanych samochodami.

        • 2 3

  • Tiry (3)

    niech spadają z Gdyni...

    • 12 29

    • Taaa, port w Gdańsku chętnie je przyjmie :)

      • 8 1

    • TIR-y na tory!

      • 1 1

    • ciekawe kto ci przywiezie paliwo zarcie itd

      • 2 1

  • Darmowa komunikacja miejska !!!!!!!!! (2)

    na czas najtrudniejszych remontów byłaby mile widziana. Ale czy Gdynia nie jest na to zbyt skąpa???? Są przecież inne nikomu nie potrzebne inwestycje do ukończenia...

    • 22 12

    • komunikacja miejska kosztuje prawie nic w porównaniu z ceną benzyny, problemem nie jest koszt dojazdu do pracy trajtkiem ale lenistwo kierowców, którzy wolą wsadzić tyłek w samochód i jechać dwie godziny zamiast kawałek przejść i jechać 30 minut

      • 11 2

    • zamiast bezpłatnej komunikacji wolę sprawną komunikację publiczną

      i pasy dla autobusów na jezdni

      • 8 2

  • Stefan Benkowski i jego zaangażowanie to są efekty (5)

    Jedną z osób, która nawarzyła takiego bigosu jest ponad 70 letni urzędnik ZDiZ w Gdyni, który tylko dorabia do skromnej emerytury 46000 zł rocznie dochodu następne 125000 zł rocznie uposażenia z ZDiZ, ale nie zawsze starcza mu czasu z Władysławowa, gdzie od 17 lat prowadzi działalność gospodarczą -wynajem pokoi na wywiązanie się z obowiąków w Gdyni do której jest mu coraz trudniej dojechać. W sprawach służbowych potrafi tylko bezczelnie odpowiedzieć, że to nie on i trzeba zwrócić się do dyrektora (taka zarąbista lojalność wobec przełożonych), nic dziwnego lata swoje staus materialny niezależny to dlaczego ma być jakieś szczególne zaangażowanie.

    • 54 5

    • znawca? (1)

      • 2 2

      • stefan przedstaw się

        • 3 3

    • cała prawda o urzedasie

      precz z psełdo mędrcami i cwaniakami.

      • 8 5

    • a bezrobocie dzięki Benkowi rośnie...

      dziękujemy, najciemniej pod latarnią

      Emeryci na emeryturę!

      • 9 5

    • specjalista od wszystkiego

      Pan Benkowski specjalista od wszystkiego (spieprzyć a następnie "to nie moja wina" i zrzucić na innych tak można i 100lat) , a efekty sa widoczne

      • 9 1

  • Korki w Gdyni? Kto by pomyslal. W koncu to najlepsze miasto do zycia i prowadzenia biznesu. Czy makieta remontowanej Kwiatkowskiego bedzie w kontenerach infoboxu?

    • 44 7

  • w Szwecji przebudowa drogi wyjazdowej (1)

    z Karlskrony / to byla raczej budowa drogi od nowa, polozenie nowych kamieni Mcadams, ubicie ich, nowa nawierzchnia asfaltu, poszerzenie drogi, budowa drogi rowerowe, wyburzanie skal pod budowe drogi itd/ ofdbywala sie od pazdzierniak do maja. to byly mesiace zimowe, fakt roboty przedluzlyly sie o miesiac z powodu ciezkich opadow sniegu ale trwaly jednak tez zima a zimys a tam takie same jak w gdynia nawet gorsze.

    • 13 4

    • Adam,zmień słownik w smartfonie,ten ci nie pomaga!

      • 3 0

  • korek na Wiśniewskiego

    Jedną z przyczyn zatoru i pogorszenia płynności jazdy jest jazda lewym pasem i w okolicach pomiędzy wiaduktem kolejowym i Energetyków zmiana pasa na prawy. Zwłaszcza ZATORTWÓRCZE są autobusy ZKM Gdynia. Propozycja - na wysokości Shella tablica zbiorcza, u góry znak A-33, poniżej opis: lewy pas kierunek Rumia, prawy pas kierunek Obłuże. Powinno pomóc, państwo fachowcy z ZDiZ-tu...

    • 30 2

  • Panie Marku Prezydencie

    Nie pomyślał Pan, żeby remont przegubów estakady przeprowadzić raz a dobrze?
    W zeszłym roku staliśmy na Estakadzie i na Morskiej w tym roku stać mamy też tylko w innych miejscach ?
    A co do zdolności planistycznych to zesłoroczne zakorkowanie przepraszam paraliż Obłuża i wszystkich północnych dzielnic Gdyni jednoczesnym remontem skrzyżowania Kwiatkowskiego i Dąbka oraz Unruga w okolicach Estakady... mistrzostwo świata i okolic.
    Bogu dziękować, że lekaże nie stosują takich metod - przetniemy tennerw i zobaczymy co się stanie.

    • 27 2

  • dlaczego od 1989 roku nie wybudowano (4)

    ani jednego mostu nad torami wobrebie Grabowak -Chylonii, Cisowej dla osob jadacych do Oksywia, Obluza? Przeciez juz nawet dzieci w przedszkolu wiedza,ze aut bedzie przybywac a nie ubywac.

    • 41 5

    • Masz na myśli wiadukt. Mosty to są nad rzekami.

      • 6 0

    • most może być nie tylko nad torami (1)

      nad kanałem portowym przydałaby się otwierana kładka pieszo rowerowa

      • 2 1

      • Powinna być, ale Oni tego nie rozumieją.

        Już kiedyś napisałem, że potrafią spieprzyć najprostszą sprawę. Wystarczyłyby dwa mosty w mieście i byłyby alternatywne drogi. Ale po co. Lepiej sztaby kryzysowe zwoływać. Lepiej rżnąć głupa w mediach.

        • 6 1

    • nie wiesz?

      Dlatego, że trzeba było wyremontować Świętojańską - za nasze pieniądze - dla prywatnych banków, aptek i knajp. Stworzyć miejsce tzw. prestiżu ;-) martwe po godzinie 20, które ratują tylko dwa sklepy Biedronki. Bo trzeba teraz budować Infobox - po co ten taras widokowy? Chyba po to, żeby można było klientów i mieszkańców zniechęcić do 'wdrapania się' na Kamienną Górę, skąd są piękne widoki. Ale to nie problem! Kamienną Górę odda się developerom - stworzą następne miejsce prestiżu typu Sea Towers . Centrum ma być piękne, i Infobox, i Lotnisko :-). PS. Bareja, obserwując Gdynię miałby pomysłów na kilkanaście filmów.

      • 11 3

  • Niech zdadzą sobie sprawę, że sprawa jest poważna

    a oni wogóle nie byli na to przygotowani.

    • 20 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane